Jsem učitelka angličtiny a zároveň někdo, kdo se kdysi AJ "naučil" zcela sám. Sebegeniálnější vyučující cizí jazyk nikdy nikoho nenaučí. Já jako angličtinářka mohu vysvětlovat, procvičovat, pracovat s chybou, vymýšlet a praktikovat poslechový i komunikativní aktivity a tak pomáhat ostatním do sebe "ten cizí jazyk" nějak dostat. "Naučit" se to ale musí každý sám a to hlavně tím, že jej používá. Ano, naučit se slovní zásobu a gramatický jevy pomáhá, ale dokud cizí jazyk nezačnete používat, je vám to k prdu. 😄Proto jste pak překvapeni, že vaše dítka se v jazyce nejvíc posunou, když sledují filmy nebo hrají hry a s ostatními hráči komunikují - anglicky, či v té AJ zpívají.
2) Uniká podstata - je tlak na to, aby děti začaly s cizím jazykem co nejdříve. Já bych se raději zaměřila na změnu a zkvalitnění systému. Jen si odpovězte sami - zaplatili by jste si kurz cizího jazyka, kde v učebně je 15 - 25 lidí a jsou mezi nimi jak začátečníci, tak i velmi pokročilí? Zmenšit skupiny - některé školy to tak mají, ale není to pravidlo, třídit děti podle úrovně - jinak se věnuji dětem, které se s tím jazykem "perou" a jinak těm, co hrají ty hry a směle mohou pokecat o čemkoliv. Čím menší dítko, tím kvalitnější vyučující je potřeba. Didaktika cizího jazyka je pro malé děti velmi specifická a je velká chyba spoléhat se na jednoduchost toho, co učím. Výuka maličkých je dle mého nejsložitější a dá se udělat mnoho chyb. Třeba tomu dítku ten cizí jazyk zhnusit tak, že už to nikdy nikdo nenapraví. Tedy - buď kvalitně, nebo později.
Stále se tu pletou dvě věci dohromady. Je rozdíl mezi "mamahotelem", kdy se mladí nechají obsluhovat a nepřidají do domácnosti ani korunu a mezi situací, kdy prostě žije několik generací pohromadě. Za to první si ale rodiče mohou sami.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
😄 Dobré ráno všem!
1) Učitel nic nenaučí?
Jsem učitelka angličtiny a zároveň někdo, kdo se kdysi AJ "naučil" zcela sám. Sebegeniálnější vyučující cizí jazyk nikdy nikoho nenaučí. Já jako angličtinářka mohu vysvětlovat, procvičovat, pracovat s chybou, vymýšlet a praktikovat poslechový i komunikativní aktivity a tak pomáhat ostatním do sebe "ten cizí jazyk" nějak dostat. "Naučit" se to ale musí každý sám a to hlavně tím, že jej používá. Ano, naučit se slovní zásobu a gramatický jevy pomáhá, ale dokud cizí jazyk nezačnete používat, je vám to k prdu. 😄Proto jste pak překvapeni, že vaše dítka se v jazyce nejvíc posunou, když sledují filmy nebo hrají hry a s ostatními hráči komunikují - anglicky, či v té AJ zpívají.
2) Uniká podstata - je tlak na to, aby děti začaly s cizím jazykem co nejdříve. Já bych se raději zaměřila na změnu a zkvalitnění systému. Jen si odpovězte sami - zaplatili by jste si kurz cizího jazyka, kde v učebně je 15 - 25 lidí a jsou mezi nimi jak začátečníci, tak i velmi pokročilí? Zmenšit skupiny - některé školy to tak mají, ale není to pravidlo, třídit děti podle úrovně - jinak se věnuji dětem, které se s tím jazykem "perou" a jinak těm, co hrají ty hry a směle mohou pokecat o čemkoliv. Čím menší dítko, tím kvalitnější vyučující je potřeba. Didaktika cizího jazyka je pro malé děti velmi specifická a je velká chyba spoléhat se na jednoduchost toho, co učím. Výuka maličkých je dle mého nejsložitější a dá se udělat mnoho chyb. Třeba tomu dítku ten cizí jazyk zhnusit tak, že už to nikdy nikdo nenapraví. Tedy - buď kvalitně, nebo později.
1 odpověď