Je to o věku, výjimky jsou, ale já se bavím o trendu.
Já tedy znám dost straších učitelek, které učí dobře a děti je mají rady a respektují je. Pak znám dost mladých nebo do 40ti let a je to katastrofa. Třeba na začátku roku je to dobrý, ale takový březen, duben už jen ječí. Nebo třeba je dobrá mladá učitelka, ale přidělí jí uječenou asistentku a pak je to taky na nic. Otázkou je, jak to změnit.
No, z části za to může asi škola a zejména staří učitelé neschopní učit moderně, ale větší vliv na to bych hledal v moderní společnosti. A to nikoliv v nárocích na děti, které jsou nízké, ale v tom, k jakým hodnotám děti vede. Láska k práci a vzdělání to vskutku není.
Tohle není o věku.... i starší učitelé umí učit tak, že to děti baví a naopak mladší jsou katastrofa. Pak dost záleží i na třídě. Pokud děti do třetí třídy měly super učitelku, pak schytaly na dva roky protivnou, uječenou, co děti ponižuje, tak na druhém stupni je těžké se třídou vyjít. Jsou v pubertě a mají zasebou nehezký zážitek. No a pokud jde dítě na základku ráno s pytlíkem brambůrek, tak je to ještě pohoda. Na naší místí základku se na druhý stupeň táhne ráno hromada dětí s cigárem. Už jsem je potkala i s trávou. Ty se tam fakt netěší.
jak mohly haranti před androidími smartphony (před 2010) vůbec přežít, to člověk nepochopí....
Ty děti si za diabetes nemůžou, tak proč je trestat, když jim to dnešní technika může ulehčit. Dříve se diabetes řešil hůře a kolik lidí má díky tomu poškozený zrak, orgány a nebo amutace? Druhý klučina, o kterém vím, pumpu má, ale i tak potřebuje mobil.
ano, inzulinové pumpy bez napojení na smartphone, s vlastním displejem, tzv. "walkman" Odkaz 1
No a to jste opět u pumpy. Ale pumpu nemá a nechce každý. Má sice výhody, ale i nevýhody. Další věcí je, jestli je pumpa s displejem plně hrazená z pojištění. Takže pokud je dítě jen se senzorem, tak mobil prostě potřebuje. Stejně tak ho kamarádky syn využívá k výpočtu dávky inzilinu. Sám si musí spočítat, kolik sní sacharidů a aplikace mu podle aktuálního stavu vypočítá dávku. Ten výpočet není nic jednoduchého, vstupují do toho různé proměnné.
Minimum cukru se dává všude. A ve školce mají děti takových aktivit a dopoledne nabitý program, že po obědě spí i ty co doma ne.
On i ten cukr je ve spotřebním koši a musíme plnit. Já to plním kolem 70% takže na kila jim toho tam určitě nedávám.
😄 ne každé dítě po obědě spí. Má nejmladší po obědě nespí od 2 let. Ani ve školce po nabitém programu. Každé dítě je jiné. Ano, sacharidy jsou skoro ve všem, ale není potřeba dětem ještě přidávat zbytečný cukr, zvláště do čaje, kam to rozhodně není potřeba. Dávat jim ke svačině a k obědu sladké pití už ve školce, je špatný návyk do budoucnosti. Rozhodně to není zdravé a kazí to zuby. Děti, které doma nesladí, pak ve školce 3x denně dostavají sldaký hnus ve školce.
Jenže jsou zvyklé z domova a kdyby vám to všichni vrátili že to nechtějí, přemýšlela by jste jinak.
Když nezažijes nekomentuj.
Vodu a různé stavy mají normálně během dne.
Čaj, mléko, bílá káva, kakao, ochucené mléko se dává ke svacinkam a i hygiena to takto vyžaduje. Ke svačině nebudou mít přece vodu.
Mají možnost volby, buď bez cukru nebo vodu. U nás ve školce to takhle mají a já jsem jen ráda. Ve škole ochucené mléko už jsem nejmladší vysvětlila, aby pila málokdy. Když sní moc cukru, tak nedokáže sedět na místě, natož se soustředit. A sama to ví, že jí to dělá problémy. Jsme spolu domluvené, že sladké si dá doma, když se pak může vylítat a vyblbnout.
Vnukovi je po rybě v jakékoli úpravě špatně, z luštěnin jí pouze čočku a tu snese jednou do roka. Neslazené nápoje děti pít nebudou, je to hnus. Moc nesladím, ale abych pila hořký čaj to ani omylem. Do vody z kohoutku si dám lžičku medu a citron, nevím proč, ale dneska se nedá samotná pít.
Každé dítě je jiné. Moje děti luštěninové kaše nejí, ale hrstkovou polévku si dají všechny. Milují zeleninu, pijí čistou vodu nebo ovocný čaj. Proč je cpát zbytečně cukrem? Já jsem za neslazené nápoje ráda. S tou rybou v jídelně je to horší. Doma si dávají uzenou makrelu, grilovanou pražmu, lososa... V jídelně filé nic moc.
Takže zřejmě zvýšení stravného bude ryby jsou drahé, klidně budu dělat dětem 2x týdne lososa ale kdo to zaplatí???
Druhá věc nápoje nesladit cukrem ani medem takže ve školce budou pít čaj jak?nebo budou pít nikdo ho pít nebude chtít.
Takže zbývají jiná sladidla která jsou sice zdravější ale 6x dražší.
Jaký je důvod sladit ovocný čaj? Děti ho pijí i bez cukru.
Když se s výukou bez mobilu začíná už od první třídy, tak je lehčí s dětmi pracovat a děti jsou hned učené k zábavě o přestávce. Jsou vedené, aby spolu komunikovaly, hrály si... Jenže když to uděláte ze dne na den na druhém stupni, tak musíte puberťáky znovu naučit mezi sebou komunikovat. U jedné z dcer sice mobily byly, ale i tak o přestávce lítaly po třídě židle vzduchem, 6. třída. Učitel se raději zavřel v kabinetu a dělal, že ty rány neslyší. Na začátek bych jim třeba nabídla na chodbu pinčes, stolní fotbal... Děti to zvedne ze židlí.
Už léta hledám metodu, kterou Vy ovládáte, tak ji prosím nedržte v sobě. A nebo ještě lépe ... pojďte přednášet na VŠ, protože tam to také neučí. Nebo je to spíše tak, že Vaši puberťáci a jejich kámoši jsou všichni ze stejného těsta (proto spolu kamarádí), takže je to mnohem lehčí než v realitě?
Já jsem hodně přes zvířata. Což polovina těch dětí na dovolené není. Ale když je vezmu večer na výpravu s baterkama a hledáme gekony, spící vosy, velké můry... tak jdou všichni a všem to vydrží klidně hodinu. Projdeme před spaním celý kemp a já jim u toho vyprávím, jak ty zvířata žijí, jaké jsou to druhy, jak se rozmnožují...Úplně nenuceně do nich vlévám vědomosti a baví je to. Když se jich druhý den zeptám, jestli se mnou půjdou na výpravu za hmyzem i přes den, tak neváhají. Vyprávím jim jak žijí kolonie mravenců, o svatebním rojení, o proměně hmyzu, o cikádách, o lučních koníkách.... I ti, kteří o zvířata nejevili dříve zájem se mne chodí ptát a nebo mne nadšeně volají, že objevily velké saranče. Vím, že je těžké zaujmout všechny děti a ještě hůř, když jde o učivo, které je nebaví. Ale v té škole je to hlavně o tom, děti zaujmout o přestávkách, tedy aktivitou, která není v osnovách. Sama chovám plazy, hmyz, pavouky, papoušky... K nejmladší dceři do první třídy jsem letos začala pravidelně chodit dělat předášky o zvířatech, včetně ukázky. V mém volném čase, bez úplaty, jen abych alespoň někdy vypomohla jejich skvělé paní učitelce a ona si mohla na chviličku odpočinout. Vždy si k tomu připravím i pracovní listy. Děti si mnohem lépe zapamatují informace, když je zaujmu. Takže když jim ukážu tilikvu a vyprávím, v jakém biotopu žije, jak se rozmnožuje, čím se živí... tak si děti odnesou mnoho informací a vím, že jim v té hlaviče zůstanou po dlouhou dobu.
120
Sledujících
0
Sleduje
120
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To že děti mají někoho rádi ještě neznamená, že dobře učí. zalíbit se dětem a něco je naučit, to jsou úplně jiné disciplíny.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenže učitelka, která jen ječí, shazuje děti a není oblíbená, obvykle nic moc nenaučí. Ano, první stupeň z ní bude mít strach a bude do školy chodit s odporem,a le vyslechne si látku, ale co si z toho zapamatují? Děti jsou jako houby, které nasávají vědomosti, ale ne pod tlakem. Stačí jim látku dobře podat, což jde mnohem lépe, když je učitelka oblíbená a má kladný vztah k dětem.