Volna je přesně tolik, kolik autorka psala...a pokud nevystačí na všechny prázdniny (a ono nevystačí) - tak jsme prostě v práci - i o prázdninách. 12 dní samostudia to částečně pokryje - ale to opravdu není volno. Jsou to dny, na které dostanete nařízené vzdělávání (někdy z "moci úřední" společná školení atd. - někdy si můžete vybrat kurz nebo "letní školu" apod. - občas vám může i vedení zadat nějaký úkol: přípravu podkladů pro dotační žádost, přípravu nějaké celoškolní akce atd. - v každém případě se ke dnům samostudia vyplňuje normální pracovní výkaz). Když dojdou i dny samostudia, jsme normálně ve škole a dělá se úklid, inventarizace, příprava výukových materiálů, inovace ŠVP atd. Pokud jde o přípravy: tuto sobotu jsem strávila 2 hodiny opravováním a 3 hodiny přípravami + další 1 hodinu opravování a 1 hodinu přípravami v neděli (věděla jsem totiž, že v pondělí - včera - jsem až do večera zaneprázdněna, takže na přípravy nebudu mít čas), dneska večer mne čeká minimálně hodina opravování a hodina (spíše více) příprav. Ve středu budu večer na přípravách sedět tak 2 hodiny, ve čtvrtek budu mít tak 2 hodiny opravování, a tak půl hodiny příprav. Učím už více než 20 let - a nějak je to stále stejné.
Tohle ale nevysvětlíte těm, kteří to prostě slyšet nechtějí. Nikdo z nich učit nepůjde, ale kritikou nešetří. Jak typické, jak české...
Většinou s články autorky souhlasili, tady mi to úplně někde. Volna mají učitelé daleko víc než 40 dnů, kterými se myslí hlavní letní prázdniny. Jsou zde podzimní prázdniny, dny ředitelského volna, prázdniny vánoční atd. Příprava některých učitelů spočívá v tom, že je víceméně nulová, opakující se testy pro žáky stejných ročníků, v půl druhé opouští školy většina profesorů a těžko lze předpokládat, že si jdou domů dělat přípravu na druhý den ... Nelze to jistě generalizovat, ale o úrovni školství , které prezentuje zejména učitel , si nedělám velké iluze. Co s dětmi neudělá rodič doma, to si často ze školy opravdu nepřinesou. Za mě je učitel za to, co odvádí, hodnocen finančně dobře plus má nadprůměrně hodně placeného volna.
Víte, co je zákoník práce? Ten platí pro všechny zaměstnance stejně, takže nešiřte bludy a svá tvrzení ověřujte. Děkuji.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih nikoli poslechem. I když může mít vyprávění své osobité kouzlo, většinou hlavní slovo při nabývání faktografických znalostí mají buď stručné chronologické zápisky nebo kvalitní text z učebnice. Správnou racionalizací a reorganizací státní správy nejen ve školství by šlo ušetřit stovky miliard korun.😔
Chtěl bych být vaším potomkem, to musí být slast a zábava. Čímpak jsou vaše dětičky? Prozradíte?
Je to ještě jinak. Kdo podnikal na základě autorského zákona nemusel až do roku 2009 platit žádné odvody na sociální pojištění. ( mohl dobrovolně, ale to nikdo nechtěl). Proto mají dnes malé důchody. Ale je to jejich problém.
Je to ještě jinak, někteří umělci si skutečně sociální dobrovolně platili, ti si nestěžují, mají průměrný důchod. Vždyť je to logické, jestliže nepřispívám do systému, nemůžu čekat, že mě systém dostatečně podpoří. Jak říkám, daň za blbost.
Všechna tahleta svobodná povolání si platila minimální odvody na sociální a zdravotní a nyní se strašně diví, jaký mají malý vyměřovací základ. To, že během svého působení ve filmu a televizi vydělali milióny, jaksi neuvádějí. Doba je prostě doběhla. Kdo nemá naškudleno, má prostě smůlu a daň za blbost.
Pan Filip Nachtmann by se měl stydět! Záměrně relativizuje provinění jednotlivých aktérů. Zatímco Bureš byl zkušený estébák, který podával hlášení (což je eufemismus pro udávání) na každého, kdo se namanul v jeho blízkosti, tak "agent" Pávek, procházel kurzem pro rozvědčíky, takže musel být v KSČ a bylo mu přiděleno krycí jméno. Je to podobné, jako kdyby nafasoval plynovou masku, aniž by ji kdy použil.
Zatímco první byl odporný udavač, druhý toužil se stát socialistickým Bondem. Zatímco první po revoluci jen nabýval velmi podezřelými způsobu majetek, posílal zastrašovací komanda na podnikatele, nebo svým vlivem přinutil bankovní úředníky, aby konkurentům ze dne na den bezdůvodně zesplatnili provozní úvěry, druhý bojoval v bývalé Jugoslávii, kde se svou jednotkou zachránil obklíčený francouzský kontingent, stal se významným funkcionářem NATO a vydobyl naší zemi značný respekt a uznání.
Zatímco ten první zloduch nemůže svou vinu nikdy smýt, ten druhý ji už dávno odčinil prací pro ČR.
Bráníte, co se bránit prostě nedá.
16261
Sledujících
10
Sleduje
16261
Sledujících
10
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mrzí mě, že jsem to nestihl.
1 odpověď
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jeden z nejlepších koncertů DT.