Pěkný den všem.
Je tady prosím někdo, kdo by měl ve své praxi, práci - řemeslnické, technické, finanční, zemědělské, lékařské a jiné - takhle dementně (rozuměj NEJEDNOZNAČNĚ) připravená zadání, na jejichž základě by BEZ DALŠÍ DISKUSE začal dělat nějaký závazný (s nevratnými důsledky spojený) výpočet? Asi těžko.
Ale našim dětem se tento způsob uvažování ("o zadání se nediskutuje") vtiskne do hlavy pod taktovkou institucí státu.
Čeština je krásný jazyk - beletrie, poezie, próza, romány, humor, komentáře sportovních přenosů, lidová mluva, nářečí, ... atd. prostě krása střídá nádheru. Ale formulovat jednoznačné zadání nejen úloh vedoucích na matematický výpočet je pro nás - uživatele ČJ - stále utrpení. Stručnost v neprospěch jednoznačnosti (asi v domnění, že problémy které život přináší jsou stručně jednoznačné 🙂, nebo chcete-li inherentně jednoznačné) je u školských příkladů fakt strašná. Asi panuje mezi odborníky - pedagogy představa, že pro procvičení jednoduchých (v úrovni učiva základní školy) výpočtů není potřeba věnovat příliš pozornosti hledání praktických problémů, přičemž JEJICH SLOVNÍ FORMULACE je již jen detail. Jenže realita je opačná: Spatný popis problému, nemůže vést na dobré řešení i s tou sebelepší kalkulačkou. A v tom vůbec nejhorším případě to může "kalkulačku" i dost demotivovat. A nemyslete si, že děti si těch nejednoznačností nevšímají. Právě ty děti, které s čísly pracovat umí, jsou blbými zadáními nejvíc frustrovaní.
Takže se neváhejte ozvat, když na takovou blbost ve školních úlohách našich dítek narazíte. Nic lepšího, co s tím dělat, nevymyslíme.
Citace z článku:
"... „Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.“ ..."
A o kousek dál:
"... A pozor, záleží také, v jakém autě sedíte, protože za takové velečíslo (podobné tomu na videu) můžete přijít i o řidičák. Pokud totiž hlídka policie / správní orgán / soud vyhodnotí, že už šlo o předjíždění, máme tu další legislativní bod.
„Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním.“ ... "
Takže pro úplnost rozborů a zejména závěrů z nich (a také pro vysvětlení pojmu "pouštění aut", který figuruje, a to dost dominantně, v názvu článku) by jste (garaz.cz) měli zanalyzovat, kdy se jedná o předjíždění auta v připojovacím pruhu, resp. předjíždění auta najíždějícího z připojovacího pruhu, a pokud to zobecníme pro 3 a více pruhové komunikace tak předjíždění auta přejíždějícího z pravého do levého pruhu.
Situace: Jedu v průběžném pruhu, přede mnou napravo vidím auto, které dává znamení o změně směru jízdy vlevo (tj. už přejíždí nebo bude přejíždět do mého pruhu) a ke kterému se více či méně rychle či pomalu blížím. Co je správný postup?:
(Varianty jsou v odpovědi - sem se to už celé nevejde 🙂 )
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz
Pár dní ještě pár dílů i audio.
1 odpověď