Byl jste někdy u požáru? Myslím fyzicky, ne že jste ho viděl někde v TV. Být, barák umí chytnout neskutečnou rychlostí zvláště když v tom Bohumíně pokud si to dobře pamatuji to ten co to zapálil ještě podpořil nějakou hořlavou látkou. Co se týče rychlosti. Zrovna včera jsme měli cvičení (jsem v JSDH cca 30 výjezdu za rok a někdy nám propadne platnost lahví tak než aby se jen tak vypustili lezem v plném oblečení na místní 40m rozhlednu) i trénovaný člověk se tam vážně nedostane za minutu a výtah použít při zásahu nesmíte. Doporučuju víc přemýšlet a méně poslouchat kde co kdo plácá na internetu
OK, souhlasím, tedy zásah u požáru v Bohumíne byl úspešný, 11 lidí zemřelo, z toho 5 vyskočilo z 11 patra k nohám hasičů, všechno sedí?......... je to jen pouhé shrnutí faktů, něco se skutečností nesedí? tedy zásah byl ůspěšný - požár byl uhašen a 11 lidí zemřelo?.... a toto považujete za ůspěšný zásah?............OK,skutečně blahopřeji...........
Nejsem odborník, proto nemohu kritizovat zásah hasičů, ale jako úspěšný, když shořela celá společná střecha na několika objektech, bych ho asi nehodnotil. Velice mi to připomíná taky málo úspěšný zásah hasičů, který bude mít čtvrté výročí pozítří a tím byl žhářský útok a následný požár v Bohumíně s 11 obětmi, z nichž 5 v zoufalství vyskočilo (nikdo nepřežil) z 11 patra, byť už hasiči byli na místě.
Attila už 5 let nebojoval, je to spíš bývalý MMA zápasník, ale kdo by se do klece nepostavil za 7,5mil Kč, že? Na výsledku mu nezáleželo, odměnu dostane stejnou, jinak by se nenechal Vémolou 2x hodit na zem, osobně si myslím že vítězství Vémolovi daroval za ty prachy, které díky němu inkasoval a zajistil si tak možná třetí zápas za dalších 10, 15mil.Kč?
Ano, jak jsem psal v předešlým diskusním příspěvku, všechny auta mají dojezd cca 200 km. Tam kde již používají nové typy baterií tak nabití trvá na cca 150km jenom 15 minut. U super nových baterií sodíkových, již taková auta jezdí, se to nabíjíte z domácí zásuvky na 220V. Já tomu nevěřím, ale nezávisle jsem to četl na 3 motoristických webech, samozřejmě ne evropských.
Neznám parametry baterky ani elektroniky, ale pokud má auto dojezd 200km na 30kWh baterii, na ujetí 150km potřebuje dobít 22,5kWh a pokud má dobít 22,5kWh za 15 minut potřebuje výkon nabíječky 90kW. U Lidlů (nabíjíte téměř za polovinu ceny než u ČEZu, PRE, EONU) má DC dobíjení výkon 50kW, tedy dobijete místo za 15 minut taktéž za skvělých 27minut a celkově za 160Kč. Z domácí zásuvky výkonem kolem 2kW vám to bude trvat 11 hodin. Samostatnou kapitolou je zimní dobíjení a dojezd EV, ten mi přes zimu u Dacie Spring klesl z jaro-podzim dojezdu 280km na pouhých 150km.
Moc pěkné, že je nejlevnější. Jen za nějakých 585 000 ( nabíjecí kabel je za příplatek).
Pak ale zjistíte, že v zimě při 0° C se zapnutým topením (celkem logicky) to ujede rychlostí 110 km/h úchvatných 74 km (oficiální apka Dacie na jejich webu). Kolik to ujede při -5° C a 130 km/h, to raději v aplikaci už nastavit nejde.
Za ty prachy to je přece super!
Mám Dačku, tu první 33kW, v práci, tak mohu objektivně říct, že proti jaro-podzim dojezdu 280km (po okreskách) je ten zimní jen 150km. Dá se s ní jet i 130km/h, ale je to auto do města a aerodynamický hluk je značný, stejně jako je obrovská spotřeba, jestli chcete někam po dálnici dojet (dálnice jsou pro e-auta zatím grátis) musíte jet jen 100-110km/h. Na 130km/h má Dačka omezovač, více z ní nedostanete ani v případě nouze třeba při předjíždění. Jaro-podzim jezdí i za 10kWh/100km, při DC nabíjení u Lidlů 7Kč/kWh vás km vyjde na 70hal, doma asi ještě levněji. Nabito máte u Lidlu za hodinu, v autě máte přes zimu hned teplo a můžete si zatopit i dálkově, samozřejmě vám to ubere nějaký km dojezdu. Má prostě výhody i nevýhody, mimo dálnice dobrá, na dálnicích použitelná, jen všechno degraduje obecně značná cena e-aut. Bourat v ní nechcete, jedna hvězdička z pěti možných z crash testu nevěští nic dobrého a nevytrhne to ani 6 airbagů.
Proč tam za ty nekřesťanské prachy nedají baterii s kapacitou alespoň 35 kW, aby to něco dojelo, tohle bude v reálném provozu tak 120, možná 150 kilaků, což je nic moc.
Když kapacita baterie tak 35 kWh a nikoliv 35 kW. Dačku Spring mám v práci, po okreskách se s ní dá jezdit za 10kWh/100km, tedy od jara do podzimu měla slušný dojezd cca.280km, teď přes zimu ale klesl na mizerných 150-180km. Příští týden s ní jedu na první garančku, tak jsem zvědav na cenu a stav trakční baterie po prvním roce a najetí zanedbatelných 3300km.
No já osobně bych problém viděl v těch lidech kteří tuhle cestu naplánovali. Od objednatele po dopravce. Laxní komunikace, protože se jim ještě nic podobného nestalo. Však to slyším každý rok na školeních bezpečnosti pořád. 😉
Kdybyste se mrknul do mapy zjistil byste že tato mizerná cesta za skleníky přechází v ještě mizernější (snad polní) tak že to je jediná cesta kudy se dá kamiony (navíc s vrtnou soupravou) dojet. Odkaz O tom že přejezd není v pořádku svědčí jasné vrypy na silnici: Odkaz
Strojvůdce měl smůlu že ještě byla tma a že vlak byl rychlík , který nestaví v Dětmarovicích (předchozí stanice) ani v Dolní Lutyni. Je otázka jestli návěs přepravující vrtnou soupravu měl nějaké boční osvětlení a na jakou vzdálenost ho ve tmě strojvůdce zahlídnul (pokud vůbec). Škoda života mladého člověka, ale nehoda byla kombinací mnoha faktorů a pochybení více lidí, není jen jediný viník
Fakt? Auto na firmu a dotace? V CR? To byla nejaka specialni akce? Mozna jsem neco prosvihnul,ale v CR se dotace na elektroauta pro firmu teprve rozjizdi. Takze mo to spis rijde jako takova uvaha co by kdyby?
Pracuji ve vysokém školství a Dacii Spring s dotací máme na škole už rok. Dotace (zřejmě byla jen pro školství) byla zřejmě 50% z ceny bez DPH, tak že jsme Dačku měli za cca.300t Kč. Jízda 130km/h po dálnici tímto autem je nesmysl, to by byla opravdu více dvojnásobná průměrná spotřeba (na 130 má dokonce nastavený omezovač), ale další katastrofa je zimní dojezd - z letních 280km teď ujede jen 150km!!!!!! Jinak teď jezdím za cca.1,30Kč na km, od jara do podzimu za cca. 0,70Kč na km (u Lidlu dobijete ss nabíjením za 7Kč/kWh, u ČEZu, PRE, EONu za 13-14Kč/kWh, letní spotřeba 10kWh, zimní 15-18kWh/100km, tak že ušetřit se dá .
Kombinovaná spotřeba dle WLTP: 16,6 kWh/100 km
Baterie: využitelná kapacita 65,4 kWh, verze Eco 48,4 kWh
......zimní spotřeba se pohybovala kolem hodnot 20-21 kWh/100 km
Dojezd 454 km, na 19“ kolech pohyboval spíše kolem hodnot 350–390 km, na standardních sedmnáctkách i v zimě přes 400 km....... tolik údaje z článku, ale ty hodnoty mi nějak nesedí, protože odporují fyzikálním zákonům. S větší baterkou 65,4kWh a průměrnou spotřebou 16,6 kWh/100 km mi vychází dojezd 393km, se zimní spotřebou 20kW/100km 327km, s menší Eco baterkou 48,4kWh a průměrnou spotřebou 16,6 kWh/100 km už jen 291km a se zimní spotřebou 20kW/100km už jen 242km........... za ty prachy nic moc.
Na BMW 7 byla po dvou letech ztrata milion korun myslim ze u Tesly S to bude podobne. Dojezd mam 450 - 630 km v lete mam letni kola R21 vzadu 295 sirku a v zime R19 zadek 285. Rozdil v dojezdu na mensich kolech je cca 50 km.
Ja ten rozdil leto/zima moc nepozoruji pokud ujedu v zime o 100 mene diky mensim kolim je to 50 km. Nas dum ma FTV a dobijeni resim v prumeru 2x tydne v zime treba 3x tydne zabere me to 5 vterin 😀. V pripade cestovani je omezeni minimalni protoze bydlime v Brne a miluji Alpy skoro kazda cesta je do Rakouska kde problem s dobijenim neexistuje. Pokud dodrzuji rychlost coz v Rakousku ani jinak nejde a jedete 130-135 km ujedu po dalnici priblizne 480 km. Nikdy tak dlouho nejedu vzdy zastavuji po cca 250-300 km na wc, kavu nebo obed na superchargeru ( jinde nedobijim) dobijim 15-20 min coz je cas ktery potrebuji na wc a kavu pokud nam zastavka vychazi na obed necham Teslu na dobijecce 30-35 min drive se najist nestihnu. Rozumim financnim moznostem kazdeho ale srovnavat Dacii s Teslou nelze. Zkuste si v Prazske Tesle pujcit Teslu 3 stoji milion ale rozdil oproti Dacii je neuveritelny.
Tak dík za info o Tesle S, s FVE na střeše baráku aspoň jezdíte skoro zadarmo (mimo zimu), ale obávám se že 99% Čechů si nemůže dovolit finanční ztrátu 1 mil.Kč za 2 roky (za BMW) která se bude opakovat i s Teslou, většina Čechů si, bohužel, ani nekoupí auto za 1 mil.Kč, holt nůžky se rozevírají, nezbývá než vám tiše závidět vaše finanční možnosti. Mějte se.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všimli jste si toho střihu mezi mletím pepře v litinovém mlýnku za necelé 2000Kč a jeho otevřením? Proč tam byl střih? Že by mlýnek nebyl tak skvělý a nestačí 13 pootočení, jak je nám předkládáno? Přoč nejdříve nakrájí a naklepe z masa motýlky a nakonec je rozřízne? Citrón chápu - kyselé rozkládá bílkoviny, ale česnek a zázvor do řízku?........... tak hlavně, že má sledovanost a dělá mlýnkům a nožům reklamu.