Fialo, tvůj výrok, jakkoliv se ho zde snažíš obhájit, patří do kategorie výroků lidí zcela odtržených od reality, lidově řečeno bláznů. Ono totiž jde o to, kdo ten výrok pronáší, jestli třeba Henry Ford, Baťa, Steve Jobs, kteří něco opravdu dokázali, nebo ty. Ale budiž, tímto výrokem děláš ostudu jen sám sobě.
Ovšem výrok, cituji..."Brát ruský plyn, protože je levnější, je zcela logické"....tak tohle je tak těžce přes čáru, že bys za něj zasloužil....
Když totiž začala válka na Ukrajině, a následovala energetická krize, tak pokud někdo pronesl stejný výrok, nebo se jen zeptal, proč nebereme ruský plyn, když na něj nejsou sankce, a mohlo by to zmírnit dopady krize, tak byl tebou, potažmo celou pětikoalicí a jejich pohůnky, tepán, dehonestován, urážen, byl označován za dezoláta,proruského slouhu atd... A to se dělo celé tři roky. A taky jsme tady ty tři roky platili za to, abychom se teda od toho zlého plynu "odstřihli". A dnes, po tom všem, je to v pohodě? Zcela zodpovědně dnes můžu říct...platíš Ruskou agresi!
Jediný, co dovedeš, a co jsi tady předvedl, bylo, že jsi díky těm urážkám rozeštval lidi proti sobě. A jediný, co bys tady měl vypotit za komentář, by měla být omluva lidem v této zemi. A pak odejít. Čím dřív, tím líp.
Zde dodám odkaz na onen rozhovor s ním, protože už se zde objevují snahy, že snad čerpán z nějakých sputniků... 😉
Perfektně napsáno, do písmene souhlasím
Podsouvání klišé… jinak bych to nenazval. Rodina by měla fungovat jako tým. Není to o tom, že se “domácí práce dělí na půl” nebo ne. To vlastně není důležité. Důležité je, aby rodina fungovala dohromady.
Jo, tým a domluva je fajn, skoro padesát let žiju ve spokojeném manželství. S těžší prací pomáhám já, muž naštípe dřevo, já ho porovnám. S lehčí pomáhá on, já ráda uklízím, on dobře vaří. Akorát s tou vzájemnou zastupitelností to máme na pendrek, já bych si usekla ruku a když jsem ležela s chřipkou a manžel chtěl poklidit, přišel se zeptat, kde máme lux.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Školství je názornou ukázkou systému, který za mnoho peněz dává nekvalitní služby a výsledky. Celková obsluha státní správy komplet je dnes příliš nákladná a odčerpává příliš mnoho finančních prostředků z naší ekonomiky a našich peněženek. Je to do budoucna zcela neúnosné a nepřijatelné. I když dnes jsou např. datové schránky, tak to není na množství zaměstnanců na českých úřadech stále vidět. Celkově jich spíš přibývá. A to je naprosto nepochopitelné.😔👎
Že Vás to furt baví všude cpát tenhle příspěvek...
No, na tyto akce vůbec nechodím. Ale jestli tam jako premiér půjde Babiš, Havlíček nedej Bože Okamura nebo Konečná tak půjdu. Půjdu a nebudu křičet, ani pískat budu metat z dostatečné vzdálenosti máslo, vejce a jiné ve zmražené podobě dobře letící poživatiny. A klidně si tu pokutu i zaplatím.
Metejte raději něco jiného, máslo a vejce se Vám dneska fakt prodraží
Tři mušketýři nejsou otázkou generace...Teď bych hádal, ale tipuju, že to je napsaný kolem někdy kolem roku 1850 (ano, mohl bych googlit, ale...) To je historický i na přestárlou učitelku, co si ve své skleróze nepamatuje, že neučí 40 let, ale 140 a stejně ji od katedry odnesou nohama napřed. (Taky jsem měl takové učitelky). Tohle je otázkou hrubé neznalosti, kdy mladí se nějak chytli toho, že si můžou všechno vyhledat, ale nějak nepochopili, že když si nic nepamatují, tak ani netuší co hledat.
Navíc AI je jenom jazykovej model, to odpadouškuje to, co někde načetlo do paměti, nechápe podstatu problému a je schopné vrátit i pořádné nesmysly. To i wikipedie, kterou nám učitelé zakazovali je na data spolehlivější.
Neříkám, že cílem školy má být šrotit se nazpaměť, ale mělo by se víc dbát na nějaké sociální a kulturní základy a ty musí člověk znát, i když se časem trochu mění...Ale to "mění" by mělo znamenat, že student zná Tolkiena, protože je jedním ze zakladatelů žánrů fantasy a polovina filmů, na které čučej, z něj čerpá... (tedy pokud budeme brát fantasy v čistém smyslu a ne prvopočátky v pohádkách) To by ale mělo právě být bráno v potaz, děl přibejvá a nejde se o všem učit, pokud to má člověk jako seznam a ne do nějaké hloubky, tak stejně se to našrotí a danej seznam si 5 minut po testu nepamatuje.
Taky je pravda, že s literaturou obecně je problém, natož třeba s divadlem, protože co vybere sedmdesátiletá fousatá češtinářka většinou není dílo pro mladé a dost často jim znechutí jak literaturu, tak divadlo na celej život. Na Pýchu a předsudek musí člověk dospět.
Tak poraďte, co s tím. Ne mně, já už mám do důchodu pár měsíců a už to nějak doklepu... Podle mě to do šedesátky nějak jde, člověk má energii, dokáže se s dětmi smát, nemá zásadní zdravotní problémy, průběžně se vzdělává. Pak už do třídy leze kapku pomaleji a na schodech občas heká...A podle naší vlády má před sebou sedm let zářné kariéry. Pro děti už nebude zvlášť velkým přínosem, ale pokud to s nimi umí, dokáže jim vysvětlit, že základem je vzájemná tolerance, a nějak to půjde, něco jim dokáže předat a nějaký respekt si získá. Pokud to nikdy moc neuměl, tak si bude respekt vynucovat, děti mu polezou po hlavě a i šťouchance se bohužel může dočkat.
Co s tím? Z učitelského platu si člověk nenašetří tolik, aby odešel do předčasného důchodu, ředitel ho nijak nevypuzuje, protože nikoho mladého aprobovaného za něj nemá, energii začít někde něco jiného člověk už taky moc nemá. Školství jde do kopru...
A to je druhá stránka věci, samozřejmě 40 let, to už asi chcete mít pokoj, ale lidé jako vy si měli udělat po 15-20 letech doktorské studium a dneska by měli učit učitele. Ne, že je tam na cvika má doktorand, kterej až na povinnou minimální praxi v životě neučil (navíc ťuňťa, kterého by si žáci podali ke snídani hned první den)...docenti a profesoři zrovnatak. Nemluvím o tom, že z řad těhle teoretiků se právě plní ministerstvo školství...a z toho pak pochází absolutně nesmyslný teoretický nápady jako je inkluze.
Zase máte pravdu: jo, už chci mít pokoj. Ne, že bych neměla ráda děti, vždycky jsem s nimi i jejich rodiči dobře vycházela, nepamatuji zásadní konflikt. Ale po šedesátce cítím tu obrovskou generační propast. Dostali jsme novou učebnici angličtiny, tam odkaz na tříminutové video Tři mušketýři, tak jsem si nadšeně připravila hodinu, nejdřív hádanka, pak motivace pak probereme Jeden za všechny, všichni za jednoho, to se bude líbit...Jenže nikdo nevěděl, co jsou ti Tři mušketýři...Jeden klučina si vzpomněl, že kdysi viděl animák, kde kocour byl d´Artagnan...No, nějak jsme to doklepali do konce hodiny, přece je nebudu trestat za to, že jsou dnes někde jinde...Zase když jsme řešili problémovou úlohu o fázích letu letadla, nějak jsme se zamotali, ani google nenabízel přesné ekvivalenty, jeden klučina povídá Já to teď hodil na AI a ta navrhuje tohle...Prostě jiný svět, nechci být žába na prameni. Jo, a taky začínám blbě slyšet.
To je ale přesně tím, že se plní tabulky...protože snížíte úroveň například maturity, aby ji splnilo XY% žáků, jenže další procenta budou dělat ještě míň a stejně neprojdou, tak další rok zase snížíte úroveň. Přesně takhle totiž vypadá vedení celého školství - místo abysme hledali podstatu problémů, tak přijdou z EU statistiky a my změníme pravidla tak, aby výsledek statistikám odpovídal. Bez ohledu na reálné strovnání výsledného produktu - studentů.
Dělám ve školství 40 let a Váš příspěvek podepisuji. Bohužel, přesně tak to je.
A jak tedy vysvětlit korelaci ekonomického růstu v VŠ vzdělaným obyvatelstvem?
No, asi to bude tím, že podporují ty obory, které jsou pro společnost potřeba a vysoké školy tam produkují odborníky, kteří něco dovedou, ne lidi s titulem a ničím nepodloženym sebevědomím. A asi dovedou ošetřit, aby lidé nastoupili v oboru, který vystudovali. Ne, že jdou na pedagogickou fakultu s myšlenkou, že učit ty fakany teda nikdy, že vystudují zubařinu a rychle šup do Bavorska nebo Rakouska....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mám nabídku fajn práce v Německu, ale když náš pan premiér veřejně říká, že Německo v podstatě do pěti let zbankrotuje, zatímco náš rozpočet je transparentní, prorůstový a ambiciózní, tak to ještě zvážím....