Tak třeba design, bezpečnost, kvalita zpracování a použité materiály, interiér, renomé tradiční švédské značky i když dnes už bohužel vlastněné číňany. Naštěstí právě model XC40 se stále vyrábí v Belgii.
Je to tak. Design a pocit, že to auto neskutečně skvělé funguje. Není to nabubřelá audina ani mondenni mercedes. Je to tak nějak trochu obyčejné, ale skvělé fungující a pohodlne auto. Jako každé volvo. Nízká spotřeba je bohužel jediná věc, kterou od žádného Volva nemůžete čekat. Ale kdo jednou zkusil, těžko přesedá do jiné značky.
Problem s Vami elektromobilisty je, ze si vzdycky vyberete nejaky okrajovy nesmysl (jev) a na nej utocite, resp z nej vychazite, jen abyste meli svoji pravdu. "Desitky minut cekani na benzin" je absolutni krajnost, ktera - jak sam vite - nenastala asi od valky nebo ropne krize pred 50 lety. Jen par procent ridicu resi korunu na litru benzinu a i kdyz se na ONO sejdou - jak jiste sam vidite, jsou tam max 4 auta v rade. Takze 4x 2 minuty = 8 minut. A predevsim - to neomezuje nici svobodu. Je jen a jen vec toho ridice, ze mu ten cas stoji za to cekani nebo popojede 500 metru k vedlejsi pumpe a zaplati o korunu vic. Proc aspon nekdy neargumentujete fer? Mezi tisici prispevku jsem nikdy necetl ze by benzinak zpochybnoval, ze elektromotor ma vetsi ucinnost, ze ma linearni vykon, ze za urcitych spodminek muze byt ekologictejsi, ze kombinace vlastni dum + stresni panely + el-mobil muze byt cenove vyhodna. Nepopirame, jen upozornujeme na druhou stranu celeho problemu. Vy vzdycky nevyhody e-aut vynechate. Nabijeni doma - ano, ale... vetsina lidi to tak nema a mit nemuze a pokud nahodou nemohou nabijet v praci, jsou odkazani na verejnou infrastrukturu a tim ve sve svobode velmi omezeni. Nabijeni proste trva dlouho, je v miste kde normalne nechcete travit cas, mnoho nabijecek nefunguje nebo maji svoje vlastni pristupy atd... (Navic je to v CR casto velmi drahe). A NEMAJI VOLBU. Proste absolutni protipol situace, kdy si jedu kam chci a kdy chci a vzdycky nejakou benzinku v okoli najdu a natankuju za 2 minuty. A to po cele Evrope.
Tyhle kecy takyexpertu mne fakt baví. Ještě jsem nepotkal a nikoho, kdo by zvládl natankovat plnou za dvě minuty. Ani na samoobsluze, natož na běžné pumpě. Přijedu, a pokud to není předražený Shell na dálnici, stojí přede mnou vždycky aspoň jedno auto. Čekám, než dokončí tankování. Pak jde šofér zaplatit, vrací se za 5 minut, protoze si vybiral jeste cigára a něco do huby. Sedne, odjíždí, já zajedu ke stojanu. 2 minuty pryč. Vylezu, připojím pistoli. Minuta. Nafta teče- nádrž má 70 litrů, přijíždím s téměř prázdnou a odjíždím s.plnou, protože se mi nechce prudit s tankování každých pár kilaku. Po 5 minutách zavřu nádrž a jdu platit - 2 minuty, pumpy jsou dnes dost velké. Nic dalšího nekupuju, jdu zpět, sedám do auta a odjíždím. 2 minuty. Celkem typicka zastavka u pumpy? Když to jde forem, tak dobrá čtvrthodina. Když zaskočím na wc nebo koupím kafe, což obvykle dělám, je to klidně 25 minut. Za tu dobu se průměrný elektrokrám nabije na cca 200-250 km cesty. Víceméně je mi fuk, čím jedu... ale až uvidím nějakého sprintera, co rve pistoli do nádrže ještě z okénka a pak běží platit, aby byl u kasy dříve, než soused, budu vědět, jak se jmenuje 😀
Ne uplne. Dost lidi si kupuje stara auta. Zadne moje nestalo i s opravami vic jak 50. Za to zadne sebeojetejsi funkcni elektro nesezenu a to ani ma ty cesty do prace a z prace. Natoz aby mi to v te cene jezdilo dalsi 4 roky
To je ale zvláštní, že tak levně elektroauto neseženete. Přece tu jsou kvanta "expertů", co pořád dokola opakuji, že elektrošrot po pár letech nikdo nechce ani zadarmo :-)
A já o něm zrovna uvažuji. Za rok najezdím pár kilometrů po okolí a elektromobil mi připadá jednodušší na údržbu než nafta nebo benzín. To neustálé měnění oleje, filtru atd. Tak uvidím.
Volvo, 2.4 D5, servis každých 30.000 km, tj. pro mne zhruba jednou ročně - jen "garancka" cca 16.000 K, většinou k tomu ještě nějaká drobnost, standardně tak plativam přes 20.000 K. Neautorizovaný, byť kvalitní servis.
Volvo elektrické - každých 30.000 autorizovaný servis - účet 6.000 K. Pylový filtr a celková kontrola. Ani na 90.000 km ještě neměnili brzdy. Čekám, co bude první větší investice do servisu.
Ekonomika provozu - 2.60/ km nafta versus 1.10/km elektrika (mix nabíjení doma plus venku na dlouhých cestach). Pohodlí? Nesrovnatelné.
Jako starobní důchodce nad 80, samozřejmě stará konzerva, která ještě normálně jezdí, bych elektroauto nechtěl. Prostě načepuju diesel a nějakých 850 km jezdím bez starosti kdy a hlavně kde zase nabíjet. U mě to není otázka peněz, ale pohodlí. A ekologie? Těch pár stovek kilometrů, pokud pečlivě zvažuji jen ty důležité cesty, je minimum v porovnání s jinými. Proti elektroautům nejsem, ale mám rád zaprděné pohodlíčko.
Pokud máte rád zaprdene pohodlicko, tím spíš byste ocenil elektroauto. Přijedete večer dom, jedním pohybem pichnete auto do zásuvky, a až budete chtít druhý den rano odjet , máte zase "plnou". K pumpě zajedete jednou za čas jen když máte chuť na kafe. Jako důchodce určitě auto nepotřebujete ke každodennímu zdolávání tisicikilometrove trasy. V zimě si na telefonu nastavíte topení a než se obléknete a vylezete z baráku k autu, máte ho vyhřáté. Taky máme rádi pohodlicko a v podobě elektroauta je silně návykové.
Já bych chtěl jedině elektromobil ale na Li-Fe články. V zahradě mám všechno na akumulátory už dávno . Sekačku už od roku 2007.
Auto už nemám 6 let. Stále čekám až našetřím a zároveň budou v elekromobilech Li Fe akumulátory.
To už dávno jsou, stačí se pořádně podívat, které modely kterých výrobců je maji
Já jsem si už chtěl pořídit, ale odradilo mě několik věcí. Počkám si až bude stát nové do 700.000Kč s dojezdem 500km a více i v mrazivé zimě s puštěným topením a s rychlostí na dálniční provoz, funkční rychlonabíječky po městech co 15 minut jízdy, na dálnicích a jedničkách aspoň co 100 km a havarijko za normální cenu a záruční servis taky.
Koukám že taky nespadate do evropského průměru 30 -40 km denně, ale jezdíte denně 500 km štreky bez zastávky :-)
Tento komentář byl smazán uživatelem.
To je zase kravina. Spalovací ukazují dojezd úplně stejně blbě, respektive v závislosti na stylu jízdy. Když natocim do svého Volva plnou 70 l, a předtím jsem jel hodinu po dálnici, ukáže mi dojezd 700 km. Když jsem předtím sjíždět z Krkonoš po okreskach, ukáže mi dojezd klidně 1800 km a po nájezdu na dálnici začne prudce klesat. A elektriky to dělají úplně stejně. Dojezd je vždycky jen hrubě orientační hodnota, je úplně fuk, co je pod kapotou.
Spousta lidí mě asi ukamenuje, ale všichni víme kdo je valná většina voličů Ano. A jelikož se rozhoduje o budoucnosti (hlavně těch mladších) tak je otázka, zda by důchodci od určitého věku neměli přijít o volební právo ať vyhraje volby kdokoliv. Senioři jsou buď nekale ovlivněni nebo si zvolí jen aktuální výhody, které můžou představovat riziko pro další generace
To ale zdaleka nejsou jen duchodci, to jsou davy prostoduchych lidi, kteří mají pocit, že jim Babiš přinese spásu. A je jim úplně jedno, že to celé budou muset zaplatit jejich děti, vnuci i pravnuci.
Přesně jak to říkal prezident Zeman. Třetina národa je chudá duchem (35%), každý sedmý občan je dementní, debilní nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.
Bohužel ale právě tihle spoluobčané jdou disciplinovane k volbám, zatímco ti ostatní se ani nenamahaji a pak už jen kušní a diví se.
Vypadá to, že nemoc lidu ČR ustupuje. Započal se ozdravný proces, který bude dynamizovat až do parlamentních voleb, které ve výsledku strhnou zdi Augiášových chlévů a ty budou vyčištěny.
Se současnou ZLOvládou bohužel nikdo účtovat nebude - to je zvykem a zůstane to tak - nicméně (nebude zdaleka dobře, protože Babiš je arcilotr) bude o něco málo lépe..
Ano, mate pravdu, Babišovi bude zase o něco lépe.
Marchevská pokud máš důkazy ke svému tvrzení, podej trestní oznámení....jinak mlatiš prázdnou slámu 😂a zuříš až ti praská guma u spoďáru🤣
Jak že to říkal dr. Strossmayer? Kdyby hloupost nadnasela, létáte jak holubicka. Nezurim, jen je mi smutno z toho davu dutolebů, žijících kolem nás. A pokud jde o důkazy, stačí, abyste aspoň někdy používala tu věc, co máte mezi ušima. Ale to je evidentně nad vaše síly.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Úplně mimo jsi ty. Protože tady jde o princip. Stejně jako je k ničemu zrychlení za 4 vteřiny, všichni obhájci EV se tím prsí. Je teda fér říct i to Bé, že zkrátka 300koní z hybridu, nedejbože EV je podstatně slabší stádečko než 300koní ze spalováku v termínu schopnosti dosažení vysoké rychlosti a hlavně dlouhodobé udržitelnosti této rychlosti.Těch 170km/h ti bude v Německu stačit právě v tom naftovým Superbu, protože ten nebude mít s dlouhodobě udržitelnou rychlostí kolem této hodnoty sebemenší problém, hodiny, ačkoliv bude mít jen110kw. Když se ale tuhle rychlost pokusíš v autě s EV pohonem a maxkem 170km/h, tak do hodiny a půl končíš. Je úplně jedno jaké jsou tvé (nebo moje) osobní potřeby coby řidiče. Prostě je totálně k smíchu, když se tyhle plečky chlubí výkonem 150KW, ale v reálu z nich dokáží vymáčknout hodnoty adekvátní 75kw spalováku.. a ještě jsou nám předkládány jako dílo pokroku, ačkoliv si s nimi po stránce jízdních vlastností i výkonu vytře jakýkoliv byť třicet let starý sedan zadek. A jistě že je to pro dnešní řidiče marginální parametr, protože jim nic jiného nezbývá. A tak kupují tyhle směšný hybridní crossovery se vzhledem levné hračky, zoufalými jízdními vlastnostmi a směšnými schopnostmi z hlediska poměru Výkon/ dosažená rychlost. A můžeš to alibisticky schovávat pod bezpečnostní či emisní hlediska. Pravda je, že koupit si za velký prachy tenhle druh auta (Hnusná a nemotorná crossover či SUV krabice, která má čistě elektrický pohon nebo má na bezmála 2 tuny hmotnosti pod kapotou mrňavej oturbenej motor s hybridním pohonem) může jen idi.ot. A že jich je.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím že většina čtenářů si udělala z těchhle blábolů přesný obrázek, kdo je tady ten idi...
2 odpovědi