Ono to je různě někdy je výrobek stejný a někdy je různé kvality i když se zdá že složení je na pohled stejné, třeba je rozdíl jestli stejný výrobce vyrobí stejný výrobek a vyrobí ho pro Kaufland, Albert nebo Hrušku např. šunková klobása, radši to kupuji v Hrušce i když je obvykle dražší, dá se to snadno jíst i se střívkem což levnější verze moc nejde kdo ví do čeho to plní a jak je to zpracované, zdá se deklarované složení je stejné, jogurty jsou např. stejné výrobce Holandia je jedno jestli je pod privátní značkou nebo ne Valašský celkem taky, někdy jr rozdíl v % tuku a tím cena, atd.
Konečně dobrá zpráva, Sahara znovu zaroste a teplota se sníží, Gronsko se zase zazelená, v zimě nebude třeba topit a solární panely budou mít konečně využití pro klimatizaci, některé marginální problémy, jako zatopení přímořských měst a pár ostrovů se už nějak vyřeší, nebude to tolik stát jak ty nesmyslná opatření,příroda s ekoteroristy konečně zatočí a bude pokoj a teplo.
Takže se řešilo jestli dobrá nebo špatná STB, Babiš estebákem nebyl, ti nepracovali v zahraničním obchodě ale v STB, agent nebo spolupracovník mohl být, jinak by ho tam nevyslali, bylo to sice dobrovolné ale měl na výběr jestli bude tam nebo doma, podmínka to nepsaná byla. Nakonec Pavel taky byl ve vojenské rozvědce která honila zase zahraniční agenty co by mohli škodit režimu, ono to vyjde nastejno, horší byli spolupracovníci co udávali naše lidi, o čem nejsou žádné důkazy co se týká Babiše, takže není nic moc o co by se dalo soudit.
Jsem si to přečetl a není mi s toho jasné koho udal, snad udal co je známo zahraniční firmu co chtěla podplácet aby se obchodní transakce provedla ke škodě státu, něco jako Pavel když bojoval proti nepřátelům ČSSR, možná kdyby se nechal podplatit a státu by škoda vznikla že by byl jako disident, no na druhou stranu kdyby to tehdy dělali všichni tak by nebylo po revoluci co rozkrást, po 30 letech se nakonec nikdo nepřihlásil že by byl poškozen, je možné že dával nějaké posudky ale zřejmě pro STB spíše kladné, jinak by se někdo našel. Kdo ví co vše na naši vládnoucí garnituru ještě po čase vyjde najevo, na pohled se nezdá že by republice byli nějak prospěšní, Babiš byl patriot tehdy i teď, nakonec prachy co vydělají jeho firmy i ty zahraniční daní u nás a platí z toho naše politiky, kteří nějak moc pro stát nedělají.
Už by si konečně měla naše vláda objednat pořádné datová centra pro státní správu, pak tam půjde konečně dát všechny data co jsou třeba jistě by tam vešly i lékařské zprávy, hračka stavební řízení, daně atd. takové centrum je daleko snadnější několikaúrovně zabezpečit, jak to mají např.banky, je to mnohem levnější centrálně, přístup do databází pak mohou mít různé orgány státní zprávy (podle úrovní od starostů do krajů a pořizování dat), například návrhy upřesnění územního plánu mohou doplňovat jen zúčastnění a pod, dnes není problém ani miliarda úrovní zabezpečení systému, ovšem samozřejmě to nepoběží na WINDOVS. Stále se však šetří až se prošetří poslední koruna. Typický příklad stavební řízení. Někde se rozhazuje až moc a na podstatné věci nezbývá. No do vlády se odborníci nějak nehrnou. Vrchol iniciativy je jejich zvýšení platů, to skutečně nepomůže.
Někde to však funguje, hádejte kde asi soudruzi udělali chybu? Já chodím do Vítkovické nemocnice AGEL. Nemusím na žádném pracovišti nic vypisovat stačí karta pojišťovny a ví o mně vše, když si lékař vyžádá více vyšetření tak to má okamžitě na svém počítači a nedře se s nějakým vypisováním, jen to poskládá do jedné zprávy kterou dostanu jen s důvodu že jdu ještě třeba k jinému lékaři mimo AGEL, nebylo by to třeba kdyby to bylo celostátně propojeno na což správně autor upozorňuje proč to ve státní sektoru za boha nejde a v soukromém to není žádný problém?
Co mu ti ajťáci asi tak vymyslí, napřed je třeba udělat systémovou analýzu digitalizace státní správy, dnes fungují jen některé útržky a co skutečně funguje jen proto že je to v aspoň jedné části centralizováno v uložení dat. Zdá se že pokoušet se to slepit z různých často nekompatibilních zdrojů dat, je jako stavět dům od střechy. Babiš měl kupodivu vizi o základu takového státního systému když předpokládal spojení všech základních státních úřadů na jedno místo, při dnešní úrovni technologie by to asi nemuselo být úplně nutné ale mělo by být vybudováno centrální datové centrum a jistě další záložní kde by se shromažďovali všechny údaje. Tam by se dodávaly údaje ze všech registrů a potom už je relativně snadné z toho vytáhnout co je třeba. Např. pro stavební řízení je základ registr katastrálního úřadu z toho územní plán ve kterém je pro každou parcelu zaneseno co tam může být nebo je možné tam dostat(na okraj třeba co tam je za chráněná havěť a podobně, již dnes je tam hodně věcí k dispozici), když to bude někam rozumně dotaženo tak bude otázkou několika vteřin zjistit jestli tam bude možno stavět, také souhlasy dotčených provozovatelů(energetické síťě, obce atd.). Zřejmě kolaudace asi úplně zautomatizovat nepůjde ale určitě komise nebude potřebovat k tomu haldu papíru ale bude mít on-line přistup do databáze s přenosného zařízení. Dnes nefunguje pořádně ani informace o datových schránkách, jak jsem se osobně přesvědčil že v jednom úřadě mi jeden odbor automaticky posílá informace do d.s. a druhý mě tam nemohl najít až jsem jim poslal adresu, je třeba to začít od zákl.
Jak se na to dívám tak ta digitalizace stavebního řízení spočíva v čem? Vypadá že celá představa digitalizace spočívá v tom že by nemělo být třeba tam ty údaje ručně opisovat. Měl by se spíš udělat centrální registr státní správy kde bylo vše dostupné některé dílčí registry již trochu fungují, daně a pod. Když bude v tom registru dostatek údajů předem než se něco udělá, příklad: máme územní plánování kde už celkem dost údajů, máme konkrétní vytypované parcely zasíťované a pod. Chtělo by to rozebrat do detailů, pak by nebylo třeba řešit každý případ zvlášť, dělá se pořád dokola pak se čeká co na to někdo řekne, když bude zpracován územní plán pro celou republiku, bude povolení stavby hračka, i pro liniové stavby. Přece se ví předem kde je jaká síť, jaká je kapacita, kde žije nějaká chráněná haveť, kdo může mít v okolí nějaké výhrady, proč se to dělá systémem pokus omyl a čeká se na to kdo se ozve a td. je toho hafo ale ví se coje třeba. v některých případech by to nemuselo trvat ani týden, když budou perfektní podklady tak kdokoliv požádá online o stavební řízení může dostat v několika vteřinách orientační výsledek je li to možné nebo jestli má cenu to rozebírat, zatím to schvalují úředníci dle uvážení nebo výše úplatku.Bylo by to pěkně drahé ale by se to vrátilo, někdy zahraniční firma uteče jen proto že se nedočká výsledku. Zatím nefungují ani triviální věci jako ve státní správě informovanost o datových schránkách, mě např. rozesmálo že když jeden odbor katastrální úřadu mi posílá placení daní do d.s. několik let a jiný mi nedokázal poslat vyrozumnění do d.s, že nenajde.
Takto to nemohlo fungovat ani omylem, sám jsem se přesvědčil při jednání s katastrálním úřadem proč mi nepošlou informaci do datové schránky kterou mám několik roků když jiný odbor stejného úřadu mi automaticky posílá daň do d.s. a to jsem o to ani nemusel žádat. Úřednice mi řekla že mě tam nemůže najít, nakonec mi to poslali když jsem jim poslal svou adresu.(napřed mi to poslali doporučeně a než jsem to s pošty vydoloval tak mi to přišlo dří do d.s.) Takže stavět dům od střechy se asi nedá. Napřed je třeba všechny agendy dát na stejného jmenovatele(stejné provázané databáze), když to bude, tak to snad ten program už dokáže s těch databází vydolovat, dosud to dělali úředníci asi to byla celkem dřina než to poskládali dohromady kdo ví jak ta komunikace probíhala zdá se že na to by byla kráká i umělá integence, dát ten bordel do pořádku asi stojí mnohem více peněz a času než na to měli, nakonec jeden můj známý praktik prohlásil " je to tak levné že to ani nemůže fungovat". Je tedy napřed třeba udělat pořádnou analýzu vazeb, což se evidentně nestalo, a aspoň 1/2 roku zkušební provoz a školení.
čemu se diví, přijede na místo a pronese několik frází co je třeba dělat, to snad ví každý ale proč tam napřed neposlal ty centrály co slíbil až na volby, to je směšné měl by si vzít příklad s Ostravy co poslala okamžitě centrálu do Krnovské nemocnice a dovezla i další pomoc Fiala přijede až to nejhorší přejde a pomoc slíbí jako obvykle, místo aby už tam byla, nakonec 3xslíbit je jako 1Xdát?! Kdyby tam přijel na nákladním autě s nějakou pomocí tak by to nebyla taková blamáž. Ono se tam ani nedalo jinak dostat. Zatím celá vládní pomoc jsou volební lístky snad se tím dá aspoň zatopit. Prezident má lepší přístup nic neslibuje a přesvědčil se jak doopravdy je aby ho v Praze neoblbovali. Je to hnus.
Díval jsem se na včerejší informaci vlády jak zajistí volby, že když nebude elektřina tak dodají agregáty, to je úplný trapas, jestli vláda má tolik agregátů tak to tam měla dávno poslat ať může fungovat voda a obchody, i ty nevytopené nefungují bez elektřiny nakonec i někteří soukromníci jezdí s agregáty a snaží se zprovoznit obchody a komunikaci, vláda jenom blábolí co by se mělo a asi čeká že si lidé sami poradí zatím se zdá že jediná pomoc jsou volební lísky, pokud neuplavaly nebo se nenamočily tak si lidé mohou s tím zatopit, málo jedna katastrofa a ještě taková neschopná vláda, škoda mluvit.
Na první pohled to nedává smysl pro vnitrostátní dopravu. Je to tady moc blízko. Smysl by to mělo pro transevropskou dopravu třeba s Polska na Vídeň asi s jednou zastávkou v Česku, podobně s Prahy do Německa nebo přes Brno do Vídně s jednou zastávkou, pro vnitrostátní dopravu stačí rychlost cca 200 km hod, na to stačí běžná infrastruktura, ten nárust ceny je pří dalším zvýšení rychlosti je příliž velký, asi by bylo lepší postavit pro vnitrostátní dopravu ještě paralelní trať na cca 250 km/hod a stávající trať rekonstruovat pro nákladní dopravu pro max rychlost 160 km/hod jako například ve Francii, příklad: někdo se podivoval že třeba po rekonstrukci a elektrifikaci trati z Ostravy do Opavy což je 30 km, se jezdí max 120 km hod i když by se mohlo jezdit 160 km/hod, nedává to ekonomický smysl, například jaký smysl by mělo jet z Ostravy do Prahy za 1hodinu 20 min nebo za 1hodinu 50 minut při rychlosti cca 200-230 km/hod.Při minimálně 2x větších nákladech to se dá snadno spočítat, pro vnitrostátní dopravu ta vyšší rychlost nedává smysl už k vůli tomu že by mělo být více zastávek než 1.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ještě 1000 takových postupů a dobudou cca 200000 km2, třetina Ukrajiny asi za 20 let, nevypadá to moc bleskově.
2 odpovědi