Zajímavý článek, skvělá letadla. Škoda jen, že v článku není víc zajímavostí týkajících se letu samotného. Třeba zda se nastavuje speciální kód (čtyřmístné číslo) na odpovídači v letounu narušitele (v tomto případě ta Cessna). Nebo v jaké vzdálenosti mohou doprovodná letadla letět, ve vertikální i horizontální. Ale chápu, není to web o letadlech pro letecké fanatiky. Jinak ty komentáře zde jsou někdy fakt šílené. Přijde mi, že ti lidé nepoznají rozdíl mezi letadlem a lokomotivou. Ale kde všemu mají připomínky.
Největší problém je v této generaci s motorem 1.2 TCe, který se měnil jak na běžícím pásu ještě v době, kdy byla auta pomalu v záruce. Kombinace nepovedeného přímého vstřiku, krátkých jízd, malé olejové náplně, nechlazených svodů výfuku a naopak dlouhých servisních intervalů udělaly své. Že je to krám přiznají i zarytí příznivci značky. Naopak 0.9 TCe je velmi spolehlivým agregátem a obecně tedy doporučitelným, jelikož má nepřímé vstřikování benzínu.
Problém není ta rouška. Problém je, že ta agresorka neměla té ženě "s údajně špatně nasazenou rouškou" nic říkat a už vůbec ne na ni sahat. To může policie, kterou měla zavolat, ale ne fyzická osoba. Vsadím se, že kdyby tam šla skupina ožralých chlapů bez roušky, tak se na ně ani nepodívá, natož aby jim něco říkala. V opačném případě by možná skončila v nemocnici. Ale ne kvůli covidu...
Pokud je baterie zničená stářím, třeba půl ročním stáním v bazaru, výměna jednotlivých článků nic neřeší. Dobrým vodítkem může být, když auto při prvním startování motoru v bazaru použije klasický startér a nikoliv elektromotor IMA, který to jinak běžně startuje. A ano uznávám, že to jezdí úžasně, byť to nemá výkon. CR-Z se mi moc líbí, ale bál bych se té baterky.
Saaby vycházejí z Opelů od doby, co se objevila druhá generace 900 v roce 1993. S motory napříč vycházela z Vectry A. Pozdější 9-5 také participovala na Opelech a tak to šlo až do konce. No a 9000 zase měla plošinu stejnou s velkými Italy. Samozřejmě rozdílů tam bylo hodně, třeba zcela jiná zadní náprava. Auta krásná, výběr zajímavý, ale dneska už je to spíš jen snění. Třeba Galant VR4 znám jen z obrázků. Článek nehodnotím, neb jsme jej celý nečetl.
V první řadě je potřeba říct, z čeho statistiky TÜV vycházejí. Zjednodušeně řečeno se jedná o německé technické kontroly. Čili taková obdoba našeho STK. Kdo někdy byl s autem na technické, tak ví, co tam technik kontroluje. Když opomeneme měření emisí, ta je to vůle v zavěšení, brzdy a jejich souměrný účinek na levé a pravé straně a osvětlení. A dále koroze karoserie a podvozku. Pokud auto klekne samočinná převodovka, technik na TÜV to sotva odhalí, neboť takové auto na technickou vůbec nepřijede. A i kdyby, on s autem nejezdí, takže nemá šanci poznat jak to řadí, zda to škube či to padá do nouzového řežimu. Pokud je třeba natažený rozvodový řetěz, tak ani to nepozná, neboť když opomeneme sluchové vjemy, které jsou dost diskutabilní, tak přesný obraz podá jen diagnostika, kdy měří fázový posuv mezi vačkovým hřídelem a klikou. A technik TÜV určitě toto nezjišťuje. A takhle bychom mohli pokračovat. Statistiky TÜV jsou z mého pohledu o tom, jak které auto snadno projde technickou. O spolehlivosti jako takové to moc nevypovídá. Třeba vozy Dacia skončí vždy na posledních místech, přesto jsou z mého pohledu velmi spolehlivé. Není totiž nic co by se na nich mohlo rozbít. A vůle v nápravách je řešitelná za pár tisíc (na rozdíl třeba od rozvodů motoru Porsche 911 za sto tisíc). A mnoho šikovných lidí si ramena nápravy vymění i doma. Co se týče článku, tak ten je z mého pohledu napsaný velmi dobře, neboť pan Žák jen slepě nepapouškuje výsledky statistik, ale vnáší do toho vlastní pohled člověka, který problémy aut zjištuje v servisech a na forech majitelů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Svého času opravdu skvělé auto. Když jsem dělal v servisu na Citroëny, jezdilo s ním několik mechaniků a přijímacích techniků. A to je myslím nejlepší vizitka. Problém je, že už je to tak 15 let a Xantia se už přes dvě dekády nevyrábí. Dnes je je to levná riziková ojetina, která ze silnici povážlivě zmizela. V článku si autor plete některé pojmy. Hydractive II neznamená samočinné udržování světlé výšky, ale proměnnou tuhost odpružení tím, že na jedné nápravě nejsou dvě koule, ale tři. A je tam tlačítko Sport (nebo přeškrtnutý tlumič? ten už si nepamatuji). Ti kolegové měli verze bez Hydractive a obecně se u nás říkalo, že Hydractive je servisně zbytečně komplikovaný. Activa, o ní nemá cenu skoro mluvit. Snad každá byla hozená přes boudu neboť aktivní potlačování náklonů v zatáčkách velmi omezovalo cit řidiče pro adhezi v době kdy ESP ještě nebylo. K nám jezdili dvě (jedna z nich byla taxikářská) a pořád se na tom něco kazilo. Dnes bude problém i s některými díly. Vždyť ani 406 nebo první C5 už je sortiment dost omezený. Na druhou stranu specialisté si asi dokážou poradit jak tu někdo uvádí v diskuzi. Jinak krásná doba, a kdysi opravdu dobré auto.