Hodně lidí tady píše, že není na výběr. Takže podržíme zdánlivě menší zlo bez naděje, že se něco změní? Co vlastně tato vláda za dva roky vlády zvládla než jen tupé šetření na všech stranách. Výsledkem je v Evropě druhá nejvyšší inflace, druhý nejvyšší propad ekonomiky. Rozsáhlý únik v Česku vydělaných peněz do zahraničí, kde se dotují vlastní "chudáci", typicky Němci (VW, Kaufland, Lidl, Billa) či Francouzi (KB, Veolia). Tak to je výsledek vládnutí u nás. A nutno přiznat, že tato vláda jen pokračuje v tom, co bylo načato jinými. Jenom to trošku vylepšuje o zisky z energií a vysokých bankovních úroků.
Problém je, jak už bylo zmíněno v článku, v motivaci studentů. Dnes jen malé procento má zájem na tom vzdělávat se, většina čeká, že jí vše spadne do klína. A druhý problém spočívá v přechodu ze střední školy na vysokou. Na střední škole je dril, kdy studenta donutí, aby aspoň něco dělal. Na VŠ je celý semestr poměrně volno a pak přijde zkouškové období. Pro toho, kdo celý semestr nic nedělal to znamená konec studia. Je to tedy o přístup. Má VŠ pokračovat ve stylu střední školy a nebo se mají studenti na střední škole naučit více samostatnosti a odpovědnosti? Ale celé je to o naší společnosti - všechno tady máme moc snadno na dosah. Tak proč se snažit?
Jenom drobná připomínka k těm číslům v článku. 30 GWh by pro 400000 aut vystačilo asi tak na dvakrát nabití baterie za rok. VW Golf v elektrice má baterie 36 kWh, a těch 30 GWh děleno 400000 aut dává pouhých 75 kWh na jedno auto na rok. Někdo tady neumí počítat. Kdyby se ta baterka u Golfu nabila jednou za týden, tak pro 400000 Golfů by byla třeba cca 1 TWh za celý rok (asi 30x víc než píšou v článku). To je fajn, na svícení ještě zbyde dost.
Přeji všem dobrý den, neboť zítřek už tak dobrý nebude. Udělal jsme si rychlou analýzu spotřeby elektřiny pro provoz elektromobilů (osobních), až nahradí spalovací motory. V roce 2019 bylo v provozu cca 1,4 miliardy (10^9) osobních aut. Když jedno auto najede v průměru cca 10000 km a spotřeba elektroauta je v průměru 150 Wh/km, pak za rok ty auta spotřebují cca 4200 miliard (10^9) kWh elektrické energie. údaj o celosvětové produkci elektrické energie je 24 miliard (10^9) kWh elektrické energie za rok (2018). To znamená, že na provoz těch elektroaut (jen osobních) bude v budoucnosti potřeba cca 200 krát víc elektrické energie, než se aktuálně vyprodukuje. Kde se ta energie vezme, když se navíc zavírají uhelné a jaderné elektrárny? Bude se tedy muset šetřit - cena elektřiny půjde vzhůru (asi strmě) a auto už nebude mít každý, jako dnes. Tak tak asi bude vypadat zítřek (a nebude to tak daleko), počítám tak rok 2025, kdy se už začne projevovat nedostatek elektrické energie. Budu moc rád, když ta čísla někdo ověří - čerpám z internetu a ty údaje v angličtině jsou často zmatené, třeba billion může znamenat 10^9, ale i 10^12, a taky ta produkce elektřiny je otázkou jestli je to fakt roční produkce nebo za kratší období.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zajímavé je, že zaostáváme ve vzdělání, vědě a výzkumu, což byla jedna z priorit této vlády v rámci předvolebních slibů. Ale evidentně je šetření nadevše. Umí vůbec někdo z vrcholných politiků přemýšlet dál než za horizont 3-5 let, tedy svého funkčního období? To je asi největší problém Česka.