Ty doutníkové bary jsou legální si myslím. Stejně jako kluby. Jen do klubů musíte mít členství... Já jinak vím o hospodě v Praze, kde se kouří vesele pořád, nicméně veřejně sem název samozřejmě radši nebudu. Jo a mají dobré a levné pivo 🙂
Jestli myslite Severku, tak tam chodim taky. V Praze znam vice kurackych klubu, ale vesmes jsou to celkem hrozne putyky. Jak rikam, klidne bych dal za pivo i vic nez je bezna cena, kdyby tomu odpovidalo prostredi. No a kdyz prijedu nekam jinam, vetsinou nemam sanci kuracky klub najit. Takze by nebylo od veci takove podnikani uplne legalizovat, at se mohou podobne kluby a hospody zviditelnit. Stejne si myslim, ze to byl zbytecny krok, kurackych hospod stejne ubyvalo a podle me by jich prirozenym vyvojem brzy zustalo tak 10%. Ale kdyz my holt mame radi ty revoluce.
Jo, jenže auto, bude-li se o něj člověk starat, pojede podobně jako nové i za 10, 12 let.
Jenže elektronika není auto. Na 5 let starý notebook se nemusí podařit dostat nové a bezpečné Windows, na 3 roky starý telefon už člověk obyčejně dostal poslední aktualizaci, v lepším případě udrží přístroj bezpečný další dva roky a pak je z něj těžítko.
Auta se vyrábějí na 15, 20 let provozu, elektronika tak, aby člověk byl nucen nejpozději za 5 let přístroj vyměnit. Kupovat tedy 3 roky starý mobil je podobné jako koupit auto s nájezdem čtvrt milionu. Já bych do toho nešel..
ano, jediny problem jsou ty aktualizace. mam 6 let stary Pixel 3 a tohle je jedina vec, ktery mi vadi. jinak z hlediska vykonu, funkci i fotaku pro me stale naprosto dostacujici. takze musim premyslet o vymene za novy, ale v mezicase se tech pristroju staly dost tezke placky.
Před časem jsme měli zákon na dovoz aut starších ne ( teď už nevím,kolik ) asi 7let. Pak byl na nátlak kamarádů z EU zrušen. Navezli jsme sem šunky a likvidace zbyla na nás..... Proto budu volit Fialu. Slíbil mi německý plat a budu si kupovat jen nové zboží a ne toto. Pokud opět pan profesor nelhal.
mozna mel na mysli nemeckou minimalni mzdu.
Pokud mají podezření, že se v domě vyrábí pervitin, už tam dávno měli poslat policii, ne?
a hlavne se dobre pojistit na pozar. kousek od naseho baraku si fetaci zaparkovali obytny prives. za par tydnu jim shorel. i kdyz je mozne, ze tomu pomohl nejaky nastvany soused, schazelo se jich tam dost a delali hluk a neporadek. kazdopadne se nic takoveho pri vysetrovani nepotvrdilo.
Znova se ukazuje, že referendum je ztráta času a peněz, odpověď je vždy jasná:
1) Chcete cokoli postavit v obci? NE
2) Chcete investovat obecní peníze do rozvoje? NE
3) Chcete přivést do obce podnikatele a pracovní možnoti? NE
4) Chcete víc peněz od státu na podporuju pošty, kam chodí 10 důchodců jednou za měsíc pro důchod? ANO
5) Chcete aby stát v obci podporoval obchod a hospodu, kam nechodíte? ANO
6) Chcete se mít líp, ale nic pro to neudělat? ANO
7) Chcete něco udělat pro to, abyste se měli líp? NE
chcete aby se v ZADNE putyce v zemi nemohlo kourit, i kdyz tam nechodite? ANO
Takže byste stejně potřeboval rychlonabíječky a k nim navíc ještě technologii na výměnu baterek a samozřejmě taky ty baterky. Tohle všechno a i ty baterky navíc by musel někdo zaplatit a ten "někdo" by samozřejmě byli majitelé elektromobilů, kterým by ta cena duplicitních baterií musela být rozpočítána do platby za jejich výměnu - v podstatě by každý majitel auta musel zaplatit dvě baterky, jen by ty platby měl rozložené v čase, řekněme 10 let. Teď musí zaplatit sice okamžitě, ale jen jednu.
.
Nedává to smysl.
stacila by na kazde stanici jedna rychlonabijecka, stejne by by byla vyuzita pouze vyjimecne. netusim, proc by melo mit kazde auto dve baterky, je celkem jedno, kolik by jich bylo v obehu. v kazdem pripade by baterie byly ve vlastnictvi vyrobcu, nikoli majitelu automobilu a byly by zalohovane jako lahve na napoje.
Na ten výměnná systém byste ovšem potřeboval víc baterií, než by bylo celkem aut - v každém autě musí být baterie a další "volné" by musely být na výměnných stanicích. Na těch stanicích by navíc musely být v počtech přiměřených aktuálním požadavkům, které se ovšem mění v rámci dnů i týdnů (dovolené, víkendy, pondělky/pátky, atd.)
.
To je logisticky nereálné a celkově to má výtazně víc nevýhod, než výhod. Výhodou je jen ta rychlá výměna, nevýhodou všechno ostatní.
V tom bych nevidel problem. Vetsi mnozstvi baterii nez aut by naopak byla vyhoda, vykyvy v potrebe by se casem vychytaly a v priade nedostatku baterii v nejake spicce by stale existovala moznost rychlonabijeni vyssim proudem.
Testování baterií s pevným elektrolytem je nyní v Číně již v plném proudu. Testují jak CATL největší světový výrobce baterií (38%), tak automobilka BYD, které si vyrábí svoje baterie, ale také již třetí největší čínský výrobce baterií CALB, který se soustředí na baterie na pohon letadel. Co je však zajímavé, nyní se již začínají montovat do vyšší kategorie EV baterie nového typu Shensing Plus od firmy CATL. Dojezd 1000 km, doba nabití 10 minut. V roce 2025 však bude docíleno konečné možnosti doby nabíjení a to 1 km za jednu vteřinu. Cílem Číňanů je do roku 2030 EV s kapacitou baterie na 1000-1500 km, doba nabití 1 km za 1 vteřinu a doba výdrže baterie 1 000 000 km. Tedy stane se to, že EV bude na stejné úrovni jako normální se spal. motorem. Přijedeme k čerpací stanici, pardon nabíjecí a za vypití jedné kávy máme auto připraveno na dojezd 600-800 km. Potom nelze být překvapen, že neskutečně hloupá a opožděná Evropa se hádá o to jestli v roce 2035 skončí auta se spalovacím motorem. Pro někteří, kteří toho moc o EV nevědí podotýkám. Pohonná jednotka EV je 30x50x30 cm veliká a má pouze 200 dílů. Spalovací motor je jednou tak velký a má dílů téměř 2000. Číňané nezapomínají ani na baterie do hybridních vozů, nyní nový typ od firmy CATL s názvem Freewoy Super dojezd 400 km a váha stejná jako u nyní používané s dojezdem 120 km.
a v tom zakazovani je jadro pudla. vyvoj pochopitelne nezastavis, ale nerozumim tomu, proc se v Evrope musi prechod na EV resit zakazovanim spalovaciho pohonu. kdyz bude elektromobilita tak uzasna (a ona bude), prosadi se sama. stejne jako se prosadily LED technologie a pritom CRT obrazovky nikdo zakazovat nemusel.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Uz aby tu bylo autonomni rizeni. Nase deti nebudou chapat, proc umirali lidi kvuli takove bezne veci jako je premistovani se odnekud nekam.