Mít cabrio na léto je top. Je to svoboda a krása života. Zvláštní automobilová móda? Neřekl bych, byla to fajn éra. Co je zvláštní nepochopitelná éra, tak to jsou SUV a Cross Overy. Vytlačili s trhu všechno, lidi to kupují jako ovce, při tom je prakticky stejně k ničemu a hlavně to vypadá strašně. Tedy většinou.
Průkopníkem mezi kupé kabriolety je Peugeot. Ten s tím přišel jako první na světě s modelem 402 Eclipse ve 40.letech.
Generaci CC z nedávné doby miluji. Hlavně model 308CC, asi ho i chci koupit.
Je to geniální. Máte cabrio, zavřete střechu a máte klasické auto, geniální vynález.
Minulí měsíc se 206ce CC věnoval na několika stránkách Italský časopis Ruoteclassiche. Je to auto, které dnes koupíte za pár tisíc, ale do budoucna má velký potenciál.
Kdo koupí kousek v topu a dá si ho někam do garáže či stodoly, bude mít jednou krásného a zajímavého veterána. :-)
Napsal jste to přesně jak to cítím i já - s těmi SUV i ovcemi.
Auto auto za 10 M pro mne nemá to kouzlo jako kabrio třeba za 0,2 M.
Určitě si něco kupte je to nádhera.
A nejen na léto,
podzim a jaro jsou ještě lepší.když nepálí slunce a vyhříváte sedačky.
Mám Volvo c70 ,asi nejelegantnější z těchto CC,
protože střecha je ze tří dílů.
A motor 2.0 D pětiválec nemá chybu.
A pak jen zvolna i svižně po krásném sedlčansku....
Protože "krása" je relativní pojem. A to, co vy považujete za "krásné", tedy styl uplynulých staletí, není celospolečenská estetická norma, proto se toho dělá méně. Jen se nebojte, další staletí si najdou krásu v našem novém a pro ně minulém stejně, jako si to našly všechny generace po tisíce let. To je celé
Nemám dnes strach o krásu.
Styl Brusel je moc hezký.
Kaplického knihovna byla překrásná a byla by možná něco jako eifelovka,
kdyby ji neřařízl arogantní sebezahleděnec klaus ,protože neunesl přímé setkání s géniem...
A je toho více v novodobé historii co se dá nazvat krásným.
Ale já mám stále na mysli precizní,úchvatné a k absolutní dokonalosti zpracování či ztvárnění různých materiálů či motivů,
což Vám stále v mých myšlenkách uniká.
Vše o čem jsem psal v minulém mailu jsem držel v rukou,,viděl na vlastní oči,
respektive to vlastním
a věřte mi,je to až neuvěřitelné kolik umu a úsilí je v tom zakleto.
A co je asi dnes největší handicap,kolik času tomu byli ochotni věnovat.
( Ano i dnes se najdou machři,třeba jako ten co několik let sestavoval motorku ze 40 druhů dřev.)
Nechci Vás přesvědčovat ani poučovat,
což nemá nikdo rád -ani já od Vás,
jen je to můj názor,že řemeslně je lidstvo za největším zenitem.
S pozdravem liborD.
Ježišmarja, to jsou zase plky. Samozřejmě, že je u nás minimálně stejně šikovných lidí a stejně flákačů jako tehdy a za sto let zase podobní vam budou vzdechat, jak ti dnešní fachmani měli fortel, co už se nevidí.
Kestli se uajímáte o historická vozidla, tak si k tomu taky třeba přečtěte sto let starou Národní politiku a ty iluze o idylické době vás rázem přejdou.
Tady vůbec nebyla zmínka o nějaké idylické době.
Jen dříve byl skoro každý výrobek denní potřeby umělecké dílo
a skutečné umělecké dílo té doby bylo už opravdu něco
co dnes možná nikdo už nedokáže,
respektive možná jeden dva,zatím co dříve to byly desítky možná stovky řemeslníků.
A to myslím celosvětově.
A jak jsem psal nemyslel jsem jenom to,co se týká automobilismu.
Viděl jste někdy renesanční prachovnici nebo pistoli vykládanou kostí,perletí ,kde jsou na centimetrech čtverečních precizně zobrazené celé mýtické výjevy?
Viděl jste někdy stránky modlitební knížky z 13.,14.,15., století kdy každé velké písmeno je malované umělecké dílo několika barvami a zlatem a celá jedna stránka trvala týdny nežli vznikla ?
Viděl jste někdy krásnou secesní pokladnu z obchodu na kterou se můžete dívat hodiny stále nacházíte něco nového?
I dnes se odlévají zvony,vznikají krásné skleněné artefakty a podobně,
Ale to již není norma ale spíše výjimka
a když se to povede,
stejně je to jenom to co tu bylo již před staletími.
Hezký den.
Děkuji a asi budeme na stejné notě, protože já jsem také takový "vetešník". Sbírám barokní cínové nádobí, vintage hodinky, porcelán, sklo, industriální lampy a vlastně vše, co se mi líbí 🙂Až mi přítelkyně nadává, co jsem to zas koupil za "krám" 🙂
Také se mějte fajn
No tak to nejsme na stejné notě ale rovnou celé partituře.
Jen s tím rozdílem že mi má přítelkyně nenadává,protože je sama sběratelka.
Já nemám specializaci,jen jsem chtěl důstojně přizdobit prostor okolo toho Renaultu z roku 1906 a letos jsem přidal barokní zvon z 1718,gotický 60 kg hmoždíř z období 1480 a pokladnu National z 1914.
Nyní přemýšlím že bych mohl koupit i něco k jídlu,
jen ale za co....
Také tu mám nějaké sklo kvůli zvýšení malebnosti prostoru - převážně biedermaeir.
Nejstarší je tu mamutí zub.
10.000 -100.000 let
Vlastně dva,jeden bych potřeboval prodat i když moc nechci.
Je toho více na prohlídku.
Jsem nedaleko od Prahy,kdyby jste měl čas a náladu se podívat.
Pokud ano,lépe už na
ldlabal@seznam.cz
Já bych se také rád podíval na tu motorku i vše další.
Momentálně jsem pár týdnů nepojízdný bez auta klasik,které se opravuje,takže by to bylo nejprve na Vás.
Tak se mějte,
liborD.
Ano, já Vám rozumím. Ten kousek z Říma jsem neviděl, ale jestli je to jen torzo, tak by měli nechat torzo. Když mu dají nové díly, tak už to nebude on. Mohou k němu dát dobovou fotografii s vysvětlením, že je to jediné, co se dochovalo. Nakonec je to muzeum. Na vše ostatní si mohou postavit repliky a třeba mají i původní výrobní dokumentaci. Byl jsem členem KHV už za "socialismu" a v té době se hodně renovovalo, i když se nemuselo. Také byl veteránem spíše moto nebo auto předválečné. Kategorie Past končila rokem 1955. Paradoxně já sám jsem před 15 lety postavil znovu na kola motocykl ze tří neúplných vraků do detailů tak, jak vyjížděl z továrny. V tomto případě jsem jinak nemohl.
Ještě jedna zajímavost na toto téma. V NTM mají L/K zrenovovaný ještě existující mateřskou firmou. GO proběhla někdy v 30. letech a to už se chromovalo, takže se drželi nejnovějších technologií a samotný výrobce vlastně udělal chybu, že se vyhnul niklu. Samozřejmě v dobré víře ohledně kvality povrchové úpravy. Rozhodování nikdy není jednoduché a dříve na původnost nehleděli tak jako dnes.
Hezký víkend
tady je odkaz
Je pravda že renovace se dá udělat vždy,ale zpětně do původního stavu již nikoli.
Jinak já jsem spíše milovník starých věcí nežli šikovný restaurátor
a obdivuji všechny co to umí,včetně několika mých kamarádů - sběratelů.
Mějte se krásně,veteránsky...
Nevím, jestli renovace takto unikátního stroje by byl krok tím správným směrem. Jeho autentičnost je právě i v tom, v jakém stavu se dochoval. V některých případech, kdy je stroj dobře zachovalý, s původními díly, je renovace spíše na škodu. Na snímku si myslím, že je vyfocena pojízdná replika od velmi šikovného p. Pavla Malaníka. Takže jestli se v Římě rozhodnou pro "renovaci", tak se rozhodnou špatně.
Typ CCCC je unikát, ale nejhezčí byl závodní CCR, který tenkrát sklízel vavříny v závodech. Za řídítky - Vondřich, Toman, Podsedníček.
Je pravda že někteří veteráni,auta i moto,
jsou více ceněni v původním stavu nežli po renovaci,
ale v tomto konkrétním případě bych sám nevěděl co je lepší.
Na fotografii u jiného článku stojí v Itálii prezident spíše nad torzem nežli nad motocyklem.
Sám bych to viděl půl na půl ,tak si myslím že obě varianty jsou současně správné i špatné...
Sám jsem uvažoval o koupi motocyklu rv před 1914,jako doplněk mého veterána z roku 1906 ale pak jsem nasměroval svůj zájem jiným směrem.
Stejně je to nádhera a obdivuhodné co naši předci ,nejenom v ČR,uměli a to nejen v autoprůmyslu a to i mnoho století nazpět.
Dnes každý jen listuje prstem po mobilu.
Hezký den.
No zrovna Bonhams má těch fejků spoustu jsem v kontaktu s ředitelem muzea Ducati a říkal že často dělá posudky a bohužel se pak ukáže že se jedná o přestavbu nebo dokonce repliku s šikovně udělanou historií . Pokud to nemá certifikát přímo z fabriky tak se ta autenticita dá těžko dokázat! Jinak Francouzské staré auta mají své velké kouzlo mě se třeba líbí DS Cabrio nebo kupé DS Dandy SM a mnoho jiných!
Já už si Vás mezitím nastudoval mrzí mne že jsem tak brojil proti motorce kterou nabízíte.
Ale já ty novodobé mistry světa - mimo Rossiho moc nesledoval.
Uvízl sem v minulém století a co není staré sto let,je pro mne mimo rozlišovací schopnost,tím myslím starožitnosti celkově nejen veterány.
( takový 60 kg gotický hmoždíř z 15.století mi také dělá radost)
Ale nějaký milovník Lorenzza si ji jistě koupí.
I když mne se spíše líbí ta Vaše modro žlutá DUKATI 125,
ta je přesně z období kdy jsme s klukama na intru snili o takovýchto motorkách.
A DS 19 je má modla - první typ.
Nezapomenu když jsem ho v Praze viděl ve svých 10 letech.
Nekrásnější detail jsou pro mne ta kulatá zadní světla na střeše.
Také o něm jsem se rozhodoval ale zvítězil archajický vůz.
Shodou náhod jsem DS cabrio viděl na vlastní oči tento měsíc u kluků v Jesenici,kde mají hnízdo všechny kačeny 2cv.
Tu svou polámanou jsem prodával abych mohl koupit jinou starožitnost.
Ta DS cabrio co tam měli po renovaci je nádherná
a ni bych se nedivil,kdyby také patřila Vám.
Asi je jediná v ČR.
No jezdím pravidelně v srpnu do Postoupek,kde kamarád Milan pravidelně pořádá největší festival kouzelníků u nás a tak jestli by byla možnost se podívat na Vaše skvosty nedaleko, třeba bych toho pak využil.
Já jsem z V.Popovic.
S pozdravem liborD
No to určitě většinou na aukcích samé repliky a falza bez historie .S Agostinim jsem osobně mluvil když mi nabízeli ,,jeho,,závodní Yamahu RD a poslal mi fotografii jeho motorky z jeho muzea se sdělením že ji má a nikdy ji nikdy neprodá! Mimo jiné mu nabídli za vítěznou motorku milion EUR a neprodal! Rossi neprodá vůbec nic jednoduše proto že nic prodat nepotřebuje takže pokud o nějaké vítězné motorce za pakatel víte rád ji od vás koupím 😂A k té motorce v článku si uvědomte že Jorge Lorenzo je pětinásobný mistr světa ne jezdec okresního přeboru!
Dobré jitro.
Já byl s Agostinim v kontaktu pouze tehdy,když okolo mne projížděl na starém okruhu v Brně : -)
Bylo mi okolo 17 a ten zvuk pětistovek když se jen blížily byl nezapomenutelný.
Aukce jsem myslel Bonhams a podobné,ne aukro...
...a také od méně slavných závodníků nežli jsem jmenoval.
Jinak motorkám rozumíte více nežli já,to jsem avizoval,ale že se někdo posadí hodinu na motorku ,tak ta motorka není podle mne ten největší špek na trhu.
Samozřejmě pokud někdo nemiluje Lorenza tak jako pro mne byl bůh Agostini.
To bych i tuto motorku viděl asi také v jiném světle.
Já už mám stejně a to i finančně vystaráno.
Před pár lety sem si zhmotnil klukovský sen a koupil sice pojízdného,ale přesto jen raději na kochání pohledem,veterána.
Nemá slavnou historii,neměl slavného majitele,není převzácný,
přesto je pro mne tím nejkrásnějším.
(Renault AH landaulette 1906 )
Kdyby mé srdce bilo pro motorky a můj důchod byl ve stejné výši ale v eurech
tak pak jedině Čechii v dlouhé verzi nebo i menší se sajdou.
To je pastva pro oči a balzám pro duši.
Hodně radosti s motorkami a hezký den.
liborD.
Ty jsou většinou přímo u pilotů doma a nikdy je neprodají a nebo v továrních muzeích a pokud by to byly tovární speciály na kterých opravdu vyhrávali v třídě moto GP tak by cena byla v desítkách milionů korun ! Ale to je pouze hypotéza protože Rossi nebo Agostini svou motorku prostě nikdy neprodá!
No právě proto by to bylo cennější nežli motorka na jediný závod.
Navíc Agostini byl MS v několika kubaturách současně a to po více sezon,
takže těch jeho motorek je mnohem více.
Někdy jsou v aukcích takovéto motorky po slavných závodních a desítky milionů nedosahují.
A další navíc - já jsem spíše na auta,
jen jsem reagoval na článek o této rychlokvašce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Co má váš příspěvek s fotbalem společného ???
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
S fotbalem málo,ale s lidskostí mnoho.