Nedávno jsem vybíral a koupil nové SUV. Měl jsem zapůjčený i Hyundai Tucson. Kvalitní auto, dobře se s ním jelo, ale spotřeba mild hybridu ve verzi 4x4 cca 9l na 100 a to jsem se při jízdě dost mírnil. Spotřeba HEV, nebo PHEV by asi byla lepší, ale cena je už někde úplně jinde. Navíc cena nové baterie HEV 130 000 Kč, PHEV 430 000 Kč, takže po konci záruky je auto bezcenné.
U PHEV navíc dle sdělení servisu nelze bateri opravovat po segmentech. Spotřeba 1,5 l na 100 u pluginu je nesmysl. Reálně to bude 3 až 4 ,nebo 20 kW na 100. To byste musel jezdit všechny trasy do 50 km.
Nakonec jsem vybral Kuga 4x4 HEV. Jezdím za 5.5 až 6.2 l na 100 Km. Dle sdělení servisu cena HEV baterie 70 000 Kč.
Ve výsledku po slevě dealera cca o 150 000 Kč levnější Kuga HEV ,než Tucson HEV při cca stejné výbavě a o 250 000 Kč ,než Tucson PHEV.
Levnější servis a případná výměna trakční baterie za polovinu.
Vím, že každému se líbí něco jiného, ale Tucson PHEV je ekonomický nesmysl. Oproti Fordu pro, který jsem se rozhodl úspora cca 70 hal na 1km, takže návratnost po ujetí 350 000 Km a to jsem nezapočítal dražší servis, pojistku a riziko výměny baterie po 8 letech, nebo 160 000 Km , kdy zústaková cena Tucsonu se z tohoto důvodu bude blížit 0.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nedávno jsem vybíral a koupil nové SUV. Měl jsem zapůjčený i Hyundai Tucson. Kvalitní auto, dobře se s ním jelo, ale spotřeba mild hybridu ve verzi 4x4 cca 9l na 100 a to jsem se při jízdě dost mírnil. Spotřeba HEV, nebo PHEV by asi byla lepší, ale cena je už někde úplně jinde. Navíc cena nové baterie HEV 130 000 Kč, PHEV 430 000 Kč, takže po konci záruky je auto bezcenné.
U PHEV navíc dle sdělení servisu nelze bateri opravovat po segmentech. Spotřeba 1,5 l na 100 u pluginu je nesmysl. Reálně to bude 3 až 4 ,nebo 20 kW na 100. To byste musel jezdit všechny trasy do 50 km.
Nakonec jsem vybral Kuga 4x4 HEV. Jezdím za 5.5 až 6.2 l na 100 Km. Dle sdělení servisu cena HEV baterie 70 000 Kč.
Ve výsledku po slevě dealera cca o 150 000 Kč levnější Kuga HEV ,než Tucson HEV při cca stejné výbavě a o 250 000 Kč ,než Tucson PHEV.
Levnější servis a případná výměna trakční baterie za polovinu.
Vím, že každému se líbí něco jiného, ale Tucson PHEV je ekonomický nesmysl. Oproti Fordu pro, který jsem se rozhodl úspora cca 70 hal na 1km, takže návratnost po ujetí 350 000 Km a to jsem nezapočítal dražší servis, pojistku a riziko výměny baterie po 8 letech, nebo 160 000 Km , kdy zústaková cena Tucsonu se z tohoto důvodu bude blížit 0.
1 odpověď