Lexunko, jestli to nevíte, prezident a jeho choť reprezentují zemi, a to doma a zejména v zahraničí, oni nevládnou! Proto ten důraz na ošacení a obutí. Myslím, že by se vám nelíbilo koukat na první dámu v obnošených šatech a sešlapaných botách.
Evičko, umíte číst? Mluví se o manželkách bývalých prezidentů.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a manuály činností, ale často i výklad technických zákonů a pouček. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Naučit žáky a studenty za 14 let výuky trochu česky a anglicky je velmi žalostný výsledek současného školství. A nezachrání to ani 15 až 20 procent studentů přirozeně nadaných na technické předměty.
Naše vzdělávání je pojato velmi často neefektivně. Dlouhodoběji se pamatuje max. 2 až 3 procenta z celkového učiva ze škol. Ostatní se buď zcela zapomene nebo navzájem promíchá a rozmělní. Učí se velké množství zbytné balastní látky, zásadní a stěžejní se často spíš upozaďuje. Látka je pro žáky a studenty často bezúčelná a bezcenná.
Luboši, pořád dokola totéž, To umíte jen kopírovat?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
On určitě.