Úkoly v rozumné míře jsou za mne přínosem a to hlavně v tom, že se naučí plnit si své povinnosti ať už ve škole, nebo doma.
K níže psaným komentářům :
Jádro pudla je v rodičích.
Moje děti jsou vlastně takový vzorek napříč všeho.
Syn dyslektik, hodný, tichý, neprůbojný. Dcera to byl tedy záhul a dodnes jsem všem učitelům vděčná, že ji nezabili. ADHD a pěkný grázl. Mnohokrát jsme ve škole řešili co s ní, co dál (dnes je to úžasná a zodpovědná žena). Druhý syn naprosto vpořádku, bez jakékoliv poruchy.
U všech dětí jsme jako rodiče museli fungovat na 100%, každé z dětí originál a nikdy by mne vůbec nenapadlo vinit z jejich problémů učitele. Museli jsme spolupracovat se školou a škola s námi.
U druhého syna jsem vlastně v plné míře pocítila jak těžké to učitelé mají, pokud jsou ve třídě děti s x poruchami. V první třídě kam nastoupil, bylo asi pět dětí bez základních znalostí, tudíž vůbec neprošly zápisem, ale bylo jim už osum let a musely do školy nastoupit. Paní učitelka neměla na připravené děti čas, protože neustále musela řešit pět problémových. Paní učitelce jsem to v žádném případě neměla za zlé, snažila se jak jen to šlo. Nicméně do druhé třídy už syn a několik dalších spolužáků šli na jiné školy.
Moje starší děti se vyučily a pracují, nejmladší studuje na SŠ, ale museli jsme na tom makat všichni, ne jenom učitelé.
Myslím si, že chybou bylo zrušit zvláštní školy, kde by asi i děti s různýma poruchama byly šťastnější, protože těch speciálních je zoufale málo.
Vážení diskutující, většinou spíše ječící,
Systém již téměř hodinu běží. Když nešel byla toho hned plná média a spousta z vás vykřikovala něco o neschopnosti. Teď když systém běží, tak je najednou ticho po pěšině. Než budete příště někoho obviňovat z neschopnosti, tak si raději položte otázku čím vy jste vlastně prospěšní svému okolí, vesnici, městu......
Dnes je prvního termín pro podání přihlášek do dvacátého, tak co blázníte. Pokud by to nešlo do týdne, tak bych papírovou zvažovala také, ale hned první den? A ano vím o co jde, loni jsme si papírovým přihlašováním prošli a to fakt nechcete. Kde máte jistotu, že když přihlášku vyplníte papírově a dodáte přímo škole, tak doputuje tam kam má? Musí to pak do nějakého systému zadat ručně a třeba se zrovna ta vaše zatoulá pod koberec? Každá aplikace, každá novinka má své porodní bolesti a média tomu teda, ale fakt nepomáhají. Jeden jediný den zatím, ale hysterie už slušná.
Jsem přesvědčená o tom, že digitalizace přihlášek je správná cesta. Dnes měla aplikace fungovat první den a jen lidé naivní mohli předpokládat, že to půjde na první dobrou (i když jsem jim to fakt přála). Je obdivuhodné, že to zvládli v tak krátkém čase a to, že se zprovozní o pár dní později je přeci jedno. Podání přihlášky bude trvat digitálně cca 15 minut a rodiče deváťáků a dalších na to mají skoro 20 dní. Loni jsme prošli starým přijímacím procesem a to bylo peklo.
Všechny tyto velké systémy provázejí vždy porodní bolesti. Tak počkejme týden a pak hodnoťme.
Loni syn podával přihlášku na SŠ, na vysvědčení tři trojky a na ZŠ nám bylo taktně naznačeno jestli jsme neuvažovali o učebním oboru. Ne, neuvažovali. Nemám nic proti učebním oborům, mé dvě starší děti mají učňák a jsou spokojení. Nicméně syn není manuálně zručný a jenom proto, že nemá rád fyziku, chemii a matiku, neznamená, že by nemohl jít na maturitní obor. Nechtěl jít na gymnázium, ale jdou mu jazyky, zeměpis, dějepis a proto si zvolil zaměření cestovní ruch. Na svoji školu se dostal a světe div se, ve třídě má spolužáky, kteří se dostali na školu s vyznamenáním, ale znalosti tomu absolutně neodpovídají. Na ZŠ jsou tak propastné rozdíly v hodnocení žáků, že jenom na základě vysvědčení není možné se rozhodovat. Dnes má za sebou první pololetí a výsledek - tři trojky. Někteří spolužáci, kteří měli na ZŠ vyznamenání mají i čtyřky.
Takže není to jenom o jedinci, ale vůbec o systému školství. Myslím, že i díky přežitkům ( s trojkou nemáš na střední co dělat), můžeme přicházet o potenciál chytrých dětí, které ale nejsou zaměřené všeobecně. Všem letošním deváťákům přeji klidnější přijímání na SŠ a aby se nenechali odradit od svých snů.
Bohužel nejenom média, ale hlavně nynější opozice neustále někomu vnucuje, že se má špatně.
Neznám jediného důchodce, který by si stěžoval - opozice neustále tvrdí opak
Neznám jediného učitele, který by si stěžoval( a že jich mám okolo sebe spousty) - opozice, nebo odbory tvrdí opak a vmanipulují je do stávky.
Lékaři - to je to samé co učitelé.
Vážím si všech, lékařů, učitelů i důchodců, jen je škoda že se nechají manipulovat lumpama, kteří občas musí vykázat nějakou činnost, protože by se jinak mohlo stát , že lidé zjistí, že je vlastně vůbec nepotřebují.
V minulém roce dělal přijímačky na SŠ syn a jsem přesvědčená, že je to dobře. Přijímačky jako takové by až tak velký stres nebyl, ale to co se dělo potom, stresové opravdu bylo. Po loňských zkušenostech vím, že není možné přijímat děti na základě hodnocení ze ZŠ. Každá škola hodnotí děti jinak, a ty rozdíly jsou propastné. Syn měl na ZŠ tři trojky na vysvědčení, ale přijímačky udělal o hodně bodů víc než některé děti s vyznamenáním z jiných ZŠ. Dnes je na střední odborné škole a vysvědčení bude mít lepší než na ZŠ . Ti co se tam dostali s vyznamenáním jsou na tom o poznání hůř.
Přijímací testy ještě před podáním přihlášky je úžasný nápad. Navíc by je děti psaly nejspíše na svých základních školách, tedy ve známém prostředí. Odboural by se přinejmenším stres z neznáma.
Můj syn dělal přijímačky letos a bylo to opravdu hrozné. I když nejsme z Prahy ani STČ kraje, tak u nás byla nakonec obsazena úplně všechna místa, včetně učebních oborů. Můj syn měl štěstí a na svoji vysněnou školu se dostal, ale spousta ostatních nakonec musela do jiných okresů a tím pádem se narušili jejich mimoškolní aktivity, např. sport.
Psaní přijímaček před podáváním přihlášek by vyřešilo hodně, včetně toho, že by si děti ujasnily na co mají a na co už ne.
Tak to je tedy pěkná blbost.
Vůbec nechápu proč by prvňák, nebo druhák nemohl dostat pětku, pokud se nesnaží a nejeví zájem o učivo.
Je to informace pro rodiče, že se musí někde přidat.
Nejsem učitelka a mám tři děti. Dvě starší děti se vyučily, protože škola je příliš nebavila a jsou spokojení. Nejmladší syn, letos nastoupil na maturitní obor a je také spokojen. I nejmladší syn přišel v druhé třídě občas s pětkou. Jedině díky tomu jsem věděla, že musíme někde zabrat a více procvičovat.
Ve vyšších ročnících jsem měla občas pocit, že je hodnocení příliš přísné, ale teď s odstupem času vidím, že to bylo správné. Díky přísnějšímu přístupu na ZŠ je dnes na SŠ spokojen a nosí téměř samé jedničky, aniž by se musel nějak zvlášť učit. Dostal dobrý základ na ZŠ a to možná právě tím, že občas přinesl i nějaké horší známky.
Jsem jeho učitelům na ZŠ vděčná, že mu občas dali i tu ošklivou pětku.
Než lynčovat učitele za špatné známky, měli by si rodičové sáhnout spíše do svého svědomí.
Psát o něčem o čem nic nevím,tak si aspoň udělám propočet jak to vlastně je. Článek je tendenční a zavádějící. Připomíná to hon na čarodějnice.
Jestliže je tedy většina, která chce platit kartou, tak by bylo spravedlivější ať mají obchodníci terminály od bank zdarma a poplatky za transakci ať banka účtuje zákazníkovi. Spousta vás tu obviňuje obchodníky, ale nenažrané banky vám nevadí. Procenta si banky účtují podle počtu transakcí a začínají okolo 1%, ale také 4% + pronájem terminálu. I kdybych počítala s 1%, tak při ročním obratu 5.000.000, činí poplatek 50.000,-Kč + pronájem terminálu. Nicméně obrat neznamená výdělek. Při 20% marži je výdělek cca 1.000.000 ( zbytek jsou mzdy, nájem, zboží, provoz....)
Poplatek bance 50.000,- z 1.000.000,- bych řekla, že je dost vysoký a to počítám pouze s 1%.
při 1% z obratu je to 5% z výdělku.
Podotýkám, že nemám, nechci a nikdy mít nebudu stánek, nebo hospodu, protože je mě jich opravdu líto.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, vesměs s váma souhlasím, ale přidám i pohled rodiče. Inkluze bych řekla, že je špatně pojata už od začátku v ped.psych.poradnách, kde by měli odborně a s největší možnou profesionalitou posoudit zda bude inkluze pro dítě přínosem, nebo pouze splněná kolonka. To se bohužel neděje a do škol přicházejí děti, které se tam trápí a trápí i ostatní.
Na Cermat přijímačky jsem ještě loni nadávala a teď tak nějak nevím. Díky přijímačkám se syn dostal na vysněnou školu a to i přes to, že měl tři trojky. A tady bych trochu zkritizovala učitele. To, že každá škola známkuje trochu jinak jsem tušila, ale že jsou ty rozdíly tak propastné mě tedy opravdu dostalo. Kdyby chodil syn na jinou školu ve stejném městě, tak by měl samé jedničky a vysvědčení hraje nemalou roli v přijímání žáků na sš.
Covid a dlouhá distanční výuka, to byl přímo zločin páchaný na dětech. Díky ní dnes syn nesnáší chemii a fyziku, protože základy se distančně naučit nedají (od toho jsou ve školách fyzikální a chemické učebny) a všichni víme, že když ujedou základy, tak se vezeš.
Ukrajina, na to se asi bohužel připravit nešlo.
Digitalizace přihlášek, tady po loňské zkušenosti bych byla vděčná i za tuto ještě ne zcela dokonalou možnost přihlášek. Všechno je lepší než to, co bylo loni.
Přeji pevné nervy a šikovné žáky
1 odpověď