Ja s EV jezdím za 0,60 haléřů. Se spalovacím za 1,50 Kč ZŠ kilometr. Cena je srovnatelná se spalovacím vozem a servis pokud mluvím o Tesle jsem úplně někde jinde. Tak kde prosím vy vidíte ten rozdíl ? Prosim nepoužívejte něco jako baterie odejde a podobně… to nevíte a data zatím ukazují opak nehledě na fakt že i 5ti leté spalovací vozy mohou mít závažné a drahé opravy. Tak kde prosím vidíte ten problém ?
No mám auto 15 let staré se 190tkm,vlastním ho 6 let a nájezd je 70tkm,nyní už jen 6tkm ročně jako druhé auto. Náklady na opravy tak 5tkč za těch 6let+ běžný servis, spotřeba do 6ti litrů,auto použitelné pro rodinu,na tahání vleku,karavanu,cena byla 185tkč, nyní tak 90....
Tak proč auto co nikam nedojede, protože využitelných je tak 75% baterie(z 85 do 10%),tj.dojezd za optimálních podmínek kolik? Dále na co tak drahé auto, když už najezdim tak málo km ročně,a jak vypadají a budou vypadat el.auta po oněch 15ti letech? Dojedou někam? Pojedou vůbec? Vse řídí elektronika, závada na nabíjení,na jednotce, systému řízení baterie....takže jen zn.servis i po 15ti letech. Bude mít vůbec smysl něco takového udržovat funkční při životě? U mého to smysl dává.Tzn.aspekt ekonomické a ekologické stránky je kde? A vůbec dnešní mladí mají problémy ekonomické,zajistit bydlení a založit rodinu,na drahé hračky mít nebudou. Tohle si může ještě nějak dovolit nyní již zabezpečená generace,ale většina generace Y,Z už si nemůže dovolit ani zánovní spalovák a koupit 10ti lété EV bude servisně finanční sebevražda
Jestli chceme dobře fungující stát a jeho složky od A do Z. Musí stát mít atraktivní platy, aby nalákal schopné , motivované lidi. Jinak holt budeme pořád nadávat, jak něco nefunguje, je zkostnatělé, na prd. Politici by se měli chytit za nos. Státní zaměstnanec by měl mít atraktivní plat a benefity. Poté by i mnozí zdejší škarohlídi, třeba pro stát šli pracovat. Umí li i něco jiného než plivat v diskuzích.
Jenže oni už benefity a v průměru vyšší průměrný plat než v soukromém sektoru dávno mají. Teď jen zjistit,kde tedy ty peníze jsou a spravedlivě je přerozdělit.
A to že jsme v Evropě druzí v počtu st.zamětnanců na počet obyvatel je další věc.
Ono je dost možné, že Ukrajinci sami se zbaví Zelynského, který to blokuje.
No, od rozpadu RF se snažila ukrajinu ovládnout EU, pak se do toho vložily USA se svým anglickým přívažkem. Šlo o možnost těžit na Ukrajině a zbohatnout na jejím nerostném bohatství a zároveň oslabit pozici Ruska coby hlavního dodavatele vzácných nerostů, ropy a plynu. USA vydělaly na dodávkách své drahé lehké ropy a zemního plynu, k tomu donutily Evropu i další země zbavovat se zbraní a munice, aby samy získaly nové zbrojní zakázky.
A proto ve svobodných volbách volilo 58% Ukrajinců,z toho 73% Zelenského. Jo,Putin a Lukašenko mají 98%. A KSČM u nás mělo 100%...jen je divné, že se to v '89 nějak zvrhlo
Tohle je všem trochu příčetným lidem jasné už minimálně rok, těm příčetnějším, kteří používají hlavu i na něco jiného, než příjem potravy a zívání, mnohem déle. To jen fanatičtí aktivisti a ideologičtí manipulátoři pořád blouzní o nesmyslech a urážejí všechny, kteří zpochybňují reálnost a smysluplnost ukrajinských a západních plánů, cílů nebo jen propagandy o obnově ukrajinských hranic před rokem 2014 nebo strašení napadením zemí NATO Ruskem a jejich invazí po Pobaltí, Polska a k nám. To první je nereálný nesmysl, to druhé je výmysl těch, kteří naivně věří v to první. To Rusa nikdy ani nenapadlo, není úplný sebevrah.
Ono kdyby to šlo na Ukrajině Rusku hned, že by vtrhlo a zabralo,a nic se nedělo,nikdo by nekladl odpor,tak co by si rus dovolil příště. Právě hladké a západní nečinností anektovaný Krym ho přiměl jít dál.
Teď se spálil a vidí, že ani velké Rusko, když je odpor,nic nezmůže,naopak vidí, že všichni kolem zbrojí jak diví.
Takže teď napadení jakékoliv země aliance nehrozí, vidí, že na to nemá,jinak by šel i přes Pobaltí až do Kaliningradu.
Vlastně se tím netajil, když řekl, že chce vrátit velké Rusku do hranic před rozpadem.
A tak mu zbývá už jen vyhrožovat jaderným útokem.
A jednání? To nastane, jen když odstraní Putina. Druhá světová taky skončila jednáním, až když odstranili Hitlera,nebo on sám,jinak by šel do posledního muže, protože Německo nesmí prohrát a prohru si nepřipouštěl. Putin je stejný.
Hitler vyplenil válkou mladé Němce, Putin plení mladé rusy.
Úroveň argentinské ekonomiky nikdo nechce, přesto si Fiala bere Mileie za vzor. Naše politika je vskutku bizarní!
Milei Argentinu do takového stavu nedostal,to politici typu Babiše.Všem nasliboval a dát, ikdyž není z čeho už brát. Všichni spokojení do doby,kdy už to dál táhnout nejde a argentinská měna šla ke dnu,tj.inflace v řádech tisíce procent. A přesto se ve státním přidávalo a rozhazovalo, ikdyž nezaměstnanost se zvyšovala a platy v soukr.sektoru stagnovaly. Jeho nevolili státní zaměstnanci,jeho volili i přes to vše co řekl,že udělá, normální pracující, kteří viděli, že už ani prací se neuživí... léčba šokem a konečně někdo,kdo na plnou hubu řekl,jak to s Argentinou je.
Argentina byla před x lety nejbohatším státem v j.americe,ale populismus ji dostal tam kde je.
Jasně že to nebude drahý, když v Číně makaj lidi pod úrovní chudoby, často i děti a např. kobalt potřebný do autobaterie se těží v Africe pomocí dětí. Takže než si to koupíte, zkuste se podívat do očí dítěte, jak fárá někde v nelidských podmínkách tuto rudu. A jelikož se 95% kobaltu těží právě v Africe, tak je to zcela jisté
A vy jste v Číně byl? Podle posledních průzkumů se tam špatně nemají. Ono se stačí podívat,kolik jejich hlavně mladých cestuje po celém světě. A někdy se podívejte na dokument o Číně, zjistíte, že Evropa už je nějaký ten pátek pozadu.
A nějaká těžba surovin na baterie? Začla s tím Evropa,nebo kde je těží? U vás za barákem?
A co budeš říkat na vozítka za 300-400k, která budou za chvíli na trhu? Přijde další výroba příběhu o tom, že to nepůjde? Do teď je to svižná revoluce 😄
Myslíte vozítka za 400tkč co na plné nabití dojedou do Kauflandu a zpět, ty vozítka délky 3,5m co když se srazí s cyklistou,tak cyklista na tom bude líp?
Až tu bude auto do města alespoň velikosti, vzhledu klidně i té levné Dácie Sandero stepway s reálným dojezdem 350km(250km mezi dobíjením) za cenu těch 400-450tkč,tak pak ok.
Pořád mi není jasné to "finální řešení otázky elektromobility". Pokud jedete k benzínce s autem se spalovacím motorem, často čekáte na volný stojan. A to každý tankuje jen pár minut. Když všichni tihle pánové přepnou na elektromobilitu a každý bude nabíjet půl hodinu, tak to vytvoří nekonečnou frontu. Nehledě na to, že to elektrické auto musí ke stojanu každých 200-300 km, což vyvolává neustálou potřebu jezdit nabíjet. Auto se spalovavcím motorem klidně jede tankovat jednou za 1000 km. Takže těch elektroaut bude na pumpách pořád plno.
Jak to tedy má fungovat reálně fungovat? To těch stojanů u pumpy budou desítky?
Proč jezdit k pumpě, stačí si doma v baráku pořídit nabíječku (pumpu doma mít nemůžeš),jen budete muset rozkopat celou veřejnou síť a posílit ji,no a ti z paneláků vytáhnou kabely, což v zimě bude mít výhody,v paneláku se tak zahřeje přenosová soustava , že nebudou muset vytápět a v létě dojedete do práce,vytahnete z kufru panely,dáte na střechu auta a na 20km cestu domů se vám to při svitu a 9h v práci nabije.
Nevidím problém nikde..
Vlastním Teslu model 3, jezdím v průměru za 15kWh/100km. Asi to bude záviset i na velikosti FVE, protože 10kWp v létě vyrobí za 1 den i 70kWh. Pak to bude záviset na denním nájezdu.
Průměrný elektromobil za rok spotřebuje 2,4MWh elektřiny, to za rok vyrobí 5 panelů.
Jak se s průměrným příjmem v ČR mohu dostat k Tesle 3, FVE 10kWp, rodinnému domu, 2x dovolené ročně,pořídit si dvě děti a být taky strašně šťastný...?
Odpověď by chtělo znát minimálně 80% populace v ČR.
Ano, na 1 elektromobil stačí mít na střeše 5 FV panelů a tím, že nepojedou rafinerie se ušetří elektřina na nabíjení v zimě.
No,ale když svítí přes den,tak auto stojí v práci a né doma pod solárem. Od toho auto je,aby přes den jezdilo..
Takže ještě další drahou baterii co nějak nabiji doma přes den a přes noc ji přečerpám do auta... To dává smysl.
El.auto je v dnešní době pro většinu populace ekonomický nesmysl,je jen pro někoho kdo má dostatečný příjem a ta finanční ztráta a vícenáklady kolem pro něj nejsou životně omezující.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Což o to, z vlastní zkušenosti - 3x znalci = 5x cen. Dá se pochopit že dlužník má zájem na co nejvyšší hodnotě, a tak operuje tím nejvyšším číslem které nějak vzniklo, to je tak nějak normální přístup z jeho pohledu. Na druhou stranu znalecký posudek vůbec nezaručuje že pozemek je za tyto peníze prodejný, resp. že si jej někdo v okamžik prodeje bude ochoten koupit. Proto existuje mnoho forem prodeje.
Druhá věc je samotná cena - 33mil by znamenalo cca 8tis Kč/m2, to je za pozemek někde ve Zlíně dost nadstandard, s příhlédnutím k těm omezujícím faktorům - svah, cesta, sítě. Reálně ceně je tedy určitě blíž ta nižší suma, byť bez pochyby je nízká. Na druhou stranu správce konkursu patrně postupoval jak měl - nabídl pozemek ke koupi a vybral nejvýhodnější nabídku...
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
33milionů za 4500m2 ve svahu...ten co bude mít pozemek vedle kde končí hranice možné zástavby musí brečet..nebo na správných místech zaplatit