Někdo tvrdí, že prevence podchytí všechno? A mohl bych ho vidět?
Každý je za své zdraví odpovědný sám a nový zákon na tom nic nemění. K prevenci motivuje, nenutí.
To že článek nechápete není důvod hnát někam vládu.
Prevence, jistě! Ale kde hledat zubaře?Všichni - tedy i ti chytraci ve vládě vědí, že zubařu je kriticky nedostatek a ti , co jsou, pomalu dosluhuji. Až zaplatí zubaře jako sami sebe, možná nebudou odcházet.
V první třídě, do které dochazela minulý rok má sedmileta dcera jeden takový, jak já ironicky říkám ACDC chlapec, již druhý den dokopal druzinarku tak, že skončila v pracovní neschopnosti. Když jsem se byl zeptat ve škole ředitele, řekl že s tím nic nezmůže, neboť rodiče ACDC chlapce odmítají synovi dávat léky. Je to k zvracení....
Myslím, že kdyby chtěl, mohl by ředitel konat, ale do takových věcí se mu často nechce.
Komentáře v diskusi hovoří jasně - domácí vzdělávání je vhodné pro děti nějakým směrem podprůměrně disponované, ať už v oblasti vzdělávání nebo v oblasti sociálních schopností. Je samozřejmě těžké pro rodiče připustit si, že takové dítě mají. Není divu, že to ale cítí a chovají se jako helikoptéroví rodiče. A okolí se snaží namluvit různé šlechetné cíle svého rozhodnutí, přitom haní školu vybíráním ojedinělých negativních zkušeností. Ne, že bych si myslela, že je v našem školství všechno v pořádku, to právě naopak, taková žumpa, jako je ve veřejném školství teď, tady za mého života ještě nebyla, a to vím, o čem mluvím, byla jsem 32 let učitelka a nakonec dala výpověď, protože už jsem to nevydržela. Ale pořád mi to přijde pro dítě lepší, než učení dětí doma. Takovým rodičům bych vzkázala zkušenost mé kamarádky, učitelky tělocviku a výborné lyžařky: co učím já svou dceru 3 dny, ji někdo cizí naučí za den (při učení lyžování). Ale ono to tak funguje i v jiných oblastech. Takže pokud máte doma nadané dítě - nechte ho poprat s realitou, v opačném případě ho vzdělávejte doma.
Myslím, že jsou skoly lepší a horší, to jistě.Ale vždyť právě rodiče mohou daleko více do vzdělávání mluvit.Mohou dokonce přijít do hodiny.Jsem ve skolstvi 42 let a nemyslím, že je situace tak hrozná.Pravda je, že děti jsou různé a některé málo psychicky otužilé. Skola je malý model společnosti a žádná maminka nenahradí kolektiv.
Čekal snad někdo od líného učitele Čapka něco smysluplného a užitečného?
Institut dočasného a někde i trvalého vyloučení z výuky mají v mnoha zemích světa. Hlavně v těch, jimiž se autor při různých příležitostech zaklíná jako vzory vhodnými k následování.
Existoval dokonce i v našem právním řádu. Viz zasedání pedagogické "konference" ve filmu Škola základ života.
Nejde většinou o žádné "represe", ale o docela obyčejnou ochranu ostatních žáků před agresorem. Žáci mají právo na to být vzděláváni v podnětném a BEZPEČNÉM prostředí.
Závěr: Někteří politici, v čele s poslankyní Zajíčkovou opravdu českému školství škodí. Líný učitel Čapek ale škodí mnohem více a navíc dlouhodobě.
Řekla bych, že pisatel už hodně dlouho nebyl ve škole. Téměř každá třída má dnes asistenta.Nevim, co je represivniho na tom, když žák, který narušuje vyuku nebo nestačí běžnému tempu třídy, nemohl mimo třídu část hodiny pracovat s asistentem.
děti jsou volba. a ano.. je s nimi hodně práce. normální práce je 8 hodin 5 dní v týdnu. děti jsou 24/7. kdo to nechce nebo nemůže akceptovat a věnovat jim svůj čas, obětovat se pro ně, třeba i změnit své zvyky.. ať si je nepořizuje.
děti jsou totiž mnohem víc, než jen práce. děti jsou láska. a kvůli lásce přinášíme oběti. nesrovnáváme ji s prací. děláme to, protože to chceme a protože jen tak to funguje.
Konečně jeden rozumný clanek
Jako vtip dobré,ale rád bych věděl kdo z nich se tam vrátí válčit.Co jsem mluvil s Ukrajinci,tak o to nechat se zabít žádný nestojí.Že by to byla výjimka?
Chápu, že nikdo nechce umírat, ale kdo by měl tedy bojovat za Ukrajinu, když ne sami Ukrajinci?A není to nefér k těm statecnym, kteří zůstali a bojují?
Jednoznačně platí, čím dříve tím lépe.
Je to jedna z mála rozumných věcí, se kterými ministr Bek přišel.
Jistě, pro mnohé děti bude Aj hravou formou zábava, ale co děti, které mají různé výukové problémy?Tyhle děti to bude mozna zbytecne stresovat.Uz tak jsou pro ně 2 jazyky velkou zátěži. Zvládají sotva základy.
Cílem výchovy je samostatnost.
Děti potřebují řád, pravidla a hranice.
A povinnosti.
Každou chvíli jsme jim příkladem.
Sociální sítě jsou metla lidstva.
Mobil/tablet jen v omezené míře.
Mluvit s nima, být jim oporou.
Musejí zažít něco nedostat, nemít, na něco se těšit, zasloužit si to.
Vychovat je tak, aby selektovali dobré/špatné.
Vlastně souhlasím s celým článkem.
PS: jsem matka, žena, učitelka 😄 a často se cítím v nynější společnosti ta "nenormální".
Velmi hezky napsaný článek- po dlouhé řadě těch, co se na Seznamu objevuji, ale měly by skončit v koši
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A opět demagogie i vysloveně lži p. Martínka, prý novináře 😉
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Zase blábol pana, který si zapomněl zjistit všechny informace! Děti mají sice prazdniny, ale učitelé a asistentky si musí brát dovolenou !
2 odpovědi