To je zase pomatený článek. Já nevidím zásadní rozdíl mezi vánocemi teď a před 60 lety. Akorát stromek nebyl jedlička, ale smrček nebo někdy borovička. Ozdoby byly stejné, na borovičku byly hezké takové protáhlé skleněné. A svíčky, dnes historické, elektrické používáme dodnes, z nostalgie. Kapr ze salátem a cukroví je stejné jako dříve. Jenom ta sestava, ta rodina, ta je dnes jiná. Jinak opravdu nevidím žádnou změnu. A je to dobře.
Lidl je už dnes okrajová záležitost. Tam už nakupujeme jenom minimální sortiment zboží. Protože člověk nakupuje prakticky stejné zboží, zná dobře dobré ceny. Pak takové praktiky obchodníků snadno prokoukne a má je za blbce. Je smutné, že si obchodní řetězce různé praktiky mohou dovolit. Třeba různé podvodné reklamní akce jsou běžnou praxí. A to je klidně chlubí v letácích. Nějaká obchodnická čest u nich neexistuje.
Dnes při silném provozu je nemyslitelné nesplynout s davem. Lze říci, že takové jednání je nebezpečné. Je možné jezdit na 90 jenom 80, ale někde na okresce, když za vámi nikdo není. Dálnic je u nás stále málo, vy se třeba už půl dne přesouváte od moře, jedete po mezinárodní silnici za hustého provozu a nějaký bambula se courá 75, protože jede ekonomicky. Že ale svojí bezohlednou jízdou omezuje ostatní účastníky provozu, to už mu nedojde. Pak se nemůže divit, že mu nějaký blb provede nějakou neplechu. Zapříčinil si ji sám. Nejlépe je splynutí s davem, být k ostatním ohleduplný, nedostávat se do konfliktů a pak se jezdí v pohodě.
No to by ještě chybělo, aby se na vánoce člověk nemohl rozšoupnout. Kdo chodí nakupovat, vidí tu drahotu, zvlášť v potravinách. Tam je vidět, jak se s námi obchodní řetězce snaží manipulovat. Nedávno bylo hodně zboží předražené, teď to zlevňují aby to bylo pro nás údajně výhodné. Je to jedna velká lumpárna. Neřeknu, pokud by se jednalo o pár procent. Ono se jedná klidně o dvojnásobek. Pokud bych byl obchodník a měl krámek, tak bych se za to asi styděl. To by před lidmi asineobstálo.
Já pořád nevím, proč je v Praze tolik pruhů pro cyklisty, když po nich stejně nikdo nejezdí. Když v létě projíždíme přes Prahu, podaří se nám napočítat při nejlepším, tak tři kolaře. On normálně uvažující člověk na kolo na těch hlavních směrech nepoleze, jede jenom idiot, co se nemá rád. A Praha je samý kopec a elektrokolo si nemáte kam postavit, aby vám ho nikdo neukradl. Proto jsem jízdu na kole po vnitřku Prahy vzdal. Ale okolí je nádherné.
Když čtu komentáře, jako řidiče mě děsí některé názory. Jako chodec se musím před vstupem na přechod přesvědčit, zda mi nehrozí nebezpečí. Až když vidím, že auta zastavují, mohu vstoupit. Stále sleduji situaci, zvlášť na víceproudé silnici. V prostředku se přesvědčím, zda mi nehrozí nebezpečí z druhé strany. Jako řidič přijíždějící k přechodu, sleduji, zda některý chodec nechce přecházet. Pokud vidím, se se někdo chystá, nebo z druhé strany přechází, zastavím a nechám ho přejít. Nevím, v čem je problém. Zásadní chybou je, že ne všichni se situaci věnují, jsou nepozorní a dojde k maléru.
Napřed se podívejte do manuálu od auta, kam máte nabíječku připojit. Pak si kupte pořádnou nabíječku. Pokud jezdíte míň, budete jí potřebovat často, aby jste měli baterku v kondici. Když si koupíte tu správnou nabíječku, stačí ji podle návodu nějak připojit. Ona si vyhodnotí + a - a proud kterým má nabíjet. A až půjdete někdy kolem, tak jí odpojte. Ona pojede v konzervačním nabíjením.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
A jaká by byla uhlíková stopa, zbourat a postavit tolik domů? Vzhledem k oteplování planety, kdy budeme mít počasí jak ve středomoří, je důležité mít na domě nejméně 20 cm polystyrenu.
2 odpovědi