Ale řeší. Řeší rodinnou situaci, to, že jsou rodiče a děti spolu, jejich individuální potřeby, atd.
Nic to neřeší pro systém - ale proč bych měla jít do školy v 6 letech jen proto, že si to někdo v systému vymyslel? Tyhle předávané věci, které vlastně postrádají smysl, budou teď čím dál víc v rozkladu - i když bude od systému čím dál větší tlak na to, zachovat status quo.
Stejně to půjde obejít, a lidi to budou dělat dál. Skončila doba, kdy lidi nechají sebe (a nebo své děti) ochotně naverbovat do škol, firem, atd. atd. - kde budou šroubky v čemsi, co jim nedává smysl (jiný než ten, že "se to tak má").
Pokud pán odmítá, že každá doba má své světlé i stinné stránky, asi někde zamrzl...
Neumí se podívat z více hledisek, atd.
Zřejmě bude mít sklon k ideologickým interpretacím on sám.
Chápu,bylo to mnohdy hodně těžké, pro lidi, celé rodiny, rody, atd.
Není dobré na to zapomínat.
Ale není ani dobré na neustále znovuprožívat tyto emoce, neumět se od nich oprostit, míň nadhled.
Už ten předpoklad je totální hloupost.
Člověk, který tráví na sociálních sítích hodně času je ten, kterému něco chybí - napadlo vás, že spousta lidí na sociálních sítích například pracuje?
Vám něco chybí, když trávíte 8 hodin denně v práci?
Asi ano. Vidíte, jste náchylná.
Asi takovouhle logiku vy používáte - navíc naprosto nesprávně.
Když už o něčem píšu, zjistím si to pořádně. Jaké dezinfo čekáte? To, co už dávno běží, ale připravujete lidi na to, že je to dezinfo?
Třeba že v Praze zrovna proběhlo zasedání NATO a že hlavně naši čeští "zastupitelé" povzbuzují Ukrajinu k použití zbraní dalekého dosahu?
Kde o tom váš "vyvážený zpravodajský server" informoval?
Napadlo vás někdy, že podobné situace podporujete i tím, že neumíte objektivně informovat - pro a proti?
Že i v takovémto článku si neumíte najít to, co na každého vyskočí na první dobrou?
To je podle vás známka důvěryhodnosti?
A teď úplně pomíjím to, jak a jestli tomu kdo věří a nevěří, protože informace je zkrátka informace, interpretace je pak věc další. Ale když půlku informací neřeknu, musí se lidi zákonitě ptát proč.
Jestli je to prostě neschopnost, nebo je za tím nějaký záměr. To je totiž součástí kritického myšlení, po kterém tak voláte.
Tak, v "přírodě" v čechách asi jo, ale v přírodě je to o hubu a tohle by se hodilo. Problém je, že tohle se právě přírodě nevyskytuje.
Proč by to mělo být o hubu? To, že se tohle v přírodě nevyskytuje, je pro mě plus, ne problém...
A věřte mi, že jsem neprocestovala jenom Čechy... je holt potřeba vědět, co a jak, pak to o hubu není, naopak, je to krásný zážitek.
Prosím, abyste nepsala nic o pochopení textu:
..."Ze skupiny výdajů, které dítě musí z kapesného financovat, bychom určitě měli vyjmout základní věci jako je jídlo, hygiena, a tak dále. Dítě, které špatně plánovalo a zkrachovalo, samozřejmě nenecháme na ulici a hlady"... Pak se tam píše o bundě ze sekáče a že si dítě další rok dá pozor.
A jak si má dítě vydělat peníze doma? Že uklidí? Že umyje nádobí? Že vyvenčí psa? Že skočí nakoupit? Že vytáhne oblečení ze sušičky? To jsou , dle mého, činnosti a povinnosti, které by dítě mělo dělat automaticky a zdarma. Nebo Vy na to máte placenou pracovní sílu?
Jak, to je na vás přece...
Synovec třeba doma má své povinnosti - neplacené, kterými přispívá k tomu, aby rodina fungovala.
Ale sestra podniká, takže vidí a vnímá, že si ty peníze musí nějak vydělat a vymyslet, jak na to...
Minulý rok se začal víc zajímat - a vymyslel si služby - masáže, poukázky na kávu, kterou nám udělá, atd.
Zároveň pochopil, že musí aspoň něco umět (třeba masírovat), že se to musí naučit a investovat čas a energii.
Že když prodá poukázky, tak se mu pak třeba nechce to zrovna dělat, ale "musí" - protože už ty peníze dostal.
Dokonce si zvládl sám vyrobit a vymyslet letáček v jednoduchém grafickém programu.
Děti mých kamarádů např. vyrábějí drobné věci a nabízejí, vymýšlejí služby, teď na táboře spontánně zorganizovaly prodej nasbíraného, aukce, směny.
Všem je cca 10.
Nejde o to, aby zcela fungovaly jako dospělí, ale aby se nenásilně naučily chápat principy, na kterých to funguje.
Volbu, důsledky, poptávku, nabídku, ocenění, hodnoty.
My jsme ještě například pomáhaly rodičům a prarodičům v práci, případně jejich kamarádům, sousedům... Pomáhat se zahradou, mýt schody, podlahy, pomáhat při malování, chodit nakupovat, venčit, dneska třeba i nahrát a sestříhat video - to všechno jsou věci, se kterými může deseti až dvanáctileté dítě v pohodě pomáhat.
Co se vlastně podle vás naučí na kapesném, které má pro zábavu a dostane ho jen tak?
Přesně, klidně bych tam dal turniket jako bývá před placeným WC.
To by se to tam muselo dost upravit, je to volně v prostoru, kterým běžný čtenář prochází... takže i docela zásah do toho, jak to místo vypadá, zábrany by musely být po délce schodiště a nahoře před dílem, a takové, které opravdu něčemu zabrání - podle mě by to vypadalo dost strašně.
Štapmrle slivovice mi vždycky pomohla, beru teda spíš preventivně. Indie, Turecko - malinko před jídlem a malinko po - a nikdy žádný problém, a to jsem např. v Indii rozhodně nekupovala balenou vodu, ale dávala jsem si tam běžně tu jejich v restauracích.
Takže možná to prokázané není, ale dokud to funguje, byť i jako placebo, není důvod to měnit.
Ty odklady jsou prostě účelovka…. Vynucená rodiči…
No a? A proč by rodič neměl rozhodovat o tom, co je pro jeho ditě dobré? Osobně bych své dítě do takového kolektivu taky nedala - ostatně důvod, proč třeba synovec chodí do soukromé školy - protože je tam daleko menší kolektiv, který prostě děti zvládají, je čas se jim opravdu věnovat.
Já sama znám hodně lidí, kteří "openspacy" nedávají - a škola je z tohohle pohledu ještě horší. Navíc to jde úplně proti přirozenému vývoji dítěte, to se potřebuje daleko víc hýbat, dělat věci samo, atd. atd.
Za mě je v pořádku, že se rodiče snaží potřeby dítěte respektovat.
Pokud se podpory nedostává ani zdravým a zralým dětem tak proč dávat odklad? Vy si trošku protiřečíte, že? 😄
Protože pokud tam podpora není ani pro ty odolnější, tuplem tam nebude pro ty, co ji potřebují více. Co je na tom k protiřečení?
Pokud tam rodiče chtějí dát dítě, které není zralé na tak velký kolektiv (a pardon, kolik z vás dospělých dělá celý den v jedné místnosti s 30 dalšími lidmi?) - nechť tak činí.
Jaké kádrové materiály od školky? Poslední rok školky je povinný, je součástí povinného vzdělávání, tak je přirozené, že děti jsou hodnoceny (a nejsou hodnoceny z pohledu vztahu příbuzných k režimu). Tím spíš, když mají dostat odklad, tak by to mělo být zdůvodněné konkrétně na základě právě hodnocení ze školky. Vám se líbí současný systém, odklady na objednávku rodičů?
A četla jste ten článek? I dětem bez odkladu bude školka předávat materiály škole. Tak tyhle. Ano, poslední rok je povinný, ale rozhodně se to nikam do školy nedává, maximálně ukáže při zápisu.
54
Sledujících
0
Sleduje
54
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je přesně ten hnusný sobecký přístup, který škodí úplně všem.
2 odpovědi
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Rozhodně neškodí, a respektovat vlastní potřeby a nastavení není sobecké. Jenže je to potřeba vnímat ze širší perspektivy.
Za prvé je tu přetrvávající nazírání na školu a práci, jako že je to něco ee, co "musíte". Ale i to se dávno mění a lze s tím hodně udělat. Mít práci, která vás baví, dělat to, v čem jste dobrý, vědět, že jste v životě "správně".
Tohle hluboké vnímání a nastavení respektu vlastních potřeb, možností, schopností, dispozic, atd. - to se děje právě v dětství.
Klasické vzdělání je založené na neustálém srovnávání, poukazování na to, co mi nejde a co teda musím dělat tím víc. A proč? Proč raději nerozvíjet to, co mi jde, co mě baví, v čem jsem dobrý, proč se tam neposouvat rychleji než ostatní, když k tomu mám talent?
Pokud se dítě už v dětství naučí, že vždycky je cesta, jak respektovat vlastní potřeby, bude celý život daleko víc v pohodě, umět líp komunikovat, bude méně nemocné, více vnitřně motivované, atd. atd. - a společnosti se to mnohonásobně vrátí.
Samozřejmě také bude méně předvídatelné, ovladatelné, poslušné - a to se nelíbí systému. Takže systém z toho těžit nebude, lidé jako společenství ale ano.