Dobrý den pane Čápe, děkuji vám za jistě zajímavý článek k elektromobilitě, oproštěný ideologického šílenství. Domnívám se však, že ve výčtu důvodů, proč nechtějí Češi elektromobily, jste zapomněl na jeden podstatný. Jsme národ prodchnutý nedůvěrou v trendy, které jsou nám vnucovány opentlené krásnými řečmi, sliby a výhledy. Máme s nimi totiž možno říci již historické zkušenosti. Začnu-li od toho zásadního, byl to komunistický ráj, na jehož uskutečnění skočili i docela moudří lidé a víme jak to dopadlo. Přesunu-li se o padesát let dále a blíže tématu, dobře si jistě všichni pamatujeme na s velkou slávou propagované topení elektrickými přímotopy. A ruku na srdce, kdo z vás již dávno neodřízl elektrokotel či jakékoliv jiné elektrohladové topidlo. Zůstaneme-li u vytápění, tak jedno oko nezůstane suché při čtení nářků majitelů tepelných čerpadel, kteří jsou po létech dotovaného tarifu nuceni pohlédnout do tváře energetické realitě a platit elektřinu konečně ze svého, bez pomoci všech ostatních daňových poplatníků. Takže českou rezervovanost k novince zavánějící neúprosným ideologickým tlakem celkem chápu a její příčinu vidím v historické zkušenosti národa naslouchajícího K.H. Borovskému: Nechoď Vašku s pány na led, mnohý případ známe, že pán sklouzne a chudák si za něj nohu zláme.
Vážený pane, několikrát v článku zmiňujete fakt, že používaná sazba D57d byla DOTOVANÁ. Nepostřehl jsem však, že byste se pídil po tom odkud dotace pocházela. Česky: kdo vám ten luxus levného topení elektřinou hradil. Nyní, když se štědrá ruka rozhazovačného státu zavřela, jste překvapen, že musíte platit cenu tržní, jako jiní odběratelé elektřiny, kteří tak bez dotační podpory činí zcela pravidelně. Zároveň z vašeho textu čiší překvapení z toho, že dotace není nároková. Tento pocit, že dotace jsou peníze, které někdo někde tiskne a že dotace jednou znamená dotace navždy je dnes stále běžnějším jevem, který, bude-li státem akceptován, povede do ekonomického pekla.
Plně souhlasím s autorem článku. Ale jak on tak všichni diskutující zapomínají na jeden podstatný fakt. Tak jak vzrůstá prosazování zelených plánů evropskou komisí, nebudou mít naše názory na elektroauta v budoucnu v Evropě prostor. Vývoj elektrifikace se možná zpomalí, některé cíle se upraví, ale nakonec budeme, byť ne zcela dobrovolně, elektrikáři všichni (tak jako kdysi odboráři). Srovnávání ekonomiky provozu EV a spalováku v dnešních cenách nemá smysl. Emisní povolenky na pohonné hmoty zvýší jejich cenu v následujících letech tak, že provoz spalovacích motorů bude ekonomicky neúnosný. Pak už nebude volby.
Společenská nebezpečnost přestupku, který chtěla policie řešit, zcela neodpovídá následkům, byť nechtěným. Již zde zaznělo, že vozidlo páchající přestupek bylo zachyceno na x kamerách + kamera ve stíhajícím voze policie. To to nešlo vyřešit druhý den zaklepáním za dveře majitele ? Asi by to nebylo tak efektní. Sloužit a chránit...
Co to je za hovadinu? Jirásková v padesátých letech nebyla ředitelkou Vinohradského divadla! Bylá jí až v devadesátých letech. Prosím, ověřte si skutečnosti, než napíšete takový blábol.
Nicméně zapálená soudružka to byla. Podobně jako Vlasta Chramostová a další "osmašedesátníci". Až je soudruzi zlikvidovali.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vražedná zbraň, puška Carcano M1891 je všechno možné, jenom ne automatická. Před výstřelem je vždy nutno stáhnout zpět páku závěru, čímž se z komory vyhodí prázdná nábojnice a napne se bicí mechanismus. Při dopředném pohybu páky je do komory zasunut ze zásobníku nový náboj. Vše ručně, nikoliv automaticky.