Pokud je špatné nevyhovující prostředí v kolektivu ve škole, tak s tím rodina nemá šanci udělat prakticky nic. A tam hraje svoji roli především genetika, povaha jedince, systém výuky a přístupu učitelů atp. Trochu to zjednodušujete.
A vy zase přeceňujete. Primární funkce školy je vzdělávání. Primární funkce rodiny je výchova. Pokud má dítě dobrý základ z rodiny (ano, včetně genetiky), mělo by ve škole, potažmo ve společnosti obstát, ať se děje, co se děje. Čímž neříkám, že se škola nemá pokoušet o maximum možného. Příklad: když je rodič kuřák, tak může škola působit horem spodem a přesto je velká pravděpodobnost, že bude dítě také kuřák. Nebo: stale kážeme zdravou stravu a pohyb, děláme preventivní programy, pohybové aktivity, přesto děti tloustnou, protože jim doma dávají nezdravé jídlo a nechávají je válet.
A pokud dítěti nevyhovuje kolektiv, vždycky ho může opustit. Ale že je ve třídě převaha grázlů, není chyba školy, společnost prostě upadá.
Tak tím pádem je ale škola přežitek protože stejně tak se sítě může naučit počítat psát a číst doma... Kdo z nás využívá všechno co se naučil v praxi a získané vědomosti sic zajime ale prakticky nepoužitelné... Profesionální zaměření pak nevyuzije z toho vůbec nic .. škola má děti naučit pracovat s informací naučit je jak pracovat hlavou a rukama. Naučit je být odolné vůči změnám.. a ne je učit několik dekád to samé co k životu nepotřebuji...
Můžete si je učit doma, nikdo vám nebrání. Ale posílat je do školy je pohodlnější a finančně výhodnější, viďte?
Jasně, učitelé jsou dokonalí, svatí a za všech okolností jednají správně. To jste musela mít opravdu mega obrovskou kliku na učitele ve svém životě, nebo jste do školy nechodila. Jinak si to neumím vysvětlit.
Zažila jsem učitele, kteří teda měli opravdu hodně co zlepšovat. Řvouny, nespravedlivé, zasedávající si na někoho. Ale neletěla jsem za mámou aby to řešila. Učitele, co si zasedával na holky jsem usadila prostě tím, že jsem se naučila látku v dvojnásobném rozsahu zkoušení tak, abych ji uměla vyloženě do slova, do posledního písmenka zápisu přesně a pak se nechala vyzkoušet - víte co? Dal mi pak pokoj, když mě skutečně nenachytal.
Dokonce i na vysoké jsem zažila učitele, co tak dusil studenty, že i profesionální hasič, a tedy člověk psychicky stabilní a zvyklý na stres, se tam potil a když vyšel ze zkoušky ven, tak se klepal. A ne, nebylo to proto, že by neuměl. Největší umění u tohodle učitele bylo totiž přijít na to, co po Vás vlastně chce. Dalšího na té škole naštěstí vyhodili, než jsem stihla k němu na zkoušku jít. A to proto, že tam studentku zkoušel několik hodin a takovým stylem, že nakonec zkolabovala a odvezla ji záchranka.
Toto vše píšu z pozice žačky a studentky, ne matky.
Moje dcera má totiž naštěstí naprosto úžasnou třídní učitelku.
Vůbec se nevyjadřujete k tomu, co jsem napsala, já jsem učitele neobhajovala, takže svůj sáhodlouhý rozklad raději pošlete někomu jinému.
Rozpor mám ke slovu nepomlouvat pedagoga... to je rozdíl bud pedagog, který umí zaujmout a učit a naučit a pak člověk co pouze učí a nenaučí ani prt... Do dětí se dneska nalejvá tolik věcí absolutně zbytečných k životu... Praktické dovednosti minimum.... Pak skončí všichni jako sněhové vločky, nezvládnou svět... život bez pomoci... Chyba je hlavně na straně společnosti, že takto děti vychováváme
Praktické věci pro život by se mělo dítě naučit hlavně doma, protože dobrým rodičům jde o to, aby si v životě umělo poradit. Tudíž nesvaluje zodpovědnost na školu.
Můžete chodit kdykoliv. Já jsem třídní schůzky nikdy neměl rád, protože jsem se tam nic nedozvěděl. Moje děti totiž byly v lepším průměru, o kterém se informovalo minimálně. A dnes díky GDPR se stejně nemůže veřejně hovořit třeba o problémech konkrétního jednotlivce, takže je to o individuální konzultaci.
Jsou aktivy organizačního charakteru, např. na začátku roku. A pak o prospěch a chování. Ty by měly probíhat výhradně individuálně, podle mě. Ale ideálně by měli mít rodiče přehled průběžně. Známky a pochvaly v žákovské, problémy řešit okamžitě. Takže pak většinou na aktivu nejsou překvapeni.
Může učitele podrobit kritice. I laici mají své slovo. Jinak by si učitelé dělali, co je napadne. A to fakt není možné. I laik si může leccos nastudovat z online materiálů ohledně didaktiky a pedagogiky. Na internetu je spousta takových kvalitních materiálů. Stačí jen hledat a najít. Školství není žádný Olymp.
Internet 🤦🏻♀️ Ten vám opravdu nedá zkušenost s výukou celé třídy. Pořád uvidíte jenom toho svého nunánka.
Základ je ve škole. Od tří let věku je dítě často přítomno skoro celý den v tamním prostředí, ne doma. A do dvou tři let nevybudujete v dítěti jeho charakter. Ten se tvoří až záhy a především v pubertě. Tedy u dívek od desátého roku, u chlapců od dvanáctého. To je jasně daný přírodní zákon a princip. To nijak neošálíte. Je to zcela zjevné.
Nemáte pravdu. Děti primárně nasávají své rodiče, ti se do nich (byť nevědomě) otiskují. Nepozorujete to u svých dětí? Kultura rodiny je stěžejní. Škola to může ovlivnit jen částečně. Kdyby byla pravda, co tvrdíte, tak děti ze stejné třídy by se chovaly stejně, což vůbec tak není.
Mám tam děti, takže to mám v podstatě v přímém přenosu. S Vámi popsanými změnami jsem se nesetkal, pořád jednostranná výuka od učitele k žákovi, výklad, zapamatovat, zopakovat před učitelem kvůli známce a pak víceméně zapomenout. Bohužel.
Tak to mě překvapuje, že k vám nedošlo. Mám tři syny postupně na 8 různých školách a někdy bych byla radši za více drilu a méně "hraní". Sama učím na venkově 1.stupeň a kolegyně se také mohou přetrhnout, aby to děti bavilo.
Ale jo. I když značně zjednodušujícím způsobem. Chybu vidí jen na straně rodičů a dětí. Chyba je i na straně školství a škol. Výuka je posledních 30 let stále stejná, jak obsahem, tak formou. Nezáživná, nudná, z valné části pro život nepotřebná. Mnoho učitelů nejenže nemá učit daný předmět, ale nemají ve školství být vůbec. Takže souhlasím s nadpisem. Školy jsou bojiště bez vítězů, jsou jen poražení.
Nemáte pravdu. My jsme tehdy jen seděli v lavicích a prostě jsme museli dávat pozor, dnes dělají učitelé psí kusy, aby děti zaujali. Učí se v kroužku na zemi, ve skupinách, ve dvojicích. Samy daný jev rukama zkouší, vyvozují závěry, hravým způsobem procvičují. Často se chodí učit ven, jezdí na exkurze. I když jejich pozornost je vlivem mobilů roztříštěná, což situaci komplikuje. Kdy jste byl ve škole naposled? O učivu se nehádám, to by se mělo přebrat.
Tak jsem je upekla a vůbec mi nechutnají, což mě dost mrzí. Dělala jsem dvojitou dávku a toho aromatu je tam prostě moc, sušenky proto takové nahořklé (na lahvičce psali 1,5 lžičky na půl kila mouky - měla jsem je poslechnout) , navíc suché a málo sladké. No, doprostřed talíře jsem dala marmeládu, jakože krev, tak se to tím doufám vylepší. Nevím, odkud je hodnocení receptu, ale nelhalo.
Sorry, ale třeba takový Facebook vám smaže fotku, když je na ni vidět kousek prsa a tady je explicitní pohled do hlubin na hlavní straně Seznamu. Tohle jsou intimní fotografie a je sprosté je takhle vystavovat.
Ono je trochu rozdíl, jestli se žena vystavuje na odiv, nebo prostě jenom rodí a je tak zachycen přirozený životodárný proces. Myslím, že je dobré to rozlišovat.
Všem znechuceným bych rada napsala, že takové fotografie jsou ve světě běžné. Není třeba ofrňovat. A právě na vás je vidět, jak moc je u nás podobná osvěta potřeba. Lidé a zejména moderní matky by měli vědět, že toto je normální porod, který patří k životu stejně jako umírání. Nemusí to být estetické, ale pro miminko je to mnohem lepší než císař na objednávku. Kéž by to ty matky, co chtějí být u porodu hlavně krásné, jednou pochopily.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Chápu dobře, že recept na salát z obrázku tu není? Tak děkujeme.