U matematiky velmi záleží na třech věcech- učitelů výklad, soustředění žáka a jeho intelekt. Ty první dvě jsou zásadní, když to je v pořádku, mají šanci i ti s průměrným intelektem. Z osobní zkušenosti můžu říct, že zásadní a největší problém je soustředění. I naše generace bez mobilu s tím měla problém. Tahle generace je co se schopnosti udržet pozornost na tom mnohem hůř. Mobily jim mozek nastavují úplně jinak. Jsou zvyklé na úplně jiné podněty. Vlastně se mnohdy tu hodinu snaží jen nějak pretrpet k další přestávce s mobilem. Nevím, jak tohle dopadne, ale optimisticky to nevidím.
A jak si tedy představujete, že se žáci něco naučí, když připouštíte, že vlastně nemohou za to, že jim to mozek nebere ? Proč jsou tedy furt na mobilech? To se nechtějí nic naučit |? Nechtějí se nikam posunout ? Proč tedy chodí na střední školy ? To už není povinné. Nikdo je nenutí. Ať si jsou celé dny na sítích. Když si myslí, že se tím uživí. Nebo vůbec nemyslí ??
S matikou a fyzikou je to opravdu těžké ono to nejde, tak lehce naučit, jako třeba dějiny, zeměpis, jazyk.Matematika je striktní obor který se musí pochopit a někomu to prostě nejde a ve skutečném životě to ani nevyuzijí. Kdo počítá denně kvadratické rovnice a obsah kuželu, nakloněnou rovinu?
Ale kdo jde studovat na střední školu s maturitní závěrečnou zkouškou, MUSÍ zvládnout alespoň ty kvadratické rovnice a kužel. Tím se pak ten s maturitou odliší od toho bez maturity. Alespoň v matematických dovednostech. Matematika je krásná, učí nejen ty rovnice, ale hlavně řád, systém, logiku, pořádek, důslednost.
Sytém důchodového pojištění jen loni byl cca 70 miliard v mínusu. Tak že těžko z něj budou plnit státní kasu. Důchodci jsou obrovský problém když se rodí málo děti.
Je mi dost líto, že mě někdo považuje za problém. Celý život pracuji, vychovala jsem 2 syny, oba pracují. Ani jsem nikdy moc nemarodila, nebrala žádné dávky. A teď si dovolí mě někdo nazvat "PROBLÉMEM"? že se nestydíte. Kolik vám je ? A kolik je vaší mámě ? Taky "problémová"?
tak tady je vyfocená paní učitelka. moje maminka dělá taky ve školství ale vím že ani náhodou nemá takový plat 44 000kč co uvádí v článku a to je tam přes 40let praxe.
Průměr je statistická veličina. I já jsem ve školství přes 30 let a takový plat nemám. Ale jsou tací, ve výběrových školách na vedoucích místech nebo hlavně na ministerstvu, v CERMATu , v různých jiných rádoby vzdělávacích institucích spadajících pod min. školství , kteří mají 100 tisíc a víc. Pak si veřejnost myslí, že učitelé, VŠ vzdělaní lidé , kteří se snaží o vzdělání dětí a mládeže, se mají jako pra...a v žitě. Pracovní doba max 4 hodiny denně, 3 měsíce prázdnin, žádná kontrola výsledku práce. Vy, kteří máte takový názor na práci učitele, pojďte učit. Stačí buď VŠ pedagogická, nebo jiná odborná VŠ a k tomu VŠ pedagogická (stačí bakalář¨). U nás třeba chybí učitelé odborných předmětů stavebnictví. Už vidím inženýra, který jde učit za 35000 hrubého měsíčně.
Nepůjdu volit nikoho. Ze solidarity s těmi, kteří se voleb z důvodu postižení mimořádně katastrofálními povodněmi účastnit nemůžou a mají pochopitelně zcela jiné starosti a priority. Kdo s nimi není solidární, je hyena.
Také letos poprvé nepůjdu volit ze stejného důvodu jako vy. Hned mě to napadlo, když na žádost některých starostů z postižených obcí a měst vláda řekla, že TO NEJDE, volby posunout. A nejsem přihlouplý jedinec, jak píše dále pan Luděk Němec. Mám právo na svůj názor a na své rozhodnutí NEJÍT volit.
Když dovolím žákům mít v matematice (SŠ technického směru) mobil, je to stejné jako u Vás. Případně navíc použijí k výpočtu umělou inteligenci - stačí vyfotit zadání a získají kompletní řešení. Když před testem nechám odevzdat mobily, mnozí nevypočtou nic z toho, co předtím s umělou inteligencí. OPRAVDU MÁME DOSÁHNOUT TOHOTO CÍLE? Pak žasneme nad neúspěšností v matematice u MZ i na VŠ technického směru. Náš Školní řád mobily v hodině bez dovolení zakazuje. Přesto v každé hodině musím zákaz opakovat.
Přesně tak u nás ve škole.
Když jsem učila na SŠ angličtinu, taky jsem si říkala “bože, co s nima na tý základce dělají? Vždyť neumí mluvit, základy gramatiky málokdo správně...“ a pak jsem přišla na ZŠ, viděla ten materiál a už se nedivím ničemu. Už od školky se neustále snižují nároky, aby vůbec mohly být naplněné třídy a někdo se někam posunul. Koneckonců i na tu SŠ jsou nakonec přijati, jinak byste měli poloprázdné třídy. A tak to jde až na VŠ a dále do zaměstnání. Kdo za to může? My všichni, celá společnost, která produkuje zpovykané přecitlivělé jedince, kteří čekají, že se ostatní přetrhnou, aby se nemuseli sami moc namáhat, pač jinak by mohli být přetížení a mít trauma.
Souhlas. Je to šílené. Ani nesmím dát studentům domácí úkol, ani jim nesmím předepsat, jaký mají mít sešit, který stejně nesmím kontrolovat. Už se těším za 3 roky do důchodu.
Učím matematiku na střední škole. Nefér ze strany žáků a hlavně rodičů je, že chci, aby se naučili středoškolskou matematiku. Například zlomky, procenta, obsahy a objemy a podobně. Ze základní školy přijdou na střední (nechápu, že udělali zkoušky) žáci, kteří nechápou ani ty zlomky. Tak co tam s nimi pak máme dělat? Učit je na střední škole sčítat a odčítat?
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Do sokola za komančů, to určitě hahaha.
4 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Také jsem chodila do Sokola. Na budově nápis SOKOL, ale jmenovalo se to oficiálně TJ Vršovice 1870. Hlavní cvičitelka byla "náčelník". Platili jsme symbolické členské příspěvky na SOKOL. Takže žádné ha ha ha.