Dle naší legislativy prostě platí pouze maximální rychlost a jasně říká, že maximální se nerovná předepsaná. Tedy pokud někdo jede 40 ve městě, tak z pohledu zákona nic neporušuje. Prostě se smiřte s tím, že to opravdu není povinnost jet 50 ve městě.
Jistě povinnost to není úplně stejně, jako povinnost být ohleduplný. Nikdo nikoho nenutí jezdit na limitu, ale proč proboha takto opatrní mají potřebu nejezdit v pravém a ohleduplně tak nebrzdit pruhy pro předjíždění? Jasně, mám právo jet podle svých schopností a dané potřebě. Ale stejně tak mají právo i ostatní zase jet na povoleném limitu a mít možnost vás bezpečně předjet.
K tomu jsem došel tak, že když jsem terminál pořizoval, slíbili a skutečně poskytli 1%. Když ptáčka lapají, .... Za půl roku pro malý obrat bez možnosti odvolání zvýšeno na 1,5%. A za dalších půl roku další navýšení. Jak dlouho máte ty podmínky?
Už 16 let. Terminál jsme si vyjednávali při třiceti tisícovém obratu a tehdy to dělalo v průměru na transakci 2%. Už si to přesně nepamatuji, ale minimální obrat na terminálu jsme snad měli někde kolem patnácti tisíc, s nějakou dobou hájení pro dosažení minimálního limitu plnění. Dneska jsme s obratem pod 1% a podmínky se nám nemění. Možná proto, že ty obraty na terminálu v průběhu stále pozvolna navyšujeme. To, že jste ve vašem případě smluvních podmínek nesplnil minimální obrat, ke kterému jste se smluvně zavázal, je přeci problém byznys plánu na vaší straně, nikoliv na straně poskytovatele terminálu a tak to přirovnání "když ptáčka lapají ...." není zrovna fér. Pokud byste byl ve svém obchodování úspěšnější a podařilo se vám naplnit stanovené cíle, to 1% byste měl stále.
takze to dotujete ze sveho (z ciste marze, si pro pohodli jedne skupiny zakazniku, kterou si chcete hyckat, ukrojite svuj vydelek aby meli pohodlicko) a nebo to mate zahrune v cene pro kazdeho a na jednu skupinu doplaci vsihcni ostatni?
Všichni co přijímají platební karty mají tuto režii započtenou ke všem dalším provozním nákladům rozpočítaných do koncové ceny služeb a produktů a nikdo tu vaší bizarní filosofii neřeší. Jde o marginální položku v porovnání se všemi ostatními provozními náklady, které se do cenotvorby promítají. To je jako byste vypustil úvahu, proč byste měl svým nákupem dotovat luxusní auto majitele nebo jeho dovolenou v Karibiku, když vás obsloužil někdo jiný za mrzkou mzdu prodavače? A ano, pokud někdo zaplatí hotovostí, navyšuje tím obchodníkovi o tu marginální částku hrubý zisk z transakce. Věřte nebo, ale v samoobslužných obchodech např. svými nákupy platíte i vydařené lupy zlodějů v podobě tzv. ztratného, které si obchodníci nastavují ze statistik inventur a to ztratné pak také rozpočítávají jako další provozní náklad do koncových cen. Zákazníci tyhle věci vůbec neřeší. Pro zákazníka je důležitá cena vs. kvalita služby nebo produktu a buď koupí, nebo nekoupí. Tak co. Budete i do sámošky nadále chodit nakupovat? 😉
Hmm to je ale řeči. Tak proč neplatíte žádný poplatek za používání hotovosti, když je to úplně stejná služba. A buďte si jistý, že ČNB rozhodně mají náklady s provozováním hotovosti.
To je tedy argument. 😄 ČNB je národní bankou a nespravuje účty lidí, takže těžko může někomu zpoplatňovat hotovostní platby. ČNB kasíruje své klienty, ať již to jsou banky, nebo státní pokladna. Zadarmo to rozhodně nedělá, protože je samostatným právnickým subjektem, který se musí sám financovat. A pokud s hotovostí dorazíte na přepážku své banky, tak vás banka za hotovostní operaci zkasíruje. Půjdete zaplatit složenku na poštu, pošta vás za hotovostní operaci zkasíruje. V obou případech zaplatíte v násobcích více, než kdybyste využil bezhotovostní platbu, nemluvě o bezhotovostním převodu, který může být v mnohých případech s nulovým poplatkem.
To je na diskuzi, šlo mi spíš o to, že kdyby se narovnaly podmíky v tomhle oboru, tak 80% hospod skončí.
Ten problém zdaleka není jenom v restauratérství, ale i v jiných oborech. To samé v jiných barvách a v jiných aspektech platí třeba i u kadeřníků a určitě i v řadě dalších oborů, kde nerovné podmínky ty poctivý výrazně znevýhodňují v konkurenčním prostředí. Je otázkou, jestli by to uzavření 80% hospod a všech podobně postižených provozoven napříč obory by bylo ku škodě, nebo naopak. Tak výrazné pročištění trhu by otevřelo příležitostí v narovnaném prostředí pro nové hráče a oni by ty provozovny opět vznikly, pokud by po nich ta společenská poptávka byla, ať již v podobné podobě, nebo v úplně novém formátu. I venkov má potenciál pro vznik úspěšných provozoven služeb či obchůdků oslovující klientelu nejenom ze samotné obce, ale i ze širšího okolí a z blízkých měst, která si za kvalitní osobní službou či produktem s přidanou hodnotou ráda přijede. Svět se mění, poptávka se mění, nákupní zvyklosti se mění, sociální život venkova se mění. A pokud se k těm proměnám obchodníci působící na venkově nedokáží průběžně adaptovat, těžko mohou přežít. Ani ta šedá ekonomika je neudrží při životě věčně. Ten nevyhnutelný konec tak maximálně jenom oddálí. Když ale připustíme šedou ekonomiku jako přijatelné přimhouření oka u této skupiny, něco jako pro udržení folklóru společenského života venkova, pak si kde kdo může říci se svým vlastním zdůvodněním, že když může jeden, tak proč bych v tom nejel také, i když nemusím, a můžu si tak přijít k balíku na víc? Narovnat prostředí je žádoucí a dle mého správné.
Platby převodem pochopitelně akceptuji, ale to že by mi někdo chtěl platit na účet se stává jen párkrát do roka. Jednodušší je to pro mě v tom, že nemám ani platební kartu a penězi, které vyinkasuji platím hotově dalším subjektům.
A o tom to je. Máte pro své zákazníky volbu a tím jim dáváte najevo, že vám na jejich spokojenosti záleží. To, že ve vašem případě zrovna preferují hotovost před bezhotovostními platbami a vám vyhovuje držet v ruce peníze a užívat si proces nákupu v komunikaci s pokladní je úplně o něčem jiném. Já většinou moc hotovosti po kapsách nenosím, tak vítám platby bezhotovostní. Ale stále chci v obchodě komunikovat s personálem a samoobslužné pokladny, či už i dokonce prodejní displeje místo prodavaček, mi jsou jak muleta na býka. To už můžu sedět a objednat si doručení domů.
divil by jste se kolik lidi mi plati v hotovosti. Sam si kolikrat rikam, ze snad museli rozbit doma prasatko. Ikdyz jim reknu, ze preferuji platbu prevodem, stejne donesou hotovost. A jinak ja jsem snubni prsten platil klenotnikovi hotově 😉
To ze fakturuju je pro moji snazssi evidenci. U oprav do 10 tisic bych mohl vydavat pokladni doklady, ale rozhodl jsem se, ze budu fakturovat i mensi castky at mam jednu ciselnou radu dokladu a neni v tom gulas.
A jak jsem psal... nikdo nemusi bezet vybirat, staci kdyz pujde s dobou, vytahne telefon a pres QR kod na fakture zaplati prevodem s okamzitou platbou. Nevidim jediny duvod, proc bych mel bez mrknuti oka prokrmovat banku na poplatcich.
Staci nebyt dinosaurus a mit v mobilu bankovnictvi a terminaly nejsou potreba.
Nepromuji karty jako jedinou možnost bezhotovostní platby. Možnost volby ale beru jako službu zákazníkovi.
Mame terminal asi dva roky. Opakovane k nam chodil zakaznik a platil 50-60 tis. firemni mastercard. Ty poplatky kolem 3 tisic za transakci me celkem zaskocili. Ted mame nove podminky a poplatek 2,9% bez ohledu na typ karty. To proste neni zanedbatelne malo. To ze to vyjde pod 1% pro nove zakazniky je proste bankovni pohadka pro duverive. Mozna pred 20 lety nebyly banky tak chamtive.
Každý máme nějakou zkušenost v jiném čase a v jiném místě. Rozhodně se ale dá mezi poskytovateli vyjednat vždycky lepší, než kterou jako první položí na stůl.
Jenomže paní kadeřnice má za svou službu zaplaceno mnohem víc, jelikož tvoří přidanou hodnotu. Prostě na účes v ceně dejme tomu 500,- Kč má náklady 50,- Kč a zbytek je výdělek za práci. U hospodského je ten poměr menší. Pokud lze sjednat poplatek z transakce 1%, tak je to ale obvykle spojeno s podmínkami nějakého obratu a fixními měsíčními paušálními platbami.
No, my jsme si před 16 lety vyjednali měsíční paušál bez poplatku za transakci při obratu třicet tisíc. Tenkrát to v průměru na transakci dělalo kolem 2%, dneska jsme hluboko pod 1%. Hlavně jsem ten terminál pořizovali jako službu pro naše zákazníky. Přičemž to bylo v době, kdy kartou se dalo platit tak maximálně ve městě v sámošce a na benzince. A co se týká toho srovnání. Tak i kadeřnice prodává produkty s nějakou marží, kde moc prostor díky e-shopům fakt nemá a i tak to má na regálu výrazně dražší. Někdo si nechá produkt představit a pak koupí v nějakém e-shopu o třetinu levněji. A jiný si koupí v salonu a ocení hodnotu našich služeb i nákupem. Tak to dneska chodí. A hospodskému zase nic nebrání nečepovat jenom pivo, ale nabízet další služby v oblasti stravování, míchané nápoje, může pořádat různé akce a pod. Každé podnikání má své a na vesnicích nemá ustláno na růžích nikdo. Pokud bychom se orientovali pouze na místní klientelu a přespolní, také bychom měli problém se uživit. Na vesnici nestačí být jenom dobrý, ale musíte být v něčem výjimeční, aby za námi byli zákazníci ochotni přijet i ze širšího okolí. Dá to mnohem víc práce, odříkání i úsilí, vyžádá si to více času, ale jde to.
Nežiju! Mám život velmi jednoduchý - vytáhnu peníze a platím - zatím nikdo neprotestoval! A banky - když jsem potřeboval peníze na zakoupení statku mi nedaly ani korunu!! Kamarádi ano a tak dnes bydlím ve svém! Takže tak.......
A za připojení k internetu, díky kterému zde diskutujete, operátorovi platíte také hotově? 😉
Tak nesmysl jste napsal právě Vy, opracdu o DPH nic nevíte. Plátce sice dostane zpět DPH, ale musí ho opět připočítat ke konečné ceně.
Příklad:
Plátce nakoupí za 1000,- + 21% DPH celkem 1210,- přihodí si 1000,-, tudíž prodává za 2000,- + 21% DPH celkem tedy 2420,- Dostane zpět 210,- ale 420,- musí odvést, takže zaplatil 210,- a stále mu zůstává oněch 1000,-
Neplátce nakoupí za 1000,- + DPH celkem 1210,- přihodí si stejných 1000,- a prodává za 2210,- . Nic zpět nedostane, ale také nic neodvádí, tudíž se stejným ziskem je o 210,- levnější. Nebo prodá za stejnou cenu 2420,- a pak má zisk oproti plátci 210,- vyšší.
O DPH víte asi jen to, co říkali chlapi v hospdě.
V podstatě rozepisujete to samé, co jsem napsal, jenom v číslech. Sice zjednodušeně, ale dá se to vzít. Ono to s tím DPH je krapet složitější, protože můžete nakupovat v jedné sazbě DPH a prodávat v sazbě jiné a přesahuje to merito diskuse pod tímto článkem. To, že neplátce DPH je v cenotvorbě zvýhodněný je jasné a je to podpora těm menším. Proto je také stanovený limit obratu pro povinné přihlášení se jako plátce DPH.
Nevím, že bychom si tykali.
On i ten poplatek je v běžné praxi součástí cenotvorby, tudíž ho platí i zákazník platící hotovostí, čímž o ten poplatek pouze obchodníkovi navyšuje zisk z transakce 😉
No vidíte a ty, co požadují pouze hotovost, tak ten poplatek do ceny nemusí zahrnovat a tudíž můžeou být levnější. Ve městě to asi není problém, tam vesměs lidi počítají s vyššími cenami, ale na malých vesnicích si lidi raději vezmou hotovost a mají pivo o 2,- až 3,- levnější.
Pokud má někdo postavenou živnost, ve které dokáže konkurovat pouze nižší cenou, nikoliv přidanou hodnotou své služby, pak by mu nepomohlo mít provozovnu ani v centru města na náměstí. Ve skutečnosti zákazník vůbec netuší, jaké všechny náklady má obchodník v ceně služby nebo produktu má rozpočítány a je mu to fuk. Pokud hospodský má pivo za 60, tak když ho bude mít za 61 kvůli přidané hodnotě služby v podobě volby platební metody, nepřijde o žádného štamgasta a ani ten štamgast si nedá o pivo méně. Volba platby je především službou zákazníkovi. Také máme provozovnu služeb v malé vesnici a platební karty jsme začali brát hned třetím rokem po otevření v době, kdy se kartou kolem nás dalo platit tak maximálně v sámošce ve městě a u benzínové pumpy. Přes terminál nám jde 80% tržeb a ještě i dneska je pro nás nemalou konkurenční výhodou.
Což u venkovské hospůdky, kde vytočí sotva deset piv za večer, asi bude na transakci trochu víc
Bezhotovostní platby nejsou jenom karty. Kdo by rád zaplatil kartou, zpravidla nemá problém zaplatit okamžitým QR převodem prostřednictvím svého mobilu bez poplatku. Pneuservis kam jezdíme s autem, také v malé vesnici, dlouho nebral karty a dnes už tuhle možnost svým klientům nabízí také. Pokladna mu vytiskne účtenku s QR kódem, zákazník ji vyfotí, odklikne platbu a obchodníkovi obratem pípne apka mobilní banky v jeho telefonu na přijatou platbu. Ty možnosti jsou. My ten terminál máme také máme v provozovně služeb v malé vesnici a vyjednávali jsme si ho před 16 lety při měsíčním obratu třiceti tisíc. Tenkrát ta transakce v průměru vycházela k těm 2%, ale jak se ceníky i obraty v průběh let zvedají, poplatky tímto reálně klesají. Nabídnout možnost volby platby je především službou zákazníkovi a především, karetní poplatek je stejnou nákladovou provozní položkou, jako všechny ostatní rozpočítané do výsledné ceny, kterou platí zákazník. Takže tomu hospodskému žádná finanční zátěž ve výsledku nevzniká. Opravdu to jde. Kde je vůle, jsou i cesty. Tohle mi vždycky říkala moje babička, když jsem hledal výmluvy, jak se z něčeho vykecat 😄.
Je vidět že jste dával ve škole pozor a teorii umíte. Zkuste i praxi.
Máme vyzkoušeno. Provozovna služeb, malá vesnice 1.200 obyvatel, Ústecký kraj. Z provozovny z předělané 18 metrové ložnice v průběhu 19 let ke stometrové prosperující provozovně. Nejde o to kde, ale jak. Rozhodně to ale nebylo jednoduché, a ten výsledek je těžce vydřený.
Každý tu operuje s poplatkem z transakce 1,5%, ale nikdo nezmiňuje pronájem terminálu, který také není zanedbatelný hlavně ve vesnicích kde přes týden do hospody přijdou tři lidé a o víkendu se tam nahrne 50 cyklistú na malinovku - protože pokud jedete na kole nesmíte být pod vlivem. Autor také radí ať obec sponzoruje topení a popřípadě odpustí nebo sníží nájem. Obce jsou financovány ze státního rozpočtu to znamená z daní. Tato rada mi přijde úplně nelogická - je to jenom přeposílání peněz kde z každé transakce užírá neproduktivní element který navíc nesídlí ani nedaní v Čechách a nepodílí se ničím na produkci. Kdo tu srovnává platbu kartou na sportovních akcích tak je úplně mimo, protože většina stánků nepatří osobě která v něm prodává ale společnosti která jich vlastní větší množství a pokud v obratu dosáhnete určitou výši tak se poplatek za transakci rovná nule. To samé platí o QR kódu - kdy poplatek za transakci platí kupující, nebo se na něm podílí. Stánkaři nemají náklady na údržbu, úklid WC, náhradu rozbitého inventáře a ostatního. Také ceny na těchto akcích jsou na úplně jiné úrovni o kterých si vesničtí hospodští mohou jenom nechat zdát. Tímto příspěvkem se nechci zastávat neplatičů daní, protože já je musím platit také.
Ale zastáváte, pokud šedou ekonomiku obhajujete. I v malých vesnicích se dají provozovat služby v souladu s pravidly a mohou nejenom přežívat, ale i velmi dobře prosperovat. Za dobrou službou si lidé zajedou i ze širšího okolí. Když hospodský ke své službě nebo produktu nedokáže přidanou hodnotou přitáhnout zájem veřejnosti, nepomohlo by mu ani umístění v centru města. Každému není dáno být dobrým podnikatelem, stejně jako být dobrým hospodářem nebo rodičem a pod. Chápu váš nezasvěcený pohled zákazníka, ale píšu ze zkušenosti. Otevřeli jsme si s mojí ženou před 19 lety malé kadeřnictví z předělané ložnice v polorozpadlém statku malé vesnice Ústeckého kraje. Dnes máme prosperující salon s klientelou od Prahy až po hranici. Pokud bychom cílili jenom na obyvatele naší malé vesnice a nejbližší přespolní, byly bychom na tom stejně, jako ti protřepávaní "chudáci" hospodští. Je to oddřené, ale dá se. Karty jsme začali přijímat už třetím rokem, hned jak jsme se přestěhovali do zrenovované stodoly. Covidové karantény jsme z vytvářených rezerv ustáli s prstem v nosu. Vysoké energie jsme vykryli investicí do úspornějšího vytápění a odpuštěním si trenýrkové teploty doma. A proč k nám klienti rádi váží i dlouhé cesty? Protože jsme se postupně vypracovávali mezi nejlepší lokálně, pak regionálně, republikově a dnes má žena patří mezi nejlepší kadeřníky světa a byla přijata do prestižní Haute Coiffure Française. O tom to. Nezáleží kde, ale jak. A jde to i poctivě.
A co se na tom změní, když budou brát karty?
Poskytovat volbu platby je především službou pro zákazníka. A jelikož lze přijímat bezhotovostní platby i okamžitou QR platbou přes mobil zákazníka bez poplatku, je nepřijímání bezhotovostních plateb minimálně neúctou k zákazníkovi, když už ne špatným podnikáním.
Já nechápu, proč někteří pořád dokola šíří tenhle blábol, že při placení kartou se nedá šidit na daních. To si jako vážně myslíte, že banky automaticky posílají údaje o všech transakcích na FU, tam si to nějaký úředník pěkně vytiskne a pak položku po položce zkontroluje na daňové přiznání? 😄
Banky neposílají nic. ale kdy FÚ vyzve poplatníka k doložení dokladů, poplatník je úřadu na výzvu doručí sám. Děje se běžně, pokud jim počítač vyhodnotí nějakou odchylku a dá impulz ke kontrole konkrétních transakcí (u faktur nebo DPH) nebo určeného období. A na daňovém přiznání žádné prodejní položky nejsou, jenom pro informaci. 😉
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
Ono to ani totiž nejde zpoplatnit používání hotovosti. To že si ČNB na svůj provoz nějak musí vydělat nesouvisí s tím jak lze peníze používat. A kdyby bezhotovostní platební systém opět spravovala ČNB, tak by to mohlo stejně jako hotovost fungovat bez jakehokoliv poplatků prostě proto, že ČNB má oproti komerčním bankám spoustu jiných možností jak si vydělat na náklady. Ale jak jsem psal, vlada by měla snadný přístup k platbám kohokoliv. Aby jste se z těch poplatků ale neopupínkoval, tak Fio takový poplatek nemá. A poštu do toho nepleťte tam jakýkoliv poplatek za cokoliv je platbou za práci pracovníků pošty. S hotovostí to nijak nesouvisí.
1 odpověď
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Teda vy jste ale kousek. 😄 Takže poplatky za hotovostní poukazování plateb na poště jsou jako normální, protože jdou na mzdy pracovníkům pošty a poplatky u karetních společností normální nejsou, ačkoliv i jejich zaměstnanci berou výplatu? A mimochodem. ČNB nikdy bezhotovostní platební systém nespravovala a už vůbec ne žádný karetní platební systém. Co s tou ČNB pořád máte? ČNB má především na starost rezervy státu korunové i devizové a plní roli správce měny. Je zcela mimo bankovní sektor pro veřejnost. A buďte si jistý, že pokud otevřela své bankovní služby veřejnosti, byly by stejně zpoplatněné, jako u každé jiné banky a ani její případný platební systém by nebyl zadarmo. Ale žijte si ve svém pomýleném světě. Já vám ho určitě nehodlám brát.