Tak to je opravu fuj - slušně řečeno!
Učím ve skole, kde je v těsné blízkosti školka a důchoďák. V životě jsem nezaslechla / neviděla jediný problém. Ba naopak - skola spolupracuje s DD a zpříjemnění starouškům 3. část života.
V takové obci, kde jsou takoví nejcitlivější, bych opravdu nechtěla žít.
Až přijde jejich čas, nejlíp s jejich rodiči, tak bych jim přála, aby nikde nesehnal DD a měli rodiče hezky doma.
Zrušte inkluzi a vše zase bude ok!
Jsem učitelka, moje dítě vloni opustilo již ZŠ a....jestli se dočkám vnoučat, 100% si je budu učit doma, nebo budou navštěvovat soukromou školu. Když vidím, kam se to vše dopracovalo, tak opravdu vnoučata tohle absolvovat nebudou! Nikdo z těch na ministerstvu si neumí představit, čemu občas některé děti musí čelit od těch inkludovaných. Leckdy ani 2 asistentky a učitelka nestačí ke specifikovány běsnícího dítěte. Nejsme speciální pedagogové.
Nikdy bych neměla nic proti inkluzi dětí s fyzickým problémem, ale psychiatrické diagnózy prostě nepatří do klasické ZŠ.
Dokud nějaké dítě někoho z ministerstva nepřijde k úhoně, tak se nic měnit nebude.
Není to pravda, nelžete tady. Děti jsou ve školách mentálně a tudíž i psychicky systematicky přetěžovány. Moc předmětů zájmu, příliš obsahu v těchto předmětech. Dětský mozek to není sto pojmout. Potom to sebou nese další důsledky. Vím, že to víte, ale nevím, proč si to veřejně nechcete přiznat. Už by bylo načase. Odbíjí dvanáctá.🥺🤦😳
Vy učíte? Asi ne! Jinak byste takovou reakci nemohl napsat!
Učím a moc dobře vím, že se nároky ve všech předmětech brutálně snižují. To, co jsme kdysi zvládli za 8 let v matematice, dnes děti mají cca o 20 % snížené výstupy a přitom na to mají 9 let!
Největší podíl mají rodiče. Dětem je to popravdě úplně fuk, když jim něco nejde, vůbec to neřeší. Dokonce i v testu se jim snažíte napovědět, a oni to ignorují. Už to nechci, donesou vám test a nechtějí nad tím už vůbec přemýšlet! Je jim to opravdu jedno! Samozřejmě né všechny děti jsou takto nastavené. Ale, když vezmu naši úplně běžnou ZŠ, nejsme v problémové oblasti, tak děti, kterým je to fuk, tak je určitě půlka. Je to moc smutný pohled. A opravdu, můžete se stavět na hlavu a nic! Např, vloni se na maturitní obor dostala dívka (z problematické rodiny), která ZŠ opouštěla již v 8. ročníku, bez kecu, neuměla ani násobilku - nikdo netuší, jak se tam dostala, ale .... děti si to řekly a teď se jim už vůbec nechce nic dělat. Vždyť ona se dostala, tak se určitě taky někam dostaneme!
Mohla bych další hodiny pokračovat, ale ....
Z urciteho hlediska chapu, ze nekteri lide chteji zrusit CT. Ale treba tohle je presne ten duvod proc to zrusit nemuzeme. Ja si to teda uvedomuju pokazde kdyz nahodou prepnu na zpravy Novy a Primy. Se zpravodajstvim to nema nic spolecneho je to jen bulvarni odpad. Ac se urcite lide neshodnou v politickych otazkach na nestrannost CT, tak porad je jejich zpravodajska uroven jinymi stanicemi nedosazitelna.
Přesně to jsem chtěla napsat. Nebudu se opakovat. Děkuji 👍
Inkluze je ošidný pojem. Nevadí mi, když do školy chodí se zdravými dítě na vozíčku či jinak fyzicky postižené. Je pak otázkou, jestli je nutné, aby kvůli tomu byla každá škola bezbariérová, nebo nestačilo v místě mít pár takových škol, kde se to prostředí nevybaví pro takové děti nadstandardně. U sluchového nebo zrakového postižení je otázka, jestli speciální škola není výhodnější. Mám ovšem problém s tím, aby dítě výrazně podprůměrné chodilo mezi normálně nadané děti. A pokud se jeho tempu přizpůsobí tempo celé výuky, je to problém. Dřív tu bývaly běžné měšťanky, vyšší standard bylo víceleté gymnázium. Když dítě nestačilo na výuku, tak propadalo, pokud propadalo vícekrát, tak šlo do zvláštní nebo pomocné školy. Ale problém je i to, že v širším průměru se výuka přizpůsobí těm pomalejším. To je dle mého názoru chyba. Ti méně chápaví se trošku více naučí, i když jejich životní směřování bude stejně takové, že věci nevyužijí. Já bych neměl problém s tím, že nějaký pokrývač nebude znát něco z dějin starověku. Bohužel těmto nejslabším se přizpůsobuje výuka. Nechal bych ty děti projít, pokud by zvládly určité minimum, ale s trojkami, čtyřkami. Pokud se podle čtyřkařů nasadí tempo třídy, čtyřek učitel nesmí moc dát, tak tím se brzdí ti nadaní a průměrní.
Nikdy, opravdu nikdy bych neměla problém s fyzicky postiženými dětmi. Problém jsou mentálně postižené děti, děti s psychickými poruchami (autismus, Asperguv syndrom...) - jedná se o děti, které totálně narušují výuku, úplně rozhazují "normální" děti. Ty v takovém kolektivu opravdu trpí.
Popravdě? Jestli se nezruší inkluze, tak takových dětí bude přibývat. Sama svým synům navrhnu, že vnoučata budu vzdělávat doma (to už snad budu v důchodu). V dnešní době se musí držet krok s tím nejpomalejším dítětem. Šikovné děti mají smůlu. A jestli si někdo myslí, že učitel je robot a bude si chystat 3 různé výuky, tak je blázen. Na to není sila. Celé je to postavené na hlavu.
Proč pořád píšou o tom, že se vloni přidávalo učitelům, že letos jsme jediní, komu se přidalo.
LEŽ JAKO VĚŽ. Pokud se to nedá do tarifu, tak se to "nekde" rozpustí. U nás vetsinou to jde na nepedag.kolegy. takze,dva roky nemám žádnou změnu na vyplatnici. A pořád dělám neco navíc do skoly. Akce, soutěže, laborky. Inspektorkou ČŠI jsem byla pochválena jako jedna z 5 ve škole. A přesto nikde nic.
Tak už jejda mane mlčte. Jen podněcujete k nenávisti - jen přiléváte oleje do ohně.
Prosla jsem si touto nemocí před 8 lety. Byl to šílený masakr. Lecila jsem se právě v Hradci. Posledni díl -izolace- šílenost.
Jen 2 veci můžu vytknout - na klasické oddělení hematoonkologie není šance příchodu dětí. A vy nesmíte během léčby mimo oddělení. Máte extrémně špatnou imunitu. K tomu abi návštěvy doma nehrozily. Na počátku lecby s vami projde vyzivova sestricka - co vse nebudete moc papat behem lecby - cokoliv, co obsahuje neco ziveho....treba ani cepovane pivo. Všude nebezpeci infekce.
Za druhe - na izolaci neexistuje, aby ani matka - nikdo - nemuze prijit k posteli. Jen pres telefon, pres sklo.
Asi to udelali zamerne, aby lidi az tak moc nevystrasili.
Co bych tam ja osobně rada videla a ukazala lidem, jake jsou nasledky - imunitu uz nikdy nemate takovou, jako kdysi pred lecbou. Nechtela jsem byt v ID roky, po 3 letech jsem sla do prace, ucim, ale bohuzel, 1-2x do roka neco chytim a holt lecba je vzdy delsi - aspon 14 dni. Jenze & lidi vas uz vnimaji jako zdravé, vubec netusi, co vse doma podstupujete, abyste se drzeli zdrávi. A pak vam to da nekdo sezrat, ze za vas musel suplovat. To uz tam bohuzel nebylo, coz je za me opravdu skoda
Krevni rakoviny vad opravdu položí na zem, doslova.
Jinak, aleuplne suprove natocene. Sice me to hodne vracelo do vzpominek. Ale, pro lidi, kteří to nezazily ani u pribuznych, opravdu krasne jemne seznameni. Proste - žijme a neubližujeme si!
No, zajímavé je, že před 30 lety děti nepotřebovaly psychoterapeuty. Zato nyní?
Vidím to ve škole často. Děti, které mají problémy, jsou právě nejčastěji děti bezmantinelové. Můžou vše, mají pocit, že jsou středobodem vesmíru.
Nepovažuji za vhodné děti ponižovat, to ne, ale že občas se jim má něco zakázat, je naprosto přirozené. Ale nikoliv pro všechny rodiče. Nechť si pak užijí s takovými dětmi - jejich nepřizpůsobivost, jejich psychické problémy a velice často i drogy.
BZD jsem nikdy nebrala, mam je nyní poprvé v životě předepsané - čeká mě 12 hodinový let a od 5 let trpím na syndrom neklidných nohou. V divadle uz ccapo hodině mrskám nohama, jsou to šílené stavy, nikam nechci chodit, z oslav se vzdy po pár hodinach vyparim. Tak doufam, ze mi výjimečně tato tabletka na tu cestu zabere. Jsem sivedoma vytvoření zavislosti, ale nepředpokládám, ze vznikne po takto výjimečném užití.
Pokud si zaplatí sedadlo navíc, neřeknu ani ťuk. Je to jeji věc, jak vypadá. Ale představa, že se rozteče na mé křeslo, a já budu sedět napůl zadku, budu celá upocená z kontaktu s cizím tělem. To bych nedala ani 1 hodinu, natož 12 hodinový zaoceánský let. Hlavně - platím si za jedno CELÉ sedadlo. A taky bych ho chtěla.
Je nikdo neutiskuje, ať vypadají jakkoliv, ale nesmí omezovat druhé.
Jakou takový dobrý učitel fyziky dostane mzdu? Kolega, který šel po doktorátu učit na SŠ, naznačuje, že má i po letech pod 40 tisíc. To mi připadá poněkud nemotivující. Dřív jsem o tom neuvažoval, ale když vidím, jak se učí moje děti ... učit bych šel. Umím fyz, bio, slušně s počítačem včetně několika programovacích jazyků, líp než to mají moje děti bych určitě uměl učit i zeměpis. To všechno samozřejmě můžu učit i anglicky. Moji studenti mi říkají, že vysvětluju pěkně (pravda, chtějí diplomky, možná mi mažou med kolem huby). Jakou dostanu nástupní mzdu? Měl bych dvě podmínky - nebudu si dodělávat psychologicko-pedagogické věci (tzv. "vzdělání"), po x letech výuky na VŠ mi to připadá poněkud nepatřičné (děti měly záchvat smíchu, když zjistily, že můžu učit budoucí učitele, ale nemůžu učit děti). Zadruhé - nebudu se řídit osnovami, pokud zjistím, že jsou svazující a zabraňují mi zvládnout s dětmi užitečnější věci jako jsou kompetence nebo lepší probrání základních témat.
Mam doktorát z chemie, učím již 5 rokem na ZŠ, mam 36tis hrubého. Pokud nevedu krouzky, nedělám veci navic, tak premie by byly nula.
Včera na mě bafla reklama v Lidlu, ze pocatecni plat prodavacky je 35 tisic.
Pokud by me ta fyzika opravdu tak nebavila (ucim cely 2. stupeň), tak opravdu uteču.
Nejhorší je ale asi to pohrdání okolím, to zpracovávám adi nejhůř.
Natož, když vam opravdu líné děťátko řekne, ze nechape, ze toto dělám. Ze jeho rodiče mají firmu a jsou vysmátí. Smutne.
Ve škole učí učitel a ten je placen ze společné kasy. Další personál typu asistenti tam vůbec nepatří. Pokud někdo nezvládá klasickou výuku, tak na to mají být vyčleněny školy zvláštní. Zvláštní dítě potřebuje zvláštní nebo pomocnu školu.
Tak to řekněte těm nahoře, nejdřív si zavedli inkluzi, téměř úplně zrušily speciální a zvláštní skoly, ale učitel nedokáže suplovat speciálního pedagoga. Ani na to neni studovaný. K tomu ma ve třídě běžně 30 dětí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Sama mám zkušenost se synem, ADHD s autistickým spektrem, zařazeným do klasické třídy s 28 dětmi. Paní učitelka - starší ročník, to nezvládala, neustále stížnosti na jeho chování, poznámky v žákovské a to od 1.třídy, kdy se má budovat náklonost ke škole. Poznámky typu - vyrušuje, neusedí v lavici, chodí po třídě, skáče do řeči, zajistěte kázeň, vysvětlete mu pravidla... byly na denním pořádku. Syn se tam cítil nekonfortně, nemá rád hluk a 28 dětí jej udělá, proto byl nevrlý, roztěkaný, nesoustředěný... Byli jsme s exmanželem každou chvíli v ředitelně. Nakonec nám domu přišla obsílka od školy s podmínečným vyloučením a doporučením ať si najdeme jiný vzdělávací ústav. Dopadlo to nakonec dobře, díky našemu panu psychiatrovi se syn dostal do malotřídky Pohodová škola kde je spokojený, je tam mezi svými. Paní učitelky jsou profesionální věnují se dětem, motivují je k práci. V jedné třídě je 6 - 10 dětí, o které se stará paní učitelka, paní psycholožka a případně pedagogická asistentka. Syn je tam spokojený, do školy se těší a já jsem taky klidnější. Myslím si, že inkluze dělaná na sílu bez předchozí přípravy nebyl dobrý nápad.....
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně.
Není to o tom, že paní učitelka byla stará, ale.....mít 28 děti ve třídě plus jedno s takovými problémy, se prostě moc dobře nedá ukocirovat! 99% učitelů nemá vzdělání na práci s dětmi se speciálními požadavky. Dříve byly specky, kde pracovali vystudovani speciální pedagogové. S malým počtem děti ve třídě.
Když to vidím, jak to teď chodí, mít dítě se speciálními požadavky (psychiatrické základu!), v životě ho nedám do běžné základky!
Rozdíl je u děti s pohybovým problémy, ty měly být vždy v klasické škole!
1 odpověď