O tom jak české byly šlechtické rody se dá dost dlouho dikutovat, zvláště pokud si představujeme, že byli Češi či aspoň slované. Tak např. třeba Pernštejnové, jak je vidět na původním zápisu, byli zjevně "cizáckého" původu. Bernstein je německy jantar. Nebo slavný Albrecht z Valdštejna. Někdy píšeme Walldstein, ale němci ho převážně nazývají Wallenstein. V těch dobách byla česká šlechta ta, která zde měla majetky a zejména i sídlila. Většinou neuměla česky. Ať chceme či nechceme, první řečí ve střední evropě byla němčina a pak samozřejmě latina. Pro nás "slavný" hrabě Šlik se psal Schlick a česky neuměl. Celá ta válka s císařem, kterého už "čeští" stavové nechtěli, byla o vlivu na chod země a náboženství. Proč asi si česká šlechta zvolila králem Habsburka a ne někoho ze svých řad? Zjednodušeně, protože se neuměli dohodnout. Vždyť i Zimní král byl Němec. Doporučuji přečíst si O smyslu českých dějin od Josefa Pekaře.
To vyznívá, jako nenápadná propagace větrníků. No budiž. Aspoň že foukat může i v noci. Ale v článku se vynořil jiný problém. Elektřina z nových jadr. bloků prý půjde na burzu. Proč? Proč musí na burzu i el. vyrobená v současnosti? Teda krom toho, že je to dobrý byznis. Myslíte, že Rakušané svoji elektriku ženou přes burzu, aby ji potom prodali vlastním lidem. Opravdu stát nemůže zakročit? Že musí brát ohled na menšinové akcionáře? Že by nesouhlasila EU? No a? Že by se soudili či ČR pokutovali? Co je důležitější? Spokojenost obyvatel (voličů) nebo EU a menšinových akcionářů?
Bylo by zajímavé, kdyby vláda či parlament / senát udělali studii, kolik by stát platil pokuty za nedodržování (stupidních) evropských předpisů a nařízení. Třeba by se ukázalo, že je to levnější (na jednoho obyvatele) než terorizovat vlastní obyvatelstvo GD / Ff55. Např. nezavést povolenky 2, nenutit lidi stavět domy jaké nechtějí atd.
Ceny si autor vycucal z prstu nebo podle čeho? Měl by porovnávat auta 5 - 10 let stará, nejběžnější stáří u nás. Není žádný důvod jezdit do značkového servisu s hodinovou sazbou 1500Kč/hod a více. Klidně lze využívat dílny s cenama na 40%. To ale u EV nejde. Oprávnění mají jen značkové a velké servisy a to pak peníze jen letí. Ale hlavně nechte jezdit v čem chtějí a čemu věří. Budou-li EV fakt tak dobrá, prosadí se. No a nebudou-li, prosadíme je chcačky nechcačky. My přece nejlépe víme. co je pro vás nejlepší.
Zajímavé komentáře. Ale proč měnit baterii po 4 letech s tím, že by mohla odejít? Úplně běžně mám baterie 6 a více let. A čemu říkáte "odejít"? Jistě, stalo se mi už párkrát, že auto ráno nestartovalo, ale vždy pomohlo baterii aspoň trochu nabít a později, třeba přes noc nabít úplně. A potom třeba nějaký ten test v "baterkárně". Ale vyhazovat třeba 70% baterii považuji za blbost. Ta toho ještě odslouží. Ale uznávám, že ne každý si to může dovolit, zejména, když na to nemá čas a možnosti.
To je zase hádek mezi Moravany a Čechy. Jsa ze Zlína, otevření podstatného úseku D55 vítám. Dosud se málokdy dalo ujet 90 km ZL - BV pod 2 hod. Samozřejmě předpokládám dodržování rychlostních limitů, zejména v obcích. Takže pokud člověk nelpěl na více nákladech, bylo rychlejší jet po dálnici na Brno a pak na BV (vím, poslední roky je to okolo Brna masakr). Sice +50 km, ale - 30 min. To ale už nebude třeba. Zaplať pánbůh za to. Víte, i když z Moravy, i mně chybí "české" dálnice jako zejména D35 popř. D7 by se taky hodila celá. O D0 není třeba hovořit. Ale tam je tentýž problém = "zelené" organizace jako Děti země a podobné a potom samozřejmě klasický náš přístup: Dálnice? Jasně, už měly být. Jo ale ne za naším plotem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co se divíte. Onen Patrik v TV prohlásil, že pro něj má život křečka stejnou hodnotu jako člověka.....