Nepletete si náhodou Brake holder s parkovací brzdou? Přijde mi divné, že by se měla parkovací brzda takto chovat.
Na mne při neodbrzdění parkovací brzdy (EPB) začne ječet ženský, ironický hlas ve smyslu: "ty blbečku, sešlápni pedál brzdy a odbrzdi parkovací"...
Nn, nepletu. Opravdu sednu do zaparkovaného auta s aktivní EPB a vůbec na ni nemusím šahat, zařadím 1 a jedu - brzda povolí podobným způsobem, jako bych se rozjížděl na kopci s aktivním hillholderem. Nevím, zda takhle fungují všechny EPB nebo zda to je funkce pouze u novějších aut PSA/Stellantis, nikdy dřív jsem EPB neměl.
Vůbec mi ten Opel připadá docela chytrej i v tom, že "bezklíčkové odemykání" funguje tak, že přijdu k autu a ono se odemkne a já nemusím ani mačkat tlačítko na klice, což se (aspoň si to myslím) třeba u škodovek dělat musí.
Hm, třeba pro tyhle důvody:
......
Jediný důvod PRO, je pro nevyježděné trubky právě ve funkci nouzového brždění. Na druhou stranu je nutno poznamenat, že v okamžiku, kdy auto bude již v takovém stavu, že normání brzdová soustava nebude funkční, bude pravděpodobně v dosti pochybném stavu i tato elektronická brzda.
Ono těch důvodu PRO je samozřejmě více.
Určitě ta údržba bude dražší než u mechanické ruční brzdy, ale když při výměně lanovodů musíte vyndat zadní sedadla a sundat tapec, tak to taky nebude oprava za dvě stovky.
A holt když mám auto, tak musím počítat s tím, že to něco bude stát, jinak bych chodil pěšky nebo jezdil MHD...
Ano, je o ničem, ale pouze pro lidi, kteří zatvrzele budou jezdit 30 let starým vrakem a plivat na cokoliv, co si z finančních důvodů nemohou dovolit.
EPB je super věc, pokud člověk není mentál, kterej musí při každé sněhové přeháňce smykovat na parkovišti.
Reálně jediná výhoda mechanické ruční brzdy oproti EPB je cena případné údržby nebo oprav, ale není to věc, kterou by člověk musel řešit několikrát do roka. Navíc taková výměna lanovodů v autě, kde se kvůli tomu musí vyndat zadní sedačky a tapec (VW Scirocco '86), možná může vyjít i dráž...
Nouzové brždění EPB je pro posádku v případě, že řidič omdlí. Chci vidět, jak v tom šoku uděláte, co máte naučené, tzn. vyhodíte ze sedadla za jízdy, sednete si místo něj, a sešlápnete spojku-brzdu. Nebo jste článek nečetl? :P
Zapomněl jste dodat, že vyleze šíbrem na střechu, aby se natáhl pro naviják od záchranářské helikoptéry, k němuž omráčeného řidiče připoutá a nechá vytáhnout ven, aby následně elegantním smykem zastavil 3 cm od odstavené cisterny s benzinem nebo útesem Grand Canyonu...
A podle vás pro udržení vozu rovně stačí to, že všechna kola "brzdí stejně"?
Jelikož ta brzda při nouzovém brždění nefunguje stejným způsobem, jako při parkování, ale místo toho komunikuje s ABS a stabilizačními systémy, pak ano. Samozřejmě je předpoklad ten, že není poškozena brzdová soustava, vadná čidla ABS, volant je rovně, ale to platí i při běžném brždění, že ano...
Já ji třeba nemusím, protože mi chybí při rozjezdech do kopce. Sice tam mám asistent rozjezdu do kopce, jenže jsou chvíle, kdy čekám, že sepne, a on nesepne, a to nechcete udělat, pokud zrovna manévrujete s něčím 5cm od nárazníku. Samozřejmě, to jsou extrémní a hraniční případy, a samozřejmě, jde spíše o pocit - netvrdím, že jsem kvůli tomu auto už Xkrát omlátil, nic se nestalo a nejspíše ani nikdy nestane. Ale pocitově mi to vadí, protože se musím spolehnout, že auto udělá za mě správně něco, co bych normálně udělal vlastní rukou a věděl, že se to děje.
Nevím, jak se chová vaše auto, ale můj Opel Mokka MY21 automaticky EPB vypne, když se chci rozjet, vpodstatě stejným způsobem, jako bych se rozjížděl z hillholder brzdy. Takže je to vlastně dvojí výhoda, protože nemusím při nasednutí do auta řešit, jestli jsem ručku povolil nebo ne (každýmu z nás se jistě někdy stalo, že něco řešil a zapomněl ručku povolit).
Nepochopil. Euro 7 je na nove auta. Vy si klidne jezdete na 20 let staren tdi-cku. Kdyz vam na nej tedy neuvali silnicni dan.
Já jezdím v novém Opelu Mokka splňující EURO 6c.
Nebojte se, já vím, že nová norma se týká nových aut. Ale právě o to menší smysl celý tenhle článek dává.
Pointa je ta, že se starými auty neudělá nikdo nic. Tedy ne v tom smyslu, který apokalypticky popisuje tenhle článek.
Tenhle článek je strašnej žvást a čistá lež.
Tváří se jako zaměřené na motoristy, reálně šíří propagandu zaměřenou na očerňování evropské unie.
Opakuji.
Jde o čistou lež a fake
Pamatujete na "Článek 13", jehož schválení mělo prakticky zničit celý internet, zakázat svobodu slova a utopit 50% koťátek na planetě? Alespoň tak to tehdy líčily magazíny zaměřené na IT a ještě apokalyptičtějším podáním například Ulož.to, které celé stojí na pirátském obsahu.
Tenhle článek je totéž v bledě modrém, jen místo internetu se řeší auta. Snad každému musí dojít, že je to snůška blábolů a nesmyslů. Vždyť dnes ani většina nových aut nemá přístup k internetu, aktualizace OTA jsou dominantou prémiového segmentu.
Ano, norma EURO 7 asi bude přísná (nevím, nestudoval jsem to a je mi to jedno), ale to přece člověka nemusí absolutně zajímat. Ekodaň se platí za auto jednou a to snad jen někde pod EURO 4, což dnes splňuje i 20 let starej diesel s vydlabaným DPF, navíc to je pár korun.
Koleno na hlave a obusek na krku dal neregauji na Vas pisete nesmysli! Tady je uplne sumak co ten clovek udelal o tomhle se tady nebavime..tady se probira nebezpecny zakrok straznika a me nezajima jestli tam lezela fetka..straznik ma byt profesional nebo nema tohle delat a zavolat zasahovku tecka.
Ještě že tu máme takové odborníky. Zajímalo by mě, jak obušek na zadní části krku zapříčiní smrt udušením. Nevím, jak vy, ale většina lidí má krční tepnu zboku vepředu...
Strážníci postupovali naprosto správně. Je logické, že když banda fetek okolo není schopná respektovat nějaký odstup a opakovaně na strážníky doráží, asi nebudou oba strážníci koukat do země a čekat, jestli je někdo něčím flákne po hlavě nebo rovnou pobodá. Taky proto byl použit obušek tak, jak byl použit - strážníkovi to umožnilo mít připravenou zbraň bezpečně mimo dosah ostatních a zároveň měl možnost klečet vzpřímeně a tím si udržovat přehled o situaci okolo.
Bohužel lidi se rádi ohánějí zákony ve chvíli, kdy se jim to hodí, ale asi by bylo dobré se zamyslet nad tím, jak k celé situaci došlo a hlavně jak moc byla situace vyhrocena kvůli tomu, že dotyčná fetka opakovaně nebyla schopná spolupracovat... Fakt ho nebudou hladit po tváři a prosit ho na kolenou, aby se nechal spoutat, když jim předtím nebyl schopnej ani předložit svoji totožnost. O tom, že asi udělal něco špatnýho už předtím, jinak by po něm nic nechtěli, ani nemluvě...
Vždyť je to pořád dokola - fetka/ožrala dělá problémy, na pokyn policistů nechce doložit totožnost a místo toho začne nadávat a urážet. Policie použije donucovací prostředky (protože v takovém případě mají nárok dotyčného zadržet) a banda kamarádíčků okolo to začne natáčet a ohánět se pseudozákony. Ještě vám nedošlo, že reakce okolních fetek jsou naprosto cíleně přehnané a zkreslené tak, aby pokud možno co nejvíc poškodili zasahující policisty?
Že někomu něco nesedí, zavazí, neznamená, že nepochopil myšlenku konstruktérů, vemeno
Nejde o to, že "nesedí", ale že píšete "zakrývá budíky", což právě Peugeoťácký mikrovolant v principu dělat ani nedokáže, pokud nemáte sedačku v poloze "ležmo", což v hatchbacku ani SUV snad nemá nikdo (ale kdo ví, třeba jste takový gurmán).
Tak přemýšlím, jestli jste vůbec v nějakém novějším Peugeotu s i-Cockpitem seděl...
Nemyslím si, že je takovej problém, když člověk hned po nastartování vyjede - přeci jen než se vymotá z parkoviště, pár vteřin to zabere a do žádných extrémů se motor vyhnat ani nedá. A ono to ani tolik času nezabere, stačí koukat na volnoběžné otáčky - v podstatě nějakých 20-40 vteřin (podle okolní teploty), což je tak ideální čas na zapnutí pásu, nastavení teploty na klimě, případné zapnutí světel nebo umístění mobilu do držáku.
Vytáčení motoru do vysokých otáček za studena už dnes auta řeší sama omezovačem (moderní benzíny člověka nad 3500 ot. za studena nepustí).
Problém bych viděl spíš v povaze českých šetřílků, kteří se svým 1.0 TSI prudce zabrzdí na parkovišti u obchoďáku, auto se ještě ani nestihne zhoupnout v pružinách a oni už mají vypnutý motor. To je rychlý recept na odepsání turba.
Nevím, jestli je to pokrytectví. Minimálně v ČR je to spíš o lidské hlouposti a zatvrzelosti.
Nejsem žádnej ekoterorista, ale podle mě novej benziňák má výfukový plyny čistší než většina zde komentujících dech.
Před rokem jsem kupoval novou Mokku (v benzínu) za půl mega. Kdyby tolik stál elektromobil o srovnatelných parametrech, šel bych do něj hned. Bydlím v paneláku, ale nabíječek je v současné době dost. Až za 8 nebo 10 let budu koukat po novým autě, určitě už elektromobily budou cenově dostupnější.
Bohužel žijeme v zemi, kde si lidi nechávají vyndávat DPF, zaslepovat EGR a tankují na ONO kvůli pár korunám. Takovej člověk si nikdy nové auto nekoupí (ať už benzín nebo elektro), vždycky bude jezdit starým vrakem s argumentem, že nový auta jsou k ničemu, nemají duši a podobně. A dokud se opravdu u STK nezabrání úplatkům a podvodům, bude to tak vždycky...
Ono třeba u toho přemístění stačí koukat na stín padajícího ubrusu na stěně, kde je jasně vidět, že šlo o střih a nic víc.
Jestli podepsanou kartu vrátili do balíčku a balíček zabalili, nebo zda rozdělali nový balíček a během střihu tam tu kartu vmíchali, nevím, ale opět se jedná pouze o střih, nikoliv o "sleight of hand".
56
Sledujících
1
Sleduje
56
Sledujících
1
Sleduje
Mě tedy štve jen tlačítko Start/Stop. To vypínám vždy a denně už asi 10 roků, možná i déle. Škoda, že jen u prvního vozu šel tento "zázrak" vypnout trvale, nebo zapnout trvale, takže kdo to chtěl, tak mu to fungovalo a kdo to nechtěl, tak prostě vypnul a šmitec a klid. Ostatní "ochranná tlačítka" mně nedělají problém. Naopak si myslím, že upozornění na překročení povolené rychlosti (některá auta to mají i se zvukem) je pro mnohé "sebevrahy" našich silnic nutné. Nijak mně neobtěžuje - nepřekaračuji (jen málo a někdy) obyčejně rychlost.
7 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Naprosto souhlasím.
Start/Stop je "potřeba" vypínat, ale všechno ostatní určitě nechávat zapnuté.
Vypínat hlídání jízdy v pruhu je kravina a autor článku asi jezdí po dětském dopravním hřišti, protože jinak nechápu, kde našel silnici, která má namalované pruhy a přitom se tam protisměrně jedoucí auta nevyhnou. V nízkých rychlostech navíc tento asistent do řízení nezasahuje. Dokonce to (minimálně v mém autě) správně vyhodnotí prioritu žluté čáry v místě různých zúžení např na D1, takže jsem nikdy neměl problém.
Omezovač rychlosti si zapínám dobrovolně (53 km/h na padesátce), na dálnici nastavuju tempomat na 138 km/h (což mi vpodstatě plní funkci toho omezovače). A když má nějakej pošuk v rozpadlé Octávce potřebu se na mě v obci lepit, je to pro mě znamení, že mám z těch 53 zpomalit na 50.
Ano, může se stát, že kamera přečte značku ze stojícího kamionu nebo z autobusu v zastávce, ale na dálnici se mi to ještě nestalo a že mi to v obci začne tvrdit, že můžu jet maximálně 90, mě taky nějak netrápí.