První, kdo to řekl nahlas jsou MOTORISTÉ a všem ostatním to vadí.
To, že stoupá počet registrovaných elmobilů na první dobrou vypadá, že je to dobrá zpráva pro čistotu vzduchu v Evropských městech,
ale velmi špatná zpráva pro globální klima!!!
Europoslanci prosazující Gryndýl to vědí také, že za ty prachy prosazují genocidu planety. Cílí však na drobné zpěvné ptactvo s nízkým vědomostním bohatstvím. Ti se díky svému egu potřebují zviditelnit a registrací elmobilu jakoby pomáhají zelené výzvě….
Nevědí, že elmobil je naprosto neekologický - sice nic nevyfukuje v lokálním místě provozu, ale jeho výroba a následné nabití jeho baterii zanechává tak obrovskou uhlíkovou stopu a tím zatěžuje životní prostředí mnohem víc, než benzínová či naftová auta. Dotacemi se to nepovede
Největší zastánce ekologie je kdo? Fosilfanatik.
Tady je článek na elektromobily.
Dotace celkově jsou špatné.
Možná Kozlíková dotace je jediná v pohodě, když stát nařizuje mít ekokotel, ale někteří před tím to zaplatily ze svého našetřil a koupil.
Prostě dotace bych zrušil.
Proč je podle vás kotlíková dotace OK a o dotaci na EV prohlásíte, že vy chudí přispíváte bohatým? Když to otočíme, proč mám já bohatým s barákem přispívat na kotel?
Pro začátek EV vypadá jako dobrá koupě ,pro usporu díky FV. Ale,když to udělá více lidí,tak stát na to uvalí poplatek,aby kompenzoval menší příjmy z paliv. FV + EV. Je taková investice,kterou nikdy za svuj život v benzínu neprojezdím.
Tak šup šup, běžte zpátky do školy. Třeba vás tam tentokrát naučí počítat.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
S prvním odstavcem s vámi naprosto souhlasím. Za 800 tis. pomeměrně velké a tudíž "žravé" auto s 50kWh baterkou, to si Škodovka docela fandí.
V úvaze o nabíjení z FVE je to o denním nájezdu u mě třeba cca 50km denně. Mě stačí denně dobít vetšinou jen okolo 6 max 8kWh. Což mám cca za 2 hodiny z FVE odpoledne dobito. Auto udržuji většinou nabité, tak když je špatné počasí, nenabíjím. Bez nabíjení vydržím týden.
Ano, většinou se šťastní majitelé EV ohánějí tím, že nabíjejí doma z FVE skoro zadarmo. Ale kdo z nás na to má, aby mohl být přes den, kdy svítí slunce (a to ještě ne vždy), doma a ne v práci?
Pro běžný denní nájezd 50-60km stačí odpoledne 2 hodiny energie ze slunce. Pro zdejší mudrce a rozumbrady je to bohužel nepochopitelné.
Dobrý den, nemáte pravdu.
Obyčejné spalovací auto co jezdí za 5,5-6l je v nákladech na palivo někde okolo 2Kč na kilometr. EV na veřejných nabíječkách cca 1,5kč. (15kWh*10kč cca)
ICE 30tis/15tiskm
EV 22,5tis (1,5*15)
15 tis dám za pojištění povinné+havarijní a servis dohromady. To je koruna na kilometr (při takovém normálním nájezdu 15 tis kilometrů za rok).
EV je dražší než spalovací auto, základní tesla3, která je jistě normálně použitelná, 1,1 mil, povinné ručení+hav pojištění Allianz s 50% bonusem cca 4+35=39tis Servis Tesly netuším, dejme tomu, že je nula, což asi není…
ICE 15tis
EV 39tis+?
Pneu letní+zimní á 2tis/kus, dvě sady 16 tis Kč, vydrží dohromady 100tiskm, takže cca 0,2kč/ km.
Pneu na Teslu 235/45R18 á4,5 tis/kus. Tj 36 tis za 2 sady vydrží na dvoutunovém výkonném autě 50 tis km, takže cca 0,7kč/km.
ICE 3tis/15t km
EV10,5tis
Ušlý zisk. Peníze které ušetřím nákupem levnějšího vozu mohu investovat do akcií nebo dluhopisů s výnosem dejme tomu 6% ročně. Tesla 3… 1,1 mil vs. třeba Ceed za 0,6mil… 500tis, 6% výnos po zdanění výnos 25,5 tis ročně… (Všimněte si že to zhruba pokrývá náklady na palivo, takže levnější spalovací auto vlastně taky jezdí zadarmo
Odpisy 15 let životnost
ICE 600tis/15=40 tis
EV 1,1mil/15=73 tis
TOC (total cost of ownership) na rok a 15 tis km:
ICE 33,5 tis (30+15+3-25,5+40) (všimněte si zejména vlivu rozdílu kupní ceny, kdy peníze mohou “pracovat” jinde) i bez něj 88 tis
EV 22,5+39+10,5+73=145 tis (i kdyby jezdilo zadarmo, tak 122,5 tis…)
Tolik k levnosti EV proti spalovacímu vozu….
Nicméně Excel nebo minimálně tužku a papír má každý.
Samozřejmě každý si ty čísla naohýbá jak potřebuje viďte. Pořízení základní TM3 mě vyšlo na 950tis. (skladovka před koncem kvartálu, ale chce to trochu štěstí).
Pojistka Alianz 25tis včetně GAP. S cenou 39tis základní model jste to trochu přestřelil, to mají tak taxikáři.
Servis za rok a půl je pořád 0.
Celkově naklady zima/léto mě vyšlo na 1,2Kc na km.
Pneu jsem kupoval zatim jen zimní běžné Nokiany za 2500Kč/ks.
Nemůžete věřit každému blábolu co slyšíte v hospodě. Ale pokud nemí možnost nabijeni doma nebo v práci, je to dost omezující.
Zas na druhou stranu se jim tam vyvinula nová psychická porucha - dojezdová úzkost.
Dojezdová úzkost? Tu jsem zažil naposled před 22 lety. Měli jsme úžasné Subaru Legacy 4x4. Bylo to skvělé auto, všechno na tu dobu v elektrice, neskutečně jízdní vlastnosti a hodně zábavné. Měl jsem ho moc rád. Jenže na dálnici žralo přes 12litru benzínu s dojezdem max 450km. Cesta do Chorvatska přes Plitvice se stala peklem. S mapou na klíně, vyplou klimatizaci, jsme se modlili, kdy se objeví další pumpa. Na té pumpě jsem si tenkrát odstáli hodinu, než jsme se dostali na řadu.
No a teď mám zas auto, které dojede něco kolem 400km. Jenže světě div se, narozdíl od doby před dvaceti lety mě navede na nabíječku, přesně ukáže s kolika procenty dojedu a nechybuje. Dojezdovou úzkost nezažívám. To je jen v hlavě lidí, kteří se potřebují neustále ubezpečovat, jak je to EV špatné.
Ještě dodám, mě je úplně jedno čím kdo jezdí. Chcete spalovák, tak se s tím dál trapte a servisujte, je to vaše rozhodnutí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Další nesmyslný článek na objednávku. Typické: "Pozor EV bububu"