Na auto co hodně jezdí, klidně 2 sady. I když ty nížiny, kde bydlím, sníh skoro neznají. Ale na autě co v nížínách najede 5 000 km ročně, když vzorek vydrží tak 40 000 km, to pak má ta pneu 8 let. Bral jsem kdysi nějaký doprodej, staré gumy, jedna byla starší snad 6 let. Sice se prodejce dušoval, jak při správném skladování a kdesi cosi. Nešlo to obout v pneuservisu... Tvrdá byla. Na malý nájezd ve většině ČR klidně celoročky. Teď jsem je dal na naše druhé auto, které přes léto stojí (jezdím na kole). Letní nájezd tak 2000 km.
To je zase plácanec... nejde obout v pneuservisu.... Spíš ten pneuservis chtěl, abyste si objednal jiné pneu u nich... Přezout se musí klidně 20 let staré pneu....
Já to tu nebudu ani číst.... zase tendenční článek.
Dieselový automobil již před 20 lety měl běžně papírovou hodnotu kolem 130 g/km a méně. (170 má možná nějaká dodávka co jezdí za 10). Samozřejmě, že pokud pojede osoba sama v té dodávce tak to bude 170g/km. Co ale když tam pojedou dva nebo dokonce 4 osoby?
Ono letadlo kdyby letělo jen s piloty (a letuškou) na jakoukoliv vzdálenost tak nemůže vyjít hodnota srovnatelná s autem, opět se počítá s plným obsazením letadla.
Nehledě tomu, že když jsem asi rok externě pracoval na letišti, tak jsem se dozvěděl, že letadlo do Chorvatska tankovalo 150 litrů paliva na osobu...(Asi to bylo s rezervou, možná měl natankováno i na cestu zpět (nevím), ale i tak je to min. 50 litrů na jednu osobu...
Když jsem jezdíval s rodinou (4 osoby) na dovolenou k moři, stačila mě jedna nádrž nafty na jednu cestu 50-55 litrů na 1000km.
Vyřiďte prosím soudruhům redaktorům, aby si nejdříve ty údaje ověřili nebo se informovali u zkušenějších... tohle jsou opravdu jen bláboly...
O.K. konečně se to hnulo. Pocházím z Litomyšle a dlouhá léta jsem pracoval ve Vysokém Mýtě. Když jsem tam v 90.-letech nastupoval, tak jsme se bavili jak za 5 let bude dálnice... Tak snad na důchod se dočkám. Nyní bydlím kousek od D11 a jezdím po ni denně do zaměstnání. Již nyní na ní stoupla doprava (hlavně kamiony PL). Takže ráno je to vlastně vpravo pruh pro kamiony a vlevo všichni ostatní...(no a po propojení ten provoz ještě zhoustne...). A ještě poznámka k tunelu před Vysokým Mýtem, tak za prvé v tunelu v CZ bude rychlost 80-100 - krásné místo k měření, za druhé kopec je tak nestabilní, že se do něho bojí kopnout a vymýšlí se postup jak na to... takže po dostavbě bude určitě několikrát do roka plánovaná údržba, provoz jedním tunelem (nebo nedej bože po staré) - srovnejte to s tunelem před Moravskou Třebovou, tam se ten kopec nehýbal dokud se nepostavil tunel. Myslím, že se dálnice měla kopci vyhnout (a není to zase tak nemožné) ušetřilo by se, rychlost by byla stále (min.) 130, žádné další údržby a uzávěrky. Držím palce.
Nárok na tuto dávku bude mít (odhad) 850 000 občanů... V jakém státě to žijeme? Každý 11 na hranici chudoby? A já vím, že se to týká i pracujících, kteří si v práci vydělají jen někde kolem minimální mzdy, která nestačí na uhrazení nákladů na bydlení.... Něco je špatně... Lustrování a tabulky to je vždy špatně. Je třeba odstranit příčinu chudoby a ostatním pomoci s individuálním přístupem a vyhodnocením.
To je ale náhoda.... zrovna si koupili/získali pozemky, kde se plánuje dálnice. A to nejsou jen Tomanovi, stačí se podívat např. na Parkanovi. (bývalá ministryně). Partaj jako partaj - všici kradnů.
Takže vyvlastnit bez náhrady, pokud bude někdo proti, tak soud za zneužití informací a trest natvrdo (protože jsou milionové škody).
Vždy je to nespravedlivé a nepřesné.
Co auto, které je přihlášené a pojištěné na tatínka (přes 50 let, milion km bez nehody, bydlí na vesnici) a jezdí s ním syn (20 let).
Posuzovat auta podle výkonu je nesmysl, to že jedu s autem o 300 koních, neznamená, že budu bourat a udělám větší škodu, než s autem o 100 koních.
Většina nehod je stejně drcnutí na parkovišti nebo nedobrždění na křižovatce, nedání přednosti apod. a tam i staré auto o výkonu 40kw udělá stejně škody. (naopak novější (možná silnější) může být vybaveno senzory, kamerou, automatické brždění atd.. a škody skoro nedělá).
Spravedlivější by bylo pojištění jednotlivých řidičů (to je myslím v Británii).
Popř. pojištění dle hodnoty vozu (to myslím bylo v NL)
Protože když se srazí auto za 300k s autem za 1300k, tak škoda na tom za 300 může být max. 300, na tom za 1,3 může být škoda 1milion a stejně se bude opravovat. Kdyby jezdily na silnicích jen vozy za 300, stačilo by méně peněz na opravy. Takže sice je to odpovědnost za způsobené škody, (takže z pojistky toho za 300 se bude platit ten milion), ale...
Navíc v poslední době aut pod 500k už moc není a většina modelů už atakuje ten 1milion i více...
Dobrý den.
Respektuji, že je to zřejmě opis starého textu, nicméně je tam chyba v přepočtu těch liber US a liber českých... pokud je/byla česká libra těžší (0.51kg) tak naopak 10 liber US (0,45kg) je 9 českých... toto mi praštilo do očí, ostatní jsem nekontroloval...
Jinak bych přivítal přepočet těch ostatních starých jednotek rovnou na nějaké dnešní....
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Nikdo tu nepsal, že např. 1500km jedu na jeden zátah, min.jedna zastávka na dotankování a občerstvení tam je. Ale v poslední době jezdíme dva řidiči na střídačku, takže pohoda klídek. (ale já ani nekritizoval dálkové jízdy, jen jste se ptal jak daleko jezdím). Kdyby elektro bylo v pohodě celý rok, tak těch pár delších cest přežiji i s tím dobíjením (snad).
Takže nic vlastně nevíte, zkušenosti nemáte, ale už dedukujete jak já jezdím....???
A za slovo blázen požaduji omluvu!!!!!
Tento komentář byl smazán uživatelem.
V článku píší o větší kapacitě. Hodnotu v kilometrech jste si doplnil vy. Určitě víte, že baterie ve vozech jsou z cenových důvodů osekané... ani dnes není problém udělat baterii s dojezdem 500-600 km. ... ale já např. jezdím velmi pravidelně každý pracovní den kolem 150-200 km. Několikrát do roka potřebuji jet zahraničí 1000-1500 jedna cesta. Rozhlížel jsem se po elektrovoze, který by to mohl splňovat. (při zajištění toho (denního) dojezdu, je třeba vybírat dojezd minimálně kolem 350-400 km, protože v zimě je dojezd menší, po pár letech ještě menší, protože výrobce radí nabíjet jen do 80% apod. ... a i kdybych toto vše podstoupil, s lákavou inzercí "záruky" na baterii 8 let, tak je tam vždy nějaký dovětek...např. max. 160 000km. To mám natočeno za necelé 4 roky. Takže mi již nic nezaručuje a k té výměně baterie (za mé peníze) dojde ještě dříve než po 8-mi letech. (jinak bydlím v rodinném domě s dvougaráží se zásuvkou 400V atd.. téměř ideál)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rád bych věděl, k čemu na lodi slouží olivová nádrž. Je to nádrž z olivového dřeva, nebo nádrž s olivovým olejem... nebo by to chtělo si nejdříve článek přečíst a redigovat....?
3 odpovědi