Pracuji v autodopravě už od dob socialismu. Hlavní problémem jsou ceny za přepravu zboží. V roce 1990 se běžně platilo za 1 km kamionem okolo 12 korun. Platily se čekací doby, nájezdové kilometry. Neplatilo se mýto, sil. daň. Dnes se dostáváme na cenu 26 až 28 korun za 1 km. Nic dalšího nedostanete, ani to mýto. A tak zatímco se vše za dobu od roku 1990 zdražilo desetkrát a více, v autodopravě je to jenom něco více než dvojnásobek. Když bych to převedl na jiné komodity, tak máslo by stálo asi 25 korun, desítka pivo v hospodě asi 7 korun, kilový bochník chleba okolo 8 korun a například vodné by stálo necelé dvě koruny za kubík. To by byla nádhera. Proto malí autodopravci žijí z ruky do huby, dotace a podpora od státu nulová a každoroční zvyšování mýtného jako dárek navíc.
Nechápu jak se dá uživit za ten mrzký peníz, 26k /km. možná dodávkou. Za tu cenu jezdíme 0,6km a kolem komína mýto dofakturuji k přepravě dle výpisu a zákazník to rád zaplatí. Když jsem začal v r92 solo jelo za 14 a souprava 18, dnes 40-43/ soup 46-50 a více .Vyházejte ty plachty a šup do 8kolvých sklápěčů. práce je mraky... asi děláte něco špatně.
S účtenkama za pohonné hmoty se podvádí již několik desítek let. A finanční správa v roce 2024 objevila Ameriku. Daňové úniky za tak dlouhé období budou v řádu stovek miliard korun. A přitom by stačila naprosto jednoduchá úprava v zákoně - na každé účtence by měla být SPZ vozidla, které na benzince tankovalo PHM. Každá benzinka má kamerový systém, určitě by nebyl problém přenést SPZ na účtenku.
Akurát že mnoho osvč a firem na běžné čs netankuji…. Bereme to ve velkém se slevou…a co stroje na poli nebo v lomech ? Taky tankovat na vykutálených čs??
Brzdis pokazde kdyz jedes kolem benzinky nebo jine vedlejsi silnice na 70 jo? To bych chtel videt… hrozny blaboly tohle…
Takto jsem v r96 smetl nákl.soupravou warťase, vjel mi tam z vedlejší. Dva důchodci mrtví a nebylo to veselé období mého života… od té doby mám nohu stále na brzdě a nevěřím že ten co dává přednost mi jí skutečně dá…
Omezeni je WC a hlavne volne stani je snad mozne jeste v Recku, Turecku. Uz ta svoboda neni co byvala.
Není žádný problém s wc… když ho chcete ve svém autě použít! Zastavíte kde chcete a je to hlavně o výběru místa. Je to jak úniková hra a to někdy baví a zároveň dovča není nuda. Pochopitelné partnerku to musi taky bavit.
To jsou Kupkovi aktivity. Pokuty, postihy, buzerace. Je potřeba se vzpamatovat a zařídit, aby pár kilometrů rozšíření dálnice u Brna, netrvalo 4 roky, aby inflační doložky smluv nenavyšovaly ceny o 100%, aby kamiony nestály v kolonách polovinu pracovní doby, aby zodpovědní zadavatelé prací požadovali také zodpovědné plnění. 200000 pokuty řidičům je likvidační pokuta, proč v takovém měřítku nejsou udělovány pokuty i u jiných profesí?
To jste špatně pochopil... řidič při vážení muže odmítnout najetí na váhy,bývalo to za 20tis pak to šlo na 100, a nyní se vyhodnotilo že majitel nebo řidič to je asi fuk vytáhne těch 100 litrů a nemá problém to dát... A Kupka zjistil že jsou dopravci asi všichni vataři a běžně vozí v každém kamionu 100táců hotově... je to naivní úřad! V noci i brzo ráno nikdo neváží, v sobotu už vůbec! Kdo zná trasy a manýry těch co váží tak ho nikdy nezváží...asi tak.
Máme v rodině několik off ,jak ty silniční Q,glc tak defik,disco,sorento a G .. Máme taky toyot.rav4 z roku 2001 máme ho od nova, je to 2,0 benzin a to auto odjezdilo už mnoho 300 tis km. jezdí to stále a řídí to kdo má ruce a nohy.. nikdy jsem do motoru a náprav nic nedal ,ani jedno ložisko v kole,jen ten olej a svíčku,starter a altik vše púvodní, rozvody nikdy neprovedeny (řetěz) .vezme si sice 10 l ale dál už nic a žádné starosti,koroze minimum ,každému to auto doporučuji ,je to fakt mula...
Vlcku nelzi, zas koupíte zavsivene Scanie. Už to bylo několikrát, že po živelní pohromach atd. bude HZS ČR čistě na Tatrách. Kecy v kleci. A když mě nejmenovaný nprap. od HZS tvrdil,že dělali testy v terénu, Tatra vs. Scania, tak prý Scania dala to co Tatra. Asi tak.
Tatra servis i prodejci jsou už nenažraný a už stoji co práce a díly mercedesu… tak scania je levnější volbou a to je dobře. Nač kupovat drahé hračky když to jde levněji.
Zajímal by mě zdroj odkud autor článku čerpal informace. Hmotnost na nápravu pokud není speciální povolení pokud já vím je 9 tun a víc jak 24 tun se prakticky nikde nenakládá. Prázdná souprava má podle toho co je to za návěs od 15 po 20 tun s tím že většinou ani návěs nemá větší ložnou hmotnost než 25 tun. Vždycky to tak bylo a je i v zahraničí a nepamatuju si, že by byla nějaká novela, takže zase jenom kecy v kleci od redaktorů novinek
To asi máte nakládku někde v lidlu nebo pod... sklápěčka běžně legálně 30-33t nákladu dle modelu návěsu hliník nebo fe ,tahač 2 osy 3 osy ,6 náprav nebo 5 náprav celkem, sklápěcí návěsy spec jen vyráběné pro český provoz mají delší rozvor a tam je 9t na osu ,u běžného rozvoru 8t na nápravu. Ta celková tonáž 48 je mířená na 6 nápravové soupravy a tuto informaci ten článek postrádá .pak si každý čtenář myslí že všichni valí 48tun. Možná že to neví ani ten kdo navrhuje takovou pitomost... Takže pan Kupka, ok
měl jsem disco 2, landrover byl vždy pojem, ale kdo chtěl dojet i domů a nejen tam, volil vždy land cruiser, za tyhle prachy... no dodge ram, který stojí v základu jako kodiaq je teď nejlepší poměr cena výkon a zároveň mám pocit, že i větší klasika, protože prostě jede furt to samý, bez strachu z nějaké EU..
akurát že talířové kolo a hruška diferenciálu je na starší land cruiser téměř nesehnatelná věc. U 30letého defendra nebo disco jednoduše objednáte a jezdíte...
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Pajero už nikdy.. když vjíždíte do terénu přička na volantu je v poloze co v sevisu prošlo geometrií př nápravy… pak vymetete pár výmolů a nedej bože půjde do výkrutu , volant je hned rozhozený , prostě ta př náprava na myši je tvaroh! pajero jsem hodně dlouho jezdil a v terénu je to opravdu krám , bylo to levné nářadí. Po mnoha letech už jen defik a G.
Předražené parkoviště hrůzy D1 a další "dálnice" v kombinaci s "umělci" za volantem je realita cestování v ČR. Dopravci chtějí šetřit tak zaměstnávají paka a pak to takto dopadá. Vídám to dnes a denně.
S tím parkovištěm nesouhlasím … včera Vary Brno a zpět naprostá pohoda…ale po 22hod D1 je velká cena předjíždění kamionů. Hodně na hraně…
Traktor s konstrukční rychl nad 80km /hod může na všechny pozemní komunikace a to i dálnice. Takový traktor nepodléhá ani poplatku mýta i sil daně. Múže ho řídit řidič od 17 let s řp sk T. Traktor nepodléhá zákazu jízd o víkendech a svátcích. jeho pojištění se pohybuje od velikosti .... např. ty co jsou do velikost nákl auta 1000-5000 kč .. asi tak
Když běželo staré mýto ,kdy každá brána načítala průjezd ,tak celníci stále kontrolovali a pokuta následovala vždy!(nápravy,nedoplatek,nezaplacený průjezd) Bylo jich jak much a to hlavně kolem Tábora a tradičně Sokolov (bašta silniční kobry) tam jak člověk vyrazil mohl očekávat pozdrav osobní nebo poštou od celní správy. Nyní, jak se spustil ten satelitní 98% úspěšný výběru je to v klidu... nikdo Vás nekomanduje a neotravuje. pokuty žádné už nechodí, tak to má být.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ve čtvrtek jsem byl ve firmě Panav v Senici na Hané, vyrábí se tam návěsy, přívěsy a různé nástavby pro kamiony. Na dvoře stálo vedle sebe celkem dost připravených fungl nových souprav s logy Stebal. Nevím, jak dlouho tam stojí, ale o problémech této společnosti se ví už dost dlouho, ovšem leasingové společnosti těchto bank stejně zafinancovaly nákup nových vozidel a výrobu a osazení tandemových souprav v Panavu. Takže nějaké to máslo na hlavě mají určitě taky. Ale to asi nebude tak velký problém, nápisy na autech a plachtách se přemalují a vezme si je na leasing někdo jiný.
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Panav? už nikdy více.... špatné nářadí