Jsem jeden z těch internetových pisálků. Umělá inteligence mě děsí méně než přirozená lidská blbost. Nebojím se, že bych neměl pro koho psát, nebo co psát. Jen to s pomocí AI dokážu dělat rychleji. Jde o to si v tom najít svoji roli a systém. Jistě že třeba e-shopy zajásají, protože popis k výrobku, který prodává 200 jiných e-shopů, dokáže AI napsat rychle a téměř zadarmo. Stejně tak dokáže skvěle napsat obecný text. My ale třeba děláme weby pro malé řemeslníky, kteří jsou často takové individuality, že když o nich chci něco napsat, tak se s tím člověkem potřebuji osobně potkat, aby ten výsledný text nebyly obecné cancy. Příklad? Kamarád je umělecký kovář. Žije na nádherné samotě u lesa a já tudy často chodím na výlety. Znám tedy nejen produkty mistra kováře, ale znám také místo, kde žije, znám jeho osobnost, kterou vkládá do svého díla, znám jeho maminku, ženu, děti, vím čím si prošli a procházejí. A to všechno se pak má odrazit v tom, co o jejich firmě, tedy uměleckém kovářství, napíšu. Do toho vím i věci, které mi řekli a nikde se o nich nedá dočíst. Ano, mému velmi osobnímu textu by jistě z obchodního hlediska mohl konkurovat i AI generovaný text. Jenže oni chtějí, aby to co vznikne, aby to bylo o jejich duši, o jejich životě a třeba o radostech i starostech, které naplňují jejich svět. Takže? AI použiju na práci s fakty, na získávání obecných informací, na jejich třídění, na napsání obecných částí textu, na korekci mých textů. Ale nepoužiji ji na to, co má být osobní a niterné.
A ten kamarád vám za to platí? Anebo co až tu atmosféru dokáže vygenerovat AI za 70 haléřů?
Tam, kde je přikázaný směr jízdy, se blinkr nepoužívá. Při vjezdu na kruháč, resp. po vjezdu, se vžilo pravidlo, že pravý blinkr naznačuje, že hned zase vyjedu. Bohužel to ničí dvě věci: jednak spousta řidičů nebliká vůbec a druhak existují mlhovky, které "přisvěcují" tam, kam zatočíte volantem, takže se pletou s blinkrem (i když nejsou oranžové).
Taky jedna věc některé lidi mate: kruháč často není kruhový, takže při jeho opouštění ani moc neodbočujete, ale jedete rovně. Podle základních principů byste tedy neměli dávat znamení o změně směru jízdy! A co když jsou tam dva výjezdy vedle sebe? Dnes zřizují kruhové objezdy všude možně.
Když stojím před kruháčem a už několikáté auto po sobě ke mně bez zablikání odbočí, hrozí, že ztratím nervy a prostě tam vjedu...
Představte si kruhový objezd ve tvaru obdélníku, kde jsou v každém rohu dva na sebe kolmé vjezdy/výjezdy. Tady bych doporučil i používání levého blinkru.
Umělá inteligence zatím vlastně nic "nedělá". Samozřejmě lze očekávat, že tam, kde je dnes schopná nahradit juniorské pozice, může v budoucnu nahradit i seniorské. Ale pořád nedokáže vykopat příkop, opravit splachování, natřít plot nebo usmažit koblihu. Máme smutnit po ztrátě vystavování faktur a celních deklarací? Miliony lidí dnes sedí v kancelářích u pécéčka, místo toho, aby něco rozumného dělali.
Drazí dělníci, pracující. Do zaslouženého starobního, nepředčasného důchodu jsem se dostal až ve svých 68 letech. Je mi sedmdesát. Udržuji se, opatruji se, abych si ho užil alespoň do svých stošesti let. Zaplatil jsem si ho svými odvody do důchodového fondu republiky. Vyzývám vás abyste poctivě a hodně s maximálním nasazením pracovaly, aby bylo na můj důchod. Hezký den vám, snad jsem vám moc nezkazil náladu.
Jestli je Vám 70, měl jste na důchod nárok v 63 letech a 2 měsících (ročník 1954). Proč jste čekal až do 68?
Ti co zemřou před vstupem do důchodu se do statistik nepočítají. To je ten podvod.
Oni se vůbec nepočítají ti, co zemřou. Důchodová ročenka ČSSZ vyčísluje údaje o živých důchodcích a jejich důchodech v daném roce (Jak započítávají ty, co zrovna umřou? Nijak, mají nějaké rozhodné datum.) Zapomeňte na průměrnou dobu dožití a představte si ty dědečky a babičky, třeba v domovech důchodců. To jsou oni, ti, kteří jsou dosud naživu.
Co se na tom dá zfalšovat?
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odpovídat já nerozumět!