Problém známek je jedině problém jejich interpretace dospělými. V podstatě je jedno jestli hodnotíme 1,2,3 4,5, procenty či smajlíky apod. Hodnocení vždy dává zpětnou vazbu, jak žák učivo zvládl. Rodiče je mnohdy přeceňuji. Ale je nepostradatelné. Pokud zrušíme známky, bude objektivita ještě méně prokazatelná a např. puberťáky na druhém stupni nedonutime dělat už vůbec nic.
Zatím jednoznačně jediný, který dostal do vínku stejně krásný hlas, jako pan Gott. Navíc ještě dozraje. Je jedno, co bude zpívat. Hlas jedinečný, jako Mistr. Držím mu palce. Úžasné.
Kristián zpívá opravdu skvěle, ale jediný asi nebude. Najděte si na netu třeba Bratry Hradecké. Píseň Stále mlád v podání Hynka je taky úžasná...
Mám ve svých sedmdesátičtyřech letech 3 vnoučata, 7,8 a 10 let a jsem z dnešní doby dost v šoku. Jak píšete měla jsem ve škole spolužačku, která rodičům ještě vykala, moje matka byla na mne neskutečně přísná, takže zpětně jsem si říkala, že já svoje děti takto vychovávat nebudu. Proto jsem volila trošku liberálnější výchovu než jsem zažila doma. Můj syn a dcera vychovávají svoje děti, tak jak je to dnes v módě, ale já je dost lituju, jak děti moc neposlouchají, ovšem je to věc rodičů. Já jim samozřejmě do výchovy nemluvím, ale nic se nemá přehánět.
Jenom k tomu vykání aktuálně znám člověka - mladého muže 34 let - který dokáže moc lidí oslovit, má snad tisíce přátel s nimiž si se všemi tyká, pouze a jedině s vlastní maminkou si vyká. Možná to působí trošku jako z jiného světa, ale on tím té svoji mamince v podstatě vykazuje úctu a je to moc krásné.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností, ale často i výklad přírodnětechnických zákonů a pouček, a to někdy i na odborné bázi. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. V podstatě se jedná o veškerou teorii a u technických věd i o částečnou praxi. Na školu a učitele tak připadá čistě jen aplikovaná matfyz látka a odborná oborová praxe. Vše ostatní je nadbytečné a ztrátové. Jedná se tam velmi často jen o aktivity pro aktivity, ale nějaký celkový význam je jen marginální. Výsledky jsou vidět u maturit, z nichž se dnes stalo už jen ubohé shánění se za lejstrem se štemplem. Znalosti jsou většinou jen minimální a v praxi nepoužitelné. Jde to prostě dělat lépe.👍
Pane Pekař, mohl byste, prosím, přestat ten váš příspěvek spamovat pod každý článek o školství? A pokud se týká vzdělávání, evidentně nemáte ani potuchy o roli učitele ani o funkci AI a internetu. Pro informaci pár zakladnich definic - počítač je jen stroj, neumí nic, ale dělá to strašně rychle (nepřemýšlí, jen koná příkazy), na internet dnes přispívá kdokoliv, každý příspěvek není vždy pravda a tudíž ani AI nemusí vždy být správně - je to totiž zase jenom statistika. Všechno je třeba ověřovat a na to je nutnost mít základní znalosti a přemýšlet vlastní hlavou.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Cituji: I když slovní spojení domácí úkol nebo domácí příprava patří v poslední době mezi vulgarismy, výsledky žáků v první třídě jsou závislé právě na práci doma. Škola jen ukazuje metodu a cestu.
Přesně toto přetrvávající tvrzení diskriminuje děti a vytváří prostředí, kde vzdělání dětí nejvíce koreluje se vzděláním rodičů. Výsledky dětí by neměly být závislé na domácí práci. Naopak učitelé by měli každému dítěti připravit metody a formy na míru jeho možnostem a schopnostem.
Při možnosti rozhodovat o způsobu a náplni své výuky jsou pak druhostupňové děti mnohem motivovanější a je pro ně jednodušší si vybrat své zaměření.
2 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Toto " přetrvávající tvrzeni" rozhodně nikoho nediskriminuje a je pravdivé a správné.
Pokud se týká metod a forem vyuky "na míru každému dítěti" je to fantasmagorie. To by musel být 1 učitel na 1-2 žáky. Je naprosto nereálné při 25-30 žácích ve třídě.
2 odpovědi