A neni to spíš ostuda? Jak vypadala dálniční síť v západní Evropě 35 let po válce a jak vypadá česká dálniční síť 35 po sametové revoluci? Nic nebylo poničeno válkou, technologie modernější a Praha dodnes nemá kompletní dálniční okruh a krajská města také nejsou všechna dálniční sítí propojena.
To není o technologiích, být to na stavařích byla by v roce 2010 kompletní celá síť. Jenže je to na ekoteroristech, právnících a různých spolcích, síť nebude hotová ani v roce 2033.
Nic nevytahuji, chci jen dosáhnout stejného výsledku a to je oč tu běží. Nevím co je na rychlosti 210km/h šíleného, v mém autě nastavím tempomat a auto touto rychlostí normálně jede. Asi před 15 lety jsem se vracel z Německa a chtěl jsem trochu projet staré auto, tak jsem splynul s davem a jel jsem asi tři hodiny rychlostí kolem 180km/h, naprosto v pohodě a bez problémů. Dneska jsou auta mnohem dál. Vámi udávané spotřeby opravdu nesedí, nevím kde jste na ně přišel, já vycházím z reálné spotřeby mého auta, samozřejmě na naftu. Tu spotřebu při 210km/h odhadujete skoro o 100% vyšší, než jaká by byla. Jinak jen pro info, 370km dlouhá cesta z centra Prahy do centra Ostravy v době rekonstrukce D1 v pátek odpoledne. Průměrná rychlost 110km/h, průměrná spotřeba 4.5l/100km v reálném provozu tedy ve městě semafory, na dálnici kamiony v levém pruhu atp.
Vás poslední odstavec je přesně o tom, proč lidé nesnáší elektromobily, protože politici a výrobci jim stále říkají jak jsou skvělé a že jsou ideálním řešením pro všechny což prostě není pravda.
Elektro je v současné době vhodné maximálně pro pětinu domácností.Zbytek na to nemá nebo je pro ně zbytečně zatěžující nabíjení, nižší nosnost, rychlá ztráta hodnoty atd. To je všechno asi k tématu vhodnosti. Ale to neznamená, že by se měl vývoj zastavit. Za mě je super, že Mercedes použil převodovku, a zmírnil týrání motoru při velkých rychlostech a odměna se dostavila.
Píšete o rovné dálnici, nikoliv o okruhu.To je sakra rozdíl. Když si vezmete loňskou LeMans, tak vítězné Ferrari mělo za celý den průměr hodně pod 200. Sotřeba si myslím kolem 30 na 100. Museli se tuším vejít do limitu 70kg paliva/hodinu.
Testovací okruh je opravdu okruh postavený pro rychlost do 240km/h. Supersporty tam "dají" kolem 300 za hodinu, ale toto je "levné" auto. Jestli je to pravda, pak spotřeba bude fantastická. Dnes elektra berou 15-20kWh/100 a to jezdí po městě a okolí. Toto pálilo 200 za hodinu a žralo polovinu. Co si víc přát. Pokud to bude reálně cca 10kW/100km. To přes zimu nebudeme muset nabíjet 😂🤣.
Spotřeba na 100 u Octavie 1,6TDI okresky, město, sem tam dálnice 4,4 l. Řidič nesmím být já, abych nelhal. Vždy se snažím dodržovat předpisy, u nás v rámci možností maximálně 140/105/49, neváhám použít plynový pedál i brzdu, když mi to přijde rozumné. K tomu trochu těžší auto a výsledek skoro 8 na 100. Manželka ve stejném autě pod 6,5.
Např. proti hutnímu průmyslu je to křišťálově čistý provoz. Ale Češi jsou dinosauři, nechtějí žádnou změnu. Chtějí si dále vyrábět svoje předražené VW na zastaralých linkách. Taky jak dinosauři dopadli?
Nemyslím si, že by Čechům vadili elektriky. Ani nejsem přesvědčený o křišťálové čistotě, jsou to pěkné ... používané při výrobě. Ale v dnešní době se to dá pohlídat.
Češi protestují proti každé změně, jestli je to nová výrobní hala, lom, těžba písku, nová dálnice, silnice, železnice atd... A pak se divíme, že v Číně všechno jde a u nás to nejde. Svalíme to na politiky a vyřešeno. Ale ten největší problém jsme my sami 😂
Aha, takže mám zahodit osobní zkušenost? Proč bych to dělal? Navíc to ani nedává smysl, protože normálním autem byste mohl jet mnohem pomaleji.
No nic, donutil jste mě vám to napsat detailně:
Průměrná rychlost byla 155km/h, při této rychlosti mé již poněkud starší auto obdobné velikosti bere kolem 7l/100km, dnešní motory jsou lepší a aerodynamika taky. Nádrž mám na 72 litrů, takže tři tankování po 70 litrech mi dají celkem 282 litrů paliva na 3717km a tedy maximální spotřebu 7,59l/100km tedy velká rezerva. Nyní musím odečíst čas na tankování 70 litrů paliva což jsou 2 minuty a čas potřebný na zastavení a rozjetí, dejme tomu další 2 minuty, celkem tedy na tři tankování to máme 12 minut a ty musíme započítat. Průměrná rychlost na dráze tedy bude muset být 156,17km/h abychom dosáhli stejného výsledku jako elektromobil.
Už vidíte jak velký je to průšvih? Celé to zvládnu stejně rychle na tři natankování a ve výsledku i s menším vlivem na životní prostředí. Normálně, tedy pomaleji, bych to trasu jel na dvě tankování a ještě by mi pár desítek litrů zbylo.
Vytahujete si co se Vám hodí, to je špatně. Průměrná 155 ano, ale je v tom 40x10 minut dobíjení. Bez dobíjení je to šílených 210km/h. To bežný člověk nedá ani na okruhu. Já teda rozhodně ne. Stejně tak platí pro naftu nebo benzín jet průměrně 210 je šílenost. I na okruhu. Spotřeba při 100 km/h je jiná než při 150 a nedej bože při 200km/h. Při 150 je rozumná a za 10 by to dala většina aut (i SUV). Ale 200 je jiná liga, SUV jsou při této rychlosti katastrofa, z běžných aut se kolem 200 dá jet Superbem, Pasatem atd. A v TDI i za "rozumných" 13-15 litrů. Ale jiné motory už jsou savci. 20 litrů jak nic. Ve výsledku mi to dává 37*20=740 litrů. Vhledem k tomu, že naftu nebo benzín dolejete rychleji než elektriku, ujel by ste asi o 500-600 km více, tak by ste na den potřeboval cca 850-900litrů benzínu, nafty asi trochu méně.
Jaká spotřeba by byla při 150km/h se nepíše, ale počítejme, že o dost nižší i u elektriky.
Je mi jedno kdo je jaký fanatický zastánce pohonu. Já se snažím využít to co je pro mě nejzajímavější. Pro město a okolí jednoznačně elektrika, na větší cestování bez pochyby nafta. A při tomto způsobu použití mě ani jedno nijak nelimituje.
Další tragédie, podle textu auto bylo schopné jet přibližně jen 45 minut, na trasu 3717km muselo nabíjet 40x!!! Fakt otřesné.
Při 210 za hodinu ani ne, naopak je to super posun. I Číňanovi se zešikmí oči. Běžné auto by žralo 20-25 litrů na sto, za hodinu až hodinu a půl sucho v nádrži. Patnáct až dvacetkrát na pumpu za 24 hodin. To je podle Vás skvělé?
A jak to tedy máte? U PowerPass se standardně platí až 350/měsíc paušál + cena nabíjení. Vy tedy neplatíte ani paušál a ani km? Co jste kupoval za auto, že vám tohle dali? Myslím že to běžně nedávají. Aááá, teď mi to došlo MB ne jako Mladá Boleslav ale jako mercedes. Tak to asi jo, ale ten je za naprosto jiné peníze. Jaké auto máte a jakou máte spotřebu/dojezd?
Ano Mercedes, původně mělo jít o auta pro cesty okolo komína, ale jezdí se s něma do sta kilometrů. Většina cest po městě nebo po dálnici, oboje je zkreslující. S E se dostanete pod 20kW, V zimě moc nejezdíme. Cena srovnatelná s elektrickým Kodiaqem. A nově EQA, se všemi plusy a mínusy jezdí zatím pod 17kW. Předokolka za milion bez daně. Řekl bych že to odpovídá té nové elektrické škodovce velikosti Karoqu.
Pro EQB asi jo, ale to je menší než TMY a má o dost vyšší reálnou spotřebu. Tím dost limitovaný dojezd. Chvíli to bylo ve hře. Pak byla ve finále KIa EV6, ale ta má moc tlačítek a malý kufr a tak nakonec vyhála TMY.
Srovnáváte ceníkové ceny nebo už nabídku na stole? U MB to mohou být rozdíly v řádu statisíců.
Na Teslu si zvyknou spíše mladí, je to tablet na kolečkách, MB je auto s elektromotorem. Co bych bral? Něco uvnitř jako MB a pohon s baterií od Tesly.
Na dva roky máte u PowerPass zaplacený měsíční paušál anebo i nabíjení? Že jsem o tom neslyšel ani nikde nečetl a ani prodejce mi nic v tomto smyslu neřekl. A to jsem byl u třech. Vlastně se dalo považovat za zázrak, když věděli že mají kartu PowerPass, i když nevěděli jak to funguje.
A kde jste byl? Pokud to není tajemství.
Jenže tam není nabíjení neomezené...na ty dva roky. U Tesly můžete nabíjet třeba 4 krát denně.
Jestli chcete rok zdarma u IONITY musíte jít do MB S, ostatní jak píšete, ale nabíjet 4x denně je už šílenost. Možná v Německu po dálnicích by ste to dal. Běžný člověk u nás nevyužije ani tu mercedesáckou kartu. Tesly byly zajímavé na začátku doživotním nabíjením zdarma. Rok zdarma už takové terno není.
To je naprosto pochopitelné, že Čína nebude investovat v zemích, které chtějí proti nim zavést cla. Nakonec, kam vede hloupá politika Bruselu i naší vlády, to ukazují statistická čísla. Dokud tam bude tato garnitura, která neví, co jsou to naše zájmy jak v oblasti ekonomické, tak bezpečnostní, tak se to nezlepší. Je to už jen ukázka zoufalství a neschopnosti.
Spousta politických keců, ale řekněte mi, komu ty auta chcete prodávat?
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Problém je, že to nějak nehraje, když se podíváte na ty údaje, tak to prostě s tou spotřebou nesedí. Pokud by jeli trvale 210km/h, pak vzdálenost 3717km ujedete za 17,7 hodiny. Oni však tvrdí, že měli spotřebu 11,3kWh/100km, tedy by potřebovali celkem 420kWh a když odečtu počáteční plnou baterii, tak jen 340kWh s jistou rezervou. Nabíjet má umět 320kW/h, takže je to dejme tomu 65 minut nabíjení a co je ten zbytek?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
400 minut nabíjeli, to znamená asi 1kWh za minutu. Aby to vypadalo dobře udává se 350 kWh, ale realita bude jinde...Pro porovnání, nedávno sem zkusil rychlonabíječku EON na EQA, z 55% dobito na 83% a trvalo to asi 25 minut. Jak vidno posun v nabíjení bude spíš teoretický. Ale to mě moc neprápí, doma to nabije bateri za 6 hodin, ideálně o víkendu, když svítí. Neřeším.