Chtělo by si to tam opravdu zajet a pak napsat článek. Je to holý nesmysl. je tam prokazatelně levněji, než v ČR. A nákup v marketu je radost, jogurt jogurtovatej, smetana smetanová, máslo opravdu máslo....trojpívo v petce za 3,5 eur, ryba chlazená, šest druhů, a za týden, až opadne sezona, je ubytování za 18 eur na noc a osobu na Makarské rivieře, to je taky příjemné. To je v Čechách na venkovským penzionu bez rybníka a moře za stejný.......
Tak to ví myslím i moje třináctiletá dcera, jak se vyrábí elektřina. Ale zkuste do té své kalkulace započítat i to, že odpadní teplo elektrárny se může používat i pro jiné účely, například pro vytápění domácností. Pořád si myslíte, že je lepší dovézt si ropu na extrémně dlouhou vzdálenost a potom ji spálit s dvacetiprocentní účinnosti na kolech?
Životnost baterie nemůžeme probrat, protože nemáme dost statistických dat. Já osobně mám na jednom autě najeto 80 000 kilometrů a degradaci baterie mám změřenou 1,7%. Domnívám se, že baterie vydrží určitě několik desítek let. A to jsme pořád na začátku. Elektromobil je extrémně mladá technologie. Nemyslím ten fakt, kteří se učí na základní škole, že elektromobil byl vynalezen už v 19. století. Myslím tím současnou technologií. Před 15 lety jsem nedojel ani do Mladé Boleslavi. Před 10 lety jsem zavrhnul elektromobil a řekl jsem o něm, že je to nepoužitelné. Teď jsem prodal dva osmiválce a jeden řadový šestiválec a už nikdy v životě ve spalovacím autem nechci jezdit. Je to už hodně odporný a nepříjemný zážitek.
Děkuji za reakci, bude to složitější. Ropa by se stejně vezla přes půl zeměkoule, protože je potřebná pro výrobu užitnějších a dokonaleších výrobků, než jen benzin či nafta. Z jednoho litru ropy (asi půl dolaru) se vyrobí cca půl litru benzinu, jako odpadního produktu. Rafinace nebo krakování, nám to rozdělí a potom na ceně benzinu profituje zejména stát, spotřební daní a ta tvoří, cirka třicet procent prodejní ceny.
Až budou plný ulice elektroaut, spotřební daň zelený šílenci změní jediným hlasováním, nedávno se ještě dotovala...
Chápu že po století "páry", a dalším "ropy", musí přijít změna, ale přirozená, ne ideologická, to jsem už zažil, když někdo rozhodne za Vás jaké auto vám stačí a s jakým objemem motoru. Na ty víceválce budete ještě se slzou vzpomínat...
Hm, Turek. To je ten, co chce zachránit technologii spalovacích motorů?
Někde jsem mu napsal toto:
"Z ropné plošiny v Perském zálivu do Horní Dolní je to 8500 kilometrů.
Vytěžíme ropu, přesuneme ji pomocí elektrických a vysoce výkonných čerpadel k nám (ano, ta čerpadla mají výfuk v elektrárně) a pak ji rafinujeme, přidáme Kobalt na odsiření nafty (ano, ten Kobalt z Konga) a pošleme na čerpací stanici vlaky a cisternami (ano, i čerpací stanice papají elektřinu - 150-200 MWh ročně krát 4000 stanic).
No a nakonec ji spálíme v tragicky neúčinném stroji, který na kola pošle jen 20% energetického potenciálu zpracované ropy.
Takže je to jako kdyby hospodář na statku kousnul do chleba, zbytek by vyhodil do koše a poslal by si přes půl světa pro další chleba.
Není lepší, pane Turku, si tu energii vyrábět lokálně a spotřebovat ji v prostředku s účinností 60%?
Žádnou ekologii do toho necpu, nikdo z majitelů aut ji stejně neřeší. Ale energeticky mi to nevychází."
to se mi líbí, definice toho zatraceně neučinného stroje, a jak je to s tím výfukem v elektrárně?? nepracuje tam parní stroj? musím někde kouknout na účinnost parního stroje....až se pohádáme, tak pomudrujeme o akumulaci odpadového výrobku (benzinu) v kanystru a životnosti baterie
Nevěděl jsem, že jste byl na místě a tudíž jste viděl, že auto nedávalo blinkr a duplo na brzdu. To já jsem neviděl, takže nemohu soudit, vy máte prostě lepší informace.
Také jsem neměl možnost posoudit vzájemnou rychlost obou vozidel. Je úplně normální, že auto dá blinkr, 10 sekund zpomaluje a stejně do něho někdo vpálí, protože čumí do mobilu.
A mimochodem to stejné se týká i odbočování vpravo.
Auto nedava blinkr, ani nedupe na brzdu, a naštěstí, to ostatní ověří nezávislé orgány, dokonce je možnost opravneho prostredku, a nechtěl jsem nikoho popudit. Jen mi nepřišlo fér, že všichni davove odsoudili předem druhého ridice. Klidný večer přeji, a pokud je Prega Vaše, je mi to moc líto, já dělám Tatry a vím o čem to je....
je to pěkné, ale skutečnost je taková,že servis motocyklů BMW není v ČR prokazatelně zajištěn. Mám zdokumentováno, jak nakládám svůj neopravený motocykl (po nezaviněné pojistné události) do dodávky, u oficiálního zástupce značky CarTec, protože nejsou díly.(pak také machanici) Invelt ho ani nepřijal. Prostě nejsou na GSa díly. R18 abych raději netahal z garáže....doporučil bych importérům věnovat pozornost základním věcem a díly zajistit, když výrobce věnuje tolik nákladů na propagaci výrobků.....přeji šťastné a bezstarostné km všem
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Muže za to "kalima", písek ze Sahary, letos byl minimálně třikrát, a mikročástice včelky sebraly s pylem, a hezky si to uńahňaly....