Já nikoho nedráždím svým umem, znalostmi, světovostí - buďte bez obav, vás se to také netýká.
Mě dráždíte názorem, že ten film a jiné podobné filmy někoho poplivaly. Že jste si z někoho udělal majestátní modlu, to je jen váš problém. Zajímavé je, že tyto hysterické názory zaznívají asi jen na těchto diskuzích od lidí, jejichž politické preference se dají dobře odhadnout. Od filmových publicistů jsem tyto názory ještě nezaznamenal.
lépe bych to nenapsal díky. potvrzuje se že v české kotlině se jednoduše talent nedejbože úspěch neodpouští.
Díky. A to ještě upozorňuji, že jako herečku jsem ji nikdy neviděl, ty seriály vůbec neznám, jako zpěvačku jsem ji dnes slyšel poprvé a dokonce se mi líbí i jiný typ žen. Takže se považuji za zcela nezaujatého. Ale ten zdejší hejt lynč je do očí bijící.
Zdá se mi, po přečtení několika komentářů diskutujících, že pokud se v českých filmech, seriálech... neřve, nepoužívají vulgarismy a nesouloží, že by se nenašel nikdo, kdo by se na to díval, že by to byla nuda. Něco to o naší společnosti vypovídá. Naši "tvůrci" dál produkují díla typu Božena Němcová, v kterém nejde o její dílo ale počet milenců, Mattoni - výrazný podnikatel představen jako sexuální predátor, První republika pojednávající o středním stavu který budoval nový stát a byl představen jako parazit neštítící se vraždy.....
Za nejhorší společný hřích autorů historických filmů považuji používání současné češtiny. Je to znak povrchnosti, nestudím doby...., jen vydělat snadno a rychle prachy. Mimochodem, tato mystifikační dílka vznikají z veřejných peněz, totiž našich peněz, peněz koncesionářů. Úroveň těchto filmů vypovídá o neúctě "tvůrců" k divákovi.
Zkusím vám to vysvětlit, byť chápu, že je to naprosto marné. Vy požadujete starosvětský patetický film, kde majestátní umělec ze svatého obrázku prostě jen tak bez důvodu tvoří díla. Ale to se neděje samo od sebe. Takový film by byl možná nudný, ale hlavně nekomplexní. Moderní kinematografie se mnohem víc snaží o psychologickou analýzu postav. Ukazuje co člověka (umělce) utváří, z čeho plyne nějaké nutkání tvořit, kde se bere inspirace, z čeho pramení jeho láska, naděje, vášeň, ale i bolest, strach, nenávist. Prostě co utváří jeho charakter. Do toho komplexu vlivů patří samozřejmě i milostný (byť třeba nenaplněný) život. Dnešní kinematografie to již nezamlčuje jako naši prudérní předci. To, že někdo tvoří umění, je často forma autoterapie, únik před smutnou realitou. Takže zpracování Boženy Němcové, Smetany apod. velikánů je za mě zcela v pořádku. Žádné urážení umělců v těch filmech opravdu nevidím.
Nikdy jsem pořádně EB neslyšel. Ale zaujal mě ostrý kontrast diskuzních hejtů a informací z rozhovoru. Říkal jsem si, kam asi dali uši (a vlastně i oči dle jednoho hejtu) Dan Bárta, Vojta Dyk a Matěj Ruppert. Tak jsem si poslechl pár ukázek. A podle očekávání to zdaleka nebylo tak hrozné, jak líčí zdejší frustrovaná lůza.
Říkáte vy. Já se směju, vy z toho budete mít bolesti žlučníku. Protože té žluče je ve vás až až. Nálepkování a urážky ad hominem jsou vaší náplní beztak nudného života. Tak si dál prskejte ty vaše lejna, na více stejně nemáte. Standarte.🫵😁😁
Tak se smějte. Rád ho dopřeji dezolátně flasteneckým frustrátům s dlouhým vedením. Nevím na co máte vy, kromě průhledného předstírání jak jste strašně nad věcí.
Ano, já možná udělala překlep, chybu, nezkontrolovala po sobě, ale vám to tu vygumovanost z hlavy nezvrátí. Ale chápu, že s vaší neargumentací vám nic jiného nezbývá. Goleme.
Aha překlep, opravdu věrohodné. Standart vs standard - známá hrubka pologramotných dezolátům, přesně odpovídající vašim názorům.
Pochopil jsem, že uznáváte Smetanovo mistrovství a samozřejmě mě to těší, že máme TUTO myšlenku společnou. Je jen otázkou, jak dalece se dochovala fakta o jeho, jak to nazýváte lidství a jestli to je tak důležité pro vytvoření a uchování si informace o něm. Tady se již ve filmech často projevuje "lidová" (scénáristova a režisérova) tvořivost, aby se přiblížili době a nabídli, co se bude líbit masám. Moc už pak nezáleží na tom, jestli je to podloženo fakty a v tom je nebezpečí, že to do myslí hlavně mladších lidí zanese trvalou představu: "nějakej Smetana = to byl prý sukničkář" a to je pro mnohé bližší informace, než výčet jeho děl. Jak jsem už zmínil,
raději bych v těch ojedinělých případech kladl důraz na předvedení jejich mistrovství a na postelové a na ty ostatní LIDSKÉ scény se mohou dívat ve stovkách jiných filmů. Pokud ale jsou jeho úlety doloženy a pravdivé, pak se omlouvám a vše beru zpět - nejsem znalec.
A jak se díváte na chování Mozarta a reálnost zápletky ve filmu Amadeus?
Klasický čecháčkovský film...
Když to není ublíženecký fňukání na komunistickou totalitu.... Tak to je stvárnění nějakého románu Michala Viewegha...
Teda, ne úplně, ale fakt, že do filmu museli nacpat pelešení se s kdekým mě jen utvrzuje, že zřejmě jen došly Míšovo romány k zfilmování....
Pro mě je čecháčkovská většina této diskuze.
Nenabádám ke zbožňování, ale aby film ukázal to, na co můžeme být jako národ pyšní - co takoví lidé dokázali. Snad to ostatní diskutující pochopí tak, jak jsem to zamýšlel.
Takže taková filmová občanská výchova? Ale toto je film i o lidech, ne škola pro děti o bezchybných a bezdůvodně šťastných modlách. A nejsem si vědom toho, že by ten film neukázal Smetanovo mistrovství, na které můžeme být pyšní.
Úkolem ČT je pomocí umělců vzít národu jeho skutečné osobnosti a nahradit je
těmi pofidérními a hlavně proevropskými a proamerickými. Je třeba národ vychovat
k tomu, aby se za skutečné historické osobnosti i styděl a u mládeže líné zabývat se historií se ji to už daří. Ti znají pouze zahraniční "umělce" a včera taky poznali
vlastence Smetanu jako rozporuplnou osobnost hodnou spíše kritiky, než uznání.
Je to zcela v rozporu s tím, jak byla opěvována císařovna Marie Terezie a nebo podnikatel Mathoni s italskými kořeny v celých seriálech z dílny ČT. Je třeba ještě
pohanit Žižku, Husa a zdůraznit, že i Karel IV byl napůl Lucemburk a nikoliv hrdý český král a tvrdit, že největší rozkvět zde byl za Habsburků. Národ stydící se za své historické osobnosti a vlastence je zcela připraven na světoobčanství a na
ztrátu nežádoucí národní identity. To k čemu nás nutili Habsburkové a Němci za
války(poněmčení) dnes pácháme dobrovolně při splynutí s anglicky mluvícími
národy. Stačí se dívat a poslouchat vše kolem nás a ještě tak dvě generace a
čeština bude pouze nepovinným předmětem , protože se jí národ dobrovolně
vzdá, aby nekomplikovala kvalitu výuky angličtiny, která se sem tlačí s kulturou,
obchodem a podnikáním. Znalost angličtiny je požadována i pro pozice, kde se
lidé v životě s angličtinou nesetkávají, ale podmínkou přijetí je její znalost. Je to
jako za císaře pána, kdy do státní služby na kdejakou pozici byla nutná znalost němčiny. Tehdy to bylo poněmčení a nyní poangličtění a navíc polodobrovolně.
Je to spiknutí neomarxistů, Bruselu, Soroše a všech zlotřilých iluminátů! 😉
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Posuzujete dnes situace a osoby měřítkem dnešní doby a to si myslím není správné. a tím nemyslím jen B.Smetanu. Mimochodem váš odhad je naprosto chybný - což u tak sebestředných osob je předpokládané. No a zaštiťovat se názorem filmových publicistů??? To si asi děláte legraci. To si vyberete toho, jehož názor vám vyhovuje? Ano, to je tak typické pro lidi, "jejichž politické preference se dají dobře odhadnout." :-)
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Posuzujete dnes situace a osoby měřítkem dnešní doby". Takže dříve se nesouložilo a nevěra se neděla? Vy si idealizujete historii zkresleným pohledem starosvětských filmů a starosvětské školní výchovy.
"Mimochodem váš odhad je naprosto chybný - což u tak sebestředných osob je předpokládané". A v čem je chybný? Pokud tady někdo paranoidně hysterčí o plivání na národní velikány, spiknutí proti národní hrdosti apod., tak si myslím, že je jeho politická orientace celkem jasná.
"No a zaštiťovat se názorem filmových publicistů??? To si asi děláte legraci". Co to je za demagogický blábol? Já se jejich názorem nezaštiťuji. Myslel jsem to pochopitelně tak, že nikdo z nich nepoužívá tu hysterickou rétoriku o plivání na národní velikány, jak od zneuznaných flastenců na Václaváku.