Pro všechny ty, co svými "mračouny" obracejí každý příspěvek, který se postaví na stranu Ukrajiny, dotaz. Co přesně Vám na větě: „Bude to ... o dodávkách materiálu, možná o nějaké pomoci nemateriální, jako je třeba podpora se zpravodajskými informacemi, případně technologiemi. Může to být ale i spolupráce obranného průmyslu, případně přenos některé výroby na ukrajinské území.“ Opravdu odsuzujete pomoc napadené zemi, spolupráci, informace, které mohou zachránit životy (to jsou ty zpravodajské informace, kdyby náhodou...)? Opravdu byste v analogické situaci jako obyvatelé Velké Británie, USA, Francie (předtím než ji Německo rozdrtilo) odsuzovali politickou, vojenskou, materiální pomoc a i obyčejné sympatie a morální podporu s napadenými Polskem, Československem a dalšími zeměmi? A nestydíte se pod to podepsat svým jménem?
Zase v praxi vidíme, jak vypadá, když ligu řídí samy kluby. Nesmyslný systém play off, které hrají všichni, vůči prvoligistovi nastavené podmínky, aby bylo extrémně těžké sportovně postoupit, nemožnost výjimky na stadion, když (opravte mne, ale...) Litvínov a Boleslav jí mají.
A je to správně, že ty výjimky jsou, zákon nabídky a poptávky, pokud klub hraje v něčem jako je Lapač, je jen na fandech, jestli tam přijdou nebo ne. Očividně v tom problém není, když mají vyprodáno. Zeptejte se hráčů, diváků... Místo svátku pro celý region budou nesmyslně hrát v azylu. Aneb jak připravit prvoligistu o výhodu domácího prostředí...
Hele, nejsem ani fanda Třince, ani Sparty, takže mi nenadávejte do Sparťanů, ale píšu jen, jak to vidím. Faul to byl hnusný, zákeřný, o tom žádná, ale když už autor dělá srovnání a ukazuje zákrok Frolíka, tak Řepík prostě nemůže dostat víc než 1 nebo 2 zápasy. Seknout ho chtěl, o tom bez debat, intenzita vysoká, ale úmysl seknout nechráněnou část mu nikdo neprokáže. Hrehorčák přihrával a při tom zákroku se stočil, tam, kam Řepík sekal, by byla před chvilkou ruka nebo hokejka. Za mne Frolíkův atak byl ještě horší než třeba Flynnův, ten naprosto přesně věděl, co dělá a sekal jak dřevorubec. Já osobně bych dal 2, ale možná spíš i 1 zápas. A to Řepíka fakt extra rád nemám a ani si nemyslím, že vyloženě není zákeřný hráč. Pamětníci si možná vzpomenou na jeho extra prasárnu za Liberec proti Stříteskému. Takže blikanec on taky umí...
Je zbytečné "konspirovat", jasný faul na 5+dku, že to rozhodčí nepotrestal v zápase je jeho trestuhodná chyba (tolik k tomu, že se má rozhodovat na ledě). Dva zápasy od disciplinárky jsou také v pořádku, zákrok srovnatelný s Flynnem, jen (naštěstí) bez následků. Třinecký gól - tam jsou ta pravidla napsaná tak, že si v podstatě každý obhájí, co bude chtít, kontakt byl, ale zásadní? Omezil v chytání? Já osobně bych takový gól uznal.
A ještě k Voženílkovi - včera třeba Antoš říkal, jak se mu líbí, že dokáže rozdat i přijmout... Ani náhodou. Dokud ho člověk tolikrát neviděl a neznal, tak se mi stylem hry hrozně líbil. Mám rád důrazné hráče, mám rád i provokatéry soupeře, který tomu dodají náboj. On je ale zákeřný hráč, který se neštítí oplácení a naopak blbě kouše, když ho někdo dohraje. Viz třeba prasácké oplácení letos na Lva, v jednom TV zápase bodal hokejkou do střídačky soupeře (už nevím, s kým to bylo). Takže ne, hodně mi vypadl z oka. Tenhle zákrok na Chlapíka byl jen další v řadě jeho excesů. Nemá úctu k protihráčům, to je celé.
Komise rozhodčích by se hlavně měla zamyslet nad institutem trenérské výzvy jako takovým. Včerejšek totiž ukázal už asi posté úplně jinou absurdnost, než to, co se řeší, a to je trenérská výzva jako celek. Je sporná situace - je. Tak se jako sudí jdu podívat na záznam a přezkoumám všechno, co je sporné. Já, sudí, je to moje zodpovědnost. Pokud jsem si 100% jistý, tak na video nejdu. A ne že sudí jdou, ale přezkoumají jen jeden pohled, následně si výzvu na už přezkoumanou situaci bere některý z trenérů a zkoumá se něco úplně jiného. Jsou tam mraky kamer a trenér si doprošuje něčeho, co by mělo být úplně automatické, a ještě tím riskuje vyloučení. Proti tomuhle už třetí rok praktikovaném nesmyslu, který má za následek jen prodloužení pauzy řešení a rozbíjí tempo zápasu (a přidává opravdu nesmyslné tresty pro neúspěšné), je včerejšek a zrušení TS úplně, ale úplně malicherné.
A až se zavede trenérská výzva na offside, můžeme se těšit na ještě větší drobení hry a nesmyslné protahování zápasů. Pokud se na modré jedná o tak těsnou situaci, že je okem sotva postřehnutelná, pak sorry, ale nemá vliv na to, jestli za chvíli u branky padnul nebo nepadnul gól. Výsledkem bude jen to, že kvůli milimetrovým nezpozorovatelným nesmyslům se budou odvolávat góly, kterých (u nás) padá jak šafránu.
Nasazování videa 20 let zpátky bylo mnohem plynulejší (podle mě bylo zavedeno už 1999, pokud se nepletu), smysluplnější a ve prospěch tempa hry než aktuální stav.
Za mne ze strany rozhodčích OK, byla to hodně atypická situace. Bordel je v tom, jak jsou pravidla nastavená. Včerejšek ukázal už asi posté úplně jinou absurdnost, a to je trenérská výzva jako celek. Je sporná situace - je. Tak se jako sudí jdu podívat na záznam a přezkoumám všechno, co je sporné. Já, sudí, je to moje zodpovědnost. Pokud jsem si 100% jistý, tak na video nejdu. A ne že sudí jdou, ale přezkoumají jen jeden pohled, následně si výzvu na už přezkoumanou situaci bere některý z trenérů a zkoumá se něco úplně jiného. Trenér si doprošuje něčeho, co by mělo být úplně automatické, a ještě tím riskuje vyloučení. Proti tomuhle už třetí rok praktikovaném nesmyslu, který má za následek jen prodloužení pauzy řešení a rozbíjí tempo zápasu (a přidává opravdu nesmyslné tresty pro neúspěšné), je včerejšek a zrušení TS úplně, ale úplně malicherné.
A až se zavede trenérská výzva na offside, můžeme se těšit na ještě větší drobení hry a nesmyslné protahování zápasů. Pokud se na modré jedná o tak těsnou situaci, že je okem sotva postřehnutelná, pak sorry, ale nemá vliv na to, jestli za chvíli u branky padnul nebo nepadnul gól. Výsledkem bude jen to, že kvůli milimetrovým nezpozorovatelným nesmyslům se budou odvolávat góly, kterých (u nás) padá jak šafránu.
1) Mraky přípravných testů diskvalifikují děti z chudších poměrů? Tak na tom rozhodně široká odborná shoda nepanuje. Nevím, jak jinak docílit férovějšího zadání pro všechny, protože testy jsou volně dostupné na stránkách Cermatu (dneska jich je určitě přes dvacet), tamtéž jsou dostupné výsledky a v novějších případech i komentované postupy řešení. Prakticky každé zadání se dá najít na youtubu s komentářem a postupy řešení. Přijímací testy v režii škol naopak upřednostní ty, kteří si zaplatí přípravy na příslušné škole..
2) Český jazyk je z drtivě většiny postaven na porozumění textu. Ano, děti, které málo čtou a nemají slovní zásobu, s nimi mají problémy.
3) Matematika naopak vyžaduje logické uvažování, pochopení textu a umět spojit různé postupy v rámci jednoho příkladu. Ano, děti, které se učí na ZŠ stylem naučit - zapomenout mají s těmito testy problémy.
4) Testy Cermatu z M modelovou ukázkou toho, co by měly děti ze ZŠ ovládat - spojovat jednotlivá témata, aplikovat je, mít numerické základy.
5) V žádném případě by se neměly objevovat úlohy s výběrem a)b)c)d)e), to je obrovská chyba těchto testů.
6) Ojedinělé excesy a chyby v zadáních by se stávat neměly, to je pravda, a objeví-li se, měla by být tato otázka anulována a nehodnocena.
No, stokrát radši bych chodil na hokej na zimák v Olomouci, kde je atmosféra, o kterou se postarají samotní diváci, kteří jsou vtažení do zápasu a nejdou tam na divadlo na mediální kostce. Zlatá naše Plzeň. Doufám, že zimáky s opravdovou atmosférou ještě nějakou dobu vydrží, i když to pomalu, ale jistě jde do háje všude, i u nás 🙁
Celý ten institut trenérské výzvy je nebetyčná blbost. Od rozhodování momentů na ledě jsou rozhodčí, a pokud se jedná o nejasnou situaci, měli by to být oni, kdo video zkontroluje. Ne aby se trenéři dovolávali toho, aby se video použilo, a riskovali přezkumem vyloučení. Na rozhodnutí je leckdy jen pár desítek vteřin a trenér by se měl věnovat koučingu, hráčům a být vtažen do zápasu, ne čekat na pokyny někoho z tribuny, kdo kouká do tabletu.
Nehledě na to, že se pak někdy naopak přezkoumávají milimetrová postavení, která v reálu často ani žádný z účastníků skoro nepostřehne a nejsou uznávány góly, kvůli kterým se na hokej chodí, protože expert na tribuně "něco" objevil. Situace, kdy rozhodčí zkontrolují záznam, branku uznají, pak si trenér vezme výzvu a oni branku dle stejného záznamu neuznají, pak vše jen podtrhují.
Pokud si rozhodčí není jistý (k čemuž mohou přispět i protesty hráčů či upozornění kapitána na něco, co podle něj rozhodčí přehlédl), rozhodčí jde k videu. Rozhoduje on, jestli ano nebo ne. Tečka.
Fotbal nesleduji, usuzuji jen z tohohle rozhovoru, ale tak zásadní asi je, že "v Orenburgu si není na co stěžovat, žije se tam normální život jako jinde ve světě." V sousední Ukrajině se tedy asi taky žije normální život. "Fotbal tam jede, vše funguje." To je zkrátka (pro něj) důležité. "On sám nic nezmění, těžkou hlavu si z ničeho nedělá." Vlastně i koncetráky za druhé světové by jeho názor nezměnily, protože s těmi by také nic udělat nemohl. Takže co. Opravdu nechápu morál a uvažování podobných lidí. Vzít takovouhle práci v takovéhle zemi a zaklínat se bráchou a fotbalem a normálním životem v zemi, která rozpoutala takhle zničující válku, to chce opravdu hodně silný žaludek. Ať už ve fotbale dokázal nebo dokáže cokoliv, pokud tedy novinář nezkreslil, tak lidsky je to bezcharakterní nebo extrémně hloupý člověk nebo obojí zároveň.
Může být stokrát výborný hráč s nějakou minulostí, ale celou tuhle potyčku vyprovokoval on, bylo to vidět ze záběrů. Smoleňák mu samozřejmě něco řekl, ale nebyl tam žádný úder, postrčení, nic podobného, a pak se po něm Plekanec (už po zápase, Smoleňák k němu byl zády) ohnal hokejkou. Takže slovy klasika Berana, ne, tohle by si žádný hráč neměl dovolit. Reakce HK byla tentokrát pochopitelná, akorát že na budku dostali jiní, protože Kladenští svého "hrdinu" usilovně bránili...
Snad v reakci na některé komentáře... Já si přesně tento model dovedu představit jako plně funkční, ale u starších dětí (2. stupeň ZŠ), kde to samozřejmě není vázané na přítomnost rodičů. Dost jsme se o tom bavili přímo s žáky, a bylo opravdu hodně takových, kterým do určité míry DV vyhovovala a po návratu do školy měly i lepší výsledky. To nejsou dojmy, to je přímá osobní zkušenost s cca sto žáky 8. a 9. tříd. Nebavím se o těch, kteří se flákali nebo neplnili úkoly, ale kterým vyloženě vyhovoval tento styl práce, samostatnost, rozvržení času a podobně a kterých bylo výrazně více než "flákačů". Tempo části třídy je brzdí, práci, kterou ve škole dělají 6 hodin, by zvládli za dvě hodiny, za tři... A jeden den v tomto paseku neudělá, je jasně zadaná práce (procvičování, projektová), kterou by v pondělí museli předložit, není to X měsíců bez kontaktu v kuse.
Ohledně ČŠI, že X žáků nebylo zapojeno - ono těch dětí je dle jejich statistik cca 1 na třídu a opět zkušenost z terénu - je běžné, že mezery ve zvládnutí učiva mají žáci i v době, kdy do školy chodí prezenčně a že se bude jednat o stejnou skupinu žáků.
Test Cermatu shrnuje učivo ZŠ v celé šíři (pokud se bavíme o matematice). Můžeme se bavit o různých věcech (zatrhávací otázky, těžké době), ale pokud jako argument zazní, že geometrie nebyla v covid době probírána a dcera neví, jak přiložit pravítko pro sestrojení kolmice, což se učí ve čtvrté třídě, pak je to opravdu těžké. A nevím, kam až se má v tomto ustupovat. Ten test má naprosto jasné záchytné otázky, které by měl absolvent ZŠ dát s naprostým přehledem, ale samozřejmě ale těžší otázky, aby rozřadily ty, co jsou v Gaussově křivce na té lepší straně, a sestrojení kolmice to vážně není.
Zkrátit prázdniny dětem na jeden měsíc... Pan prezident svazu obchodu a cestovního ruchu může uvažovat, o čem chce, ale nějak v jeho pravomoci školství nevidím a díky bohu za to. Snad žádný rok nepotřebují děti ty prázdniny tak jako letos, jako učitel sleduji poslední dobou už naprosté vyčerpání. Ty dva měsíce rotační výuky, které nás snad čekají do konce června, by měly stačit k tomu, aby se projely ty nejtěžší nebo nejdůležitější pasáže a urovnalo se to, co se na dálku dělá špatně. Kdo těch 8 měsíců distanční výuky dělal, tak už padá na hubu (myslím děti) a ten měsíc navíc bude jeho trápení a není k tomu důvod. Ti, co na to kašlali, těm ten měsíc navíc příliš nepomůže. A já jakožto učitel už taky nevím, kde na to brát kapacity, protože náročnější školní rok jsem nezažil.
Už jsem takto reagoval v jednom z příspěvků, ale nedá mi to nenapsat jednou pro všechny.
Že se lidi trefují do učitelů, že nic nedělají a válí se doma za plný plat, to už jsem si zvykl a s tím asi nemá cenu bojovat. Ale nehodnoťte něco, o čem nevíte, jak probíhá. Samozřejmě že se vše liší škola od školy a učitel od učitele, ale učím dohromady 100 dětí 8.-9. třída a najdete mezi nimi jen dvě, které to pojaly jako dlouhodobé volno, zbytek dělá bezvadně a má i výborné výsledky. Něco jim bude samozřejmě chybět (otázka je, jestli zrovna ty důležité věci), ale naučily se zase plno nového, co by bez výuky na dálku neuměly. Hrozně v téhle době dospěly a staly se mnohem zodpovědnějšími.
Já musím říct, že mě ty řeči o líných flákajících se a hloupnoucích dětech začínají vytáčet mnohem víc, než věčné řeči o učitelích.
Samozřejmě jsou děti, které to odskáčou, protože ten přístup nemají, ale pak se ptejte, jak je škola a rodiče motivovaly, aby to nepojaly právě takhle.
Distanční výuka se dá dělat tak, že je efektivní a ty děti posouvá, ale to nesmí vypadat tak, že se na to učitel vybodne a neučí, nebo že se nastaví systém, kdy se jede podle rozvrhu, děti se posadí před monitor a nechají se 5-6 hodin denně dívat do monitoru (pro mě naprosto nepochopitelně je tento přístup školy brán většinou jako "ten správný"). Ale to by bylo na dlouhou debatu.
Ale to volno si sakra zaslouží a i potřebují. Přece jen spektrum aktivit, které se takhle na dálku dají dělat, je omezené a ten stereotyp je třeba rozbít, i tím volnem. Ta výuka je náročná i pro ně, mnohem náročnější než výuka klasická..
Jsem fanda Plzně, ale trest je asi +- adekvátní. Kdo volá po přísnějším potrestání, tak se musí podívat na sazbu, 10 zápasů je max., tohle je v horní hranici. Upřímně se divím, že zrovna Kracík něco takového provedl. Je to flegmatik a zároveň hráč, který co pamatuju, tak v 37 letech nebyl NIKDY disciplinárně trestán. Těžko říct, co se tam stalo, každopádně zkrat. Ale prosím Vás - doživotí? Do konce sezóny? I horší likvidační zákroky leckdy odejdou s trestem 1-2 zápasy, Píša dostal za ránu pěstí 15 rozhodčímu a následně zkráceno na polovinu... Kracíka neomlouvám, udělal blbost a je potrestán, tečka... Plzni bude i těch 6 zápasů při úzkém kádru sakra chybět.
Máte pravdu, že 6 hodin je relativně málo, ale strašně záleží na ročníku a typu školy. Já učím druhý stupeň, a tam bych viděl optimum kolem deseti hodin. Víc než 2 hodiny se ty děti prostě nevydrží soustředit, distanční výuka nerovná se on-line výuka a posadit děti na 4 hodiny před monitor denně je skoro zločin (zvláště u prvního stupně). Tím, že JEN koukají na učitele nebo ho poslouchají (nebo u toho hrají hry či chatují) se nic nenaučí. Takže vysvětlení je extrémně důležité, ale ve škole taky jen nevysvětlujeme, ty děti pracují samostatně a to mohou dělat kdykoliv, ne v čase, který já "přikážu" tím, že je on-line hodina. Jejich práce pak všechny kontroluji a posílám jim řešení, pokud měli chyby. Natáčím jim videa na youtube s vysvětlením, aby se na ně mohly také podívat kdykoliv, kdy potřebují. Opravdu mne uráží ty názory, že nic neděláme, je to mnohem náročnější než klasická výuka. A od začátku března jsem do nich hrnul, že učit je učím já je, že učit se musí oni sami a já je v tom vedu. To není práce rodiče, to je o nich a o mně. Kde rodič chce a může pomoci, je to plus, ale to platí i v klasické výuce. A já jsem od toho, abych zvolil přiměřený způsob a množství práce, aby to pro ně bylo zvládnutelné.
A nemáte ani pravdu s tím, že zájem mají dvě děti ve třídě. Když vidím, jak to vzali letošní deváťáci a obě osmičky, co na matiku učím, možná byste se divila. Spolupracují, pomáhají si, většina všechno plní a teď po návratu do školy je vidět, že i umějí. Opravdu doufám, že se jim tohle všechno vrátí u přijímaček a v životě celkově.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Je lež, že rozhodují placené kurzy. Všechna zadání od roku 2015 (dneska už je jich několik desítek) jsou zadarmo na stránkách Cermatu, u každého jsou správné výsledky, u řady z nich je komentované řešení. Každý test se dá na dvě kliknutí najít na youtubu s vysvětlením, jak se který příklad počítá. To, že rodiče utrácejí za přípravu, kde se jen recyklují podobné příklady, je jejich rozhodnutí. Naopak - kdyby zkouška nebyla jednotná a předvídatelná, každá škola by si dělala vlastní test, který by byl rozsahem, náročností i zaměřením diametrálně odlišný. To by teprve byla loterie (některé SŠ si stále myslí, že se na základních školách dělají goniometrické funkce, například). Kurzy by byly dál, byly by placené, byly by přímo na školách a ten, kdo by si je zaplatil, ten by měl teprve obrovskou výhodu, protože by si ho škola připravila na své přijímačky na míru.
5 odpovědí