"Šokovat" to nemohlo nikoho, protifrancouzské nálady v Sahelu stoupají už cca deset let. Spolecna měna - západoafrický frank - jsou v podstatě francouzské cenné papíry, politika je vázána na Francii a dorostla nová generace, která se chce emancipovat. Rétorika a nálada je podobná, jako byla u nás před rokem 1918, i když Francie už oficiálně nikoho nekolonizuje.
Jestli jde opravdu jen o to vidět moře a vykoupat se - nechcete-li jet autobusem za 1.200 - 1.500 Kč na otočku, pořád ještě si můžete koupit letenku do Benátek, Říma nebo některého španělského města, v akcich bývají zpáteční za pár set korun, i s místní dopravou k moři se vejdete do tří čtyř tisíc korun, ubytování na jednu dvě noci přes nějakou platformu a celý výlet nemůže vyjít na víc než na šest nebo sedm tisíc.
Před deseti lety bylo autorce 45: to už ani tehdy nemohla jet autobusem? Za deset let se nepodařilo ušetřit těch šest sedm tisíc? Nezbylo ani 58 Kč měsíčně? To je smutné...
Netuším, jaké jsou mzdy na stavbě v Tripolisu, ale počáteční investice nejsou nijak velké, stačí v přepočtu cca 25.000 Kč, což je částka ani v Dakaru nikterak závratná a vydělat se za půl roku příležitostné práce dá. Jinak soudím, že režisér cestu zkrátil ze soucitu k divákovi, protože by nás určitě nebavilo sledovat, jak hrdinové na tři roky uvízli u příležitostné práce v Maroku nebo jinde, což se často děje.
Lidé, kteří jsou na sociálních dávkách ekonomický závislí a zároveň mají byt navíc ho už teď nepronajimaji z toho důvodu, ze příjmy z nájmu se díky setrvačnosti do prijmu domácnosti propisují i v době, kdy nájemník neplatí nebo po sobě dokonce zanechá dluhy. Pokud tedy rodine, která nemá financni rezervy, přestane nájemník platit, případně zmizí a nechá po sobě dluh, tato rodina ještě minimálně čtvrt roku nemá nárok na sociální davky, protože neexistující nájem je zahrnut v příjmech a dluhy po nájemníkovi se nezohledni vůbec nikde. Čili pokud někdo žije ekonomicky na hraně, riziko z pronajímání (pokud zrovna nejde o být v centru velkého mesta) se mu nevyplatí.
Místenky nejsou nic nového, místenky zdarma také ne; využívám je už nějakých 18 let. Jediná relativní novinka je, že v posledních letech je možné si místenku k jízdence přiobjednat i v posledních minutach před odjezdem vlaku.
A pak tu máme také vlaky, kde je místenka povinná (Pendolino) nebo vlaky, na které se prodává jen tolik jízdenek, kolik je míst k sezení (RegioJet).
Dušan Vepřek, Hustota obyvatel v ČR je osmkrát vyšší než hustota obyvatel v Matamu. (Matam má 29.445 km2, žije v něm 541 tisíc lidí, což je zhruba 18 lidí na kilometr čtvereční.) Tato část světa je v pásmu Sahelu, prší tam jen dva tři měsíce v roce, takže země samozřejmě v mezičase "vyschne na troud," zvířata, rostliny i lidé se tomu během uplynulých staletí přizpůsobili. Dokonce ani teploty kolem 50C tam nejsou výjimečné - v období dešťů. Tehdy je lidé, rostliny i zvířata hravě zvládnou. Jenže teď do deště zbývají ještě minimálně dva měsíce a TO je problém.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Na obrázku č. 4 není rodina na čaji, ale mešita...