Nevím jak kde, ale u nás ve školce na vesnici tedy provedli první vyšetření logopedem u dětí ve 4 letech( druhý rok docházky do MS) a je na rodičích, jestli si u obvodaka nechaji potvrdit zadanku a nechaji díte trenovat s logopedem, který sem jezdí co 2 - 3 týdny - tedy každý týden jedna třída, procvičí s nimi problémové vyjadřování a dá doporučení rodičům co trénovat a jak. Pak je na rodičích, aby napsali i zpětnou vazbu logopedovi. U závažnějších poruch je i nabídnuta možnost extra dojíždět přímo do ambulance - nicméně je tam čekací doba. Grafomotoriku trénují učitelky s dětma běžně - pořád nosíme domů obrázky, kde je vidět různé čáry oblouky spojovačky .... a doma teda dceři kupujeme dětské časopisy, ve kterých se to běžně procvičuje plus písanky - dnes takové ty mazací používající se dokola. Tak je to asi na rodičích se zamyslet, kam chtějí, aby se jejich dítě posunulo. Každopádně to těm dětem musí někdo nabídnout tak, aby je to bavilo. Vidím to u jedné sousedky - 5ti leté dítě co mluví jednoslovně a ještě špatně, baby řečí, nedělá věty, vymýšlí vlastní slova nebo výrazy, o psaní nevím .... a to má jít do školy za rok - a moje dcera o rok mladší co mluví krásně, počítá a píše první písmenka a slova. Prostě rodič musí být rodičem.
Přesně tak......v naší školce byla v devadesátých letech dokonce asi deset let přímo logopedická třída - s menším počtem dětí....Klinická logopedka pomohla s depistáží a spolupracovala s námi i během roku. Výborné výsledky a všeobecná spokojenost....... Školka samozřejmě spolupracovala i se ZŠ, předškoláci chodili do prvních tříd na ukázkové hodiny atd. A učitelky vzájemně konzultovaly požadavky,které budou děti potřebovat. Ono je to snad teď nějak jinak?
Dítě tráví ve škole pouze část dne a pouze část týdne. Že při výuce nemůže mobil používat by mělo být samozřejmé. Za to, co dělají žáci při výuce, je zodpovědný učitel. Neumím si představit, že by žák mohl mít prostor používat mobil během vyučovací hodiny. Takže zbývají přestávky. To je poměrně málo času, kdy děti skutečně mají prostor být ve škole na mobilu. Ve skutečnosti tedy zákaz mobilů ve školách vůbec nic neřeší, je to pouhé gesto, které s sebou navíc přináší řadu komplikací od zásahu do soukromí (mobil a jeho obsah je velmi soukromá věc) až po majetková rizika (kdo bude zodpověný za poškození nebo ztrátu telefonu při jeho odevzdání). Skutečným problémem je čas, který děti visí na mobilu mimo školu. Lepší by tedy byla osvěta a učení, jak mobil správně používat. O tom ale děti ve škole neslyší ani slovo. Vrcholem hlouposti je zakázat mobil učitelům. Vždyť je to, proboha, můj pracovní nástroj. Součástí výuky i práce učitele je mnoho věcí online. Chytrý mobil je můj kapesní počítač. To se mám vrátit ke křídě a papírům? Tyto nápady zamrzly v době, kdy "telefon" byl telefon. Tím ale dávno není. Pochopil bych to, kdyby zakázali i tablety a počítače, když už. Ale proč?
Naprostý souhlas......
To bylo řeči když si to dovolil zavést Čunek ve škole, jak se omezuje svoboda. A Finsko to klidně řeší s celostátní působností přes ministra a ještě si to finští rodiče chválí. To je ten rozdíl v myšlení u nás a ve Finsku...
Ale v článku se píše, že konkrétní pravidla používání mobilu, si může škola určit sama, ne? To je trochu rozdíl....
Předem musím konstatovat, že Lucku moc nemusím, ale v posledním StarDance byla úžasná. Moc jí to slušelo a tancovala výborně. Na rozdíl od předchozích tanců byla uvolněná a usměvavá. Možná to bylo tím, že v publiku seděl její přítel.
Pravda.....a nejlepší byla v tom závěrečném muzikálovém souboji družstev. Pustila jsem si to pak ze záznamu....a tam prostě neměla konkurenci.....A konečně ji kladně ocenila i porota!
Na škole mých vnuků, (běžná malá zš)mají slovní hodnocení od 1. až do deváté třídy a nemají s tím žádný problém......naopak. Ten nejstarší teď přešel na střední a taky nemá problém se známkami. Dobře věděl, že na střední to tak prostě je........Jediný problém mají učitelé, protože mají víc práce a pak rodiče, protože na to nejsou zvyklí.........to je celé. Dětem to jednoznačně prospívá.......
Po vládě ANO byla sekera 870 mld. za 8 let včetně covidu,tahle parta za 4 roky překročí bilión a bez covidu a se zvýšením daní.
To je jednoduché......AB pěkně nenápadně potichu rozpouštěl všechny státní rezervy, co kde našel,až opravdu nezbyla ani vindra.........Nikdy nezapomenu na naprosto konsternovaný výraz nového ministra financí Pilného , jak při svém prvním vystoupení před kamerami oznamuje všem......s t á t n í k a s a je p r á z d n á ......pak už ho před kamery moc nepouštěli......
Moc děkuji autorovi za článek .To , co se stalo v Domažlicích, byl podle mého zoufalý čin děvčete,které už nevědělo, jak by mohlo situaci řešit..........nepomohl mu nikdo ani ve škole, a bohužel ani doma.......Nevěřím ani alibistickému vyjádření ředitele školy(které vydal hned v prvním vyjádření), že se s dívkou "pracovalo" , aniž by upřesnil jak.......Proč dosud nikde nebyla ani zmínka o rodině děvčete?.......K takovýmto zoufalým činům se odhodlají děti, které už nevidí jiné řešení...kterým nikdo není ochoten pomoci! A kdo jiný by to měl být, když ne rodiče!?
Já nevím, jak u vás, ale u nás se starý papír i kaštany do školy běžné nosí.
A přesně, jak píšete, děti vychovala ta skvělá generace, za kterou píšete, tak nevím, proč se ironicky vyjadřujete o dětech a ne o jejich rodičích.
Mmch i v článku je napsáno, že velký vliv na děti měla covidová opatření a dost možná i současná válka v Evropě.
Psychickými problémy trpí nejvíce děti, kterých si doma nikdo nevšímá,nevěnuje se jim,nemluví s nimi.......proto nemají v rodiče žádnou důvěru a nesvěřují se jim se svými problémy...........Proč nikde není ani zmínka, z jakého prostředí (rodiny), dívka pochází?
Ano, ale dnes se o moralce a slušném chování neučí, kdo je hodný to je naivní de--- a hrdinové jsou jen ti s ostrymi lokty. Vzorem dětem už dneska není Mirek Dušín. Středobodem jsou prachy. V clanku se psalo ze byla divná a měla sotva dva kamarady... proč asi. Věřím, že se o pomerech ve třídě a duvodech ještě dočteme, naštěstí ji chytili živou, ne jako jindy...
Ale kdeže........."být hodný" ale přece vůbec neznamená - nechat si všechno líbit ,tak to není. A i dnes existují školy i rodiče, co šikanu řešit umí,jen se to nesmí alibisticky přehlížet a zametat to pod koberec!
Chudák holka, musela prožívat hrozný prazdniny.
Bohužel tady je opet plno samosoudců, kteří mají jasno, ačkoliv vůbec nic netuší o celé situaci. Vůbec se nedokážou vcítit do situace toho dítěte (13 roků!!!), které bylo (propadnutím) vyčleněno z kolektivu a v nové třídě ji včera přijali kdo ví jak. Těch otázek je kvantum, které mají být pokládány, od poměrů ve škole přes šikanu až po domácí poměry dotyčné holky. Ale naprosté většině lidí zase stačí vysvětlení, že to byl prostě magor.
Tím nezlehčuji samotný čin (pomsty) a zraněných spolužáků je mi lito. Přeji brzké uzdravení a zajímejte se o své děti a spolužáky víc... a dřív, než se něco takového stane.
Já jsem tomu ale rozuměla tak,že útok byl proveden v její "loňské třídě".....takže pak už by se důvod třeba našel,ale takhle se to přece řešit nedá......a třináctileté dítě by to už vědět mělo. Děti musí být vedeny k tomu , aby se problémy řešily jinou cestou, ne takovouhle nepřiměřenou agresí. A to jak rodiči, tak školou.......
No, horší začátek školního roku si lze jen těžko představit......Četla jsem, že se to stalo ve třídě, do které to děvče " propadlo", tak jestli právě tato skutečnost celý konflikt neodstartovalo. Jinak nevím, takhle zkraje roku.........je prostě potřeba, učit děti řešit konflikty méně dramaticky, jak doma, tak ve škole!
Pavel jako Zacharovová... jsou to lidi co za každých okolností budou sloužit těm co vládnou. Pavel kdysi při snaze postupovat v kariéře komunistického rozvědčíka plamenně líčil ve svém životopisu jak při návštěvách ruských důstojníků v jejich rodině pochopil, že nás Rusové nepřijeli okupovat, ale zachránit před kontrarevolucí. Dnes se vyjadřuje k výročí 21. srpna a ruské okupaci samozřejmě naprosto obráceně a ještě si dovoluje mistrovat Dubčeka co tehdy měl nebo neměl udělat.To je dnes taková móda zejména těch co mají máslo na hlavě, že kopou do člověka bez kterého by žádné "Pražské jaro" ani nebylo.
Asi Vám uniklo, že mu v té době bylo sedm let......, v tom věku děti o činech rodičů nepochybují....
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Podle mých zkušeností tohle děti ve školce fakt neřeší.......pracovala jsem tam čtyřicet let......Když už něco, tak spíše hračky....Dcera začala "řešit" oblečení až v pubertě (chtěla si rozstříhat džíny, jelikož zrovinka vypukl trend děravých). A mám i tři vnuky -a to zas není tak dlouho, co všichni chodili do školky.......a ani u nich nic takového neproběhlo.......ti zase řeší spíše sportovní vybavení.....
1 odpověď