A právě ve veřejné sféře by to mělo být vychytaný, taxíky ve městech, připravená infrastruktura a pak to běžný člověk přijme líp a snadněji se ta myšlenka prosazuje.
😄 Německá pošta (Deutsche Post) se iniciativně zapojila do "ozelenění" svého dopravního parku, dokonce se snažila za cenu obřích (a samozřejmě státem dotovaných) nákladů vybudovat továrnu na výrobu dodávkových elektromobilů. Celý projekt zkrachoval, elektrické dodávky od Deutsche Post nakonec propadly a nebyl o ně zájem. Proč? I Pošta se přesvědčila, že rozvoz zásilek elektrickými dodávkami je zatížen nutností častého dobíjení během dne a vznikají tak dlouhé prostoje techniky i obslužného personálu kvůli dlouhému čekání na dobití akumulátorů... Takže se vrátili ke klasickým spalovacím motorům... 😛
Německá pošta bude vyrábět vlastní užitkové elektromobily (2016)
Unikátní projekt výroby užitkových elektromobilů StreetScooter společnosti Deutsche Post DHL končí. Auta byla příliš drahá. (2020)
Německá pošta startuje diesely. Elektrododávky v zimě nevyjedou kopec (2022) 😄
Na tu "vodíkovou energetiku" zapomeňte! To je jenom neuskutečnitelná a krajně ekonomicky nevýhodná FANTASMAGORIE! 😄 Zelený vodík je blud z vypláchnutých zelených ekonomicky i technicky negramotných hlav!
Vodík - Projekt udržitelného leteckého paliva končí, náklady na zelený vodík jsou příliš vysoké (16. říjen 2024)
Seznam zrušených vodíkových projektů v Evropě se v posledních týdnech rozrostl, v neposlední řadě o projekt udržitelného leteckého paliva. Podle společnosti Uniper k zastavení připravovaného projektu ve Švédsku došlo kvůli nepříznivým podmínkám a situaci na trhu. Projekt SkyFuelH2 měl přitom ambice pokrývat až desetinu švédské poptávky po leteckém palivu pomocí udržitelného paliva vyráběného ze zeleného vodíku.
Nadnárodní energetická společnost Uniper, sídlící v německém Düsseldorfu, v minulém týdnu oznámila zastavení svého projektu SkyFuelH2 ve Švédsku. Podle zahraničního serveru S&P Global uvedla společnost jako hlavní důvody nepříznivé podmínky na trhu a vysoké náklady. Svůj podíl na zastavení projektu měly i pokračující regulatorní nejistoty, bez jejichž vyřešení by projekt nebyl ekonomicky životaschopný.
(podrobnosti v článku)
OZE: Větrné elektrárny prodělávají a škodí
Milan Smutný, 7. listopadu 2024
"Všeobecně uznávaná jako nejlepší evropská technická univerzita Eidgenössische Technische Hochschule v Curychu (ETH) zpracovala data z provozu 18 000 německých větrných elektráren (z celkových více než 30 000). Jak s odvoláním na výsledky studie ETH uvedl v ojedinělém interaktivním projektu na svém webu renomovaný švýcarský deník Neue Zürcher Zeitung (NZZ), drtivá většina německých větrníků je ztrátová a neživotaschopná bez trvalých dotací. Výjimku tvoří 15 % větrníků u Severního moře a Baltského moře a také v Severoněmecké nížině, kde účinnost větru je dostatečná.
Proč je tato studie mimořádně důležitá pro Česko? České větrné elektrárny na stejné úrovni využití jako v Bavorsku nedávají smysl a jsou provozovatelné jen s velkými dotacemi, tedy na úkor reálných cen elektřiny. Skutečnost, že ministerstvo životního prostředí pod vedením lidovce Petra Hladíka dělá vše pro urychlenou výstavbu větrných elektráren v Česku, je dokladem faktu, že nejen tento úřad je ve vleku zelené lobby s následnými socializovanými náklady za energii pro české podniky a domácnosti. ... "
(pokračování v článku)
Starosta obce jemuž vadí elektromagnetický smog moc neřeší, že jeho žena sedí na mobilu s bezplatným tarifem 2 hodiny denně a u domu mu vrní měnič z dotované fotovoltaiky. Pohled na větráky u sousedů je iluzorním problémem, když je zalezlý ve sklípku a vylézá pozdě za tmy na cestu dom a sotva dohlédne na konec ulice. Jo a nebezpečí pro ptáky? Co hrozí více? Průlet kolem větráku a nebo let městem kde je každých 20 metrů trubka s dopravní značkou. Z toho by se nejedna kachna sama raději picla.
Už jste viděl kachny lítat po ulicích ve městě? Já ne. Víte vůbec, jak vypadá taková divoká kachna a kde žije a jak lítá? 😄
Má, má je každé elektroauto, ale většinou je používáte jen v nouzi. Zrovna Tesla má funkci one pedál. To znamená, že šlápněte plyn, auto jede, pustíte plyn, auto brzdí (rekuperací). Pustíte plyn málo, auto brzdí málo. Já brzdu šlápnu tak jednou denně, někdy vůbec. Takže tady vidíte, že rekuperace má opravdu vysokou účinnost! Proto se konkrétně u Tesly mění brzdy až tak ve 200-250ti tis. km.
Jak vysokou účinnost má ta rekuperace? Jak jste to změřil? 😄 Kolik % el. energie spotřebované tímto vozidlem je z rekuperace? 😛
Takže dle vašeho myšlenkového pochodu by bylo jednoduší osvobodit naftu a benzín od spotřební daně a pak by si každý doma levně vyráběl elektřinu pomocí elektrocentrál??? Začněte trošku uvažovat o tom nesmyslu co jste tady napsal. Pokud chcete do toho motat účinnost, tak musíte se vším všudy, tedy od samého počátku. Energetické ztráty na těžbu uhlí pro blízkou elektrárnu budou daleko menší, než těžit ropu přepravovat ji tankery a ropovody a následně zpracovávat v rafinériích. I v těch úsporných ropovodech musíte ropu ohřívat, aby se snížila její viskozita. U jádra, které je v mixu u nás na stejné úrovni jako uhlí jsme úplně někde jinde a obnovitelné zdroje jsou zase o level dále. Pokud si to nabíjím z vlastní FVE tak tam mám opravdu nepřekonatelnou účinnost. A když už jsme u té fotovoltaiky. Tak jeden FV panel v ceně 2.500 Kč včetně DPH mi vyrobí ročně 600 kWh elektřiny. Což je u Tesly Model 3 na ujetí 3.500 km. Samozřejmě, že celá fotovoltaika není jen panel, ale i tak to vychází božsky. A netřeba tady předkládat argumenty o zimní nevýrobě. Protože roční mix u BEV je pak 50% domácí slunce, 20% jádro, 20% uhlí a 10% OZE ze sítě. Tak, a teď mudrujte o té vaší účinnosti a hlavně celkových emisích BEV versus spalovák. 🙂
A i ti, kteří nemají FVE jsou v celkovém mixu elektřiny na tom pořád daleké lépe než majitelé spalovacích motorů. A co pak v takovém Slovensku, Rakousku, Švýcarsku, Norsku, Francii, kde je fosilní podíl na výrobě elektřiny nulový.
Vy už nejste schopen vyprodukovat nic než demagogické bláboly. 😄
Pochopil bych větší tlak na větší využití elektrovozů ve veřejné dopravě, v dodávkových službách ve městec atd., ale toto vnucování elektromobily všem mě točí
Ve veřejné dopravě už pokusy byly a skončily neúspěchem. Na YouTube jsou vidět i dokumenty - náhlá vzplanutí baterií v autobusech a jejich totální vyhoření. A toho "zdravého" dýmu z hořícího lithia, co se šířilo z požáru, taky pěkně zamořilo okolí... 😛
Mě se líbí, jak mi experti z internetu vypráví teorie o nesmyslu. Já tím autem jezdím denně, tak asi vím kolik ujedu a jak dlouho kde a za kolik nabíjím. Jestli jste někde z okolí ČB, rád vám všechno ukážu, vysvětlím a předvedu, bude mi potěšením. Možná budete překvapen! A zase tak molo nejezdím. Kolem 30t ročně.
30 tisíc km ročně opravdu není mnoho, takže to je jenom "kolem baráku" a ne moc daleko. A na dovolenou do zahraničí jenom s nabíjecím plánem a mapou dostupnosti nabíjecích stanic... 😄 Nebo jako Tesla s pětilitrovým kanystrem na benzín a malým generátorem Honda s nabíjecím kabelem... 🙂
No a čím se definuje doba života akumulátoru? 😄 Jako nová má nějaké měřitelné parametry, které se postupem času zhoršují. Takže o kolik se mohou důležité parametry zhoršit během "životnosti baterie 350 tisíc km"? 😉 Ty parametry jsou jasně definovány a jsou měřitelné. Nikoliv však ujetými kilometry, ale elektrickými vlastnostmi. Proto se ptám... 🙂
Myslíte, že kdyby rekuperace měla nízkou účinnost, že by bylo auto schopno rekuperací zcela zastavit (aniž by se někde něco ohřívadlo do ruda jako brzdy)?
A co je na tom k nepochopení? 😄 Když musíte prudce šlápnout na brzdu, tak kam se ta pohybová energie auta přenese? Netvrďte mi, že elektromobil v tom okamžiku brzdí nasátím energie do akumulátoru. 😄 To by výrobci těžko dali licenci k výrobě. 😛
Teda představa revizáka jak - vybaven zkouškami padesátky paragraf 8 - s avometem pobíhá kolem elektromobilu mě fakt pobavila 😄
S avometem asi těžko. Ale uvědomte si, že veškerý pesonál servisu, který do útrob elektromobilu sáhne, musí mít kvalifikaci k práci na elektrickém zařízení (možná i pod napětím). Protože elektromobil má tu elektřinu všude. 😄
Ano vyplatí se to. Protože vy jste jaksi pozapomněl kolik energie je potřeba na vytěžení, dopravu a zpracování ropy a pak zase rozvoz distribuci finálních paliv. To bude ještě daleko větší číslo. A jen pro upřesnění. Obecně se počítá, že na výrobu a distribuci 1 l benzínu je potřeba 1,5 kWh elektřiny. Takže takový spalovák se spotřebou 6l/100 má defacto spotřebu 9 kWh elektřiny na 100 km. Což je už kousek od běžné spotřeby cca 15 kWh u elektromobilu. Takže v energetické bilanci jsou spalováky na hony vzdálené elektromobilům.
Kdyby tomu bylo tak, jak tvrdíte, nebyla by ropná paliva očištěná od všech uhlíkových poplatků a daní, spotřební daně a DPH tak levná v porovnání s dotovanou elektřinou u vašeho nabíjecího stojanu. 🙂 Takže NEMÁTE PRAVDU. 😉
P.S.: Vy jste samozřejmě nezapočítal náklady na těžbu a dopravu uhlí do elektrárny, protože já jsem začal porovnávat od okamžiku, kdy se uhlí v elektrárně spaluje, ne od jeho těžby a dopravy. Takže než sem zase vylepíte nějaké to vaše "zelené" moudro, namáhejte si trochu mozeček. 😉
Asi jste geniální fyzik, ale ještě jste neobjevil rekuperaci. Tolik ke hmotnost akumulátoru.
Rekuperace vaše elektircké zoufalství nezachrání. Nízká účinnost rekuperace vám na dojezdu elektromobilu moc nepřidá. Ale chápu, že vy, elektromobilismem zanícení zelení fanoušci vzhlížíte k perpetuu mobile jako velké naději ZELENÉHO KOMUNISMU. 😄
Zjevně nevíte jak to doopravdy chodí. Když pominul fakt, že vy cca 3/4 těch vašich megawatt vylejete bez užitku na silnici, tak nabíjení auta zabere maximálně půl hodiny. Dost často nabíjím jen 10-15 minut, protože prostě víc nepotrebuji. Zbytek se dorazí doma.
Nesmysl. Ale jestli jezdíte málo a na krátké vzdálenosti s velkou rezervou v baterii, tak samozřejmě dobíjet na cestě nemusíte. Půl hodiny dobíjení je proti natankování plné nádrže z minima pořád velmi dlouhá doba.
O účinnosti spalování tady není řeč, vaše účinnost výroby, přenosu el. energie a její spotřeby je na tom stejně nebo hůř, než u fosilních paliv. A v zimě obzvlášť. 😄
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Očekává to mj. pí Drábová.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Drábová je chytrá ženská, ta nic takového určitě nepropaguje. Že to výplývá z energeticky hloupé politiky českých vlád, je věc jiná. To je jasné každému, kdo má trochu rozumu a znalostí. Už řadu let... 🙂
1 odpověď