Nejčastěji lidé bojují se zavistí. Ale nebezpečné jsou i ty vztahy, kde dochází ke kamarádství s někým nerovnocenným . Často jsem se stýkala s těmi, kteří na tom byli hůř než já, někdy ani nikoho neměli, bylo mi jich líto. Nakonec si chtěli vynutit některé věci násilím - lásku, rovnost. Pak podtrhli nohy mně.
Jj stichy Tatjany Oneginu. Já k vám píšu, čevo, že bolje.. umím to furt nazpaměť. Já bych měl ale radši povinnou angličtinu. To jen k tomu, že se dnes učí děti hlouposti. Ty se učily vícemene vždycky. My řekl bych mnohem víc než moje děti když na ten gympl chodily.
To nemůžete tak brát, že je to na nic. Je to vstup pro další věci. Že se v praxi vše dělá amatérsky, data mají duplicity, podnik má hory databází o šedesáti polích, neví mnohdy, co co znamená, to už je jiná věc, že se to dostalo do mrtvého bodu.Ty systémy už jsou pro běžné lidi moc složité.
Ten kdo studuje medicínu, tak Vám řekne, že do praxe je to taky na nic. Na co mu je ta anatomie, fyziologie a patologie na teoretické úrovni, kdy nikdy neviděl nemoc v praxi...? Nějak se začít musí. Na druhou stranu by těžko mohl začít dělat doktora kdokoliv bez vystudované medicíny. To studium člověku vždycky něco dá, pokud nestuduje nějaké žvásty, co jsou na nic.
Nejsem takový pesimista jako Vy, ovšem inkluze na ZŠ v podstatě zabila druhý stupeň. Ti co chtějí studovat musí na viceletý gympl. Co se týká způsobu výuky matiky nebo fyziky mám dost podobnou zkušenost s tim, že se učitel věnoval tak 8 mi lidem a ostatní tto prostě dostali. A k těm základům. K čemu mi byla ruština, básně typu Lenin vsigda živoj, apod. Brr.
Ruština mi je dnes dobrá na to, abych mohla odposlouchávat Ukrajince a Rusy v metru, o čem se baví. Četla jsem, že každý dvacátý v Praze je zde z těchto míst. Co se týče ruské literatury typu Puškin..., ta patří k vrcholným dílům světové literatury.
Co se matematiky týče, v každém krámu najdete slevu v procentech. Bohužel se setkávám s uchazeči gymnázia, kteří 20,25,50,75,80...% z celku nespočtou bez šipek a trojčlenky.
Otázka je jak daleko bylo jeho číslo od toho vypočítaného a jak moc bylo mimo realitu která potom přišla, pokud to odhadnul s přibližně podobnou odchylkou jako by měl z výpočtu tak je jedno jak to spočítal, pořád to byl jenom "odhad".
Přesné výpočty jsou pro techniky, protože s materiálem a fyzikou se smlouvat nedá, ale cokoliv co obsahuje ve výpočtu "lidskou proměnnou" a zabývá se odhadem budoucnosti tak většinou zkušenosti stačí.
Češi mají problém s konceptem "dost dobré", proto většinou přijdou s přesným řešením pozdě zatímco jejich konkurent už dávno dodává méně přesné řešení, ale v požadované normě a levněji.
To by potom ovšem ztrácel smysl učit i finanční a pojistnou matematiku.
Takhle jak píšete, to chodilo za socialismu. Slyšela jsem, že do pojišťovny dorazilo vždy jednou ročně tolik složenek na povinné ručení, že zaplnily vždy celou místnost v přízemí. Vedení to nechalo několik dní tam ležet, pak to vyhodilo, ani neevidovali možná, kdo to zaplatil. Pak si sedli ke stolu, zamysleli se, vymysleli číslo pro platbu pojistného, a bylo to! Když to nevyšlo, tak to doplatil stát.
Já ten pořad viděl, ale slyšel jsem něco úplně jiného, než vy. Bylo by to možné? Tady přece nejde o to, jestli vysokou máte nebo ne, ale nikdo se vás neptá na ten papír. To je ta podstata. Já viděl tolik absolventů VŠ, kteří byli úplnými voly a lidmi v podstatě negramotnými ( nemusíme chodit moc daleko, jeden takový se nám chystá dělat zase premiéra). Zaměstnavatele nezajímá papír, ale to, co vás škola naučila a to se pozná v praxi velice, velice rychle...
Každý v praxi má nějaký postup. Je jen otázkou, nakolik je vyhovující realitě.
Na vlastní oči jsem viděla v zdravotní pojišťovně výpočet odhadu čísla pro příští měsíc u jednoho bakaláře -ekonoma. Když jsem se zeptala, jak stanovil toto číslo, řekl mi, že zprůměroval všechna data, pak k tomu přičetl svůj odhad z hlavy a tato dvě čísla zprůměroval. Když to stáčí do praxe pro ministerstvo financí tak proč by někdo studoval číselné řady a regresi?
Po pravdě řečeno , se dnešní člověk už ve škole toho moc nenaučí.
Ve třídě je hodně dětí, učitel se nevěnuje žákům individuálně podle jejich potřeb.
V osmdesátých letech se věnoval nadanějším jedincům, ty nejhorší nechával projít, málokdo propadl, byl tam nějaký soucit, pokud zrovna nešlo o grázla.
Dnes se učí na úrovni toho, co zvládne průměrný žák. Ti slabší mají peklo, nadaní nejsou dostatečně připraveni na vstup na další školu, která má mnohdy vyšší nároky než nabídlo studium předchozí školy.
Nadaní jedinci chodí často pozdě domů, ani nemluvím o situacích, kdy ještě navštěvují různé kroužky. A tak je mnohdy veškerá ta příprava na gymnázium na samotných rodičích.
Je fakt, že obě moje dvě děti si odnesly znalosti hlavně z domova, kde se ještě něco naučily, aby se vůbec dostaly do gymnázia.Jinak to byla až mnohde katastrofa.
Od patnácti let se začaly hodně učit samy, to však vždy vyžaduje předchozí přípravu v mladším věku.
Nadaní jedinci u nás existují, ale mají pro vstup na vyšší školy mnohdy špatné podmínky, nikdo se jim nevěnuje na patřičné úrovni. Je to mnohdy věcí osnov.
Dřív se učily základy. Dnešní lidé se učí věci, které do čtrnácti dnů zapomenou, už se k tomu nikdy nevrátí. Žák deváté třídy mnohdy zápasí s podělením dvou čísel, která obsahují desetinné čárky , plete si vlastnost odmocněni součinu se součtem, o odmocněni záporných čísel podle typu odmocniny už ani nemluvím.
Koncem října byl v televizi pořad, ve kterém vystupoval Topolánek s jedním manažerem v doprovodu ještě jedné ženy. Myslím, že to vedl Moravec ale nejsem si jistá. V pozadí seděli studenti , hodně kysele se tvářili a jen poslouchali. Jen zřídkakdy padla z jejich strany nějaká otázka, kterou měli připravenou, jinak s nimi nikdo nediskutoval vůbec, natož na jejich úrovni.
V podstatě jim bylo řečeno, že vysoká škola dnes už nikoho ze zaměstnavatelů nezajímá. Na dotaz, zda vláda přizpůsobuje školy a výuku nově vzniklým závodům a podnikům, jako je nová linka v Rožnově pod Radhoštěm, odpověděli, že s tím nemá nic společného.
Na závěr si každý odnesl poučení, hlavně od manažera,že se nevyplácí tam chodit.
Sám manažer titul neměl. I já potkala takového člověka při pohovoru. Není ani žádoucí, aby příchozí uchazeč věděl něco navíc, o čem nemá manažer tušení.
Zajímaly ho tehdy kontingenční tabulky , položil dotaz, jestli přesně vím po jednotlivých krocích, jak ji sestavit. To pochopitelně člověk neví, kdo to nedělal denně, ale ví jak to udělat s pomocí automatického návodu v Excelu. O tom, k čemu vůbec taková tabulka slouží, že se dá testovat závislost polí, o tom neměl tušení, ani ho to nezajímalo.
To je pak těžké, když má sloužit vysokoškolák někomu, kdo sám má zkušenosti jen z praxe. Ani není zájem o někoho mladého studovaného. Musel by mu dát větší plat i pravomoce ve věcech, kterým sám nerozumí.
Pak ať se vláda nediví, že mladý studovaný člověk nezaloží nikdy rodinu.
Názor manažera z praxe je , že vysoká je na nic!
Jedině vysokoškolák něco naučí doma své děti, předá základy!
Neexistuje žádná povinnost, natož morální, předat dál svoje geny. Tečka. Někteří by ani neměli! Vykřičník.
Pokud si to řekne každý vysokoškolák, že se na to vykašle, bude si žít jak chce , tak pak se musí stát smířit s realitou, že v lavicích devátých tříd budou sedět samí žáci, kteří nezvládnou rozdíl pojmů o kolik víc a kolikrát víc . Už dnes to vidím kolem sebe. V porovnání s dobou před čtyřiceti lety je to naprostá katastrofa! Na čem pak můžeme stavět? Na dobrých myšlenkách a nápadech podle přání Kalouska jen těžko!
Je fakt, že ještě před třiceti či čtyřiceti lety si každý člověk chtěl najít partnera za každou cenu. Někteří jedinci ani někdy nebyli vhodní pro rodinný život, hlavně alkoholici. Málokdo tehdy zůstal sám. Každý si byl vědom jakési morální povinnosti předat dál svoje geny. Dnes už lidé nejsou ochotni obětovat svůj život pro toto poslání . Hlavně vysokoškoláci si jsou vědomi ztráty kariéry. Pro manuálně pracující lidí je naopak mateřská dovolená zpestřením života.
Já osobně mám obavy, aby se ten single život netýkal hlavně vysokoškoláků. Někdo to bere jako právo volby, jak se svým životem naloží. Pro celou zemi je to pak ovšem naprostá KATASTROFA! Těžko může škola v budoucnu vypěstovat medika z jiných typů studentů!
To je asi nejhorší varianta. Já vybírám POUZE ze stran, které jsou proevropské a prozápadní, to je úplný základ našeho státu.
Bartoš a Konečná s Okamurou ? Fialova vláda je nejhorší ze všech od roku 1989, to potvrdil i Klaus. Bartoš nás připravil jak o finance , tak o možnost stavět, jedině ho zvolí narkomani.
Ať přemýšlí vládní činitelé sebevíc , tak se Babiše stejně nezbaví. Naopak přijetím lustračního zákona posílí voliče, kteří váhají Babiše zvolit. A pokud ho vyřadí ze hry, tak si stejně nepomohou, má za sebou řadu náhradníků, kteří budou postupovat v jeho prospěch . Co je víc pro mě nepochopitelné, že se na druhém místě drží ODS , která má jako předsedu nadále Fialu- Po tom všem zadlužení a výsledcích???
Dále už jsou jen tři strany, které nelze spojit do koalice, které mají za sebou nechvalnou mnohdy pověst.
Tak koho volit pánové a dámy?
On tady kromě Babiše ani nikdo není .
Navštěvovala jsem dřív několik různých zubařů, tehdy ani soukromé ordinace nebyly. Hip, šup, rup za čtvrt hodiny, každé druhé vrtnutí pulpitida, po vyndání nervů proděravělý kanálek, a pak už člověk kluše do soukromé ordinace na implantát, který dnes stojí klidně padesát tisíc. O zubaři předposledním ani nemluvím. Léta kontrola zubů, vše vždy tz ok, po přechodu k soukromému hory kazů, i u zubů nikdy neplombovaných. Nakonec u toho soukromého skončí každý nebo bude bez zubů úplně.
Ono už jen z důvodu časového by to v tom státním zdravotnictví ten zubař nestíhal. Je to piplačka, pokud to má být dobře kvalitně uděláno, jinak plomba za chvíli vypadne, kazí se to pod ní.....
Znamená to i mít málo pacientů. Z pojišťoven by se ten zubař neuživil.
Myslím si, že do budoucna čeká naše zdravotnictví další změna směrem k soukromému sektoru i v jiných oborech, nemá na to stát peníze. Pak ale lidem nevypravujte pohádky, že do důchodu půjdou v sedmdesáti, dožijí se devadesáti let!!!
Chápu ještě lidi, kteří nemají ani na jídlo. Ale když si prohlédnou ty obchody plné oděvů a bot, u pokladny fronta, tak si říkám, že hodně lidí těch dvacet tisíc korun na ty věci má během roku, i na rekreaci jezdí.Já na rekreace do zahraničí nejezdím, horu hadrů na sebe rovněž nekupuji, ani nekouřím ani nepiju, ani do restaurací nechodím, tak to prostě musím ušetřit Někteří super boháči to vydělají na lidech.
Možná kdyby se udoktora víc platilo, tak by si toho zdraví i víc vážili. Podobné to bylo se vším za socialismu. Co bylo zadarmo, tak si toho nikdo nevážil - kouřil, pil alkohol, ničil co mu nepatří.
Jaké ovoce si zasadime, takové si i sklidíme.
Kde jsou ty časy, kdy žáci navštěvovali jednotřídky, odnášeli si znalosti na celý život, učitel zvládal výuku několika ročníků najednou! Hlavně že ty lidi vyházeli jako nekvalifikované. Dnešní student zná pár věcí před písemnou, za čtrnáct dní nezná nic. Učíme dvojnásobek faktů, sedíme ve škole do večera, do života si neodnášíme téměř NIC. Hlavně že máme kvalifikované odborníky!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Strach z odchodu pětikoalice?