Určitě jich potkáváte stále víc. Ale u těch potkávaných aut nerozeznáte, zda patří některé větší firmě, nebo některému z dobře situovaných podnikatelů (živnostníků, co mají IČO) nebo lidem, co žijí od výplaty k výplatě a bydlí ve velkém městě na sídlišti. 😎
Finance to dává obrovský smysl.
Provoz je mnohem levnější než jakýkoliv jiný spalovak ve stejné nebo alespoň posobne kategorii.
S manželem na Teslu mame půjčku, jenže i po zaplacení měsíční splátky atd. Jsme cca 5000 v plusu oporoti nafte před tim
No já spíš vidím, že elektroaut potkávám na českých cestách čím dál víc. Nakonec to dopadne jako s LCD televizory nebo dotykovými mobily. Nejdřív to všichni odmítali a za chvíli to měl každý.
Pujčte si na týden Teslu, Škodu Enyaq nebo Kiu EV6 a uvidíte, že zpátky do oktávky v dehtu se vám moc chtít nebude.
Přesně. 🙂
Muj tata býk zarity odpůrce.
Měl A6 bi-turbo quatro ve 3l.
Stačila mu jedna jízda Tábor- Brno a zpět v naší Tesle S a byl přesvědčený.
Teď je majitel X a nemůže si to vynachválit
I kdybychom měli energie za třetinu, tak se to vyplatí jenom těm, co toho najezdí hodně. Já třeba nemám důvod dát za auto o 300-400k víc, ani kdybych auto nabíjel čistě ze sluníčka i když mám průměrnou spotřebu víc než 10 litrů na 100.. Za prvé by se mi to zaplatilo tak za 6 a víc let a za druhé cena elektromobilu spadne za tu dobu o mnohem víc, než ušetřím za benzín. Proti EV nic nemám, ale za mě na ně ještě pro běžného uživatele nepřišel čas.
Které moderní auto se stejnou výbavou stojí stejně jako třeba Tesla?
To Vám blahopřeji, že na to máte. Jsem ráda, že udržím svůj dům nad vodou. Pokud to myslíte jako ironii, omlouvám se.
Ne nemyslím.
S manželem pracujeme na tom, aby jsme se měli dobře a dokázali jsme se zabezpečit na duchod.
Ani jednomu nam není ještě 30.
Mame 2 malé děti.
Ja celou dobu na rodicaku pracuji a manžel pracuje ted i o víkendech.
Snažíme se, aby jsme se v budoucnu měli dobře, protože na nás už důchody nezbydou.
Jenže v momentě kdy zdání další nemovitosti, tak to všichni primitnou do nájmů.
V našem okolí ma spousta našich známých investiční nemovitosti a všem hypotéku splácí nájemce
Důchodců přibývá, tak navrhněte jiný způsob, jak zajistit důstojné penze. Jistě to víte
Ať nám nezvyšuji daně a na ten důchod se připravíme sami.
S manželem je nám pod 30 a moc nepočítáme s tím, že nějaký důchod bude, taká e snažíme zabezpečit sami, ale stát nám stále haze kluci pod nohy.
Třeba tím, že chce zvýšit saně na 3 a víc nemovitostí.
A manželem plánujeme nakoupit další byty a jediný, kdo za to zaplatí víc budou naší najemnici
Auto je viditelne a zajimave. Pokazde kdyz ho vidim na silnici tak si ho prohlizim, vcera jsem ho zrovna predjizdel. V kazdem pripade je to zajimave. Uz jsem ho videl ve zlate barve nebo i v kamuflazi
Souhlasím jsou tady minimálně 3 a na reklamu je to geniální tah.
Každý se za ním otočím.
Poslední dobou jedno potkáváme na superchargru a to auto je peckovy, vždycky si ho s manželem prohlizime
babička bude mít radost za účet. Tomu se běžně říkává "mama hotel" - platí druzí, já neplatím. Ceny v těch veřejkách jsou nádherné, hlavně když to tam necháte déle - zaseknete se např. na kávě. No tzv. okolo komínu se s tím dá jezdit, i s dojezdem 100km. Ale jeďte např. z OV do Plzně. V létě, bez klimy, ve dne, za relativně ideálního počasí s některými modely dojedete. V zimě zapomeňte a ještě mrznete. Dobíjení cca 35minut, jak někteří výrobci uvádějí - na 80%, takže v zimě asi 2x a nejméně 1x cestou zpět - pravda protáhnete se na odpočívadle. Ale kde je jistota, že bude volná stanice? A časté, opakované rychlonabíjení - záruko na baterku pápá.
Když si to navíc přepočítáte na fosilku km/Kč, tak jste téměř na stejné ceně.
Pak nemáte jistotu, že nabíjíte z FVE či jiné obnovitelného zdroje, ale třeba energií vytvořenou z uhelné elektrárny - to prosím nezjistí ani ti, co platí vyšší cenu za ekoenergii (myslím e-on?), jak mi zajistí aby šla do té sítě jen tato energie? To je dobrý vtip. Takže k tomu likvidace vraku po cca 8mi letech - dle stavu baterie - můžete to nechat na zahradě jako překážkovku pro děti, nebo kurník. Nikdo to nekoupí (počítejte v poklidu - cena vraku cca 6 let starého z milionu bude max. 400.000Kč + cena za novou baterii cca 450.000Kč) Nemám lepší to vyhodit a koupit si nové, se zárukou, nová technologie - a pak zase vyhodit. Jo a pak ta likvidace baterie - ta je také pěkná, nemluvě o dalších displejích, plastech..... Opravdu ekologická záležitost.
Jinak na veřejných nabíjime okolo 7kč/ Kw takže s naší spotřebou cca 150kc za 100km.
Jenže naše auto má tu výhodu, že na vsechn supercharger nabíjime zadarmo. 😉
Naše cena za km je někde okolo 0,18 Kč a to s žádným spalovakem nemám nikdy šanci se na tuhle cenu dostat.
Všechny naše cesty po Evropě mame zadarmo. 😉
Dnešní Tesly už tuhle výhodu nemají jenže taky žerou o hodně měně naše spotřeba je okolo 22kw na 100km.
Tata ma nové X a ten jezdi okolo 17kw na 100km jsou v tom zimy v létě je to měně. 🙂
babička bude mít radost za účet. Tomu se běžně říkává "mama hotel" - platí druzí, já neplatím. Ceny v těch veřejkách jsou nádherné, hlavně když to tam necháte déle - zaseknete se např. na kávě. No tzv. okolo komínu se s tím dá jezdit, i s dojezdem 100km. Ale jeďte např. z OV do Plzně. V létě, bez klimy, ve dne, za relativně ideálního počasí s některými modely dojedete. V zimě zapomeňte a ještě mrznete. Dobíjení cca 35minut, jak někteří výrobci uvádějí - na 80%, takže v zimě asi 2x a nejméně 1x cestou zpět - pravda protáhnete se na odpočívadle. Ale kde je jistota, že bude volná stanice? A časté, opakované rychlonabíjení - záruko na baterku pápá.
Když si to navíc přepočítáte na fosilku km/Kč, tak jste téměř na stejné ceně.
Pak nemáte jistotu, že nabíjíte z FVE či jiné obnovitelného zdroje, ale třeba energií vytvořenou z uhelné elektrárny - to prosím nezjistí ani ti, co platí vyšší cenu za ekoenergii (myslím e-on?), jak mi zajistí aby šla do té sítě jen tato energie? To je dobrý vtip. Takže k tomu likvidace vraku po cca 8mi letech - dle stavu baterie - můžete to nechat na zahradě jako překážkovku pro děti, nebo kurník. Nikdo to nekoupí (počítejte v poklidu - cena vraku cca 6 let starého z milionu bude max. 400.000Kč + cena za novou baterii cca 450.000Kč) Nemám lepší to vyhodit a koupit si nové, se zárukou, nová technologie - a pak zase vyhodit. Jo a pak ta likvidace baterie - ta je také pěkná, nemluvě o dalších displejích, plastech..... Opravdu ekologická záležitost.
Plno absolutních nesmyslů.
Naše auto je staré 7 let najeto pres 220 000km. 🙂
Aktuální prodejní cena je za cca 1,2 mil původní cena je 2,7 mil. 🙂
Kvůli dětem stavíme celkem často.
Letos jsme dali 2x Maďarsko, 1x chorvatsko a 1x Besenovou. 🙂
Pokaždé jsme museli stavět častěji než bylo potřeba nabít. 🙂
A kdo, jede skoro 500km bez zastávky to v hlavě nemá asi moc srovnané a je nebezpečný pro své okolí. 😉
Představte si, že babičce za to nabíjení platíme, hanba by mne fackovala ty peníze jí nedat, i když je nikdy nechce a je to babicka ne mama. 😉 ona je ráda, že ji někdo přijede pomoci máte to k ní přes 2 hodiny cesty, ale nabíjet by jsme tam nemuseli jen kvůli pohodlí to tak děláme. 🙂
Jinak k recyklaci najdete si údaje k nové továrně kterou otevřel mercedes. 😉
A dnes už se nemusí měnit celá baterie, ale jsou firmy co Vám vymění jen chybný článek. 🙂
Naše baterie je stále ještě rok v záruce a v 90% je nabíjení na DC ( konrétně supercharger)
Díky tomu, kolik nám auto šetří na normálním provozu i kdybychom měli měnit celou baterii stále bude v plusu v porovnáním s ICE.
Letos už máme najeto 40 000km ve spalovaku by to bylo už 4x výměna oleje.
Auto jsme nekupovali kvůli ekologii, ale protože nám měsíčně usetri oproti spalovaku hodně peněz, které můžeme investovat jinam.
Čína nebezpečně zkupuje evropské firmy. A to i firmy o 300 zaměstnancích. To nikomu nevadí? Co proti tomu EU dělá? Nic!!! Takže nakonec to tu bude samá Čínská firma.
Pokud jim tp lidi prodávají proč ne. 🙂
To je přesně důvod proč naší kluci mají lekce čínštiny.
Je jim 4,5 a 2,5 a chci ať mají jednou šanci na dobrý život
Rozumim, ten hluk pri dlouhe ceste opravdu unavuje. A s detma je kazde auto male (asi jako harddisk). Blahopreji Vam, ze si to muzete dovolit. Zvazuji, ze bych potreboval neco zmenit na sve prijmove strance. Mela byste pro mne tip?
Na autě mame půjčku, jenže finančně se nam to vyplatí....
Platíme 5000 měsíčně a oproti naftaku nam to ušetří cca 10 000 měsíčně, takze nam to auto ve finále šetří peníze. 🙂
Ovšem mame s free nabíjením na všech superchargerch....
A doma predelaveme elektřinu na spot. 🙂
Nevim co delate za práci, ale manzel je řemeslník ja podnikam a jsem na mateřské delam finanční poradenství! Marketing a pracuji z domu i pro bývalého zaměstnavatele...
Já čtu co píšete a vychází mi z toho přesně to, co jsem si o vás dle komentářů myslel a to je to, že vy jste zřejmě finančně na takové výši, na kterou těch 70% lidí u nás nedosáhne. Takže samozřejmě i ve vašem okolí si lidé ty EV kupují, neb to je pro ně finančně možné. To jste ovšem malá skupina ve státě. Protože pracující když dá bůh i za mírně nadprůměrnou mzdu, nebydlící ve svém domečku s FV na střeše si opravdu EV nekoupí. To není nic proti elektru jako takovém ani proti vám. To je jen vnímání reality života většiny občanů, kteří si je nemohou dovolit. A dokud se toto nezmění a nebudou cenově dostupná pro masy, tak jakákoliv obhajoba EV bude vždy kulhat min na jednu nohu. Tohle je prostě produkt pro horních 10 tisíc. Takhle to prostě vidím. A už vidím obyčejného Čecha, který je rád, že si koupí nové auto za 550 tisíc, kupovat 4 roky starou Teslu místo nového spalováku. Takových bych napočítal minimum. Možná na Západě to mají díky životní úrovni jinak, ale tady to takhle s ojetými EV fungovat ještě pár let ve větším množství nebude🤷♂️
Tak manzelovo maminka dela ve státní správě a má tabulkový plat a koupila si EV konrétně I3, vzala si na ni tedy půjčku, jenže i s půjčkou ji auto stojí min než před tím naftak. 🙂
Ale ano souhlasím, že pro lidi co kupuji ojetiny za 50 000 EV nikdy nebudou, protože už jen kvůli hodnotě baterie ty auta nikdy tak levná nebudou. 🙂
Každopádně pro spoustu lidí by to finanční smysl mělo, přesně pokud mají FVE jezdili by zhruba půl roku naprosto zadarmonebo stačí být na spotu a v peeku vám ještě platí, za to že si auto nabijete.
Mi třeba mame na naší Teslu taky úvěr, ale jen 5000 měsíčně jenže v porovnání s naftakem co jsme meli nam ušetří zhruba 10 000 měsíčně, takze jsme stále v plusu.
Je pravda že jsme výjimka a hodně cestujeme. 🙂
Každopádně jsme zvědavá jestli Elon přijde s 2, která má být za nízkou cenu, tak jak to nakonec bude.
My tedy nabijime v 95% jen na veřejných nabijckach nebo u babiček na chalupě ted přecházíme na spot a budeme nabijet doma a ta měsíční úspora bude ještě větší...
no, zase tak moc ho nechrání. Ceny v EU vyrobených vozů budou muset jít nahoru a stanou se více neprodejnými. Navíc, když vlády tak nějak přestávají dávat dotace - jak u nás, tak velký Německý trh, tak se opět prodej a de facto i výroba oddálí. Už zde byl nedávno nějaký článek, kde bylo myslím zmíněno, že max 25% současných majitelů EV v Německu by si opět autíčko na baterky opět koupilo. A zde jsme u toho, že pracovnímu trhu to rozhodně nepomůže - viz článek. V r. 2022 to bylo podstatně více - byly dotace, ceny jinde apod. Navíc zjistili, že infrastruktura na dobíjení stagnuje a ceny energií šly nahoru i v tom Německu. V ČR to je podobné. Dotace už jen pro podnikatele, žádná síť, takže max lidi, co mají RD a ti při cenách zvažují jestli ano či ne, takže vesměs ti s FVE (v zimě budou chodit pěšky 🙂 ).
Zemědělství dotuje každá země. Akorát farmář prodá za bakšiš a marži mají překupníci + řetězce/prodejci. Navíc to zemědělství je tak trošku pro lidstvo důležitější - potraviny, na rozdíl od elektroautíček, případně těch aut na fosilka.
Mam EV a doma nenabijime..občas nabijeme, když jsme u babičky, ale z 95% nabijime jen na veřejných nabijeckach a nikdy jsme neměli problém. 🙂
Vy zřejmě žijete v jiném světě anebo máte růžové brýle. Vy si opravdu myslíte, že EV se může stát produktem pro masy ( a jen toto by automobilky zvedlo), když cenově jsou pro cca 70% obyvatel nedostupná? To si opravdu myslíte, že si EV min v Čechách bude kupovat velké množství lidí a firem, když cenovka začíná na +-800 tisících, není zdaleka připravena infrastruktura a většina prodejů je stejně na firmu? Zeptejte se v okolí známých (tedy pakliže nežijete v milionářské čtvrti), kolik jsou schopni a ochotni za EV dát a pak by vám to mohlo otevřít oči 😉. Sněte dál.
Četl jste co jsem psala?
Evropské automobilky nemají auta, která jsou schopná konkurovat Číně, jak cenou, tak kvalitou. Proč asi zavedli cla na auto z Číny? 🙂
V momentě kdy budou tady dostupná auta za podobnou cenu jako v Asii po nich většina lidí sáhne, protože provoz je proste nasobne levnější. 🙂
V našem okolí spousta lidí EV má včetně nas. 🙂 a to právě z toho důvodu, že jeho provoz je mnohem levnější.
Většina lidí s tím najezdem co má bude potřebovat nabíjet cca 1x týdně. 🙂
Praha rozjíždí celkem ve velkém budování nabíječek z veřejného osvětlení. Z každé lampy budou 2 AC nabíječky.
A od ledna je povinnost mít na parkovišti, které má více jak 20 parkovacích míst alespoň 1 nabíječku. 🙂
Stačí se podívat kolo stojí nové škodovky nebo právě VW ty EV nejsou o tolik dražší.
Navíc tesly 4 roky staré se už dají v pohodě koupit okolo 500 000 i s DPH, což už je krásná cena
Presne, jedno svezeni s (PH)EV vetsinou staci 🙂 Ten odpich i s 3.5 tunami se neda srovnat ani se ctyrlitrovym motorem.
Nejde jen o to zrychlení, jasně je to super.
Ale třeba to ticho je skvělý, člověk není tak utahaný z řízení.
Tata měl A6 quatro bi-turbo v 3 litru rok výroby 2022.
No a koupil si model X hlavně kvůli pohodlí a komfortu při cestách. 🙂
Sám řekl, že to auto zvládne dojet dal než on.
My máme model S P100D a kdyby nám stačilo menší, tak jsme teď koupili novou 3 performance, ale mame 2 malé děti, takže potřebujeme velké auto
Gratuluji Vam! Nemam nic proti EV, vadi mi jejich nekriticke "vnucovani". Mit potrebu kupovat ted auto a mit ten rozpocet jak na vuz tak na jeho provoz, tak EV koupim taky.
Jo s tím souhlasím, mozna ksyby se tolik nenutili koupilo je mnohem vice lidi. Bohužel je tady i obrovské množství nesmyslů vůči EV a kampaň proti nim.
Muj tata si taky klepal na hlavu když jsme s tím přišli no stačilo ho jednou nechat svézt delší trasu a koupil si ho taky...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kolik moderních aut s požadovanou výbavou stojí stejně jako třeba Tesla? Mám třeba jiné požadavky a že mi tam dají navíc co nechci ... to má nulovou hodnotu.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tak všechny audi a mercedesy budou o dost dražší než třeba tesla pokud neporovnavame model S.
My jsme se třeba rozhodovali mezi e-tronem a Teslou Skem a Tesla teda zvítězila