K panu Bartošovi se raději moc vyjadřovat nebudu, evidentně měl svůj svět, ale zajisté v tom průšvihu nejel úplně sám, a určitě mu musel také někdo radit, takže těch odpovědností by mělo být vyvozeno více, minimálně z digitální sekce MMR, kde po celou dobu také tvrdili, že je vše v pořádku.... Stavební řízení není nějaký registr, se kterým digitalizaci srovnávají. Tam jsou jasné vstupy, postupy a výstupy. Ve stavebním řízení je hrozně velká řada proměnných a směrů. Navíc postupy, na které vyloženě nepamatuje stavební zákon, zase řeší správní řád, se kterým se to pořád prolíná, nebo i jiné zákony, např. zákon o kontrole, a speciální stavby mají další svoje zákony. Spousta postupů je v ISSŘ také řešena systémem ano/ne, což někdy není možné dopředu jednoznačně určit, nelze se pak jednoduše přepínat, když je potřeba něco doplnit, ověřit nebo dopsat a vracet se zpátky..... Jinak ten systém už teď nějak funguje, po 3 měsících se v tom dá už něco udělat, ale je to hrozně pomalé a proti tomu, v čem se pracovalo do teď, je to jako nebe a dudy. Spousta věcí stále není jasných nebo zcela řešených a nemluví se o tom, protože na to ještě asi nedošlo (např. způsob nahlížení do spisů, veřejné vyhlášky, vyznačování právních mocí, ověřovaní dokumentací a další práce s nimi, doplňování archivu objektů).... Každopádně děkuji za podporu, a nezbývá nám než doufat, že bude líp....snad.... 😉
Naprostý souhlas.
Máte pravdu. Digitalizace stojí a bude stát stamiliony. Ale ve finále to bude úspora.
Jen doufám, že bude fungovat i když některý z těch systémů vypadne .... že to bude fungovat lokálně, když nepojede internet .... ?
Dám příklad: ne úplně ideálně mi funguje placení telefonem. Jednou za 2-3 týdny se telefon sekne a neproběhne platba. V té chvíli vytahuji buď kartu nebo hotovost. Kdyby nebyla možnost platby v hotovosti, občas bych prostě ten nákup musel nechat na kase. A to bych potom těm prodavačkám nepřál, protože nákupy dělám méně často, ale větší pro celou rodinu.
Takže doufám, že i podání na "digitální" stavební úřad půjde v papírové podobě. Kdy si úřad naskenuje a ověří papíry, které tam přinesu.
A já myslím, že SÚ by měl stavby rovnou i projektovat a následně postavit ne? Nač plýtvat penězi, úředník všechno přece zařídí.
Jste vedle pouze stačí, aby to co má fungovat fungovalo a to se prostě neděje. A také nechápete souvislost mezi digitalizací a novým stavebním zákonem a to je ten problém - v zákonu je spousta věcí úplně jinak a je to navázáno na digitalizaci a spojeno. Veselo bude až lidé opravdu zjistí co v novém "opět zjednodušeném" zákonu vlastně je a co to pro ně znamená včetně klidně desítek až stovek tisíc navíc za požadované prováděcí PD atd.. 😉 no a vlastně ,že zrychlení a zjednodušení se nijak moc nekoná a úřad to jednoduše rychle a prostě vše nevyřídí jak se zase maluje lidem. Už nějaký rok vyřizuji papíry a stanoviska elektronicky jen PD se vytiskla a donesla/poslala na úřad papírově to bylo to poslední a dobré úřady vydali povolení klidně do 14 dní či měsíce. Dnes tu el. verzi poslanou musíte orazítkovat el. razítkem - za které musíte platit - stále (někdo se napakuje) investorovi na stavbu to stejně musíte vytisknout a úřadům stejně už posílal mezitím v pdf i v wordu (aby tam mohli třeba něco nakopčit po domluvě) apod.
Přesně tak. Jednoduchá povolování jsou zrušena, vše jen řízením.
To je zase nářků, kolik to bude daňové poplatníky stát peněz.
Takové naříkání znamená, že autor totálně ignoruje že:
Ano, je to problém, je to blbý. Ale pak se podívejte na digitalizaci jinde, která to tálně vázne, nefunguje.
Soudy chtějí stávkovat, nahlížení do spisů musí být pouze jen do papírových.
Dopravě teď utekla citlivá data.
Digitalizace zdravotnictví je skoro nulová. Vrcholem je eRecept a eNeschopenka. Ale v rámci jedné nemocnice si člověk pořád je ště občas musí předávat fyzicky papíry. Natož, aby si doktor mohl vyžádat dokumentaci pacienta od jiného doktora.
Důchody se vyplácí klidně po půl roce.
A to jsou ty systémy vendor-lock. Tedy stát nemá kód a veškeré úpravy musí dělat dané firmy a nebo stát musí zadat přepsat celý systém, nebo odkoupit stávající za nechutné peníze.
Myslím, pokud se nemýlím, že ty miliardy ale měly obsahovat původně celostátní úřad v Ostravě, rušení místních úřadů apod. nikoliv jen vývoj a aplikaci systému. K tomu nakonec nedošlo. Na IT techniku měla být dotace z EU. VITA to tuším chtěla udělat za cca 690 mil. , mluvilo se i o vyčleněných 390mil.
Žádosti byly podány v září, takže na zpracování žádosti a vydání rozhodnutí má úřad čas 2 měsíce a v případě složitější stavby může úřad dobu prodloužit. U jedné žádosti jsem byl vyzván úřadem , abych doplnil digitální projektovou dokumentaci i o časové razítka, což jsem udělal. Včera mi paní volala , že zda je PD zpracována podle starého zákona , což mělo být v žádosti uvedeno. PD je rozsahem zpracována podle starého stavebního zákona Domluvili jsme se , že podle data provedení geologického průzkumu a zaměření stavby mi to uzná. Řízení pokračuje, protože pro úřad je to nyní náročné. Chápu, že o co jsem dříve žádal několika žádostmi, tak dostanu nyní jedním stanoviskem a vydání je pracnější.
O co jste prosím žádal několika žádostmi? Máte na mysli závazná stanoviska? Ale úřad je za Vás nevyřídí, ani nemůže, protože nezná dokonale stavbu. To vždy byla práce inženýringu. SÚ pouze přes ISSŘ požádá a počká na výsledek. Vpodstatě dělá pošťáka a v případě doplnění či zamítnutí si to stejně musí stavebník s projektantem pořešit. Tento způsob je naopak pro úřady i systémově zatěžující a ke zrychlení nevede. Stavebník potřebuje povolení, tak by si také měl zajistit všechno, co je potřeba k perfektnímu podání, právě např. přes inženýring. Přehodilo se to na úřady, což je z podstaty nesmysl.
Nevěřím. že je to až takhle špatné! Nikde se memohu dočíst co přesně nefunguje, soused ve vsi dostal povolení na RD za 15 dní už v digitalu říkal, rodinné nesporné domy zřejmě fungují. Pokud něco nefunguje je nutne to dodělat , ne to vyhodit a za 2 mild za 2 roky znovu .Tahle země začíná být zaostala až hamba .
Ale ta povolení se vypracovávají ve starém systému a složitě vkládají do nového, aby vůbec úředník něco vydal.
Vytvořili velký kulový a všechno na SÚ trvá tak dlouho, že se rozhodnutí řada lidí ani nedožije.
Protože podání jsou nekvalitní, nekompletní a každý účastník může prodloužit řízení na roky. Pokud se nezmění podmínky účastenství, žádná změna řízení neurychlí. A nový SZ vše ještě zhoršil, zrušil všechna jednoduchá povolování. Na jednoho úředníka může připadnout mezi 15-30 podáními. Měsíc má 21 pracovních dní. Jednoduché počty!
Na TS jsem rodičům rozdala 5 formulářů, což je při 30 dětech 150 papírů. Tak "důležitých", že si je 3/4 rodičů ani nepřečetli a v průběhu následujících 3 týdnů jsem jim je opakovaně vracela k doplnění souhlasu/nesouhlasu, podpisu, jména... Pouze pro představu: Souhlas/nesouhlas s pořizováním fotografií, souhlas/nesouhlas s pořizováním videí, souhlas/nesouhlas se zveřejňováním fotografií, souhlas/nesouhlas se zveřejňováním videí, souhlas/nesouhlas s prací školního psychologa, souhlas/nesouhlas s prací výchovného poradce, osobní dotazníky s osobními údaji žáka a rodičů, k tomu tematické plány (které jsou nepovinné, ale povinně je musíme vytvářet) zcela zbytečně převáděné z jedné (už prý nevyhovující!!!) tabulky do druhé, na všechno termíny dodání, vybírání peněz za pracovní sešity... na učení opravdu mnoho času nezbývá. Podotýkám, že vše je v papírové podobě. Nejsem učitel, jsem úředník a výběrčí peněz...
Ano souhlasím, syn učitel, potvrzuji. Zírala jsem co všechno se řeší.
Dobrý, tak ne papíry, ale vyplňování elektronických "papírů". A duplicitně - elektronicky i papírově, jak je u nás "zvykem". Neustále nějaká školení, nové předpisy a nařízení, vyplňování i on-line školení. Těch byrokratických buzerací je všude plno a jen to lidi otravuje a znechucuje (lékaři, lékárníci, učitelé, tedy hlavně školství a zdravotnictví, ale je to vlastně prorostlé mezi asi všemi obory). A dále známky - zapsat do ŽK, ale zároveň do on-line prostředí. Anebo i jen to samotné zapisování známek pouze do on-line prostředí s komentáři zase zabere učiteli čas navíc. A i pro rodiče - dříve žák ukázal ŽK, viděl jsem, zeptal se, podepsal. Dnes musím do on-line prostředí, přihlásit se, vyhledat, podepsat. Když to udělám v noci, zase nemám u sebe dítě.
Toto se děje opravdu všude. Byrokracie bubří. Vzpomínám, jak začátkem 90tých let slibovali skončit s byrokracií, výchovou dětí ve státních jeslích a školkách, apod... Dnes se tomu musím hořce smát.
32tis hrubého nemá žádný učitel, na internetu píšou samé kraviny. To že jsou ve škole skupinky po pár dětech a učitelů je potom jako na..... to se taky mlčí.
O tom, že uklízečka nemá v tabulce ani minimální mzdu, o tom nikdo článek nenapíše. A na to aby ty tabulky někdo předělal to je škod mluvit. Hlavně, že před volbami budou mít plnou hubu keců.
Ono jde o plat tabulkový. S osobním ohodnocením se samozřejmě může značně navýšit.
Nedávno psali, že je učitelů moc? A teď, že jich je málo. Tak kde je chyba? Nasekat do třídy 35 a více žáků, to je cesta do pekel, nebude umět nikdo nic.
Nás bylo ve třídě na střední průmyslové škole 6 tříd po 36 žácích a profesoři si poradili bez problémů. A to nejsem silný ročník. Ale měli jsme "vojnu", nikdo se s námi nemazlil. Každé odpoledne i soboty jsme věnovali obsáhlým domácím zadáním. Jinak to nešlo.
Chce to stejný přístup jako k lékařům. Máme zde přece zaklínadlo, že když nebudou mít minimálně trojnásobek průměrné mzdy, půjdou přece léčit a v případě učitelů učit do zahraničí.
Bohužel takových profesí je čím dál víc. Znal bych řešení. Nechat se připojit k Německu jak 17. spolková země. Tím by definitivně odpadly obavy, že nám lidé odejdou zahraničí, respektive by se tyto hrozby výrazně smrskly.😂
Bezplatné vystudování vysoké školy by měli studenti po vystudování vrátit státu formou např. 5 leté povinné praxe v oboru. (stejně i v jiných oborech jako je třeba lékařství) Pokud ne, nebo pokud odejdou do ciziny, školné zaplatit.
"...poté, co obec Nové Heřminovy neuspěla s námitkami proti stavbě u Ústavního soudu."
_____
Kdyby nezdržovali s referendy a odvoláváními, tak je dnes Krnov a Opava asi v klidu...
Takhle holt se ta přehrada postaví tak jako tak, jen to má třicet let zpoždění.
Když k tomu připočteme náklady na odstranění všech škod způsobených několika povodněmi, tak to musí být pěkná sumička.
A to jsou ta územní a stavební povolení, které trvají roky. To nový systém v ISSŘ a stavební portál nezmění. Dokud může být účastníkem kdokoli a blokovat řízení, tak se délka řízení nějakými šibeničními lhůtami, které by měl úředník na SÚ dodržet nezmění.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na druhou stranu, pane Chlopčíku, fakt chcete komentovat přiblblý seriál? 🙈
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten seriál vůbec není přiblblý. Narazila jsem na něj v podstatě náhodou při hledání jiného seriálu a zkoukla ho. Velmi příjemné překvapení. Odehrává se v Poděbradech a vtipně ale nevtíravě nechává nahlédnout do života kolem tanečních. Fajn herci.