Tak uhlí tvoří asi 40% mixu a během pár let spadne na nulu. Účinnost PPE je okolo 60% a zároveň funguje často jako teplárna s využitím odpadního tepla, takže ať počítám jakkoliv, vždycky ten elektrický pohon vyjde lépe.
Jenže takto to brát nelze, musíte srovnat auto spalovací a elektrické a potom je to elektrické čistě na uhlí. Až uhlí nebude, tak bude na plyn a až nebude plyn, tak pak to začne dávat smysl.
Jakákoliv osobní doprava , vyjma chůze , běhu , jízdy na kole a podobně je neekologická . Elektromobily oproti svým spalovacím protějškům , mají tu výhodu v efektivitě elektrického pohonu , který se pohybuje kolem 95 % , oproti spalovacím motorům s cca 30 % . Oba druhy pohonu spotřebují na pohyb vpřed eventuálně vzad v průměru cca 15 až 20 kW energie , tudíž ekvivalent 1.5 až 2 litrů paliva . Spalovací motor oproti elektrickému protějšku při tom ale ještě z dalších cca 4 litrů vyrobí teplo . Při přenosu , odběru a převodu elektrické energie samozřejmě také dochází ke ztrátám , ale zdaleka to nedosahuje 70 % .
Krásná zelená demagogie, která zcela vynechává to, že to teplo se úplně stejně vyrobí při spalování uhlí či plynu. Nechápu jak někdo může věřit tomuhle nesmyslu a ještě ho šířit.
Však elektromobily se tady nezjeví ze dne na den a tak jak přibývá elektromobilů, tak se staví nové zdroje. Zima je v článku popsána také - ať už jde o klasickou výrobu elektřiny v teplárnách, nebo větrné elektrárny, jádro, nebo dovoz elektřiny ze zahraničí. Rafinerie spotřebovávají spoustu energie áť už ve formě elektřiny, nebo plynu. Rafinace ropy je energetický náročný proces a energii na rafinaci paliva je potřeba do výpočtu zahrnout. článek si samozřejmě nekladl za cíl zanalyzovat všechny možné zdroje, ale zjednodušeně ukázat, že elektřinu pro pohon vozidel lze zařídit mnohem jednodušeji, než dovážet kapalná paliva. Pro komplexnější přehled doporučuji zprávu MAF. Odkaz 1
Odkud dovezete tu elektřinu, když všude okolo nás si to naplánují stejně?
Podle České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu dosáhla spotřeba pohonných hmot v ČR v roce 2023 celkově 8,384 mld. litrů benzínu a nafty . Navíc na těžbu , přepravu a rafinaci ropy se spotřebuje cca 1,5 kW elektrické energie na 1 litr paliva . Takže se k energetické náročnosti spalovacích vozů dá připočítat dalších cca 12.5 GWh elektrické energie . A s účinností spalovacích motorů kolem 30 až 35 % se tak vlastně na dopřednou rychlost spotřebuje jen třetina potřebné energie . Zbytek se vypálí do okolí ve formě tepla . A to je podle vás ta pravá ekologie .
A teď si zjistěte jak je to u uhlí a kolik jsou ztráty DS, nabíječky a baterie. To je podle vás ta pravá ekologie?
Tak například z toho, že jen my budeme potřebovat dovážet elektřinu, ale stejně tak by ji potřebovaly jiné státy a tedy by došlo k extrémnímu nárůstu ceny. Dále pak třeba z toho jak jde využít FVE, ale už ani slovo o tom co dělat v zimě a kolik by to stálo udržovat tak výkonnou energetiku jen na pár měsíců v roce. Dále pak třeba oblíbený nesmysl o spotřebě elektřiny při zpracování ropy.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Za blbost se platí a občas i cena nejvyšší, tohle vypadá na 100% Darwina.