Zajímal by mě zdroj odkud autor článku čerpal informace. Hmotnost na nápravu pokud není speciální povolení pokud já vím je 9 tun a víc jak 24 tun se prakticky nikde nenakládá. Prázdná souprava má podle toho co je to za návěs od 15 po 20 tun s tím že většinou ani návěs nemá větší ložnou hmotnost než 25 tun. Vždycky to tak bylo a je i v zahraničí a nepamatuju si, že by byla nějaká novela, takže zase jenom kecy v kleci od redaktorů novinek
To asi máte nakládku někde v lidlu nebo pod... sklápěčka běžně legálně 30-33t nákladu dle modelu návěsu hliník nebo fe ,tahač 2 osy 3 osy ,6 náprav nebo 5 náprav celkem, sklápěcí návěsy spec jen vyráběné pro český provoz mají delší rozvor a tam je 9t na osu ,u běžného rozvoru 8t na nápravu. Ta celková tonáž 48 je mířená na 6 nápravové soupravy a tuto informaci ten článek postrádá .pak si každý čtenář myslí že všichni valí 48tun. Možná že to neví ani ten kdo navrhuje takovou pitomost... Takže pan Kupka, ok
měl jsem disco 2, landrover byl vždy pojem, ale kdo chtěl dojet i domů a nejen tam, volil vždy land cruiser, za tyhle prachy... no dodge ram, který stojí v základu jako kodiaq je teď nejlepší poměr cena výkon a zároveň mám pocit, že i větší klasika, protože prostě jede furt to samý, bez strachu z nějaké EU..
akurát že talířové kolo a hruška diferenciálu je na starší land cruiser téměř nesehnatelná věc. U 30letého defendra nebo disco jednoduše objednáte a jezdíte...
Přestože je Mercedes G skutečným mistrem v terénu, Mitsubishi Pajero je vozem, který si zaslouží zvláštní uznání jako jediný opravdový off-road. Pajero je synonymem pro spolehlivost a schopnosti v nejnáročnějších terénních podmínkách. Tento model se nevyznačuje jen excelentním pohonem všech kol, ale také pokročilými technologiemi, které mu umožňují zvládnout jakékoliv výzvy.
Pajero se vyznačuje vynikající trakcí, vysoce odolným podvozkem a systémem Super Select 4WD, který umožňuje přepínání mezi režimy pohonu bez nutnosti zastavení. To vše z Pajera dělá skutečného krále off-roadových tras, schopného projet místy, kde by jiná vozidla selhala. Navíc, jeho dlouhá historie vítězství na nejtěžších rallye, jako je Dakar, svědčí o jeho schopnostech a výjimečné odolnosti.
Zatímco Mercedes G zůstává ikonou terénních vozů, Pajero představuje vrcholný příklad toho, co znamená být opravdovým off-roadem, kde se setkávají technická dokonalost a nezastavitelná síla.
Pajero už nikdy.. když vjíždíte do terénu přička na volantu je v poloze co v sevisu prošlo geometrií př nápravy… pak vymetete pár výmolů a nedej bože půjde do výkrutu , volant je hned rozhozený , prostě ta př náprava na myši je tvaroh! pajero jsem hodně dlouho jezdil a v terénu je to opravdu krám , bylo to levné nářadí. Po mnoha letech už jen defik a G.
Předražené parkoviště hrůzy D1 a další "dálnice" v kombinaci s "umělci" za volantem je realita cestování v ČR. Dopravci chtějí šetřit tak zaměstnávají paka a pak to takto dopadá. Vídám to dnes a denně.
S tím parkovištěm nesouhlasím … včera Vary Brno a zpět naprostá pohoda…ale po 22hod D1 je velká cena předjíždění kamionů. Hodně na hraně…
Traktor s konstrukční rychl nad 80km /hod může na všechny pozemní komunikace a to i dálnice. Takový traktor nepodléhá ani poplatku mýta i sil daně. Múže ho řídit řidič od 17 let s řp sk T. Traktor nepodléhá zákazu jízd o víkendech a svátcích. jeho pojištění se pohybuje od velikosti .... např. ty co jsou do velikost nákl auta 1000-5000 kč .. asi tak
Když běželo staré mýto ,kdy každá brána načítala průjezd ,tak celníci stále kontrolovali a pokuta následovala vždy!(nápravy,nedoplatek,nezaplacený průjezd) Bylo jich jak much a to hlavně kolem Tábora a tradičně Sokolov (bašta silniční kobry) tam jak člověk vyrazil mohl očekávat pozdrav osobní nebo poštou od celní správy. Nyní, jak se spustil ten satelitní 98% úspěšný výběru je to v klidu... nikdo Vás nekomanduje a neotravuje. pokuty žádné už nechodí, tak to má být.
O dekádu starší kolega mi vyprávěl jak v 70tých letech splavoval ohři na kmenech které tam běžne pluly po velké vodě. Vyprávěl ,Na ten kmen jsme s klukama nastoupil a hadry s cigárana jsem měl v idelitce na zádech… v Postoloprtech jsme to ukončili a hurá na vlak zpět do Žatce… uhelný vlak jel každou chvíli zpět.. domů jsem přišel špinavej,hladovej a spal jsem jak špakek. Takto jsme trávili teplé dny… Dnes by to byl asi super zážitkový dárek. Dnešní kluci to někteří mají asi nastaveno stejně a to je fajn
Řešení to asi nebude. Tvorba kolon kamionů "bez konce" toho bude nejspíš důkazem, ale ruku na srdce páni a dámy kamioňáci. Jsou mezi vámi troubové, a ne málo, ostatně jako mezi jakoukoli komunitou, co vám to kazí a tohle zavinili. Jedu po dálnici, kulím si to svých 130, dojíždím dva, tři kamiony... nastane klasika. Ten poslední nabyde dojmu, že je nejrychlejší a když jsem od něho 100, 200 m "hodí" mi to tam. Tady se projevujete jako na slovo vzatí gentlemani silnic, ale realita je jiná. Přeju vám to. Možná by bylo lepší to naložit na vlak. Že na to už Dětičky Země nepřišly ? Ano, potraviny, zboží rychle podléhající zkáze, jenže toho je jen část. Green kluci a holky do nich.
Jedu po 4pruhu s vanou a v 90 do dám do levého , solidní řidič osobáku který je v rozumné vzdálenosti šlápne na brzdu a počká… pak už stačí zase šlápnout do plynu a život jde dál. Je to podobné jako když pustím osobák který se chce zařadit z napojovacího a já nemohu do zakázaného levého . Taky přibrzdím…
Šachta , tam bylo jak v lázních. V 6 hod už musel být člověk u ponku, do sedmi se posedávalo jak v kavárně. Pak jsme se rozprchli po provozu, nědo veřieskou dalši nivou a ten zbytek procházkou . Něco se pošťouralo v rozvaděčích, žárovky, pokec s bábou na přesypu a v11 pomalu do dílny na sváču. Pak už se nic nedělalo , nějaká výroba do domácnosti a 13,30 už nás vezl autobus na šatnu. 14 hod průchod bránou a to vše za 11 kč za hod …. Dřina jak sviňa …. Chlapi žijete ješte? Byl to tehdy zlatý čas tady v Mostě
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vlcku nelzi, zas koupíte zavsivene Scanie. Už to bylo několikrát, že po živelní pohromach atd. bude HZS ČR čistě na Tatrách. Kecy v kleci. A když mě nejmenovaný nprap. od HZS tvrdil,že dělali testy v terénu, Tatra vs. Scania, tak prý Scania dala to co Tatra. Asi tak.
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Tatra servis i prodejci jsou už nenažraný a už stoji co práce a díly mercedesu… tak scania je levnější volbou a to je dobře. Nač kupovat drahé hračky když to jde levněji.