Svého času opravdu skvělé auto. Když jsem dělal v servisu na Citroëny, jezdilo s ním několik mechaniků a přijímacích techniků. A to je myslím nejlepší vizitka. Problém je, že už je to tak 15 let a Xantia se už přes dvě dekády nevyrábí. Dnes je je to levná riziková ojetina, která ze silnici povážlivě zmizela. V článku si autor plete některé pojmy. Hydractive II neznamená samočinné udržování světlé výšky, ale proměnnou tuhost odpružení tím, že na jedné nápravě nejsou dvě koule, ale tři. A je tam tlačítko Sport (nebo přeškrtnutý tlumič? ten už si nepamatuji). Ti kolegové měli verze bez Hydractive a obecně se u nás říkalo, že Hydractive je servisně zbytečně komplikovaný. Activa, o ní nemá cenu skoro mluvit. Snad každá byla hozená přes boudu neboť aktivní potlačování náklonů v zatáčkách velmi omezovalo cit řidiče pro adhezi v době kdy ESP ještě nebylo. K nám jezdili dvě (jedna z nich byla taxikářská) a pořád se na tom něco kazilo. Dnes bude problém i s některými díly. Vždyť ani 406 nebo první C5 už je sortiment dost omezený. Na druhou stranu specialisté si asi dokážou poradit jak tu někdo uvádí v diskuzi. Jinak krásná doba, a kdysi opravdu dobré auto.
Zajímavý článek, skvělá letadla. Škoda jen, že v článku není víc zajímavostí týkajících se letu samotného. Třeba zda se nastavuje speciální kód (čtyřmístné číslo) na odpovídači v letounu narušitele (v tomto případě ta Cessna). Nebo v jaké vzdálenosti mohou doprovodná letadla letět, ve vertikální i horizontální. Ale chápu, není to web o letadlech pro letecké fanatiky. Jinak ty komentáře zde jsou někdy fakt šílené. Přijde mi, že ti lidé nepoznají rozdíl mezi letadlem a lokomotivou. Ale kde všemu mají připomínky.
Největší problém je v této generaci s motorem 1.2 TCe, který se měnil jak na běžícím pásu ještě v době, kdy byla auta pomalu v záruce. Kombinace nepovedeného přímého vstřiku, krátkých jízd, malé olejové náplně, nechlazených svodů výfuku a naopak dlouhých servisních intervalů udělaly své. Že je to krám přiznají i zarytí příznivci značky. Naopak 0.9 TCe je velmi spolehlivým agregátem a obecně tedy doporučitelným, jelikož má nepřímé vstřikování benzínu.
Cituji: A Toyota? Čtyřválec 1.2 Turbo v Aurisu je dynamicky atraktivnější motor než šestnáctistovka bez turba. A spolehlivá je stejně.
A tohle máte prosím odkud? Já mám "tajné" info přímo z autorizovaného servisu a spolehlivost je tedy o mnoho horší, došlo i na výměny motorů v záruce, stejně jako u zázraku Renaultu/Nissanu 1,2TCe/DIG-T
Motor 1.2 Turbo v Toyotě byl po léta bez problémů. V poslední době se ale motory mění docela často. Nějak moc to karbonuje a ztrácí tlaky. Také to mám přímo z autorizáku. Ta šestnáctistovka (1.6 Valvematic asi) byla spolehlivější, ale při jízdě vyžadovala dost otáčky aby něco předvedla.
1,9D 47kW-archaický,hlučný,těžký a nevýkonný,do Felicie nehodící se,odcházely prvky náprav.1.6 MPi-slabý výkon-pouhých 55kW,taktéž těžký,praskající rozvodové řemeny,těžko najít někoho,komu by po 150tis.km nežral zvýšené množství oleje (výkon jen o pouhých 5kW vyšší než Škoda 1.3)
To si asi pletete s jiným motorem. Na staré 1.6 rozvody nekolabovaly. A ten výkon není vše. Fakt se mi líbí jak to tady každý hejtí a při tom v tom třeba ani nikdy nejel. Fakt to byl strašný rozdíl proti 1.3 i té silnější s 50 kW.
Problém není ta rouška. Problém je, že ta agresorka neměla té ženě "s údajně špatně nasazenou rouškou" nic říkat a už vůbec ne na ni sahat. To může policie, kterou měla zavolat, ale ne fyzická osoba. Vsadím se, že kdyby tam šla skupina ožralých chlapů bez roušky, tak se na ně ani nepodívá, natož aby jim něco říkala. V opačném případě by možná skončila v nemocnici. Ale ne kvůli covidu...
Člověk co jezdí ve felicii je vidlák? Zajímavý názor....
Vidlák není. Dnešní řidiči felicie je člověk, který je buď chudý nebo mu auta nic neříkají, nikam nejezdí a na cestu do krámu do sousedního města to stačí. Každý nehledá za volantem radost z jízdy. Na druhou stranu, pokud k tomu nejsem, tak se nevyjadřuji. Také o spoustě věcí nic nevím a proto se zdržuji komentářů. Tohle bych doporučil tak 80 procentům národa a hned by bylo lépe na světě.
To víte tady píšou odborníci kteří ví o tom jaký jsme dělali auta kulový.At mě třeba ukážou stát předrokem 89,/naší velikosti,který vyvijel a výráběl proudové a vrtulové letadla včetně motorů.
Budete se divit, ale zrovna Rumuni taková letadla vyráběli. Sice v licenci coby ROMBAC 1-11, ale vyráběli. No spíš chtěli vyrábět. Postavili jich ale hrozně málo. Kupodivu oproti původnímu plnu. Když plánovali převzít výrobu neúspěšného německého dopravního letounu VFW 614, raději co celé Němci odpískali ještě před prodejem licence.
no že jezdíte s 5.7 litru obsahem do 10l benzínu je zvláštní.
to je asi jako eco jízda, pokud chci jezdit s lehkou nohou na pedále, k čemu je mi pak corveta 5.7?
no a že s 2.5tdi jezdíte za 12litrů je taky zvláštní.
zřejmě služebák a to se to pak šlape když z mé peněženky neteče.
ale Ok, jinak je mi to jedno, chcete jezdit úsporně, tak je super volba benzím nad 3litry obsahu ve spojení s automatem.
nebo?
Spíš si pán vymýšlí nebo to prostě jen neví. Už jen ze samotné podstaty věci (teorie motorů) je naprostý nesmysl. Kor když americký motor zrovna není vzorem účinného agregátu. Ten přeplňovaný diesel je už z principu o hodně účinnější, takže asi tak.
Boeing samozřejmě vyrábí vojenská letadla ale také vyrábí 5 typů velkých civilních dopravních letadel.
Můžete mi prosím napsat kolik civilních dopravních letadel vyrábí všechny ruské letecké továrny dohromady?
Rusové nějaká ta civilní letadla také nabízejí, ale nikdo je moc nechce. Nadějný SSJ 100 aerolinky vracely (mexický Interjet), některé ani nepřevzaly (Brussels Airlines). Uvidíme, zda prodají na západ nějaký ten Irkut MC-21 (MS-21).
Pokud je baterie zničená stářím, třeba půl ročním stáním v bazaru, výměna jednotlivých článků nic neřeší. Dobrým vodítkem může být, když auto při prvním startování motoru v bazaru použije klasický startér a nikoliv elektromotor IMA, který to jinak běžně startuje. A ano uznávám, že to jezdí úžasně, byť to nemá výkon. CR-Z se mi moc líbí, ale bál bych se té baterky.
Jak jsme mohli slyšet včera v TV v cyklu Letecké katastrofy, kde jeden ze zkušených vyšetřovatelů řekl, že dřív se piloti učili hlavně létat, tedy řídit stroj, a pak se museli postupně doučovat jak zacházet s přidávanými automaty řízení. Dnes se učí v prvé řadě programovat ty automaty a teprve pak, když zbyde čas (to karikuji) i řídit letadlo.
Dříve se pořádkový policista učil, jak se má vypořádat s výtržníky a dalšími narušiteli pořádku. Dnes se učí právo, aby neudělal nějakou chybu při jednání s migrantem (pardon- uprchlíkem), homosexuálem, příslušníkem jedenáctého pohlaví apod. A tady máme výsledek, jak u té pilotáže letadel, tak u pořádkové policie.
Je to tak. V moderních letadlech musí pilot spíš "managovat" než pilotovat. Dokonce na to bylo kdysi jakási interní reklama, když již zaniklý Swissair přecházel z DC-9 na Fokker 100, tedy na mnohem modernější letadlo. Prostě naučit se ovládat systémy stroje, které mu mají usnadnit práci (jak se často uvádí, snižují pracovní zatížení pilota), zároveň ale mohou být zrádné, pokud jejich interpretaci člověk neporozumí nebo porozumí špatně. To je dnes v letectví údajně občas problém, že pilot neví, co po něm stroj chce. Právě na automatiku kdysi trochu dojely některé asijské aerolinky, kde se ukázalo, že pilot má problémy s manuálním řízením stroje na přiblížení a přistání, pokud nefunguje systém ILS (a tedy může být dost omezeno automatické vedení stroje na přiblížení, které je zpravidla na signál ILS částečně vázáno). Stala se kvůli tomu minimálně jedna nehoda.
Bylo to ještě trochu jinak. Vinou prasklého O kroužku plamen v jeho místě přepálil nosník , kterým byl pomocný motor (ta postranní "raketka") připevněn k hlavní nádrži. Pak se motor vyklonil a narazil špicí do hlavní nádrže. Proboural do ní díru, raketoplán se zahalil do oblaku kapalného vodíku a explodoval. Smůla byla, že O kroužek praskl zrovna u toho úchytu, jinak by to následky nejspíš nemělo
Ano, tak nějak to bylo. Ta postranní motor-raketa je SRB (Solid Rocket Booster) čili na pevná paliva. Opravdu, když se SRB zažehli, už to muselo odstartovat. To byla velká slabina. Proto také hlavní motory SSME zažehli dříve. Ty se daly na rozdíl od SRB snad vypnout. To velké uprostřed je jen palivová nádrž z níž byly napájeny SSME motory.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vrtulník v pohodě přistane na autorotaci.Pokud ovšem v tu chvíli má rotor a který není zaseklý.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A má nějakou výšku a pilot správně nastaví úhel náběhu listů rotoru aby neměly příliš velký odpor. Nevím zda se to při kurzu ULL vrtulníku trénuje, myslím přistání s autorotací. Třeba u větroňů se běžně dělá nácvik vybírání vývrtky.
1 odpověď