Ta paní neví co je strategické rozhodně ne 77 tanků, které zničí jakýkoliv dron ta paní asi žije v druhé světové válce a ne v 21 století. No asi matematiku moc neuměla a asi ji peníze nezajímají nejsou její co.
Podle Ukrajiny a tam nasazených starých Leopardů to tak jednoduché jak píšete není. Navíc je to úplně jiná technika a elektronika proti těm starým verzím. Jestli se budou vyrábět u nás, pak jsou ty počty úplně jiné. Daně, srážky z mezd atd zůstávají u nás, navíc by se výrobou pro jiné státy opět dost peněz dotáhlo do státní pokladny. Otázky by měly znít. Máme lidi na výrobu? Jaká část se bude jen montovat a jaká kompletně vyrábět. Vývoj součástí bude i tady nebo se k tomu česká firma nikdy nedostane ...
Odkaz .
Proč by s tím ODS něco dělala když si na tom mastila kapsy, Topolánek na tom zbohatl. I když obvyklý tah ODS nic nedělat ono to nějak vyhnije, počty jim jdou maximálně pro sebe, zářným případem jsou tři mimořádné valorizace a pak narychlo změna v legislativní nouzi a následně parametrické změny v důchodech protože se najednou nemůžou dopočítat.
Bude hůř i když bude u vlády Babiš, důchody nevychází a ani nebudou, moc důchodců, málo pracujících s tím neudělá žádná vláda nic. Důchody se budou postupně snižovat k poměru ke mzdě. Kupodivu Vám napíšu nepříjemný fakt, tolik peněz v poměru ke mzdám jako za současné vlády už nikdy důchodci mít nebudou. Ale není to zásluhou této vlády. Prostě se to sešlo. Všichni se sice cítí okradení, ale nikdo nikoho neokradl je to jen fiktivní myšlenka některých lidí. Zákon se vymyslel a nikdo nepočítal s inflací snad ani nad 5%. A byla. Stejné jako se soláry.
Do roku 2009 byly soláry poměrně drahá záležitost zisk od 5-10 %.... V té době vzniknul i pochybný zákon o snižování výkupní ceny maximálně o 5% ročně. Pak během dvou tří let spustila Čína obrovské továrny na panely a cena jela dolů, zkrachovali evropští a američtí dodavatelé drahých panelů, ale než si toho politici všimli byl problém. Každý na tom mohl vydělat, Vy, já, Vámi jmenovaný politik...
Ten zakon nesmyslny nebyl. Smysl mel, mel pomoci rozjet obnovitelne zdroje. To se povedlo. To, ze media z toho udelala tema, ze kazdy kdo stavel solary v te dobe, tak je dnes milionar, opravdu neplati.
Vetsina techto solarniku uvery splatila nedavno, v zisku bud nejsou nebo kdyz uz konecne mohli byt po skoro 20 letech, tak prijde stat a rekne, ze vlastne budes dokladat kazde prd, ktere ani nemate jak dolozit za 10 a vice let zpetne, aby ti nemusel vyplacet nic/sebral ti penize zpetne. To mi moc jako transparentni podnikatelske prostredi neprijde.
Stat meni temto lidem uz po nekolikate pod rukama podminky, na ktere je puvodne sam nalakal. Z toho plyne jen jeden zaver - statu a ani jakekoliv vlade CR se neda verit, ani kdyz to budete mit pisemne. A to je mozna ten nejvetsi damage, ktere bude mit vetsi financni dopad, nez tyhle jakoze letos usetrene miliardy. A za to CR bude muset celit po pravu arbitrazim, ktere na 99 % prohraje a doplati uroky, pravni zastupovani a usly zisk. Ja v tom moc logiku tedy nevidim. CR to stejne zaplati, jen pozdeji a ve finale daleko vic. Pouze se Stanjura ten horky brambor prehodil o par let dal na nekoho jineho. Nehlede na to, ze prave tyhle kauzy firmy resi, kdyz se rozhoduji, kam pujdou delat byznys. Cim mene citelne a stabilni prostredi, tim vice duvodu, proc v CR nepodnikat. Mene podnikatelu = mene odvedenych penez = mene penez v rozpoctu
Asi do roku 2009 máte pravdu, tam o žádné nehorázné zisky nejde, ale ti co to stavěli těsně před snížením dotací, tak to nedělali z nezištných důvodů. Většinou to byli ... počítající s jistým a krásným ziskem. Ti byly později zdaněni. Neviděl bych chybu jen na stranách vlád, ale i podnikatelů a "podnikatelů". Ti v uvozovkách to těm prvním jmenovaným hodně zavařili.
Tak do toho Sobotku nezamotáte, ten byl od roku 2013 a před ním byla úřednická vláda. Soláry jdou na vrub ODS kompletně.
Lžete, jde to i za socanama, ale za Špidlou, který nastavil podmínky v EU a za Zaorálkem a Paroubkem, kteří zákon 180/2005 schválili. A další socanka Šedivá může za to, že výkupní ceny šlo snižovat maximálně o 5% ročně. To se upravilo až v roce 2013. Svůj díl za pozdní snížení výkupních cen má Nečas, ale boom před snížením by nastal i o rok, dva dříve.
A k solárům, ti co to postavili do roku 2009 za extrémní náklady, ponechat dotace, pozdějším se to daní, tak jen upravit výši daně podle roku realizace. Ti co to stavěli těsně před snížením výkupních cen bylo jasné, že jde o tunel s jistým a neadekvátním ziskem. Náklady na výstavbu prudce klesly, ale výkupní ceny byly pořád astronomické. A s tím socani nepočítali, ostatně počty jim nikdy moc nešly. Ale to snad žádné vládní straně u nás.
Opravdu levná auta ale bohužel jen pro horních 10 000
Myslím, že to je názor starších generací. Pokud si dnes kupujete vybavenou Octavii, Superba nebo Kodiaq/Enyaq je v silách Mercedesu Vám nabídnout podobné auto za nevelké navýšení ceny a někdy i stejné peníze. Za mě je to tím, že Škoda se začíná tlačit do pozic, které dřív patřily prémiovým značkám. Jestli je to dobře nebo špatně se uvidí, zatím jede a plní i státní pokladny pořádnými ranci peněz.
Rohlíky jsou nezdravé, napálíme na ně 100% daň plus samozřejmě DPH a poplatek při koupi aspoň pětikorunu za jeden, chleba je super bude bez DPH. Jak bude vypadat skladba nákupů si dokáže každý představit. Pekárny rohlíky přestanou vyrábět a budeme to prezentovat jako snahu lidí stravovat se zdravě. Takto vypadá dobrovolná elektrifikace v Norsku.
Projektant je nudná kancelářská práce, zábava začíná teprve na stavbách, kde uvidí co vymyslel za kosočtvercoviny. Za mě by mladí měli nejdřív zkusit mistrovat, potom ti zdatnější dělat stavoše a pak projektovat a při tom si vydělávat dohledovými a řídícími pracemi na stavbách. A z projektování dělat jenom tu podstatnou činnost, na kterou nestačí průmyslovka nebo zdatná asistentka.
Tak chápu že z fabie vám to musí přijít něco extra...já Teslu 3 také zkoušel. Zrychlení asi 4.5 takže jako můj vůz. Sterilní prostředí, příšerné sedačky po 200km člověk neví jak si sednout. Dílenské zpracování také velká bída. Ale bylo to auto u půjčovny. Nečekal jsem od toho auta nic a také mi nic nedalo
Vydíte, já sem si myslel, jak to bude o level výš jak spalováky a super ticho a nevím co ještě, tak sem byl spíš zklamaný. Ale co už, jako druhé auto sme ho nakonec pořídili. Pro použití ve městě super. Na delší cesty je pohodlnější diesel.
no právě, kdyby se uměle nedotovala elektromobilita a green deal tak by stála stale 300 tis kč
Dotace bych za tím neviděl, ale EURO 6 nebo EURO 7 určitě. Ale to je protlačování elektromobility taky. Přitom si myslím, že protlačování za každou cenu spíš elektromobilům škodí. Třeba pro příměstské přesuny a obecně cesty kolem komína jsou super, ale chce to mít zázemí doma. Takže použitelné jako druhé auto pro pětinu domácností...Nutit ho i jiným zatím nedává smysl.
Jak moc musí být člověk hloupý, aby si pořídil elektroauto a jezdil s ním jenom po dálnici? 😄
Uvidíme, co přinese nové CLA, jestli dodrží sliby. Pak by to bylo použitelné vozidlo. Jenom rychlosti nabíjení moc nevěřím i když není nijak závratná v porovnání s Čínou. A cena, Mercedes nebyl nikdy lidové auto. Tam bych to neřešil.
A to zázemí (třeba solární panely) se také obešlo bez dotací?
Soláry byly s dotací, ale ve výsledku se navyšovaly panely i baterie. Dotace tvoří z ceny po dobu životnosti asi 50h na kWh. To je něco mezi šestinou až pětinou ceny vyrobené FVE po dobu životnosti elektrárny. Je třeba si při pořízení FV uvědomit, že to není na dvacet pět let bezúdržbové zařízení. FVE je výhodná pokud energii spotřebujete. I při využití virtuální baterie se dostáváte plus mínus na úroveň běžného tarifu. Byla ovšem vyjímka, doba kdy energie stály ranec, tam se jednu chvíli pohybovala návratnost FVE pod pět let. Naštěstí to nevydrželo dlouho.
Ale ten hlavní důvod pro fotovoltaiku byly výpadky elektřiny, u nás běžně 2-3 dny ročně, půl dne nebo i den elektřina prostě nejde, a nidko to nechce řešit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pořád je to u EQA malé auto za víc než milion. K tomu drahé pojištění a servis, který u Mercedesu také není za hubičku. Většina na to mít nebude, a ti, kdo na to mají, většinou neřeší obavy ze zůstatkové ceny. Resp. si povětšinou raději koupí ten Mercedes s pořádným motorem.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Cena je srovnatelná s A nebo CLA. Pokud jezdíte po městě, není důvod vyřadit EQA ze seznamu. Servis na 6 let je v ceně.
Záruka na baterii u málých aut je jen 8 let. Za mě by možná vydělali víc, pokud by zvedli záruku na 10let jako u velkých aut. Bylo by to zajímavé pro první i druhé majitele.
Kdo kupuje Mercedes, většinou neřeší zůstatkovou cenu, třeba E padá na ceně s časem nejvíce... A přesto se prodávají a ne málo.