To je ale ovšem přesně jak píšete volný trh. Když to lidi za tu cenu kupují, tak proč by to měly řetězce prodávat levněji? Vy byste prodával něco levně, když by to šlo na odbyt draze? Hlavní problém je, že lidi jsou líní a koupí si to i draze, než aby podpořili menší obchod (řeznictví, pekařství, zeleninu a ovoce) kde to pravděpodobně stojí stejně, ale kvalita je úplně jinde.
To, že tady máme úřady, které mají přesně tady tomu chování firem zamezit a nic nedělají, je věc jiná a je to samozřejmě špatně.
Ono to funguje totiž úplně obráceně... menší obchody na venkově krachují, pro více či méně malicherné důvody a o pár korun vyšší cenu nákupu o šesti rohlících a 20 dkg šunky, a masa čeká na mesiáše v podobě Penny Marketu s velkým parkovištěm, kterej jest známkou vyspělé společnosti :)
A jaké diesely tam má osobka? Jaké tam má ČD, kam s nimi jezdí? Myslíte ty odstavené mašiny na servis v CZ Loko? Jaký diesel tam má Regiojet?
Šetří se, a zefektuvňuje a nikde vám nebude čekat lokomotiva co kdyby. To bych pak mohl tvrdit, že máte mít náhradní auto, co kdybyste ráno nenastartoval.
Prý mají 2 mašiny v depu. Turnusově je samozřejmě na nic nenasazují. Regiojet nemusíme brát do úvahy, ten je rád když mu nějak fungujou Malešice.
Jinak mně to fakt vysvětlovat nemusíte. Otázkou je, do jaké míry jde nebo nejde zasmluvnit možnou výpomoc od jiného dopravce v případě mimořádek tím, že se mašina stáhne z jiné práce, např. v ranžíru.
A jo, kdybych nenastartoval, mám další 2 auta 😄 A ve finále skoro nejezdim s žádným. Snad to brzo prořídne.
Doba se opravdu trochu posunula. I já se před 30 lety pravidelně přemisťovala vlakem a zážitky mám pestré. Cena jízdného se ale taky posunula. Stále je "tlak" na lepší komfort a tím se taky vše odůvodňuje. Proto by člověk čekal profesionalitu.. teda, od ČD už nečekám vůbec nic jako od České pošty. Když už se něco podobného stane, tak se v plné nahotě odhalí, jak je tato instituce neschopná a ulhaná.
Povězte nám, jak je v této záležitosti jakýkoliv soukromník lepší :)
Když jsem včera viděla reportáž v TV, okamžitě si mi vybavila scénka Krampola se Šimkem, kdy pan Jokabuši Kawasaki srovnával naši a japonskou železnici. Nezapomenutelné. České dráhy se prostě ani za 35 let nehnuly z místa.
A ani nehnou, protože naše a japonská železnice funguje úplně jiným způsobem a není reálné, aby se to výrazně změnilo. Japonská železnice pro osobní dopravu jde přirovnat k pražskému metru.
Řešit mimořádku co byla v Třebové je a bude problém, v první hodině nikdo pořádně neví, co se vlastně stalo a jak dlouho se bude stát, aby mohli dopravci reagovat a věděli co říct lidem.
Důležité je, aby podobných mimořádek bylo co možná nejméně, ale to zase naráží na stav infrastruktury a peníze. Chcete důchody nebo spolehlivější dráhu?
Domnívám se, že velmi silně blábolíte. Já jsem také dojížděl na různá místa v ČSSR a takové hrozné zkušenosti jsem opravdu neměl. Na porady jsem jezdíval z Ostravy do Prahy velmi často, ale nepamatuji se na nějaké takové hrůzy jako se dějí na železnici nyní. Pravda. Soudruzi z vedení železnice neměli takové platy a miliónové odměny jako vedení ČD dnes! Za co inkasují takové hromady peněz ředitelové všeho na ČD je snad všem velká záhada. Ale oblíbení zvolení politici jim sypou a sypou a sypou a výsledek je pak tragický!!! Věřím tomu, že kdyby panu generálnímu se krátil plat za každý zpožděný vlak o 1 10-ti korunu, tak peníze do práce ještě nosí......ale máme demokracii a svobodu.
A v nějaké té hrůze jste někdy seděl a nebo o tom víte jen z Novinek?
Ono za ČSSR se jaksi v novinách nepsalo ani o tragických nehodách, nebo někde bokem ve dvou větách, vedle obrovského článku o 105% splnění normy ve sklizni hrachu.
Jen pro zajímavost napětí jednoho generátoru v Temelíně je 22000V a teče tam 24000A. Což je max.528MW. To by mě zajímalo jaká kotva by to na rotoru zvládla ???
Máte to nějaký pomotaný. Jednak napětí a proudy nemáte úplně správně, je to cca 24 kV a 27 kA, za druhé to počítáte jako jednofázový stroj. Temelín je třífázový, takže celkem přibližně 1100 MVA.
O kdy vzniká v rotoru elektřina? Je to snad pro buzení magnetického pole a výsledek vzniká v cívkách statoru.
Jen doplním v rámci edukačního okénka, že běžně existují stroje, v nichž v rotoru vzniká elektřina. Jsou to stejnosměrné stroje (dynama), u nichž je buzení ve statoru. Ještě zamotanější je to u motorů s permanentními magnety, kde magnety mohou být jak součástí rotoru, tak statoru.
To samozřejmě není případ Temelína ani jiné elektrárny od dob světové války 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nebylo to náhodou 3TWh? A existuje studie , že by Němci vcelku rychle narodili až 12 jadérek do roku 2028
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víte co to je jednotka TWh? To je jednotka množství energie za čas - o tom se vůbec nebavíme.
GW je jednotka výkonu. A 1 GW má například jeden blok v Temelíně.