Každej druhej pitomec na na kole, co vypadá jak kdyby se ztratil z Tour de France jede pomalu prostředkem silnice. V lepším případě peloton zabírající celej pruh a absolutní ignorace cyklostezek. Co takhle řešit i toto?
Ne každej druhej, ale každej cyklista co jede na kole uprostřed je slaboduchý. A co je řidič co si při objetí cyklisty zapne ostřikovače i když ten jede tak ke kraji (zaparkovaným autům), jak jen může? A že jich není málo.
No když už tohle, tak by to mělo platit o obráceně a stejné místo by tam měl mít i cyklista, když chce předjíždět kolonu vozidel zprava. Při pozvolném popojíždění před křižovatkou se tam vždycky nějaký plašan na kole nacpe i když tam má pár centimetrů a vy ho pak musíte předjíždět znovu.
Jde o rychlost kterou se předjíždíme, teď platí jen doporučení a mám dojem, že nejmenší je 0,5m při pomalé jízdě, při 90km/h už je to 2,5m
On Vám řídítky zavadí o zrcátko, ale vy ho při Vaší rychlostí schodíte.
Motocyklisté, kteří se na té křižovatce postaví vlevo vedle vás Vám nevadí?
Celkem nevadí pokud se nepohybují po silnici 1 třídy nebo dokonce pro motorová vozidla. Toto by se mělo zakázat.
Na silnici 1 třídy být můžou. Taky po takové silnici často jezdím. Po silnicích nižších tříd bych místo 10 km najel min 14km a i převýšení je na nich vyšší. Za ty dvě cesty mě předjede cca 200 aut, takže za větší odstup (větší, pochopitelně všude nejdou dodržet 1,5m) budu rád.
Mělo by se také jasně stanovit chování cyklistů ! Dva vedle sebe, zabírající jeden jízdní pruh, chování jako by jim petřila celá vozovka, nedávání přednosti na hlavní silnici, atd.... A závodění a arogance k ostatním účastníků provozu !
Ani ne tak vyhláškou, ale zákonem 361. Prakticky pro ně platí stejná pravidla, jako pro řidiče mot. voz.
Bohužel je nemusí znát. Osobně bych zavedl řidičák i na kolo a povinné ručení by asi taky nebylo od věci.
To bych rád věděl, jak to bude někdo kontrolovat. Vždy to bude tvrzení proti tvrzení a nikdo nedokáže pravdu. Zas nařízení jen pro nařízení a bez skutečného řešení. Nakonec na to jsme už dostatečně zvyklí podle jednání naší vlády.
Asi jako bezpečná vzdálenost mezi auty. Prý min 1 vteřinu. A jak to asi chtějí měřit?
Mě spíš vadí, když jedu po hlavní silnici a vidím z prava na vedlejší cyklistu který když chce jet do prava tak tam vždycky vjede kolikrát se ani nepodívá i když jsem 20 m od něj a jak mám dodržet 1.5 m když mi nedal přednost a v protisměru pojede auto?
A kolikrát mi tam vjelo zprava auto, i když na mě koukal, jak mu nadávám . . . .
Já jelikož taky občas jezdím na kole tak s tím odstupem souhlasím ale je taky třeba aby policajti dohlíželi na to jak cyklistické jezdí a pokutovali je za špatnou jízdu.Napriklad když jedou dva a více vedle sebe ,nebo že se zastaví celá banda 10 rekreačních ciklistu uprostřed křižovatky a rozhoduji se kam pojedou.A chraň bůh když jim něco řeknete.Vyhlaska platí přeci pro všechny účastníky silničního provozu.
Máte pravdu, ale asi už máte řidičák dlouho (jako já😄) Vyhlášku nahradil Zákon o provozu na pozemních komunikacích č 361
Cyklista nejezdí při kraji a pokud jsou v protisměru vozidla je nemožné ho předjet. Šlape, sotva funí, zadek zpocenej a nemá ani zpětné zrcátko. Jak se mám zachovat? řeší to taky někdo. Mám mu rtoubit za zadkem dokud neuhne? Odvracím přeci nebezpečí. Až se zahustí provoz elektroauty nebude cyklista auto přijíždějící k němu zezadu ani slyšet. Není ani záruka toho, že se vyzná v dopravních předpisech. Může vám před čumákem beztrestně udělat cokoliv. Podle mě patří cyklisti na hřiště nebo na cyklostezky. Na silnici by měli mít alespoň doklad o zkouškách ze způsobillosti. Myslím, že to cyklisty stejně neochrání. Kdo je nemá rád bude je nenávidět ještě víc. To jim teda pomohli...
Ale kdo mi za zadkem zatroubí, ten uvidí Kalouskovo jedničku, to není odvrácení nebezpečí, ale jeho způsobení.
Cyklista nejezdí při kraji a pokud jsou v protisměru vozidla je nemožné ho předjet. Šlape, sotva funí, zadek zpocenej a nemá ani zpětné zrcátko. Jak se mám zachovat? řeší to taky někdo. Mám mu rtoubit za zadkem dokud neuhne? Odvracím přeci nebezpečí. Až se zahustí provoz elektroauty nebude cyklista auto přijíždějící k němu zezadu ani slyšet. Není ani záruka toho, že se vyzná v dopravních předpisech. Může vám před čumákem beztrestně udělat cokoliv. Podle mě patří cyklisti na hřiště nebo na cyklostezky. Na silnici by měli mít alespoň doklad o zkouškách ze způsobillosti. Myslím, že to cyklisty stejně neochrání. Kdo je nemá rád bude je nenávidět ještě víc. To jim teda pomohli...
Jsem i cyklista 5tis na kole, 30tis autem a také si myslím, že by měl být řidičák na kolo. Povinné ručení by taky nebylo od věci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že určitá nevraživost je mezi řidiči a cyklisty již teď. Tímto úúúplně bl...ým příkazem zasejí ještě další agresivitu mezi účastníky provozu. Slušní cyklisté budou stresovaní, že za nimi jede kolona a řidiči budou stresovaní, jak mají z auta změřit 1,5 m. Je to nesmyslné přehazovaní odpovědnosti na řidiče, jak to asi změří ????? Páni poslanci, jděte fakt někam ... 🙁
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Z počátku Vašeho článku jsem s Vámi souhlasil, ale ten závěr s "přehozením odpovědnosti na řidiče" mě dostal. Vždyť tu zodpovědnost má právě řidič, i kdyby se cyklista na vozovce motal. Jediný, co by ho sprostilo odpovědnosti by byla jízda cyklisty pod vlivem.