Bohužel stavět p+R v Praze je mýtus a reálně úplně k ničemu. Jestliže do Prahy dojíždí 500tis aut každý den tak aby se to nějak projevilo byste museli postavit alespoň 100tis parkovacích míst X řekněme 200tis/místo pokud to nebude parkovací dům. Pokud ano, tak minimálně X 500tis a máte finální cenu za parkování, které by nikdo nezaplatil....
Pouzivate naprosto stejne argumenty jako p.Hrib.Argumenty zalozene na neznalosti problematiky a lzich.Jestlize se v nocnich hodinach projdete po prazskych ulicich,tak zjistite,ze v drtive vetsine jsou parkovaci mista plna i v noci.A jelikoz ulice nejsou nafukovaci,tak je jasne,ze rano se do nich uz pul milionu dalsich aut nevejde.Oni ty auta totiz jen projizdeji-a ano existujou na to statistiky kolik aut tranzituje pres centrum,jenze ty politiky vubec nezajimaji.Nehodi se jim totiz do kramu.Dalsi obludna lez je tvrzeni,ze P+R parkovani se nevyplati a je zbytecne.Pro spoustu lidi mimo Prahu je MHD dost komplikovana,pretizena nebo nedostupna(nechci se dotknout vsech prazanu,ale ne vsude vam nekdo postavi nove koleje se zastavkou kazdych 300m i kdyz pod temi kolejemi vede metro)a hodne by jim pomohlo dojet na nejblizsi P+R parkoviste a pokracovat dal metrem.Zaroven vam kazdy stavar potvrdi,ze patrove garaze jsou nejlevnejsi stavba jaka vubec existuje.Temer zadne inzenyrske site a v podstate jen skelet z betonu.Jenze pozemky na okrajich Prahy se prodavaji obchodnim retezcum(tech je asi porad malo)a cokoliv chce postavit stat je samozrejme moc drahe,protoze stat to jinak ani neumi.A okruhu se asi nedockame nikdy,protoze dopravou nejvice postizene mestske casti jsou paradoxne nejvetsi potizisti pri vsech schvalovacich procesech a svym volicum politici vnucujou myslenku,ze okruh vse jeste zhorsi.Ke zcestnym myslenkam regulovat dopravu formou zakazu se asi nema cenu vubec vyjadrovat-temer vsichni sem jezdi pracovat(krome politiku)a Praha se bez nich tak nejak neobejde.
5MWh baterie? To jsou počty teda...
Naštěstí FVE instalací přibývá i přes vaše počty. A nejen v domácnostech. A cena baterií klesá, protože i přes vaše počty výrobci baterií neustále investují do vývoje nových technologií.
Spočítejte mi ještě, proč třeba naše elektrárny neutáhnou další elektromobily, ať se ještě trochu zasmějeme...
Elektrarny je utahnou,ale ne ty fotovoltaicke pokud budeme vychazet z predpokladu,ze normalni clovek chce ve dne jezdit a v noci nabijet.FVE samozrejme prybyvaji,ale vetsina z nich rozhodne neprispiva ke stabilite rozvodne site.Provozovatel site nikdy nemel dopustit pripojovani FVE bez nejakeho minimalniho uloziste.A uz vubec to nemel stat dotovat.
PS.Neplette si mne s nejakym neznalkem,ktery odmita technicky pokrok.Sam mam na strese FVE(bez dotace) s bateriovym ulozistem na 3 denni produkci a presto jsem odmitl pripojeni do DS s jakymkoliv prodejem prebytku.Jen tak mimochodem jeste pred prichodem vsech tech ekospasitelu planety a rozdavacu dotaci jsem si nechal za sve penize vsechny svody ze strech napojit do velke nadrze a destovku zachycuji.To,co melo byt uz davno povinne(kuprikladu kvuli ochrane kanalizace behem privalovych destu)tak na to se dnes vesele rozdavaji dotace.
Muzete donekonecna pocitat ekonomicke prinosy cehokoliv,ale dokud se neoprostite od dotaci,tak to jsou vsechno vypocty nanic.
Tak nějak jsme v článku "zapomněli" zmínit (protože to není tak skandální, že....), že se taky stále častěji dostáváme k cenám v záporných číslech, tedy že elektřina stojí nula a méně.
To už se do článku moc nehodí....
Ve skutecnosti elektrina nestoji mene nez nic.To jen prenosova soustava narazi na svuj strop a provozovatel se snazi nekomu zaplatit za to,ze te siti ulevi.Kdyby kazdy majitel FVE mel povinnost mit odpovidajici bateriove uloziste vzhledem k vykonu,tak ceny budou stabilnejsi.
Tak baterie je pro domácí FTV základ, mám 9,6kWh a to mně většinu dní na večerní a noční spotřebu stačí a úložiště přibývají každým dnem a i elektromobil je takovým úložištěm. Jinak si přebytky ukládám za mírný poplatek u ČEZu a nyní když tolik nesvíti si uložené kWh odebírám ze sítě. Posiluje se distribuční síť aby ČEZ mohl přebytky vyměňovat se sousedními státy a budoucnost vidím růžově i bez pálení uhlí.
Vy odmitate priijmout fakt,ze posilovani site plati i lide,kteri FVE nikdy mit nebudou.Dotaci na FVE vam rovnez plati bezny danovy poplatnik.Ekologicke smysleni vam podobnych zacina a konci na tom,ziskat neco na ukor jinych.
O vzhlednosti jaderné elektrárny mají třeba u Dukovan/Temelína jasno (a v okruhu desítek km - jsou vidět opravdu daleko)... O té ekonomice jádra - to jako vážně?
Mimochodem - kam vede centralizace energetiky v případě války vidíme dobře teď na Ukrajině. Velké elektrárny vybombardované a my tam vozíme malé zdroje.
Proti jádru nemám nic, ale opravdu ekonomické/ekologické (nevyřešené skladování vyhořelého paliva, vysloužilých reaktorů) není...
JE jsou snad to jedine,co rusove nebombardovali primo.A elektrina z JE ve finale tece pres stejnou rozvodnu jako elektrina ze solaru.Valecny stav je fakt dost chaby argument proti JE.
Myslim si,ze ve skladovani a zpracovani vyhoreleho paliva jsou technologie rozhodne dal nez napr.technologie bateriovych ulozist.
Co se tyce ekonomiky?Tohle vazne chcete pocitat?Muzu vam poskytnout maly vzorecek,protoze vim kolik stoji a kolik vyrobi FVE vcetne baterioveho uloziste na par dnu.JE o nominalnim vykonu 1000MW vyrobi za rok 8760000MWh elektriny.Nepotrebuje zadne baterie,protoze vyrabi kazdy den bez ohledu na slunicko nebo vitr.
10kWp FVE vyrobi v nasich zemepisnych podminkach idealne 11MWh elektriny rocne,z toho cca 85% od jara do podzimu.Takze potrebujete z letni vyroby minimalne 50% ulozit do baterii na zimu-efektivneji to zatim neumime navzdory tvrzeni politiku.Takze to mame 10kWp FVE + rekneme 5MWh baterie.Cena te FVE bude kolem 200000kc a cenu te baterie odhaduji prinejlepsim na 10000000kc.Cena se muze samozrejme diky velkemu mnozstvi snizit,ale take diky potrebe dodrzeni prumyslovych a bezpecnostnich standartu take zvysit.Vysledek je asi takovy:8760000:11= 796363.
Dale 796363x10200000= 8 122 902 000 000kc.Slovy je to 8 bilionu 122 miliard a nejake drobne abychom meli jistotu,ze nam slunicko pokryje to co nam pokryje jeden 1000MW blok Temelina.Do teto rovnice jeste neni zapocitana plocha,na ktere budou muset byt FV panely.Temelin vedle toho bude vypadat jak anglicak na parkovisti pro kamiony.
Takze ted trochu vazne--opravdu chcete debatovat o ekonomice obnovitelnych zdroju???
Máte pocit, že Němc trpí nedostatkem půdy/území? Nebo my? Kolik území zaberou povrchové doly na hnědé uhlí? Podívejte se na letecké fotografie okolí Mostu, Sokolova atp. Řekl bych, že jsou vidět i z ISS pouhým okem.
Mimochodem - uhlí v ČR ubírá minimálně 10 mil. tun z železničních přepravních kapacit (ČD Cargo přepraví celkem cca 60 milionů tun zboží celkem)... Více než polovinu z toho (5.7 milionů tun) zhltnout Chvaletice (3,7mil. tun ročně) a Opatovice (2 mil. tun). Jejich provoz tedy mimo jiné znamená nárůst kamionové dopravy v ČR a emisí z ní - železnice nemá volné kapacity.
A další mimochodem - domácnosti v celé ČR spálí jenom 1,5 milionu tun uhlí...
.
Proč nám tato "tvrdá data" nepřednese "laik energetik" pan Dušek? Protože mu z penězenky práší mour pana Tykače...
Ono je tak nejak uplne jedno kdo plati pana Duska.Stejne jako je jedno kdo plati vas.Mel bych jen par technickych otazek kdyz jste tak velky znalec a zastance tech vetrniku.Za 1.co se ve skutecnosti stane kdyz v CR odpojime na mesic vsechny obnovitelne zdroje,prestaneme EE dovazet nebo vyvazet a budeme ji vyrabet pouze z jadra a uhli???Myslim nejake prakticke,meritelne a viditelne dopady na obyvatelstvo,ekonomiku,prirodu.Za 2.cose stane kdyz Nemecko na mesic odpoji vsechny uhelne a plynove zdroje EE a zaroven prestane EE dovazet???Az na tyto otazky naleznete pravdivou odpoved,tak potom muzete rozjimat nad tim,proc jsme se vrhli do GD kdyz na to jako lidstvo nemame potrebne technologie!
PS.Z vasich prispevku jsem zaroven usoudil,ze uhli a mazut vam nevoni,ale plyn ano.O par prispevku jinde jste nekoho nazval "fosil".Dovolil bych si podotknout,ze plyn je rovnez fosilni palivo.
Nikdo se zdá neřeší že prakticky za dva roky se začnou u nás zavírat uhelky čím se nahradí nikdo neví za dva roky se u nás nepostaví vůbec nic ani se nekopne do země pak to svedeme na Babiše a Putina . A nakonec Pirátka Gregorová pravila že zavřít automobilky nevadí že vnikne jiný průmysl ale co bude produkovat když všechno obsadila Asie to nikdo neví .
Pirati jsou vizionari.Cim vic fabrik zavreme tim min elektriny budeme potrebovat.
V diskuzi níže se střetávají dva názorové proudy. Jedni věří, že to s obnovitelnými zdroji zvládneme, druzí že nikoliv.
Otázka ale zní: Za kolik?
I kdybych bylo nutné pustit záložní zdroj (jedno zda na mazut, plyn nebo uhlí) jen na jednu jedinou hodinu ročně, aby se zabránilo blackoutu, tak těch zbývajících 8765 hodin ročně ten záložní zdroj musí někdo udržovat, opravovat, investovat to něj apod. A to stojí nemalé peníze, které zaplatíme my jako spotřebitelé EE. To je hlavní důvod, proč v posledních letech roste platba za distribuci EE (i když cena za silovou EE třeba i mírně klesá). Obávám se, že do budoucna se bude cena za distribuci EE bude dále zvyšovat.
Obnovitelné zdroje vyrábějí EE "zadarmo", ale svojí nestabilní provozní podstatou generují nutnost investic do záložních zdrojů a do posílení přenosových sítí. Považuji za dost nefér, že se náklady na tyto investice pak přenášejí na spotřebitele EE. Měli by to platit provozovatelé obnovitelných zdrojů. Rázem by ale byla ekonomika těchto zdrojů úplně jinde...
Obnovitelne zdroje nic nevyrabi.Elektrinu vyrabi z obnovitelnych zdroju technologicke zarizeni.Vzhledem k tomu,ze ma nejakou porizovaci cenu a nejakou zivotnost,tak se da vcelku presne spocitat za kolik vyrabeji elektrinu.A zadarmo to rozhodne neni.To si mysli jen hlupaci a politici.
800 eur za MWh není žádná hrůza když se jedná o jeden den za měsíc. Obchodníci se rychle zahojí na téměř nulových cenách, které na burze panují mnohem delší dobu a nakoupí za ně pro své zákazníky tedy mnohem větší objemy. Určitě se tady najde pár pošuků, kteří by kvůli pár dnům v roce stavěli jaderky. Uvědomte si jednu věc, až ty jaderky začnou za 25 let dodávat do sítě, bude energetika fungovat úplně jinak. Stavět nový jádro je stejně pitomý, jako zavírat to starý. Už za 15 let budou tyhle diskuse k smíchu. Svět se mění rychleji, než si průměrný Evropan umí představit a používat na řešení nových výzev a problémů stále stejná stará řešení může jenom blbec. Krásný větrný den 😃
Jojo,svata pravda.Za 15 let uz bude slunicko svitit i v noci a vitr foukat i behem bezvetri.A tahle diskuse bude k smichu.Pokrok v bateriich je za poslednich 100 let maximalne v radu vyssich desitek %.Vsechny ty prevratne vynalezy jsou stale jen na papiru.JE umime a fungujou,ale v zajmu "ekologie" radeji palime uhli,mazut a plyn.Pominu li otazku penez,tak nejhorsi je evropska zavislost na cizich zdrojich.Ale porad se ohanime tim,jake technologie budou za 15-25 let.Sveho casu dokonce i Ceska sporitelna spolufinancovala nejaky projekt baterioveho uloziste pro RD,ktere v lete ulozi energii na zimni provoz.Dnes jsou to uz davno odepsane penize a nikdo soudny se k tomu radeji nehlasi.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Nechapu,kde se u vas bere pocit nadrazenosti nebo nejake bohorovnosti,ze kazdemu tykate,ale i tak vasi otazku zodpovim.
Kazdy den lze najit ve zpravodajstvi nove clanky o nejakych prirodnich katastrofach,ktere zarucene prameni z lidske cinnosti,kterou je nutne nalezite zpoplatnit(sankcionovat) v zajmu zachrany planety.Zde je dnesni priklad:
Kdybyste marne hledal v clanku o cem to vlastne pisu,tak tady je citace z clanku:
"A pokud by Česko nemělo žádné nerecyklované plastové obaly a na „vlastním zdroji“ by do rozpočtu EU nic neodvedlo, chyběly by v unijním rozpočtu peníze a členové by je stejně museli dofinancovat z jiných zdrojů."
Prelozeno do cestiny:vubec nejde o ochranu prirody pred plasty.Jde o prachsprosty vyber penez do nejakeho fondu a i kdyby vsichni v EU zrecyklovali 100% plastoveho odpadu,tak fond je treba naplnit.
Porad vam to nepripada jako "zelene holeni"???
Najezdil jsem s Priusem cca 350t km.Na to auto nedam dopustit,novy majitel s nim jezdi jiz ctvrty rok a zatim si na nic nestezoval.Nejvetsi katastrofa 5.generace je jeji cena a dostupnost pouze plug-in verze.V roce 2014 jsem jej kupoval v autosalonu jako novy za 540t kc.Chtit vice jak mega za auto takoveto velikosti je dost mimo realitu.Kdo potrebuje jezdit na baterku,tak za tyto penize koupi slusne EV.Kdo nema kde dobijet,tak pro nej je jednoznacne lepsi volbou klasicky hybrid.Ten se ale z "tezko" pochopitelnych duvodu v Evrope neprodava.K zminovane spotrebe bych jen dodal,ze Prius zral na dalnici pri 130km/h skoro 7l/100km.Vubec neverim tomu,ze toto s 200kg baterie navic dokaze po vybiti baterie jezdit za 4l.A zlehcujici pripominky ohledne kufru maji pravdepodobne jen ti,kteri ho nevideli na vlastni oci.Plug-in ma podlahu kufru nad urovni narazniku a nedate do nej vubec nic.I fabie ma pouzitelnejsi kufr.A nemluvim o stehovani.
Pan Fiala a nejen on-plati to pro vsechny politiky-nechape,ze je potreba delat predevsim jinou politiku,nikoliv jinou kampan.Slibit neco v kampani a nasledne cele volebni obdobi rozkradat a zadluzovat tuto zem vede akorat k tomu,ze se tady kazde volebni obdobi strida vladnouci garnitura a lide jsou otraveni tim jak vladne a voli protipol a tak dokola.A dluhy stale narustaji a skutecne problemy nejsou reseny,protoze je stale potreba delat dobrou kampan a neco lidem slibit.
Dotace nám ukazují že zásadní bariéra k většímu rozšíření Ev aut je cena,stačí aby klesla o 200k a prodeje výrazně rostou. Samozřejmě že příští rok bude pokles,pokud se neprojeví snížení úroků,nebo nižší cena. Tak jak to vidíme v Německu,ale je to tím že je ten letošní rok extrémně vysokou, takže je vysoká srovnávací základna. Dlouhodobě jde o růst. Jen je otázka jak je rychlý...
Takto bych to asi neformuloval.Bohuzel jsme narod tupych ovci,ktery jde za dotaci/slevou jak to stado ovci za kozou.Podivejte se na jakekoliv dotace,obzvlaste ty z posledni doby spojene s greendealem.FVE,tepelne cerpadlo a jine vymozenosti zarucene poridite bez dotace levneji a kvalitneji nemluve o svazujicich podminkach tech dotaci.V pripade elektromobilu je to uplne to same.Limit stari na dotaci pul roku a 6000km.Presne na miru prodejcum aut-predvadecky se do toho vejdou.V nemecku takovou ojetinu sezenete i bez dotace za lepsi penize.Muzete to zaplatit klidne hotove,takze dalsi uspora.Nemusite to psat na firmu.Muzete to za rok preprodat.Jen vam bude chybet v polozkach dal/ma dati to skvele sluvko "dotace".A abych nezapomnel-dost lidi si stale mysli,ze ty dotace nam posila nejaky hodny strycek z Bruselu.
No ono k tomu v podstě dojde, akorát to nepůjde přes auto ale přes palivo. viz. schválená legislativa ETSII, která od roku 2027 zavádí trh s emisními povolenkami i na benzín a naftu pro maloodběratele. Takže když budete mít auto se spalovacím motorem tak to bude fajn, ale budete ho krmit benzínem klidně za 70 Kč za litr:-(
Myslim,ze toto nebude tak jednoduche.Oni si to panove v Bruselu predstavujou uplne stejne jednoduse jako jine veci aniz by vzali do ruky kalkulacku.Postupem casu bude totiz pribyvat elektromobilu.Ruku v ruce bude zdrazovat elektrina(investice do rozvodnych siti bude muset nekdo zaplatit),takze to zdrazeni fosilnich paliv v pomeru k te elektrine nebude tak drasticke.Nemluve o tom,ze s ubytkem spalovacich aut se bude muset nejak kompenzovat vypadek spotrebni dane s fosilnich paliv.
Porad jsem videl v primem prenosu v televizi a jedna vec pro mne byla naprosto sokujici.Docela by mne zajimal odborny nazor psychologa nebo psychiatra,ktery to rovnez videl.Pan Vislous mel naprosto nepokrytou,rekl bych az detinskou radost z toho,ze evropane se konecne probrali a budou nakupovat cinska auta,protoze ty jsou levnejsi.Absolutne zadna starost o osudy vyrobcu,jejich zamestnancu,jejich odvodu do statnich pokladen atd.Tento pomatenec sedi na nekolika zidlich,ktere jsou mimo jine z techto dani placene.Zaimalo by mne jestli si to vubec uvedomuje.Presne takovi lide privedou evropskou ekonomiku do hrobu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A jakou motivaci má občan Prahy pro stavbu P+R? Téměř žádnou. O co zájem je, je výstavba parkovacích domů pro místní. Vždy mě baví sny plánovaců, kdy si myslí, že se budou ve velkem stavět P+R parkoviště na nejdražších parcelách ve městě u stanice metra.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tohle je hodne pomateny nazor.Za 1.obcan Prahy by mel mit obrovskou motivaci pro to aby ve meste ubyla auta.Za 2.nejdrazsi parcely jsou ve meste,nikoliv na okraji u konecne metra.Za 3.parkovaci domy pro mistni jen zvysi mnozstvi aut ve meste.Kazdy by totiz chtel parkovat co nejbliz u domu.A doposud nikdo neresi mnozstvi aut na bytovou jednotku.Staci se podivat na nova sidliste-vsude podzemni garaze a ulice presto preplnene parkujicimi auty.Za 4.jak je mozne,ze prazan nemusi platit trzni cenu za parkovani,ale mimoprazan ano?Vyplyva snad z nejakeho zakona nebo vyhlasky takove pravo?Na vsechny,kteri nadavaji na mimoprazaky,ze jezdit autem neni zadne pravo se to snad vztahuje taky nebo ne?
Bylo by dost zajimave nechat vypracovat studii,jak by vypadalo mesto kdyby museli trzni parkovne platit vsichni,kdo nevlastni parkovaci stani nebo garaz.A jeste zajimavejsi by byla studie jak by to vypadalo kdyby u kazde dalnice do Prahy bylo P+R parkovani alespon pro 10000 aut s primou navaznosti na MHD daleko za hranicemi sirsiho centra.(rozumej napr.Zlicin a nikoliv Smichov nebo C.Most a nikoliv Vysocany)