Víte o tom pšouk, ale keců máte plná ústa. Hlavně, že ropa je čistá od začátku až do konce. První spalovací auta si také nemohl hned dovolit každý. Už dnes máme energie, že bychom mohli provozovat bez problému okamžitě 250 tisíc elektromobilů a k tomu dojezdu. První mobilní telefony toho také moc neuměly. Nechtějte, aby elektromobily okamžitě nahradily technologii spalovacího motoru, protože té to trvalo 100 let do stávající podoby. Dnes už elektromobily zvládnou 400km což na každodenní ježdění 95% populace určitě stačí. Aplikace fungují bez problémů a spolehlivě Vám ukáží, zda je nabíječka volná či ne, či funguje. Každý normální řidič, pokud někam cestuje a nechce ohrozit sebe ani posádku, nejede v kuse 800km. Tak jako se po revoluci navyšoval počet automobilů, navyšoval se i počet benzinek. Tohle bude i s nabíjecími stanicemi. Se zlepšující se technologií bateriových systémů budou narůstat dojezdy a zkracovat se časy nabíjení. Elektromobilita se hrozně rychle vyvíjí. Rozhodně to zatím není pro všechny uživatele, protože na sídlištích není příliš možností nabíjet. Na druhou stranu,když dokáže člověk strávit v nákupním středisku hodinu, za tu dobu si může nabít na rychlonabíjecí stanici i na 500km. To mu může klidně vydržet na ježdění celý týden. Výhodu mají ti co mohou nabíjet doma a když mají soláry, ještě lépe. Zkuste si někdy stáhnout okénko v dopravní zácpě a dýchat z hluboka, nedej bůh třeba v ucpaném tunelu. O tohle také jde, dýchat lepší vzduch ve městech. Tohle však lidem těžko vysvětlit dokud ten výfuk nebudou mít za jízdy pod nosem.Elektromobilita je alternativa
Řekl jste dobře, že vývoj spalovacích aut trval více jak 100 let, rovněž tak nástup mobilních telefonů. Ano, je to přirozený vývoj a to je v pořádku. Tak ať se stejným principem vyvíjí i ta elektromobilita. Ať si najde sama svoji přirozenou cestu a své zastánce. Ale ať nám nikdo nediktuje a násilím nevnucuje věci, o které nestojíme. Vývoj "aut na baterky" není v té fázi, aby nahradil vozidla se spalovacím motorem, tak nám je nenuťte. Ti, co si je chtějí koupit, tak ať si je pořídí, nic jim v tom nebrání a nikdo jim to nezakazuje. Ale naopak vy se nám snažíte vnutit něco, o co nemáme zájem. Nejsou na to připravena samotná vozidla, není na to připravena infrastruktura, není na to připravena ekonomika. A s těmi emisemi to je také trochu jinak. Je potřeba sledovat souvislosti, nejen samotnou jízdu vozidla. Podle dostupných studií je elektromobil ve srovnání s autem se spalovacím motorem počínaje výrobou a provozem emisně "čistý" až po cca 8 letech provozu. To už je ale na hranici své životnosti. Takže elektromobil ano, ale pro toho, kdo jej, chce, komu stačí jeho provozní vlastnosti a pro toho, kdo si ho může dovolit. A závěrem, je plno dalších alternativ na čistý provoz než jen baterie. Tak proč striktně baterie.
Jelikož mám stále na paměti aprílový "trabantí" žert z loňského roku, tak mě hned v úvodu mě napadlo, že jde o další aprílový žert. Tak jako v loňském roce, tak i v letošním, je popis vozítka velice výstižný a nebýt regulací EU tak by byla i specifikace vozítek slušná a určitě by se dobře prodávala. Tento Velorex se návrháři velice povedl, zachovává linie a tradiční pohled starého modelu přeneseného do budoucnosti. Mohu konstatovat, že je docela škoda, že to je jen návrh někde v počítači, určitě by měl úspěch po celém světě napříč celým věkovým spektrem. Ale i tak, po delší době prima motoristický článek. Většina motoristických článků v poslední době za nic nestojí. Mně se to líbilo a pobavilo.
Nejsem zastánce elektromobilů na baterky, ale tvary vozidla jsou opravdu pěkné. Interiér již trochu pokulhává. Problém vidím v přístrojové desce, vím že pro elektromobil je to asi nejjednodušší cesta ale přeci analogové základní "budíky" jsou jednak hezčí, ale hlavně lépe čitelné. To co lidé se slabším zrakem na čtení dobře vidí na analogových přístrojích, již nemusí dobře rozpoznat na displejích. Nepíše se zde dojezd, ale výkonově na tom toto vozidlo také není zle. Pokud nedostane šílenou cenovku, tak má šanci na úspěch.
Musím se připojit k zastáncům analogové techniky, takový zvuk jako analog digital pro běžného smrtelníka nedokáže zprostředkovat. Rovněž vlastním jak gramo, tak kazeťák značky Technics ještě z japonské produkce, otáčky obou řízené krystalem, přímý pohon. Zesilovač a repro mám již z novější doby, i když receiver z 90 tých let je stále v provozu. Z digitálních médií je asi nejlepší systém DCC. Ale kazety je docela problém sehnat. Dostupnější je systém minidisků, ale zase to musí být vyšší modelové řady. Z těch starších dob byl kvalitní záznam pro běžného člověka asi nejdostupnější "kotoučák".
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Toto chování je dost smutné, zvlášť když turisté jsou také ti, co ČD jezdí a přináší jim výdělky. Já jako příležitostný turista chodím pouze podle značek. A kde jinde začít výpravu než z místa, kam jsem přijel vlakem??? Postoj ČD proto nechápu.