Bacha, jsou výjimky. Nadřízenou osobu smíte za celem sbírání důkazů, že Vás nutí k nějakému nepovolenému jedaní, třeba dělat pŕikázaný přesčas zadarmo, porušovat BOZP a podobně. Eventuálně šikanu. A o to se opřel, že paní učitelka se dopouští šikany, protože si dovolila dát détem dobrovolný úkol. Prostě učitelka umožnila dětem, co se učit chtějí, aby tak učinily a pro některé rodiče to byla nepřípustná šikana,no. To je celé. Protože co si to ta učitelka vlastné dovoluje.
Kdyz si clovek precte vysvetleni k jednotlivym paragrafum,tak se docte napr. to,ze podobne jednani je mozne v situaci,kdy se "slabsi" strana sporu brani te silnejsi.Kdyz prohledam internet za poslednich nekolik let,tak se nemuzu zbavit dojmu,ze slabsi stranou sporu zak vs. ucitel je jednoznacne ucitel.Zdokumentovane sikany zaku od ucitelu je nasobne mene nez naopak.A vlastne tento pripad je toho dukazem.Uz to tu v diskuzi nekdo zminoval.Jak by se vsichni tvarili,kdyby ucitelka chtela dokazat,ze zak dela potize a je nezvladatelny a potaji ho nahravala???To by policista asi rovnou podal trestni oznameni!
Otázkou je, jestli počínání učitelky bylo soukromé. §86 zakazuje pořizování záznamů o soukromém životě člověka, což se úplně o výkonu zaměstnání říct nedá.
Vzdyt pisu,ze pri vykonu zamestnani je to jinak.Policista mel kontaktovat jeji nadrizene/vedeni skoly.Na skoly dohlizeji taky nejake organy.Moznosti je mnoho.Zvolena varianta mi rozhodne v souladu se zakonem nepripada.
Zkoušky z místopisu PROČ? V době perfektně funkčních navigací je to přežitek, který nemá absolutně žádné opodstatnění.
Navigace jsou natolik perfektni a funkcni a proto je internet plny "vtipnych" fotografii a videi,ktere jsou dukazem toho kam az se da s perfektni navigaci a dutou hlavou dojet.Mimochodem soucasti taxikarskych zkousek nebyval jen mistopis,ale i zaklady zivnostenskeho zakona,ovladani certifikovaneho meridla a pod.A ten mistopis byl z toho vseho nejsnadnejsi.Mimochodem-je to jen muj osobni nazor a nikdo s nim nemusi souhlasit-koukat za jizdy do navigace je uplne to same jako cist za jizdy sms.
Já bych to nechal jak to je.
Jakmile se do něčeho začne montovat stát, resp. samosprávy, tak to přestane být funkční a zdraží to.
Nakonec to dopadne tak, že to budeme ještě dotovat z eráru...
Nebudte naivni.Z eraru to dotujeme vsichni uz od doby co Praha(respektive stat)povolil Uberu podnikat v podstate mimo ramec zakona o podnikani.Jizda za penize,tenkrat oznacovana jako spolujizda totiz presne to bylo.Takze skoro nikdo neplatil zadne dane a vesele se spolujezdilo.Jak uz to v nasi male zemi byva,misto aby zodpovedni urednici donutili Uber podnikat dle zakona,tak zakon prizpusobili potrebam "alternativnich"taxisluzeb.Vysvetleme si pojem alternativni--znamena to,ze ridic nemusi mit potrebnou zpusobilost,vozidlo potrebne vybaveni a cenu misto podle overeneho meridla pocita prepravni spolecnost jen tak od oka.Na prvni pohled to prinasi pro urcitou cast populace moznost jezdit "taxikem" hluboko pod provoznimi naklady-rozumej levne.Na druhou stranu to prinasi veskera negativa s tim spojena(zminovana ve clanku).Kazdy breci,ze je Praha preplnena auty,ale fakt potrebujeme 54000 taxikaru???Se divim,ze magistrat vubec toleruje aby minimalni jizdne taxikem bylo nizsi nezli jizda MHD.V clanku zminovana fluktuace vozidel-proc si na to neposviti financni urad?Vzdyt je naprosto zrejme,ze jde jen o kamuflaz danovych uniku.Proc nejsou ridici OSVC na VLASTNI koncesi nebo zamestnanci?Kdo hlida kolik z tech predevsim zahranicnich ridicu vubec plati soc.a zdr.pojisteni a dane?Opravdu si myslite,ze to nedotujeme z eraru???
Tak ještě jednou, zřejmě jste to stále nepochopil.
Střecha je klasický příklad prostředí zvláště nebezpečného (račte se dovzdělat) a v elektrotechnice neexistuje nic, co by mělo neomezenou trvanlivost, takže jediná cesta k opravdu bezpečným instalacím je POUZE jejich zabezpečení. Vaše hloupoučké spoléhání se na kvalitu je nesmysl a je to klasický případ podmínky nutné, avšak nepostačující. Stejně tak jste úplně mimo proč se ochrana osazuje, rozhodně to není kvůli ochraně spotřebiče, ale ochraně uživatele a vedení (tedy toho, o čem je celou tu dobu řeč). Elektrotechnika má na stárnutí eltech. materiálů celý vědní obor - podle vás to jsou zřejmě nesmysly, že? 🤡
ad P.S.: chápu, jezdíte s kamionem. 😀Nicméně stále platí, že na baterii, kabeláž a startér kamionu neprší a nesvítí slunce, maximálně se do nich práší, protože nejsou hermeticky uzavřené a srovnávat to s kabely loženými po střeše je nesmysl.
Za 1.v mem prispevku asi nenajdete slovo "spotrebic".Zarizeni-to jsou ty panely a kabely na strese.
Za 2.kamionem nejezdim
Za 3.jestli ma nekdo volne lozene kabely od fotovoltaiky na strese,tak je mi ho uprimne lito.To je lajdacka prace a o tom celou dobu pisu.Kdyz nekdo totalne zprasi montaz,tak vam ve finale nepomuzou ani ty chranice,jistice a prepetovky.
Ano. Například podle § 88 občanského zákoníku. Račte se poučit, ať nejste za pitomce.
Za pitomce je tu asi nekdo jiny.Občanský zákoník se v § 86 zabývá tzv. nedotknutelností soukromí, v rámci jejíhož respektování nikdo nesmí zasáhnout do soukromí jiného, nemá-li k tomu zákonný důvod. Není tedy povoleno bez svolení člověka o něm pořizovat zvukový nebo obrazový záznam.V tom paragrafu jsou samozrejme nejake vyjimky,ale policista neni dle zakona bezna osoba,takze si myslim,ze sikovny pravnik by ho mohl roky tahat po soudech za zneuziti pravomoci.A mimochodem-ucitelka byla v dobe porizovani zaznamu v pracovni cinnosti a tim padem podle jine judikatury bylo nutne tuto cinnost(smirovani) koordinovat se zamestnavatelem. Ale co muzeme cekat od rodinky,kde se sesli policista s celnici-to jsou prece uz z principu a z vlastniho presvedceni nadlidi,kterym je dovoleno vse!!!
Váš příspěvek jsem četl a nemíním na svém názoru cokoli měnit. Kdybyste chápal ty rozdíly o kterých jsem vám psal, tak byste tohle nikdy nenapsal - tudíž vůbec nevíte o čem je ve skutečnosti řeč a blábolíte tady jen vy. Protože ta ochrana je onen klíčový prvek, který předchází problémům, jednoduše řečeno, když na tom vašem rozvaděči něco poškodíte, tak ho díky ochraně vyřadíte z funkce a chybu musíte najít a opravit.
Já jsem dále nepsal nic o tom co je to za instalaci, ale napsal jsem vtip, že každý požár FVE se dnes "automaticky" háže na vadnou instalaci, přičemž já tvrdím, že problém je spíše ve stárnutí materiálů a zanedbání údržby.
Do startéru kamionu teče daleko víc než 200A, ale to je proud řekněme "zkratový" trvající maximálně pár sekund a hlavně od baterie ke startéru ten kabel měří kolik? max. 3 metry a po celé cestě je skrytý v konstrukci auta. Zespodu vám žádná voda nikdy neteče a kontakty baterie, kabel ani startér nejsou umístěny v oblasti podvozku, ale výše.
Citace z vaseho prispevku:"přičemž každý elektrikář vám řekne, že prakticky žádná komplexnější elektroinstalace, která je celoročně vystavená povětrnostním podmínkám panujícím na střeše orientované na jih, nemá šanci vydržet moc dlouho."
Ani si nepamatujete co jste psal a chcete mne poucovat.Ochranne prvky jsou vsude od toho aby zabranily urazu nebo pozkozeni zarizeni v pripade zavady nebo neodborne manipulace,ale rozhodne nenahrazuji kvalitni provedeni elektroinstalace.Kdybych se spokojil s vasim tvrzenim,ze vse na co prsi nebo sviti slunko se poroucha,tak bych nemel mimo dum jediny drat a nespolehal bych se na to,ze jistice a chranice vsechno zachrani.
PS.O kamionu uz radeji nic nepiste,zcela zrejme jste nikdy zadny nevidel.Starter je vetsinou na spodku motoru,kabely v drtive vetsine v ramu podvozku.Ze vseho se da po zime seskrabavat bahno se soli.
Teď jsem četl článek, že každý zaměstnanec v Jablotronu dostane odměny 300 tisíc jako podíl ze zisku. Od manažerů po poslední uklízečku....a myslíte, že třeba uklízečka ve škole nebo školce, popř. učitelka dostane takové odměny. Ani náhodou. Se probuďte, lidé ve veřejném sektoru se v žádném případě nemají lépe platové než ti v soukromém.
Dohledejte si statistiku ministrestva prace.Prumerna mzda ve statnim sektoru je vyssi nez v soukromem.Davat jako priklad malou firmu s necelymi 600 zamestnanci je trochu mimo.Asi jako kdybych na prikladu asistentky reditele prazskeho magistratu tvrdil,ze asistentky ve statnim sektoru se maji uplne nejlip ze vsech.Nejhorsi na tom vsem je to,ze prumerna mzda se vypocitava i z platu manazeru.V soukromem sektoru si na to manazeri museji vydelat,ale u statnich firem a uradu se vsichni odmenuji jako kdyby sefovali zlatym dolum nebo meli minimalne 2 doktoraty a nobelovku k tomu.Pritom valna vetsina statnich firem zije z dotaci nebo je v rozkladu.
p. Gold bude zřejmě zedník. 😀 Pro stavební rozvaděče existují celkem jasné a přísné normy. Musíte je mít zapojené do obvodu jištěného jak proudovým chráničem, tak pojistkami a samotný rozvaděč musí jistit své přípojné body rovněž.
Jak jistě ze školení "padesátky" víte, v DC obvodech ochrana proudovým chráničem nefunguje (pročež je vaše blekotání o stavebních rozvaděčích úplně mimo mísu), tudíž jediné co můžete hlídat je limitní proud (tedy klasická pojistka). S ohledem na (poměrně nízké) napětí a poměrně velké proudy tekoucí z panelů FVE do měniče si nemyslím, že máte vůbec nějakou šanci jistit vedení proti typické závadě, jakou je elektrický/tepelný průraz izolace.
Zmiňovat v tomto ohledu DC rozvody náklaďáků, kde se pracuje typicky s proudy max. 20 A (jištěno) mi připadne jen trochu méně směšné, než ten staveništní rozvaděč.
Prectete si pozorne muj prispevek.Pisu o drsnem zachazeni a skutecne nepriznivych okolnich podminkach a presto dlouholete funkcnosti.Byla to reakce na vase tvrzeni,ze cokoliv vystavene desti a slunku za chvili nefunguje coz je evidentni blabol.Nepisu vubec nic o ochrannych prvcich ani velikosti proudu a napeti.Mimochodem z fotografie asi tezko poznate jestli ma majitel na strese napr. 650VDC/10A nebo 5x 130VDC/10A nebo 130VDC/50A.K videni je cokoliv z tohoto.
PS.Mimochodem do starteru na kamionu tece pri startu dost pres 200A.Vetsina kamionu nema zespodu zakrytovany motor a presto vse funguje.Je to jen o tom jak kvalitne je provedena elektroinstalace.
Statni zamestnanci se uz dnes maji lepe nez zamestnanci v soukromem sektoru.Pritom soukromy sektor je to,co plni statni kasu a proto by mel byt hyckan.Hyckani jsou naopak ti,kteri ze systemu pouze cerpaji a zadne hodnoty nevytvareji(nebudu zde vyjmenovavat vyjimky,ktere jsou pro chod spolecnosti nezbytne).Jsem zvedav co tento stat bude delat az tento zdroj penez(soukromy sektor) vysche nebo se zadrhne.
V první řadě: jsou známy případy požárů FVE a není jich zrovna málo. Takže pokud hoří stavba s FVE směrem od střechy, je zcela relevantní pátrat směrem k FVE a její elektroinstalaci zahrnout mezi podezřelé. V tomto případě to mohla být i vlastní půdní vestavba, která tam zřejmě byla.
Já jsem reagoval na titulek zmiňující FVE a "důvody" které obvykle zazní jako odůvodnění, proč to hořelo - přičemž každý elektrikář vám řekne, že prakticky žádná komplexnější elektroinstalace, která je celoročně vystavená povětrnostním podmínkám panujícím na střeše orientované na jih, nemá šanci vydržet moc dlouho.
P.Metelka bude dozajista vsudebyl a vseznalek.Jen pro uplnost se zeptam-videl jste nekdy stavebni rozvadece,ktere se leta povaluji na stavbach a presto stale funguji?Videl jste nekdy DC elektroinstalaci na kamionech,ktera bez problemu vydrzi stovky tisic kilometru?Byl jste nekdy na strese s FVE a videl jste instalaci na vlastni oci?To co nekdo rekne aniz by to nejak dolozil ma nulovou vypovedni hodnotu.Novinari si nasli svuj cil a musime se smirit s tim,ze jakmile je na strese fv panel,tak je strecha okamzite odsouzena k sezehnuti na popel.
Pane Gold asi jste jeste nikdy nestal ve stau auf autobahn treba na A7 jinak by jste nepsat takovy nesmysl.
17 let jsem jezdil EU kamionem,takze urcite stal,mnohokrat.Pri nehode,ktera se vysetruje nekolik hodin a umoznuji li to mistni podminky policie osobni vozy z dalnice "odklizi".Nemluvim o zacpach z provozu nebo drobnych nehod,ktere jsou za hodinu odklizene.
Strhla se tu skutecne pekna debata o uzitecnosti tohoto nakupu,ale nejak v tom frmolu zapadl drobny detail.236+210+79=525 vozidel.Nikoliv 515.Budu li uvazovat nejvyssi uvadenou cenu,tak to mame 525x840000=441 000 000kc.Jako danoveho poplatnika by mne zajimalo za co bude utraceno chybejicich 71 milionu kc z celkove sumy 512 milionu kc a co bude s temi 10 vozy ktere nesedi v celkovych poctech.Je to provize pro podepisujici delegaci nebo je smlouva opet tak napsana,ze nikdo vlastne ani nevi co a za kolik kupuje???
Elektromobily jsou logickou evolucí automobilového průmyslu ať se to někomu líbí nebo ne...🙂
O evoluci automobilu zjevne nic nevite a pisete hovadiny.Pan Bugatti mel uz na zacatku 20.stoleti elektromobil vlastni konstrukce s dojezdem a rychlosti cca jako prvni e-golf na zacatku 21.stoleti.Prototyp si ponechal na jezdeni po tovarne a okoli s tim,ze pro normalni pouzivani je takove vozidlo k nicemu.Naopak spalovaci motory jsou evoluci elektromobilu.Podivejte se na technologicky pokrok spalovaku za poslednich 100 let a porovnejte to s pokrokem v bateriich a elektromotorech.Vy ,zeleny ekomozci si urcite take myslite,ze svicka je evoluce zarovky.
Přesně. To v ČR nehrozí. Tady se většinou ani ty auta z dálnice neodkloni
Co cekate,na vlastni oci jsem v Praze zazil jak tramvaje z Vrsovic najizdely do Belehradske,ktera byla nahore ucpana vaznou nehodou.U nehody jiz policie,dokonce hlaseno v zelene vlne,ale dispecer asi poslouchal jiny kanal.Objizdna trasa existuje .
Vždyť píšu o transitní kamionové dopravě (jak tu už mnozí zmínili - díky za to 👍), to jest kamiony pouze projíždějící Českou republikou, ty bych na hranicích naložil na vlak, profrčí třeba 320 km/h z rakouských hranic na polské a tam je zase vypustíme na silnici těsně před hraničním přechodem 👍
Vtipe vylez!320km/h u nas budou vlaky jezdit v dobe kdy nikdo ze zde diskutujicich uz nebude nazivu.A u nakladnich vagonu to ani z aerodynamickych duvodu neni mozne.Fakt je ale ten,ze treba ve Svycarsku severojizni tranzit kamionu funguje uplne v pohode.Jenze rychlotrat podel D1 nebude ani za 50 let a stavajici trate jsou uz beztak pretizene.
Tak za 1.ranni nehoda na D1 v podstate naplno ukazala jak velke % ridicu jen tranzituje pres Prahu a jaky kolaps zpusobi nehoda na vypadovce-kdyby vsechen tranzit byl na neexistujicim okruhu,tak takovy kolaps nenastane.Za 2.je skvele poslouchat v radiu vyzvy k zaparkovani na okrajich Prahy a do mesta vjizdet pouze v nejnutnejsich pripadech.To jsou asi myslena ta neexistujici zachytna parkoviste o kterych p.Hrib tvrdi,ze jsou zbytecna a moc draha.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Viděli jste někdy v Londýně týpka na kole nebo mopedu a na řídítkách s atlasem města? To jsou adepti na taxikáře, připravují se na zkoušky z místopisu. I dnes, v době navigací, musí mít základní znalost o městě. A že Londýn je sakra větší než Praha… vozidla jsou unifikovaná, cena jednotná. A nikdo se vás tam nesnaží okrást.
Tady po ženě mého kolegy - je Angličanka - chtěl taxikář nehoráznou sumu za cestu z letiště na sídliště. Když na něj pak spustila obstojnou češtinou, odvezl ji i s její kamarádkou za město, tam je sprostě vyhodil z auta a odjel. Ani si nestihla zapamatovat registračku… sice si pak stěžovala u provozovatele taxi, ale… na dotyčného řidiče “nepřišli”.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Skoro vsichni tady tahate z rukavu vylhane pribehy o taxikarich-zlodejich.Kolik z vas ma osobni zkusenost?Dle statistik bylo v nejhorsich casech taxizlodeju pouze 4-5%.Muzete podekovat magistratu,ze za 30 let je nebyl OCHOTEN vyhnat z ulic.Ostatni delaji poctive svou praci a vy je jen sproste urazite.Bolt a Uber svoji dynamickou tvorbou cen okradaji take,ale s tim jsou tupe ovce spokojene,prestoze to je casto nad hranici magistratniho maxima.Ale nedej buh aby tolik chtel skutecny taxikar.