Dobrý den, jen tak pro zajímavost jsem si ověřil Vaše tvrzení. Kalibro výsledky nezveřejňuje, takže tvrzení nelze ověřit. Nicméně Cermat skutečně ZŠ Dr. Jana Malíka označuje jako nadprůměrnou školu, pokud jde o počet bodů při přijímacích zkouškách na 4 leté obory (2023 z 9. tříd). Výrazně nadprůměrně vychází hlavně matematika. Nicméně tabulka rovněž uvádí, že ze školy nikdo nehlásil na osmileté gymnáziu.. Tím lze samozřejmě vysvětlit tu převahu nadprůměrných výsledků v 9. ročníku (z ostatních škol nejchytřejší odešli na osmiletá a šestiletá gymnázia, a proto mají školy horší skóre než ZŠ Dr. Jana Malíka, kde nejchytřejší děti zůstali až do devítky). Mně ale spíše přijde zajímavé, proč se podle dat Cermatu z páté třídy žádný žák ZŠ Dr. Jana Malíka na osmileté gymnázium ani nehlásil?
Upřímně, když vidím, jaký styl výuky je na této škole, jaký je přístup učitelů k žákům a naopak, tak se nedivím, že se jim z této školy nechce na gympl. Ano, mají to pohodovější, mají jiný přístup, ale to neznamená, že ty děti jsou hloupé. Jen asi ví, proč nejít na gympl, kde začíná dril. Já sama šla z páté třídy na gympl a z naprosté jedničkářky se ze mě stala trojkařka, ten markantní styl výuky a přístupu mi školu docela znechutil. Ale co, nakonec je ze mě vystudovaný vysokoškolák a já rozhodně nebudu své děti nutit na gympl, má osobní zkušenost mi stačí.
Není nad to hodnotit něco, čemu nerozumím. Autor nikdy slovní hodnocení na vysvědčení neviděl, tak to rovnou odsoudí, protože se přece vždycky známkovalo a nikdy to nikomu nevadilo. A když nebudou známky, tak děti budou asi očividně úplně b*bé, protože když nemají známku, tak nemají tendenci se zlepšit. Naše škola, která má slovní hodnocení na prvním stupni, tak má kupodivu dobré výsledky, z jejich stránek: Výsledky žáků 5., 7. a 9. ročníku ve srovnávacích testech KALIBRO jsou dlouhodobě nadprůměrné. V hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií 2008 (CERMAT), byla úspěšnost žáků naší školy výrazně nad průměrem ostatních základních škol v ČR.
Věřím, že následující hodnocení z matematiky týkající se dvou žáků povede k tomu, že rodiče budou chtít znát známku.
Žák 1:
Žák vykazuje vysokou úroveň kognitivní flexibility a analytických schopností při aplikaci aritmetických operací v kontextu celočíselných výpočtů, přičemž efektivně operuje s elementárními operacemi sčítání, odčítání, násobení a dělení v různých numerických souvislostech. Je schopen provádět metody deduktivního a induktivního myšlení při dekompozici složitějších textových úloh, přičemž úspěšně syntetizuje základní aritmetické techniky s aplikovanou logikou, což mu umožňuje přesně a efektivně řešit komplexní problémy. Ve sféře geometrie žák exceluje v prostorové intuici, jeho schopnost rozpoznávat, klasifikovat a aplikovat vlastnosti geometrických útvarů v kontextu analytického myšlení a vizualizace je na vysoké úrovni. V algebraických a funkcionálních úlohách demonstruje zralost v identifikaci vzorců a vzorcových vztahů mezi proměnnými, což ukazuje jeho schopnost provádět kvantitativní analýzu. Přestože v rámci aplikace časové dimenze vykazuje menší míru okamžité automatizace, jeho pokrok v této oblasti je kontinuální a jeho matematické dovednosti i nadále vykazují tendenci k exponenciálnímu rozvoji.
Tak pokud rodič není schopen porozumět textu, pak je to jeho chyba. Za mě je to dobře napsáno a rodič hned ví, co dítěti jde a co nejde. Když dostane na vysvědčení za 3, tak vlastně nic nevím. To si tak maximálně řeknu, že mu nejdou slovní úlohy (ale proč mu vlastně nejdou nezjistím ze známky) a něco mu jde líp, tak se to zprůměrovalo na 3.
Kravina. Psal jsem slovní hodnocení v 1. třídě. Chudák prvňák si ho nepřečte, slovům nerozumí, musí mu ho tlumočit rodiče a někteří tomu taky nerozumí. Motivace??? Nenechte se vysmát. Děti chtějí jedničku a ty malé pro ni udělají co je v jejich silách. Mají z ní radost. A špatná známka postraší děti i rodiče a zaberou. Zase další nesmysl. A jak to končí. Děti se pak řezají, mají deprese už na druhém stupni, nedokáží pracovat s neúspěchem. Nejsou zvyklé na zátěž a na to, že musí slyšet, že všechno není perfektní a že ony nejsou perfektní. Ne je furt šetřit a chválit za nic
Až na to, že se řežou děti dnešní, které jsou známkovány, tak tady netvrďte, že za to může slovní hodnocení, když to je na minimu škol 😄
Moje dcera,si musela při usínání, namotávat na prst, moje vlasy. Když jsem myslela, že už usnula tvrdé, odešla jsem věšet pleny a v tu ránu spustil řev, byl to kolotoč. Nejhorší na tom bylo, že mě poznala podle struktury vlasů i ve spánku. Když jsem ji tam nastrcila manžela, nebo syna, vždy to poznala a zase začal řev. Ale zvládli jsme to, dnes na to rádi vzpomínáme a hrozně se při tom nasmejem.
Je fajn, že přesto, jaké to bylo, máte hezkou vzpomínku. Já na to prostě ráda nevzpomínám :(
Možná máte víc testosteronu, než estrogenu, to jak to popisujete, sedí spíš na chlapsky názor. Pro většinu žen je to to nejkrásnější období a kdyby mohli rodit v padesáti, klidně by si to rady zopakly.
Je to možné, já vždycky inklinovala spíš k chlapům, víc si s nimi rozumím, ráda jsem hrála fotbal, s bráchou jsme si hráli s autama. Vždycky mě naštvalo, když mi někdo k narozeninám dal panenku, to pro mě bylo za trest. Ani nemám ráda šperky, nelíbí se mi. Ale troufám si říct, že chlapsky rozhodně nevypadám a když si vezmu šaty a baleríny, myslím, že i docela hezky vypadám 🙂
Vůbec vám vaši situaci nezávidím. Na sebe, budete mít času fůru, až děti odrostou a pak budete ráda vzpomínat na tento čas. Užívejte si to , toto období už vám nikdo nevrátí. Udělejte si koníčka právě z času stráveným s dětmi. Držím vám palce, určitě to dokážete. Chce si to jen trochu přenastavit v hlavě a ujasnit si priority.
My už to období máme naštěstí za sebou a bohužel na něj nevzpomínám ráda. Teď už mají kluci 5 a 7 let a jsou to super parťáci.
Souhlasím, zakázat energy drinky dětem minimálně do 15 let. Děti se rozhodně nepotřebujou nakopávat, že by jim docházela energie. Kdyby neponocovaly, netrávily čas na telefonech/počítačích, ale pravidelně cvičily, dobře spaly, rozhodně by nebyly unavené. A na energy drincích mi rozhodně nepřijde nic cool, tak nevím, co na tom ty děcka vidí.
Energy drink: 70-80mg kofeinu, Cukr: většina je Sugar Free tedy bez cukru
Káva: 75-90mg kofeinu, Cukr: průměrně lidé sladí 1.5 lžičky do 1 nápoje
Co je tedy škodlivější?? Jasně, kydejte si dál hnůj na energy drinky, když o nich víte kulový, ale vidíte barevnou plechovku a můžete se zcvoknout.
A teď si vemte, že znám spoustu lidí, kteří pijí 3-4 kávy denně a NIKOMU to nepříjde divné. Zato znám spoustu dospělých, kteří si dají jen 1 enegry drink denně, protože nemají rádi kávu, a přesto potřebují trochu energie při směně v práci.
Osoba 1 žije rozhodně mnohem nezdravým životem než osoba 2. tohle jsou prostě fakta, a třeba se z toho zcvokněte vztekem, milí kávaři.
Proboha proč srovnáváte kafe a energy drinky? Vždyť dospělým se nic zakazovat nebude, jde o děti, a jak zmínil už pan Sojka, děti kávu nepijou. Koukám, že jste zastánce energy drinků co? 😄
Syn se taky nechtěl vzdát dudlíku, měl ho pořád v puse. Na internetu psali něco o stříhání dudliku, tak jsem to zkusila. Nejdříve špičku. Syn stále dudlal, ale už to nebylo ono, divil se a já mu řekla, že ho cumlá tak často, že se prostě vycumlala dírka. A další den sem ustřihla víc a syn to zkoušel, ale pak už ho to nebavilo a sám ho zahodil 😀 a takhle postupně přišel o všechny dudlíky a byl klid, bez vztekání 🤣
9
Sledujících
2
Sleduje
9
Sledujících
2
Sleduje
Pochopit ano, ale je to k ničemu. Známkování je jasné a srozumitelné. Vždycky to tak bylo v pohodě. Dnes ne?
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ze slovního hodnocení vím, jaké jsou slabé a silné stránky dítěte, kde je potřeba zabrat, kde naopak vyniká. Když dostane trojku, nebudu vědět, jestli je ve všem průměrný nebo naopak v něčem hodně vyniká a v něčem víc zaostává, tak je známka zprůměrována. Ale mě je jasné, že se lidem nechce číst, lidé jsou líní a jednodušší pro ně je vidět známku.