Tak se začnete vzdělávat zimní pneu na kamiony existují mám je tam každou zimu nasazené. A kupodivu fungují. Možná vám to tvrdí šéf, že nejsou, protože vydrží max dvě zimy nějakých 120 tisíc km. A spotřeba se zvedne o cca 1litr/100. Což je pro šetřilky úplná katastrofa. Ale nestalo se mi že bych někde nevyjel.
Ať váží jen dobře, ale ať jsou po všech.
Plachtové dodávky do 3.5t vždyť ta uveze 900kg to není ani paleta cementu.
3.5t odtahovka s vlekem na 2 auta, to je přeložené snad i se Smartem. Co si pamatuju tak samotná odtahovka uveze cca 1600kg. Budiž tam se ještě fabia vejde, ale tyto odtahovka mají 3t tažné. Vlek váží cca 800 kg takže mu zbývá 2200kg. Každá taková souprava je adept na odstavení a přitom jich jezdí víc jak kamionů a nikoho to netrápí. Jezdím po D1 každý den a ještě jsem neviděl že by někde byla stažena na kontrolu.
Další kategorii jsou osobáky, kufr narvaný, že ani nevidí ven, držák na kola a ještě na střeše box, tažný táhnou po silnici, kola vylomené a placaté. Ale ti jedou na dovolenou a můžou vše, osobák asi silnici neničí.
Nevím zda na ně nemají tabulky nebo jen zavírají oči. Ale osobáky mají také své maximální váhy.
Jo přesně. V Německu by kamionaka zavřeli až zčerná. Víte proč se k nám někteří chovají jako k východu? Protože naše morálka a plnění základních pravidel nebo povinností je pro čecháčka stále i po 35 letech tabu. Já vám nastavim nohu, vy přes ni upadnete a budete si za to moci vy sám. Měl jste koukat. Hezký den a mějte oči otevřené. Ale raději mysl. A na dálnici raději nenajiždejte, bude to bezpečnější pro vás i vaši rodinu. A nebo ano, ale vydržte po ni jet třeba tři hodiny v kuse, rychlostí 130 a plně se věnovat řízení a neudělat na ni jedinou chybu, která stojí život. Ještě jednou- tam prostě překážka nepatří. Neberte si to osobně, prostě nepatří. A pokud vznikne, správce dálnice pro její nebezpečnost ji musí na vlastní náklady neprodleně odstranit. Jak tam tedy muže kamion vykonavat přestávku v práci???????
Jezdím 8-10 hodin denně a soustředím se pořád. Pokud neumíte udržet pozornost a věnovat se řízení tak si zastavujte. Nechápu lidi co se nevydrží věnovat řízení. Telefon k životu nepotřebuju a když tak ať zavolá. SMS není životně důležitá aby to nepočkalo. Když zavolá je to propojené s autem a místo rádia poslouchám co kdo chce. Jenže to vidím pořád každý třetí má v ruce telefon a další si hraje v těma skvělejma tabletama v autech. Největší nesmysl co kdo kdy vymyslel. Už jsem v Německu nejel tak dva roky. Ale co si pamatuju tak to tam stalo také úplně všude kde bylo místo a nikdy se mi nestalo že by mě nějaký policajt vyhodil.
Proč by to muselo být uprostřed města nebo sídliště? Co takhle různé průmyslové areály?
Tak já třeba jezdím skládat na Václavák. A psal jste ať si každá firma postaví parkoviště. A je spousta firem co jsou ve staré zástavbě. Nejsou jen firmy v průmyslové zóně. A je to paradox města parkovací místa v průmyslových zónách ruší a dávají všude zákazy. To je paradox co.
Asi neumíte číst - řidič kamionu tam dělal bezpečnostní přestávku. a Nemáte pravdu ani ohledně stojícího vozidla. Odbočovací pruh neslouží k parkování a pokud v něm stojíte jste POVINNEN ho označit tak aby jste nezpůsobil nehodu
Ok pořád mu chyběl jen trojúhelník když tam stál. Tak mu dáme 500kc pokutu. Dělal pauzu napsal novinář. Řidič řeknete že měl poruchu a čekal do rána až na to uvidí. Nedal trojúhelník. Ale stále je tu ten druhý co jel jako prase na sjezdu z dálnice a nepřizpůsobil rychlost a nevěnoval se řízení. A už vás vidím jak stojíte v nehybné koloně a běžíte dát za auto trojúhelník. Protože když stojíte v nehybné koloně tak vlastně sice nechtěně ale parkujete má sjezdu nebo v odstavném na dálnici. Tak by jste měl jít dát trojúhelník.
Zásada principu omezené důvěry, která se na pozemních komunikacích uplatňuje, ovládá krizové situace v dopravě. Tuto zásadu lze zjednodušeně řečeno vysvětlit tak, že řidič motorového vozidla může předpokládat, že ostatní účastníci provozu si počínají dle pravidel silničního provozu.
Právě že je to přesně naopak pak se vyhnete 99% krizových situaci. Tak fungují já jsem v pohodě. Nevím v tom provozu co za tím volantem sedí za pako ale počítám s tím že mi tam vjede nebo bude odbočovat je pak mě nepřekvapí sice stejně musím jít na brzdy ale ta noha už je na ní připravena. To samé jsou tyto sjezdy nájezdy přes den tam ještě vidím tak jedu třeba 50 ale v noci nevidím tam takže 20 na jistou. Udělám si rozestup ať na sjezd vidím dlouhou dobu a ne že jedu na někom nalepeny a pak to tam strhnu
361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu
§ 27 (1) Řidič nesmí zastavit a stát
e) v připojovacím nebo odbočovacím pruhu,
k) ve vzdálenosti kratší než 5 m od začátku a konce vodorovné dopravní značky "Podélná čára souvislá" nebo nástupního ostrůvku tam, kde by mezi touto dopravní značkou nebo nástupním ostrůvkem a vozidlem nezůstal volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m,
s) na jiných místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména jízda ostatních vozidel.
3) Na silnicích I. třídy a za snížené viditelnosti i na silnicích II. a III. třídy1) je mimo obec zakázáno zastavení a stání jinde než na místech označených dopravní značkou jako parkoviště.
§ 36
Řidiči je na dálnici zakázáno
zastavení a stání jinde než na místech označených jako parkoviště. Při nouzovém stání podle § 26 odst. 3 musí vozidlo stát na krajnici, a jen není-li to možné, na vozovce. Takové vozidlo musí řidič vždy označit jako překážku provozu na pozemních komunikacích; jde-li o motorové vozidlo povinně vybavené přenosným výstražným trojúhelníkem, musí řidič umístit trojúhelník podle § 26 odst. 3
Konečně by Policie měla začít nedodržování pravidel parkování trestat.
A nedostatek parkovacích míst neopravňuje řidiče zaparkovat kde se mu to hodí...
Rychlost jízdy je řidič povinen přizpůsobit okolnostem, zejména stavebnímu stavu a povaze silnice, vzdálenosti, na kterou má rozhled a situaci vzniklé v silničním provozu. Řidič je povinen včas snížit rychlost jízdy, popř. zastavit, vyžadují-li to okolnosti, které může předvídat.
Asi neumíte číst - řidič kamionu tam dělal bezpečnostní přestávku. a Nemáte pravdu ani ohledně stojícího vozidla. Odbočovací pruh neslouží k parkování a pokud v něm stojíte jste POVINNEN ho označit tak aby jste nezpůsobil nehodu
Když někdo přehledne kamion myslíte si že si všimne trojúhelníku který se dává na krajnici vozovky. On prostě jel jako prase a přehlédl kamion. Znovu přehlédl kamion nic většího se na silnici už přehlédnout nedá. A svítil a měl tam vestu. Jako když pojedu po dálnici bude tam cestářska šipka já to ní vletím tak je to chyba cestářu že tam nebyl před tím 100m trojúhelník.
Na dálnici ani v odstavných pruzích ani na sjezdech, nemá žádný kamion vykonávat bezpečnostní přestávku. Paradox - bezpečnostní - paradox - smrt nevinného. Jeden vykonává přestávku za účelem bezpečnosti a druhý díky tomu zemře. Že ho měl vidět? To mohl, ale nemusel, od toho je to dálnice, kde je povolena rychlost, při které řidič sice může předvídat, že tam bude nějaká překážka, ale v podstatě při dané rychlosti to je už problém. Neptejte se kam má s tím jet. To není náš problém, ale řidiče a správce dopravní cesty. Budou si to přehazovat jako horký brambor. Ani to. Přece si ten kluk měl dávat pozor, bude nakonec v prohlášení.
Je to blbý ale jo měl dávat pozor. Pořád máte být schopen zastavit na vzdálenost na kterou vidíte. Což on asi nebyl. A pak má předvídat a zrovna to že když jedu na parkoviště že budou stát auta se dalo předvídat
¨Jenže to označení o překážejícím vozu mělo být 100m za kamionem a né vesta pověšená na kamionu. Tohle je jednoznačná chyba řidiče kamionu!!!!
Ten řidič vjel do stojící kolony před sebou na sjezdu z dálnice. Prostě nepřizpůsobil rychlost a nevěnoval se řízení. Když nabourate stojící vozidlo osvětlené ještě ke všemu tak jste něco zanedbal a je úplně jedno z jakého důvodu tam stojí
Všichni, kdo se tady rozčilují, že 'stát nevybudoval' parkoviště kolem dálnic - je přeci ekonomický nesmysl, abychom tu platili tisíce a tisíce míst 'zdarma' pro tranzitní dopravu, které budou naplněny na 100 % jen na pár hodin do týdne při špičce. Nic přeci nebrání firmám, aby si pro případ, že bude plno, zajistily parkovací místo někde u dálnice na soukromém pozemku. Jenže to by jim za nesprávné stání musel hrozit nějaký postih, aby se jim 'vyplatilo' se chovat správně. Stejně tak vůbec nemá cenu postihovat samotné řidiče, ti jsou v tomto až ti poslední, co o něčem můžou rozhodovat. Riziko zákazu působení na území ČR třeba na 1 rok by byl pro firmu adekvátnější trest, ono by se to rychle rozkřiklo a za pár měsíců by bylo po problému.
Vám nevadí desítky kamionů před barákem že budou parkovat. Zatím jen čtu že každý se snaží kamiony z měst vyhnat. A firmy jsou z větší části ve městech. Tak řekněte místo jakého parku dětského hřiště postavíme parkoviště pro kamióny. Myslím že není dost míst pro osobní auta
Z nezjištěné příčiny?! Děláte si srandu?! Neoznačená překážka na dálnici, resp. zaparkovanej kamion přímo v pruhu (jedno zda jízdní, odbočovací nebo připojovací) - to už jsme někde na Balkáně? Skřípu zubama, když jsou plné sjezdy odstavených kamionů, ale ještě to zkousnu. Ovšem stát i částečně v jízdním pruhu s kusem zašmudlaný vesty, to už je vrchol a je to minimálně spoluvina, ne-li celá vina. Rovnou předem odpovídám na rejpance ohledně náročné práce kamioňáků (ano je to náročné) a chybějící parkovací místa pro kamiony (ano chybí): Když zaparkuju s osobákem na chodníku, v zákazu nebo na trávě, tak argument policajtům, že není parkovací místo je vůbec nebude zajímat a dostanu flastr, nebo mi auto odtáhnou.
Ještě jste zapomněl na rozsvícená světla. A když někam jedu a nevidím tam ? Tak tam přiletím jak hovado abych pak nemohl nic udělat nebo pojedu pomalu a předvídám. Pořád tam muselo být místa dost aby dokázal projet jiný kamion . A já chápu že kam se vejde kamion tak má osobák problém přece jen sedíte v rychlém velkém autě a 3 metry je málo místa. Chyba je na straně obou. V tomhle případě on za svoji chybu zaplatil tím nejcennějším. Besip to říká jasně. Rychlost zabíjí
Bylo jen otázkou času kdy se o nějaký "šikovně" odstavený kamion někdo zabije !!
Měl rozsvícená světla a vestu. Klidně tam mohl být osobák nebo kdokoliv s poruchou. Ale tohle je klasické nevěnovani se řízení a nepřiměřená rychlost. Zákon hovoří jasně. jeste když jel v noci tak měl být opatrnější. vidím ty střelce dennodenně. Ve 100 na sjezd ještě na poslední chvíli a pak když tam je překážka tak už neudělá nic.
díky za odpověď
ale nějak těm Vaším výpočtem nerozumím
ja jsem jel jednou na velikonoce sám v noci z Bratislavy do Piestan
ca 85 km povoleno 130
tak jsem se rozhodl uháněl a dál tempomat na 150
na sjezdu mne navigace pochválila že jsem ušetřil 5 minut
inu a to jsem jel osobním autem
Při 130 ujedete cca 2.16km za minutu. Při 150 je to 2.5km za minutu. Tudíž 40 minut vs 34 minut. Ale při trase 200km už ten rozdíl máte 15 minut při konstantní jízdě.
U kamionů to bude ještě víc protože nebudeme moci nikde předjíždět. A i kdyby máme omezovače tudíž ten ztracený čas již nikdy nedokážeme nahnat zpět. A už mi táhne na 15 let za volantem lkw tak bohužel vím o čem mluvím a kde je realita
prosím pěkně kolik minut ušetří kamión na cestě z Prahy do Brna když předjíždi
Když nedojedu žádného extra šneka tak rozdíl před zákazem a po zákazu bude dojezdový čas cca o 25 minut delší. Nyní když se může předjíždět dá se udržet průměrná rychlost kolem 80km/h. Když nepočítám čas v koloně. Po zákazu klesne minimálně o 10km/h. Protože se vytvoří dlouhé kolony za pomale jedoucím kamionem a těch pár úseku do stoupání umožní předjetí možná 3 až 4 kamionům co pojedou za tím loudou a zbytek bude odsouzen k další jízdě za ním. Nemluvě o tom že se může stát že i ten louda bude do kopce nejrychlejší protože pojede prázdný . Takže na těch cca 200km to bude minimálně těch 25minut.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A viděl jsi zimní pneu na kamion, já né.
2 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Tak se začnete vzdělávat zimní pneu na kamiony existují mám je tam každou zimu nasazené. A kupodivu fungují. Možná vám to tvrdí šéf, že nejsou, protože vydrží max dvě zimy nějakých 120 tisíc km. A spotřeba se zvedne o cca 1litr/100. Což je pro šetřilky úplná katastrofa. Ale nestalo se mi že bych někde nevyjel.