Ty joudo chtěla bych vidět tebe, jdi si zatrénovat, ale běž rychle rovnou a hlavou do zdi.
Dámo, nevím, proč tak agresivně komentujete něčí názor, když evidentně nemáte představu o čem je řeč ? Samozřejmě, že je to o tréninku, lépe řečeno vyježděnosti. To, co vesměs ujedou dobrovolní hasiči za rok, zvládne profesionální řidič kamionu za týden. Nikdo dobrovolným hasičům nevyčítá, že toho moc nenajezdí, o tom to není. Oni mají operační okruh velmi omezený, dejme tomu průměrně 10-20 km, víc to nebude. Nikdo jednotku dobrovolných hasičů neposílá ani v rámci okresu na jeho druhý konec. Maximálně zasahují mimo své obce v katastru několika okolních obcí.
Jistě, šla by po těch kovových roštech a předníma nohama se držela řetězu. Už si to tam po 50 letech nepamatuji. A neukázněné turisty, kteří tam chodili v protisměru, by trkla a shodila do řeky.
Já tam byl před měsícem, takže proto jsem napsal, že by jalovice Prielom Hornádu neprošla. Mluvil jsem s tetou, která bydlí kousek vedle v Hrabušicích. Mluvila o Čingovu, kde se dostala pravděpodobně na druhou stranu Hornádu přes most a potom putovala až k feratě Kysel, kde ji našli. Můj názor, za to, co ta jalovice zvládla, si zasloužila, aby ji zachránili. Jako kráva mohla svůj genofond zdatného zvířete předat dál. Není to o penězích, je to o tom chtít.
Papalášké manýry, v ČR se tomu vůbec nedivím. Komorousovi bych sebrala výsluhy, za své podřízené je zodpovědný a sám překračoval všechny meze, protože : já jsem přece Komorous.
Kdo tam proboha tohoto člověka drží, vždyť už měl být dávno poslán do důchodu. Jaký má motiv řídit a kontrolovat organizaci, kterou řídí ? V prosinci mu bude 64 let ! Takže důchod a bez výsluh, na ty už nebude mít nárok. Ale předtím řádně prošetřit činnost nejen jeho, ale celého vedení útvaru. I když v případě GIBSU si nedělám iluze, jak prověřování případné trestné činnosti dopadne.
Mohla by paní primářka uvést kolik z celkového počtu dětí zemřelo na záškrt nebo tetanus? A kolik dětí oproti tomu má problémy po očkování? To by možná pomohlo vidět problém z obou stran.
Můj bratr zemřel na tetanus v 7 letech, tehdy v 50 letech se ještě neočkovalo. Moje máma z jeho bolestivé smrti měla trauma celý život. Takže z této nemoci mám respekt, i v dnešní době bez očkování je to ruleta se smrtí.
Stanislav Matoušek
Vypadá to, že ten nákladní vlak křižoval na nákladové koleje, což je údajně v Pardubicích běžné. Psal jsem v jiné diskuzi, že mezinárodní rychlík by měl mít přednost před ostatní dopravou, vždycky tomu tak bylo. Notabene když nákladní vlak křižoval vlakovou cestu Regiojetu na 2 kolejné trati. Nevím kdo to ví, ale dozvěděl jsem se, že tomu tak nemusí být vždy. Vláda v r.2022 schválila možnost, že mimořádně mohou mít nákladní vlaky dopravující energetické suroviny přednost před rychlíky. Nevím zda je to pravda, ale v diskuzi byla zmíněna možnost, že se mohlo jednat o nákladní expresní vlak převážející vojenský materiál. V tomto případě by to bylo v souladu s předpisy. Pokud by to byl tento případ, tak to bude v režimu utajení a pochybuji, že by to bylo zveřejněno. Každopádně jsem zvědav na závěry vyšetřování, ale zveřejněná lhůta do konce letošního roku nevěstí nic dobrého pro informování veřejnosti.
Osobně bych očekával, že vlaková cesta pro mezinárodní rychlík bude nastavena tak, aby nemusel brzdit. Z článku vyplývá, že mašinfýra rychlíku přehlédl návěstidlo -la, která mu bránila pokračovat na obsazené koleji. Ale kdo poslal do cesty rychlíku ten náklaďák? Řeší se tu absence zabezpečovacích zažízení, ale neřeší se,kdo a jak nastavil blbě ty výhybky.. Tím nevolám po krvi. Tomu, komu se to "povedlo", do smrti jeho spaní nezávidím..
Vypadá to, že ten nákladní vlak křižoval na nákladové koleje, což je údajně v Pardubicích běžné. Psal jsem v jiné diskuzi, že mezinárodní rychlík by měl mít přednost před ostatní dopravou, vždycky tomu tak bylo. Notabene když nákladní vlak křižoval vlakovou cestu Regiojetu na 2 kolejné trati. Nevím kdo to ví, ale dozvěděl jsem se, že tomu tak nemusí být vždy. Vláda v r.2022 schválila možnost, že mimořádně mohou mít nákladní vlaky dopravující energetické suroviny přednost před rychlíky. Nevím zda je to pravda, ale v diskuzi byla zmíněna možnost, že se mohlo jednat o nákladní expresní vlak převážející vojenský materiál. V tomto případě by to bylo v souladu s předpisy. Pokud by to byl tento případ, tak to bude v režimu utajení a pochybuji, že by to bylo zveřejněno. Každopádně jsem zvědav na závěry vyšetřování, ale zveřejněná lhůta do konce letošního roku nevěstí nic dobrého pro informování veřejnosti.
"Zajděte si na kteroukoliv železniční stanici na hlavní trati a poptejte se, oni vám to osvětlí"
To opravdu nepotřebuji, na rozdíl od vás se v současných procesech technologie řízení dopravy vcelku vyznám.
Absolutní přednost určité kategorie vlaku už dávno neexistuje, dokonce ani u toho Pendolína už ne (už si z něj ČD přestaly naštěstí dělat modlu, takže už nemusí mít "zelenou ulici" nejméně 50 km před sebou).
Nic jsem nepsal o absolutní přednosti. Myslím, že není potřebné ani před Pendolinem uvolňovat vlakovou cestu na vzdálenost 50 km. Síť železničních stanic je dostatečně hustá na to, aby to nebylo potřeba.
"Vždycky měly rychlíky přednost před ostatní dopravou na železnici,"
V dobách rozvinutého socialismu nikoliv, resp. ne ve všech případech (a to nemuseli ani zrovna jet "těžkotonážníci").
Já v tom rozvinutém socializmu na železnici pracoval na hlavní trati, konkrétně v Oc. Jak jste na tom vy, pamětníku ? Pokud si dobře pamatuji, tak za jednu 12 hod. směnu projelo oběma směry cca 120 vlaků, ročně v mém případě při 190 směnách to dělalo 22800 vlaků. Nikdy se nestalo, že by měl jiný druh vlaků přednost před rychlíky. Výpravčí a dispečeři vždycky řešili provoz přednostně tak, aby rychlíky nenabíraly zpoždění kvůli např. nákladním vlakům. I za hlubokého socializmu byla priorita rychlíky. Těžkotonážní vlaky to byla tak 50, a 60. léta, to byla spíš komunistická propaganda, než nějaký smysluplný účel.
Takže na vlak co jede za tím nákladním, tedy dispečer nemá brát žádný ohled? Však on si za tím nákladem přeci může počkat, až protisměrný rychlík odjede a nákladní vlak před ním vjede do stanice...
Co tím chtěl básník říci ? Chápete, že při 2 kolejném provozu tahle situace nemůže nastat ? Jeden směr jede po jedné kolejí, druhý směr po druhé koleji, je to na vás moc složité ?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pane Kostko, podle meteorologů jsou místa, kde od pátku do něděle napršelo 250 mm srážek. To znamená, že na ploše jednoho metru čtverečního, pokud by ta voda zůstala na místě, by hloubka vody byla 25 cm, což je 250 l/m2. A teď si představte, že to naprší na území o rozloze třeba 50 km2. To máte 50 000 000 x 250 což je 1,25 miliardy litrů vody. Už si to umíte lépe představit?
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že jste v tom počítání litrů ztratil, 50 000 000 x 250 je 12,5 miliardy litrů. Pro lepší názornost je to 12,5 mil. m3 vody, což už je menší přehrada. Např. brněnská přehrada má objem zadržené vody 17,7 mil. m3.
1 odpověď